Abortista

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Tästä vielä, joku alan tutkija(?) tms. vähän aikaa sitten totesi, että jos ehkäisymuotona on pelkkä kondomi, on vain ajan kysymys koska nainen on raskaana ja suositteli hormonaalista ehkäisyä siinäkin tapauksessa että käyttää kondomia.
Juu, muistaakseni raskautumistahti kortsulla on noin 5% vuodessa, oikein käytettynä. E-pillerit on tehokkaita jos ne ottaa oikein, olisko ollut joku 0.1%-0.01% raskauksia vuodessa.
NuoriDaavid

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ja vaikka Tixuli muistaakseni (jossain vanhassa keskustelussa) epäilikin lääkärien ja hoitajien syyllistävän aborttia haluavaa, niin täytyy kyllä ihan ammatillisen kokemuksen pohjalta sanoa, että ovat kyllä hyvinkin korrekteja ainakin niiltä osin, mitä olen aikanani aiheesta opetusta saanut ja vierestä seurannut.
Ei se ollut epäilys vaan ihan autenttisia, kuultuja kokemuksia lähipiiristä. Itse operaation suorittavat lääkärit eivät ole kyllä koskaan olleet epäasiallisia, mutta monet arvauskeskuslääkärit ovat olleet suorastaan painostavia, hyökkääviä, vihaisia ja/tai halveksuvia. Ja valitettavasti muutama naispuolinen hoitaja esim. Jorvin sairaalassa :roll:

Varmasti on hyvin erilailla asiaan suhtautuvia lääkäreitä ja hoitajia, mutta jos noin puolet tuntemistani abortin tehneistä on suoraan kertonut saaneensa jossain vaiheessa prosessia joltakulta hoitoalan ammattilaiselta epäasiallista kohtelua sen vuoksi, että on nuori nainen ja tekemässä aborttia niin ei se nyt mikään ihan tilastollisestikaan merkityksetön asia ole.
Jotta olisi helpompi keskustella, niin voisitko kertoa konkreettisesti minkälaista epäasiallista kohtelua olet kuullut abortin teettäjien kokevan.

Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus.

Tk:ssa työskentelee yhtä päteviä lääkäreitä kuin muuallakin.

Ps. Mielestäni nykyinen lainsäädäntö on ok. Jos nainen haluaa abortin, niin se on syytä tehdä.Ne muutamat kerrat kun olen lähetteen kirjoittanut, niin selkeästi on välittynyt fiilis, että tilanne on ollut naiselle vaikea, eikä mikään-pikkujuttu.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 06.10.2007 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus. Tk:ssa työskentelee yhtä päteviä lääkäreitä kuin muuallakin.
Joo, minuakin riepoo tämä, vaikken ole jaksanut aiemmin asiasta mainitakaan. Niillä on oikeastaan kaikkein vaativin lääkärinhomma, pitää valikoimattomasta joukosta osata seuloa potilaat oikeaan paikkaan. 90%:lla (karkea arvio) ei ole mitään vakavaa/erityistä hoitoa vaativaa sairautta ja sitten kuitenkin muutamalla prosentilla on sellainen sairaus, joka vaatisi nopeaa hoitoa. Kaikista et voi ampua kaikkia mahdollisia tutkimuksia läpi, (kuten esimerkiksi sairaalapäivystyksessä on tapana), vaan pitää löytyä ammattitaitoa ottaa ne oikeasti tarpeelliset kokeet. Lisähöysteenä tässä vielä se, että ainakin oman kokemukseni mukaan terveyskeskuksessa on aina jumalaton kiire, mihin lääkärin vaikutusmahdollisuudet tuntuvat olevan aika pyöreä nolla. Kaikki kunnia ainakin täältä päin tk-kollegoille.

(Tixuliini pistää sitten vaan veromarkkoja vaikka tuplasti enemmän sivuun jos haluaa että terkkarissa on aikaa kuten yksityispuolella.)
Savannah

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Savannah »

NuoriDaavid kirjoitti: Jotta olisi helpompi keskustella, niin voisitko kertoa konkreettisesti minkälaista epäasiallista kohtelua olet kuullut abortin teettäjien kokevan.

Tk:ssa työskentelee yhtä päteviä lääkäreitä kuin muuallakin.
Ystäväpiiriltäni olen kuullut seuraavanlaisia kommentteja sanottavan hoitohenkilökunnan puolelta raskauden keskeytyksen yhteydessä:

- Hoitaja sanoi, että teet virheen ja tulet katumaan asiaa.
- Lääkäri sanoi, että ei missään nimessä suosittele tai puolla raskauden keskeytystä kyseiselle naiselle ja lopuksi ohjasi kokonaan toiselle lääkärille. Nainen ei vain halunnut lapsia.
- Hoitaja vihjaa, että abortin tekijöistä ei tule koskaan hyviä äitejä.

Tällaisia kommentteja olen kuullut sanottavan arvauskeskuksessa. Sanon arvauskeskus, koska ne "yhtä pätevät lääkärit" ovat onnistuneet mm. arvioimaan useita kertoja tilanteiden vakavuuden täysin väärin. En syytä lääkäreitä, vaan kiirettä ja puutteellisia resursseja, mutta näiden yhteisvaikutuksesta terveyskeskus on arvauskeskus. Arvauskeskus ei kuvasta sanana lääkärien puutteellista pätevyyttä vaan kuntien puutteellista terveydenhuoltoa.
Edith

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti: Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus.
Tk:ssa työskentelee yhtä päteviä lääkäreitä kuin muuallakin.
En oo lääkäri, mutta silti uskon tähän!
Tix

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Jotta olisi helpompi keskustella, niin voisitko kertoa konkreettisesti minkälaista epäasiallista kohtelua olet kuullut abortin teettäjien kokevan.
No muutamia esimerkkejä jotka muistan vielä sanasta sanaan:

- tk-lääkäri sanoi, että mitä sinä nuori terve nainen muka aborttia tekemään, ajattele nyt vähän sitä syntymätöntä lastakin äläkä vain itseäsi
- tk-lääkäri tivasi, että mikset ole hoitanut ehkäisyä kunnolla ja antoi ymmärtää että oma moka
- tk-lääkäri kieltäyti kirjoittamasta lähetettä "ennen kuin olet miettinyt vähän arvojasi ja tulevaisuuttasi"
- sairaanhoitaja kääntyi operaatiota odottelevan itkeskelevän nuoren naisen ovella sanoi ennen aborttia, että jahas, taas yksi näitä, katsoi kattoon ja poistui tuhahdellen paikalta
NuoriDaavid kirjoitti:Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus.
Joo, heti kun sinä lopetat vitsailut kylmistä, rahanahneista riistäjäsikajuristeista :)
Tix

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:(Tixuliini pistää sitten vaan veromarkkoja vaikka tuplasti enemmän sivuun jos haluaa että terkkarissa on aikaa kuten yksityispuolella.)
Karujen kokemusten myötä olen viimeksi käyttänyt julkista terveydenhuoltoa hakiessani rokotuksen n. 3 vuotta sitten. Meinaatko että lääkärien palkat ovat kenties liian pienet?
NuoriDaavid

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus. Tk:ssa työskentelee yhtä päteviä lääkäreitä kuin muuallakin.
Joo, minuakin riepoo tämä, vaikken ole jaksanut aiemmin asiasta mainitakaan. Niillä on oikeastaan kaikkein vaativin lääkärinhomma, pitää valikoimattomasta joukosta osata seuloa potilaat oikeaan paikkaan. 90%:lla (karkea arvio) ei ole mitään vakavaa/erityistä hoitoa vaativaa sairautta ja sitten kuitenkin muutamalla prosentilla on sellainen sairaus, joka vaatisi nopeaa hoitoa. Kaikista et voi ampua kaikkia mahdollisia tutkimuksia läpi, (kuten esimerkiksi sairaalapäivystyksessä on tapana), vaan pitää löytyä ammattitaitoa ottaa ne oikeasti tarpeelliset kokeet. Lisähöysteenä tässä vielä se, että ainakin oman kokemukseni mukaan terveyskeskuksessa on aina jumalaton kiire, mihin lääkärin vaikutusmahdollisuudet tuntuvat olevan aika pyöreä nolla. Kaikki kunnia ainakin täältä päin tk-kollegoille.

(Tixuliini pistää sitten vaan veromarkkoja vaikka tuplasti enemmän sivuun jos haluaa että terkkarissa on aikaa kuten yksityispuolella.)
Tk homma on tosiaankin hyvin vaativaa. Suuri osa potilaista sairastaa vaivaa, joka ei tarvitse mitään hoitoa (esim. flunssa tai muutaman päivän kestänyt selkäkipu). Kuitenkin mukana on sellaisiakin tapauksia, jotka voivat vaatia hoitoa. Joskus selkäkivun takana on esim. syöpä. Muutamassa minuutissa täytyy päättää vaaditaanko jatkotutkimuksia. Kaikille ei voi teettää kaikkia tutkimuksia. Lisäksi monisairaat vanhukset, joilta pelkkä korsetin riisuminen kestää 5 minuuttia. Sairaalapuoli potkii potilaita jatkoseurantaan heikoin jatkohoito-ohjein. Lisäksi kaikki sosiaalitapaukset, joille kirjoitetaan lausuntoa uutta kaupungin vuokra-asuntoa varten, todistusta työvoimatoimistolle jne. Koko ajan on kiire ja arvostusta ei saa,kuten täälläkin käy ilmi.

En ole sen parempi lääkäri kuin tk-kollega, mutta saan enemmän arvostusta potilailta vain sen takia, että he maksavat minulle hoidostaan ja hoitopaikan brändi on tk:ta parempi.
NuoriDaavid

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jotta olisi helpompi keskustella, niin voisitko kertoa konkreettisesti minkälaista epäasiallista kohtelua olet kuullut abortin teettäjien kokevan.
No muutamia esimerkkejä jotka muistan vielä sanasta sanaan:

- tk-lääkäri sanoi, että mitä sinä nuori terve nainen muka aborttia tekemään, ajattele nyt vähän sitä syntymätöntä lastakin äläkä vain itseäsi
- tk-lääkäri tivasi, että mikset ole hoitanut ehkäisyä kunnolla ja antoi ymmärtää että oma moka
- tk-lääkäri kieltäyti kirjoittamasta lähetettä "ennen kuin olet miettinyt vähän arvojasi ja tulevaisuuttasi"
- sairaanhoitaja kääntyi operaatiota odottelevan itkeskelevän nuoren naisen ovella sanoi ennen aborttia, että jahas, taas yksi näitä, katsoi kattoon ja poistui tuhahdellen paikalta
Ikäviä juttuja. Ehkäisykysymykseen kommenttina, että aborttilähetteessä on pakollinen kohta, jossa kysytään, mitä ehkäisyä käytettiin. Sen kysyminen ei ole siis wattuilua.
NuoriDaavid kirjoitti:Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus.
Tix kirjoitti: Joo, heti kun sinä lopetat vitsailut kylmistä, rahanahneista riistäjäsikajuristeista :)
En muista tällaisia vitsejä laukoneeni.
Savannah

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Savannah »

NuoriDaavid kirjoitti: Koko ajan on kiire ja arvostusta ei saa,kuten täälläkin käy ilmi.
Hyvä ja asiallinen lääkäri saa arvostusta myös terveyskeskuksessa. Kiire aiheuttaa vain usein sen, että lääkärit uupuvat työmäärän alla jolloin hinnan maksavat asiakkaat. Maksan mieluummin yksityiselle siitä, että saan ovella kättelyn, sekä rauhassa selittää asiani ja sen mitä toivon tapahtuvan. Sairaasta ei ole kovin mukavaa pitkän jonotuksen jälkeen tavata lääkäriä joka kuuntelee puolella korvalla asian ja murahtelee kysymyksille vain vastaukseksi. Ihmisillä on hassu tapa pitää siitä, että heitä kohdellaan ihmisinä eikä jonotusnumeroina. Olen kylläkin kerran vienyt ruusun terveyskeskuslääkärille, koska hän hoiti erään tapauksen todella hyvin, pätevästi, tehokkaasti ja asiallisesti.
Tix

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Ikäviä juttuja. Ehkäisykysymykseen kommenttina, että aborttilähetteessä on pakollinen kohta, jossa kysytään, mitä ehkäisyä käytettiin. Sen kysyminen ei ole siis wattuilua.
Ei, mutta asioita voi esittää kovin monella tavalla. Ei ole lääkärin asia arvostella jo tapahtunutta vahinkoa, korkeintaan opastaa oikeassa ehkäisyssä jatkossa. Omat arvot eivät saisi ohittaa ammatillisuutta.
NuoriDaavid kirjoitti:En muista tällaisia vitsejä laukoneeni.
No, sanottakoon nyt, että ei minulla ole mitään terveyskeskuslääkäreitä vastaan eikä tuon termin käyttäminen sisältänyt arvolatausta. Se on melko vakiintunut kansankielinen koiranleukailutermi, ihan samoin kuin vaikka poliiseja sanotaan kytiksi jne. vaikka poliisit ja terveyskeskuslääkärit ovat varmasti kansojen syvien rivien arvostuksessa sairaanhoitajien ja opettajien ohella ihan huipulla. Eräs parhaista ystävistäni on tk-lääkäri, samoin hyvin läheinen serkkuni. Itse olen saanut terveyskeskuksissa pääosin erinomaista palvelua pl. ajanvarauksen vaikeus. Samaa en voi valitettavasti sanoa HUS:in sairaaloista itseni enkä läheisten osalta.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:
Zeb kirjoitti:(Tixuliini pistää sitten vaan veromarkkoja vaikka tuplasti enemmän sivuun jos haluaa että terkkarissa on aikaa kuten yksityispuolella.)
Karujen kokemusten myötä olen viimeksi käyttänyt julkista terveydenhuoltoa hakiessani rokotuksen n. 3 vuotta sitten. Meinaatko että lääkärien palkat ovat kenties liian pienet?
Tk-lääkärien palkat ovat hyviä. Tk-lääkäreitä vaan tarvittaisiin 50-100% lisää, jos haluttaisiin antaa aikaa potilaalle.
Tix

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:Tk-lääkärien palkat ovat hyviä. Tk-lääkäreitä vaan tarvittaisiin 50-100% lisää, jos haluttaisiin antaa aikaa potilaalle.
Tai sitten toimintaa pitäisi tehostaa ja järkeistää. Eihän tästä kauankaan ole kun julkisen terveydenhuollon tehokkuutta tutkittiin ja todettiin että se on aivan suolesta. Sitä en muista koskiko se vain erikoissairaanhoitoa vai myös perusterveydenhuoltoa.

Varmaan helpoin tapa saada lisää aikaa olisi tehdä terveyskeskuskäynneistä maksullisia niin, että jokainen käynti maksaisi edes hiukan. Tällöin turhista käynneistä katoaisi ainakin osa, ts. seuraa hakevat juttelevat mummot miettisivät kahdesti että onko nyt tosiaan taas kolotus siellä tai täällä vai meniskö tällä kertaa juttelemaan Stockan kassalle. Flunssasaikkutodistukset työpaikkoja varten pitäisi siirtää miltei kokonaan sairaan- tai terveydenhoitajien varaan jne. En ole alan asiantuntija, mutta nämä ovat siis tk-lääkäriystäväni ajatuksia aiheesta. Varmaan jotain muutakin voisi tehdä.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Varmaan helpoin tapa saada lisää aikaa olisi tehdä terveyskeskuskäynneistä maksullisia niin, että jokainen käynti maksaisi edes hiukan. Tällöin turhista käynneistä katoaisi ainakin osa, ts. seuraa hakevat juttelevat mummot miettisivät kahdesti että onko nyt tosiaan taas kolotus siellä tai täällä vai meniskö tällä kertaa juttelemaan Stockan kassalle. Flunssasaikkutodistukset työpaikkoja varten pitäisi siirtää miltei kokonaan sairaan- tai terveydenhoitajien varaan jne. En ole alan asiantuntija, mutta nämä ovat siis tk-lääkäriystäväni ajatuksia aiheesta. Varmaan jotain muutakin voisi tehdä.
No joo, toi on varmaan osa ongelmaa. Mut silti niitä tk-lääkärin virkoja tulisi lisätä ainakin ennen kuin esim. minä suostuisin vielä niihin hommiin jalallani astumaan. Terveyskeskuksesta on tosiaan tullut liikaa sosiaalikeskuksen sivuhaarake. Pyydetään kaikkia kummia todistuksia aina pesukoneen tarpeellisuudesta lähtien. Ihan siihen en mielestäni koulutusta ole saanut.

Tk:ssa olen saanut erinomaisen hyvää palkkaa, parasta työtunteihin nähden mitä ikinä. Pakenin koska en kokenut voivani hoitaa potilaita niin hyvin kuin olisin halunnut ja osannut. (Juu, on minussa tuota perfektionistin vikaakin kyllä.) Ja osaksi kyllä myös tuon sosiaalipuolen takia.

Aikaisemmin olen ollut ehdottomasti niillä linjoilla, ettei koskaan privaattiin, koska ideologiani mukaan kaikilla pitäisi olla oikeus yhtä hyvään hoitoon taloudellisesta ja sosiaalisesta statuksesta riippumatta. Nyt olen alkanut pikku hiljaa luopua tästä ajatuksesta. Luultavasti kun erikoistumiseni on joskus päätöksessään viuhahdan privaattiin niin että hippulat vinkuu. Ei, enkä tosiaan rahan takia, vaan siksi, että voisin tehdä työni hyvin ja käyttää siihen riittävästi aikaa, saada aikaa ja voimia myös perheelle ja harrastuksille, ja sitä kautta olla palamatta henkisesti loppuun.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Tai sitten toimintaa pitäisi tehostaa ja järkeistää. Eihän tästä kauankaan ole kun julkisen terveydenhuollon tehokkuutta tutkittiin ja todettiin että se on aivan suolesta..
Hei, tuli mieleen yksi juttu. En nyt muista missä, mutta jossain tk:ssa juuri tehostettiin/järkeistettiin toimintaa niin, että viskattiin konekirjoittajat suurimmaksi osaksi mäkeen ja keksittiin, että kyllähän se lääkäri nyt pystyy sen 15 minuutin vastaanottoajan puitteissa (jolloin siis myös haastattelee ja tutkii potilaan, tekee työdiagnoosin, hakee tarvittaessa lisätietoa/konsultoi, kirjoittaa reseptit ja sairaslomatodistukset, ja odottaa mummon riisuutumiseen kuluvat 5 min) sanelun sijaan myös itse kirjoittamaan potilasasiakirjamerkinnät. Suurimmassa osasta paikoista homma on mennyt myös siihen, että lääkäri itse avaa miljoona valikkoa tietokoneohjelmasta ja laittaa sieltä röntgen- ja labralähetteet käsipelillä, tulostaa nämä potilaalle, parhaassa tapauksessa varaa vielä ajatkin seuraavalle käynnille. Tietty antaa myös ohjeet miten valmistautua tutkimuksiin ja hakee sen pissapurkin varastohuoneesta X jonka sijainnista ei ole mitään hajua.

Eläköön tehostus vaan, mutta mä en enää siihen rumbaan suostu. Muistan kun joutui aikanaan jättämään vessatauot pitämättä, ruokatauoista nyt puhumattakaan. Toisaalta kätevää, kun ei ole aikaa syödä eikä juoda, ei tule niin helposti vessahätäkään. (Jees, olen ollut ihan liian kiltti tyttö, se oli se eka työpaikka valmistumisen jälkeen. Nykyään yritän olla ilkeämmän itsekkäämpi, mutta vaikeaa se on. Vaihtoehdoksi on jäänyt äänestää jaloillaan.)
prosessi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
Tix kirjoitti:Tai sitten toimintaa pitäisi tehostaa ja järkeistää. Eihän tästä kauankaan ole kun julkisen terveydenhuollon tehokkuutta tutkittiin ja todettiin että se on aivan suolesta..
Hei, tuli mieleen yksi juttu. En nyt muista missä, mutta jossain tk:ssa juuri tehostettiin/järkeistettiin toimintaa niin, että viskattiin konekirjoittajat suurimmaksi osaksi mäkeen ja keksittiin, että kyllähän se lääkäri nyt pystyy sen 15 minuutin vastaanottoajan puitteissa (jolloin siis myös haastattelee ja tutkii potilaan, tekee työdiagnoosin, hakee tarvittaessa lisätietoa/konsultoi, kirjoittaa reseptit ja sairaslomatodistukset, ja odottaa mummon riisuutumiseen kuluvat 5 min) sanelun sijaan myös itse kirjoittamaan potilasasiakirjamerkinnät.
Näitä virhetoimia sattuu juuri niin kauan kuin lääkärien hoitopäätökset ovat tabuja ja arvostelun yläpuolella, kun kerran Hippokrateen vala on vannottu ja kaikki. Sen seurauksenahan on mahdotonta määritellä hyviä hoitokäytäntöjä ja siten myös niihin tarvittavaa aikaa, jolloin pelkästään rahaa tuijottava ihminen ei voi ymmärtää, miksi potilasta ei vartin sijaan voisi hoitaa kymmenessä minuutissa.
prosessi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Aborteista taas sen verran, että olen luopunut kaikista mielipiteistä asian suhteen. Tuntemani nuori tyttö, jonka kerran sain järkisyin perustellen tekemään abortin (huumekokeiluja, itsariyrityksiä yms. vähän ennen raskautumista), hankkiutui kuitenkin raskaaksi uudestaan melko pian abortin jälkeen, ja poti vauvakuumetta heti lapsen syntymisen jälkeenkin. Onneksi oli sen verran jämäkkä lääkäri jälkitarkastuksessa, että valitsi tytön puolesta ehkäisyksi kierukan, jota ei ihan helposti "unohdeta" (ja jota tyttö on yrittänyt pariin otteeseen poistattaa eri tekosyillä, mutta onneksi ei ole mennyt läpi, lapsikin vasta 9 kk). Voisin kuvitella, että toistuviin abortteihin syyllistyvät ovat samankaltaisia tapauksia, joilta yksinkertaisesti vain puuttuu harkintakyky kokonaan, ja joilla on joku joka jaksaa kerta toisensa jälkeen puhua järkeä. Minä jaksoin vain kerran. Vaikuttaa lisäksi siltä, että se jo syntynyt lapsi on osoittautumassa autistiseksi.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Jos rakastamani kenties raskas nainen tulee raskaaksi niin, että olen itse ollut naisen kanssa ennen raskaaksi tuloa niin, että tämä sama nainen tulee raskaaksi sen jälkeen kun olen tehnyt tämän kanssa sillätavalla olemisen ja jos hän on raskaana niin olisi kovin raskasta jos hän ei olisi enää raskaana ja varsinkin jos hän ottaa raskaasti sen ja ei olisi enää raskaana. Rakastan raskaana olevaa naistani ja raskasta olisi kestää jos hän sen tosiaan ottaa raskaasti eikä rakkaasti.
Rakastaisin rakasta raskaana olevaa naistani jo ennen raskautta vaikka hän olisi liian raskaskin ja olisi erittäin raskauttavaa jos hän lopettaisi raskautensa.Silloin minä olisin tosi raskaana.

Kiteytys: NIMMER abort zu meiner lieber Freundin

SA
StopAbort
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kannatan mahdollisimman vapaata aborttia.

"Mitä ihminen on? Yhdellä sanalla sanottuna: liikaa." - Pentti Linkola

Väestöräjähdys on tämän hetken maailman suurin ongelma ja jotkut romantikot miettivät onko abortti murha vai ei...voi Homo Sapiens - Viisas Ihminen.


:doh: :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Kannatan mahdollisimman vapaata aborttia.

"Mitä ihminen on? Yhdellä sanalla sanottuna: liikaa." - Pentti Linkola

Väestöräjähdys on tämän hetken maailman suurin ongelma ja jotkut romantikot miettivät onko abortti murha vai ei...voi Homo Sapiens - Viisas Ihminen.


:doh: :kele:
HOMIE, se on moro miäheen!!

Tässä on nyt kyse siitä asiakkaan haarasta että tarkoitin ITSEÄNI. Olen siksi verran sellainen, että jos minun naiseni minun avustuksellani on raskaana ja minun oma sikiö siellä, niin en sallisi APORTTIA missään nimessä tai olisin surullinen.

MUTTA ei minua kyllä lainkaan sureta se, että abortit sallitaan! Itse sallin abortit ilman muuta niitä haluaville. Kyllä se jonkinlainen perusoikeus on saada tämä hoito. Mutta sitten raja menee kyllä omasta lapsestani, on se niin!
Juu, ei oo lapsia mulla!

Pitäis nähdä nyt unia enemmän niin olisi harjoituskenttä! Olepa yöllä aktiivinen taas!!! Mennään vaikka sairaanhoito-opistolle joskus unessa KÄYMÄÄN! vau! Samalla oma kanta tulee abortteihin oikein kunnolla selville!

SA
home-keksijä
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
ninnithequeen

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Minulle on abortti tehty, ja voin kertoa, ettei se tuska poistu koskaan. Silloin olin vain 18 ja olosuhteet lapselle kaikkea muuta kuin sopivat, mies armeijassa jne. Voin sanoa että oikein tein. Ja kyllä, ehkäisyä käytettiin, pillerit pettivät.

Enää en tekisi aborttia, mutta olosuhteet nyt ovat hiukan parantuneet noista ajoista.

Aika jännä toi, että juuri synnyttäneille äideille tehdään paljon abortteja. Siis todella ihmeellistä :o
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

ninnithequeen kirjoitti:Minulle on abortti tehty, ja voin kertoa, ettei se tuska poistu koskaan. Silloin olin vain 18 ja olosuhteet lapselle kaikkea muuta kuin sopivat, mies armeijassa jne. Voin sanoa että oikein tein. Ja kyllä, ehkäisyä käytettiin, pillerit pettivät.

Enää en tekisi aborttia, mutta olosuhteet nyt ovat hiukan parantuneet noista ajoista.

Aika jännä toi, että juuri synnyttäneille äideille tehdään paljon abortteja. Siis todella ihmeellistä :o
Pillerit pettivät? Se on äärimmäisen epätodennäköistä! Olet varmaan miettinyt asiaa yltä ja päältä. Sanopa ne muut mahdollisuudet, jotka ovat olemassa raskaaksi tulemisessa kuin pillerien pettäminen! Oletko aivan satamiljoonaprosenttisen varma et otit ne pillerit oikein. Kun olit 18 ja olosuhteetkin sulla noin epävarmat?

Mitä miehen olo armeijassa liittyi lapsen saamiseen? Siihen, että lapsen isä oli joku muu?

Mutta koska olen kuningatar niin onneksi olet sitten viisastunut ja tehnyt lapsen.

En halua pahoittaa tietenkään mieltäsi, mutta miksi teit silloin mielestäsi oikein? Eikö vanhempasi olisi voinut hoitaa lasta vai oliko suhteet sinnepäin aivan huonot?

SA
Stadinarska the KING
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Bliss

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Stadinarska kirjoitti:
Olin vähällä astua provomiinaan, pidän kuitenkin turpani kiinni. (alanko aikuistua?)
Mutta arskaliini, mietipä vielä mitä kirjoitit.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bliss kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Olin vähällä astua provomiinaan, pidän kuitenkin turpani kiinni. (alanko aikuistua?)
Mutta arskaliini, mietipä vielä mitä kirjoitit.
Kuule, luin oman postaukseni ja tuli mieleen muutamista kohdista mahdollisuus että olisi kaksimielistä tai provoa jos sitä etsii MUTTA nyt kyllä tahdoin vain kysyä ja ihmetellä ovatko pillerit tosiaan pettäneet. Nehän ovat 99 prosentin varmoja.

Siinä ei nyt ollut provoa. Onhan se tämä abortti-aihe sellainen että olisi kornia pilailla TOISEN tunteilla ja konkreettisella oikealla asialla!

Mielen pahoituksen mahdollisuuden varmistin, vaikka Ninni ei kyllä ole mikään porsliininukke (särkyvä hauras ihminen).

Tosiasiahan on, että Ninnillä oli varmasti sellainen olosuhde, jolloin hänen aborttinsa oli selkeästi paras ratkaisu,sitä ei sovi epäillä kun hän itse sanoo, mutta kysyinkin vain lisää että tilanteen saisin tai saisi "sisäistettyä"!!!

Kysy vaan Blissiliini mitä haluat!! Ja teki ihan hyvää hellittelynimesi! Parempi se oli kuin esim. snaditerska!

Minä vastaan myöhemmin illalla. Nyt minun on pakko lähteä juur tästä kuopasta LAITUMELLENI pelaamaan kolopalloooo.

Toivoo

SA
väärin jummarrettu :o
Viimeksi muokannut Stadinarska, 07.10.2007 10:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Tix

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Tix »

Kannatan jälkiaborttia arskalle.
Vastaa Viestiin