Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Laitatko ansioluetteloosi oman kuvasi?

En
10
38%
En tiedä, olen tästä epävarma
1
4%
En tiedä, olen tästä epävarma
1
4%
Kyllä
14
54%
 
Ääniä yhteensä: 26

Rahkapussi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Tix kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:Ei se auta, mutta tuo esiin moraalista näkökantaa.
En ole ihan varma, että menestyisikö edes sellainen tuomioistuinjuttu, jossa on kiistatta näytettävissä, että palkattu henkilö on valittu vain paremman ulkonäkönsä tai hoikemman vartalonsa vuoksi, jos hakijat ovat samaa sukupuolta.
Mainitsin jo aikaisemmin, että näyttö ei riittäisi tuomioistuimeen asti, mutta että älömölön nostaminen esim. mediassa saisi ko. yrityksen ja hänen edustajansa huonoon valoon. Tosin ilman todistajia se olisi yhtä tyhjän kanssa.

Tämä ei liity suoraan tähän ylläolevaan, mutta muuten rekrytointiin:

Minulla on takana puolivuotinen, jossa kävin huvikseni työhaastatteluissa katsomassa ja kuulemassa, millaisia töitä ja esimiehiä oli tarjolla työmarkkinoilla. Yhdessä haastattelussa erään suuren tavarataloketjun yhteyspäällikkö (Huom! nainen) päivitteli palkkapyyntöäni ja epäili sen alentuvasti olevan toive. Kun sanoin, että olen saanut tuota palkkaa viimeiset 2-3 v, nainen kakisteli ja tokaisi, että heillä päälliköidenkin palkat ovat 150 € pienemmät kuin pyyntöni. Päätin haastattelun tokaisuun: "Kai sit joku maksaa 150 € siitä, että pääsee töihin." Jostakin kumman syystä en saanut työpaikkaa :-D

Eihän se ole ihme, että naisilla on pienempi palkka kuin miehillä, jos toiset naiset pitävät huolta siitä, että muillakin naisilla on yhtä huono palkka kuin heillä. Voi olla karkeaa yleistämistä, mutta jos mies haluaa jonkun ihmisen töihin, hän rupeaa harvoin kitisemään muutamasta satasesta.
Edith

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Edith »

En oo koskaan laittanut kuvaa mukaan, mutta oon silti ollut joskus töissä. Nyt kirjoittelen hakemuksia tässä kohta puolin, mutta ei ole niihinkään kuvaa laittaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Edith kirjoitti:En oo koskaan laittanut kuvaa mukaan, mutta oon silti ollut joskus töissä. Nyt kirjoittelen hakemuksia tässä kohta puolin, mutta ei ole niihinkään kuvaa laittaa.
Sinähän hauska koomikko olet! Uskon, että puhut tottakin, mutta oli se kuitenkin hauska juttu! Laita vaan se kuvasi. Laita vaikka se irtonenä kun KERTA on tää nenäpäivä.

KYLLÄ-vastauksia on 14 ja ei- vastauksii 9 eli kyllä Kitinäläiset haluaa suhteellisesti sentään seksimääräisesti näyttää itseään.

Yksi on epävarma onko kaunis vai ruma. Ok sekin.

Tai siis jottei nyt lipsahtaisi leikiksi niin OIKEASTI kuva vain antaa lisäkuvauksen itsestään. Ei ole tarkoitus olla komistus tai kaunis kunhan on ihmisen näköinen terve kuin pukki tai kuutti.

Onkohan Edith Bunker ollut muuten esikuvasi, Edith, vai minkä vuoksi tällainen nimi??

SA
perjantai-iltana ei titteleitä!
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Olen huomannut, että nykyään pyydetään yhä useammin lähettämään kuva hakemuksen mukana. Joillakin aloilla se on ihan loogista, mutta suurimmassa osassa ei. Kuva varmasti auttaa muistamaan henkilön, mutta olen aika varma, että syy kuvan pyytämiseen ei ole yksinomaan siinä. On sitä ennenkin osattu valita hakijoita töihin ilman, että pitää lähettää valokuva-albumi cv:n mukana.

Ennen osattiin myös valita henkilöt toimiin ilman päivän kestäviä psykologisia testejä. Minulla ei sinänsä ole testejä mitään vastaan. Nehän vain kuvastavat rekrytoijan kyvyttömyyttä palkata itse henkilö ja koko yrityksen pelkoa siitä, ettei osata palkata tuottoisinta lehmää tai sonnia yritykseen.

Minusta kuvan lähettämisellä tai sen lähettämättä jättämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Itse en lähettäisi kuvaa, ellei erikseen pyydetä, sillä se on minusta idioottimaista. Siinä haetaan kuitenkin töitä eikä olla menossa missi- tai misterkisoihin. Se, kuka väittää, että työantajia kiinnostaa kuva vain muistamisen tueksi, voi syödä hatullisen paskaa naiiviudessaan.

(Huomatkaa sarkasmi ja kärjistys tekstissä: Mutta koska ette huomaa, ajattelin mainita asiasta näin erikseen)
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:Olen huomannut, että nykyään pyydetään yhä useammin lähettämään kuva hakemuksen mukana. Joillakin aloilla se on ihan loogista, mutta suurimmassa osassa ei. Kuva varmasti auttaa muistamaan henkilön, mutta olen aika varma, että syy kuvan pyytämiseen ei ole yksinomaan siinä. On sitä ennenkin osattu valita hakijoita töihin ilman, että pitää lähettää valokuva-albumi cv:n mukana.

Ennen osattiin myös valita henkilöt toimiin ilman päivän kestäviä psykologisia testejä. Minulla ei sinänsä ole testejä mitään vastaan. Nehän vain kuvastavat rekrytoijan kyvyttömyyttä palkata itse henkilö ja koko yrityksen pelkoa siitä, ettei osata palkata tuottoisinta lehmää tai sonnia yritykseen.

Minusta kuvan lähettämisellä tai sen lähettämättä jättämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Itse en lähettäisi kuvaa, ellei erikseen pyydetä, sillä se on minusta idioottimaista. Siinä haetaan kuitenkin töitä eikä olla menossa missi- tai misterkisoihin. Se, kuka väittää, että työantajia kiinnostaa kuva vain muistamisen tueksi, voi syödä hatullisen paskaa naiiviudessaan.

(Huomatkaa sarkasmi ja kärjistys tekstissä: Mutta koska ette huomaa, ajattelin mainita asiasta näin erikseen)
Tekstisi oli hyvä!
Olen myös sitä mieltä, että tämä nykyajan visuaalisuus ilman syvällisyyttä on usein varsin arveluttavaa tai ainakin siitä tulisi keskustella. Olisin vihainen asiasta jos olisin oikein ruma.

Joo, kiitos vastauksista, vastauksia on tullut ihan hyvin ja valtsun hyviä ajatuksia!
Jakauma näyttää olevan kuvan kannalla. Tässä toki täytyisi nähdä vastaajien omat kuvat. Se olisi ns. SIKAmielenkiintoista!!!

Vastatkaa vielä, jos joku asiaa ajatteleva on vastaamatta ja TIETENKIN voisitte kaikki vastaajat vielä lisätä oletteko itse kaunis vai keskiverto vai ruma?
Älkää valistako vanhaa Stadinarska-kettua että kauneus on katsojan silmässä. Onhan se niinkin mutta vain marginaalisesti.

Terveisin

SA
sievä symmetrinen Ameeba
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:Olen huomannut, että nykyään pyydetään yhä useammin lähettämään kuva hakemuksen mukana. Joillakin aloilla se on ihan loogista, mutta suurimmassa osassa ei. Kuva varmasti auttaa muistamaan henkilön, mutta olen aika varma, että syy kuvan pyytämiseen ei ole yksinomaan siinä. On sitä ennenkin osattu valita hakijoita töihin ilman, että pitää lähettää valokuva-albumi cv:n mukana.

Ennen osattiin myös valita henkilöt toimiin ilman päivän kestäviä psykologisia testejä. Minulla ei sinänsä ole testejä mitään vastaan. Nehän vain kuvastavat rekrytoijan kyvyttömyyttä palkata itse henkilö ja koko yrityksen pelkoa siitä, ettei osata palkata tuottoisinta lehmää tai sonnia yritykseen.

Minusta kuvan lähettämisellä tai sen lähettämättä jättämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Itse en lähettäisi kuvaa, ellei erikseen pyydetä, sillä se on minusta idioottimaista. Siinä haetaan kuitenkin töitä eikä olla menossa missi- tai misterkisoihin. Se, kuka väittää, että työantajia kiinnostaa kuva vain muistamisen tueksi, voi syödä hatullisen paskaa naiiviudessaan.

(Huomatkaa sarkasmi ja kärjistys tekstissä: Mutta koska ette huomaa, ajattelin mainita asiasta näin erikseen)
Tekstisi oli hyvä!
Olen myös sitä mieltä, että tämä nykyajan visuaalisuus ilman syvällisyyttä on usein varsin arveluttavaa tai ainakin siitä tulisi keskustella. Olisin vihainen asiasta jos olisin oikein ruma.

Joo, kiitos vastauksista, vastauksia on tullut ihan hyvin ja valtsun hyviä ajatuksia!
Jakauma näyttää olevan kuvan kannalla. Tässä toki täytyisi nähdä vastaajien omat kuvat. Se olisi ns. SIKAmielenkiintoista!!!

Vastatkaa vielä, jos joku asiaa ajatteleva on vastaamatta ja TIETENKIN voisitte kaikki vastaajat vielä lisätä oletteko itse kaunis vai keskiverto vai ruma?
Älkää valistako vanhaa Stadinarska-kettua että kauneus on katsojan silmässä. Onhan se niinkin mutta vain marginaalisesti.

Terveisin

SA
sievä symmetrinen Ameeba
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Laitatko ansioluetteloon kuvasi? Perusteluja mukaan!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti:
Vastatkaa vielä, jos joku asiaa ajatteleva on vastaamatta ja TIETENKIN voisitte kaikki vastaajat vielä lisätä oletteko itse kaunis vai keskiverto vai ruma?
Keskiverto. En usko, että työ jäisi kuvan takia saamatta joskaan tuskinpa se edesauttaisikaan työnsaamista. Lisäksi mummoni mielestä olen kaunis. Hänellä tosin on heikko näkö, mutta ei se mitään - niin minullakin.
Vastaa Viestiin