Abortista

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
ninnithequeen

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Arska hyvä.

Mä luulin, että sä olet kohtuullisen empaattinen ihminen. Vaan et sitten ole. Kyseessä oli pitkä-aikainen suhde. Neljä vuotta mä sen ihmisen kanssa olin ja asuin. Ehkäisy OLI kunnossa. Pillerimerkki on poistettu markkinoilta. Vieraissa en käynyt.

Mitä vielä sä haluat tietää? Käännä vähän vielä veistä haavassa turhilla syytöksilläsi.
Aito_Johanna

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Stadinarska kirjoitti: MUTTA nyt kyllä tahdoin vain kysyä ja ihmetellä ovatko pillerit tosiaan pettäneet. Nehän ovat 99 prosentin varmoja.
Lyhyelläkin matikalla pystyy päättelemään, että jos pilleri on 99 prosentin varma, joskus se kuitenkin pettää.
BettyB.

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kuva

Sori, oli pakko.
Rouva Pupu

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Hyväksyn abortin. En hyväksy abortin käyttämistä ehkäisykeinona. Jyrkkä ei tiukentamisajatuksille. Pitää olla tosi huono tuuri kun kondomi sanoo poks ja oikein otetut katumuspilsutkaan ei tehoa. Been there jne. Muista ketjun naisista poiketen minulle ei jäänyt traumoja, toinen vaihtoehto olisi ollut helvetillisempää. Jos tapahtuisi toinen yhtä huono tuurinen tapaus, päätyisin edelleen samaan vaihtoehtoon. Soon putket kiinni kun ikää tarpeeksi, en kuitenkaan aio olla harrastamatta seksiä sitä odotellessa.
Savannah

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Siis voi jessus mikä valopää.
Bliss

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Savannah kirjoitti:Siis voi jessus mikä valopää.
Kuka edellisistä erityisesti? :roll:
Savannah

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Bliss kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Siis voi jessus mikä valopää.
Kuka edellisistä erityisesti? :roll:
Yhden loiste häikäisi ylitse muiden.
Rouva Pupu

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bliss kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Siis voi jessus mikä valopää.
Kuka edellisistä erityisesti? :roll:
Siis varmasti minä, koska:

- en halua lapsia
- huolehdin ehkäisystä ja jälkihommistakin, mutta pettivät
- ei jättänyt traumoja, koska tiesin, että tein oikein
- ikäni ei riitä putkien kiinni pistämiseen ja vaikka ehkäisy enemmän kuin kunnossa niin ainahan ne voi pettää. Ja silti harrastan seksiä.
Luulisin.
Savannah

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Rouva Pupu kirjoitti:
Siis varmasti minä, koska:
Ei tällä postauksella kyllä Valopää-titteliä minulta ainakaan saa. Valinnan vapaus ja vapaus olla ilman...-lapsia.
Rouva Pupu

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Savannah kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Siis varmasti minä, koska:
Ei tällä postauksella kyllä Valopää-titteliä minulta ainakaan saa. Valinnan vapaus ja vapaus olla ilman...-lapsia.
Ok, oli vaan niin hämäävästi oman postaukseni alla ;)
Savannah

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Rouva Pupu kirjoitti: Ok, oli vaan niin hämäävästi oman postaukseni alla ;)
Sorry :)
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

ninnithequeen kirjoitti:Arska hyvä.

Mä luulin, että sä olet kohtuullisen empaattinen ihminen. Vaan et sitten ole. Kyseessä oli pitkä-aikainen suhde. Neljä vuotta mä sen ihmisen kanssa olin ja asuin. Ehkäisy OLI kunnossa. Pillerimerkki on poistettu markkinoilta. Vieraissa en käynyt.

Mitä vielä sä haluat tietää? Käännä vähän vielä veistä haavassa turhilla syytöksilläsi.
Auts. Ninni hyvä! Tulkitsitko sen jutun syytökseksi? Voih. En todellakaan halua syyttää mitään.En tietenkään!!! Kysyin vain mielenkiinnosta, kun kuitenkin se pillereiden pettäminen on harvinaista.
En halua tietää enää mitään vaan PYYDÄN tietysti sinulta, Ninni, kauneimmin anteeksi jos pahoitin mielesi!
(Ja kyllä minä tunnistan itseni empaattiseksi ihmiseksi!, nytkin herkkänä ihmisenä tuli ikävä olo postauksestasi )

MUTTA kuinka ihmeessä minä sinua haluaisinkaan ikinä mistään syyttää?? MUTTA se on yhdentekevää miten minä tulkitsen vaan jos sinä olet pahoittanut mielesi, se on fakta.

Ninni on ihanan aito eikä tämä ole mielistelyä!

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vaola kirjoitti:Olen kuullut että pillereiden pettäminen ei tietyissä olosuhteissa ole lainkaan epätavallista, esim. laktoosi-intolerantikoilla saattaa jäädä pilleri imeytymättä, jos on vatsa sekaisin. Joten miksei muillakin... Mutta en muista nyt asiasta enempää yksityiskohtia, ehkäpä palstan lääkärit osaavat tähän jotain sanoa?
Rajun ripuloinnin tai oksentelun vuoksi pillerit voivat jäädä imeytymättä ja mahdollisia ovat myös yhteisvaikutukset muiden sellaisten lääkkeiden kanssa, jotka voivat estää pillerien imeytymisen tai nopeuttaa niiden aineenvaihduntaa elimistössä. Jopa tiettyjä antibiootteja on epäilty, että voisivat vaikuttaa näin.

Pillerien unohtelu tai ottaminen myöhässä on myös inhimillistä. Yleensä yhden pillerin myöhästyminen ei kai tehoa vie, mutta mahdollista kaiketi kuitenkin, ainakin tietyissä vaiheissa pilleriliuskaa.

Oikein käytettynä ja ilman em. ongelmia pillerit ovat kyllä erittäinkin varmoja, pettämisprosentilla 0.1 tai 0.01. (Ulkomuistista edeltävät, en jaksanut tonkia kirjallisuutta).

Muistetaan sitten vielä, että kaikille pillerit tai muu hormonaalinen ehkäisy (jotka siis varmimpia sterilisaation ohella) ei sovi.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Näitä virhetoimia sattuu juuri niin kauan kuin lääkärien hoitopäätökset ovat tabuja ja arvostelun yläpuolella, kun kerran Hippokrateen vala on vannottu ja kaikki. Sen seurauksenahan on mahdotonta määritellä hyviä hoitokäytäntöjä ja siten myös niihin tarvittavaa aikaa, jolloin pelkästään rahaa tuijottava ihminen ei voi ymmärtää, miksi potilasta ei vartin sijaan voisi hoitaa kymmenessä minuutissa.
Öö, lääkäreiden hoitopäätökset tabuja?? Eipä taida olla ihan nykyaikaa. Suu vaan auki itse kullakin ja keskustelemaan. Palaute on tervetullutta ja avoimuus valttia, mielestäni myös potilaan puolelta. Faktaa vain on se, että ellei ole lääkärin koulutuspohjaa ja ammattitaitoa, on aika vaikeaa asiallisesti arvioida näitä hoitopäätösten perusteita.

Oman kokemukseni mukaan noin 97-99% lääkäreistä haluaa tehdä työnsä hyvin ja haluaa oikeasti auttaa ihmistä. Siksi tuohon hommaan on alun perin lähdetty, vain hyvin harvoin mielestäni ns. vääristä syistä, kuten status tai raha. (Rahan perusteella ei edes kannata nykyaikana lähteä, ellei sitten suunnista suorinta tietä privaattiin silmälääkäriksi tai ortopediksi, sillä helpommallakin varmasti pääsee samoihin ja parempiinkin ansioihin kiinni.) Kyllä mä olisin oman kokemukseni perusteella nämä potilaiden tyytymättömyyden kohteet kiteyttämässä aika pitkälti aika- ja resurssipulasta johtuviksi, usein ihan niinkin, ettei ole aikaa keskustella ja perustella riittävästi, ja siksi tulee väärinymmärryksiä. Ihmisten olisi hyvä myös tiedostaa, että lääketiede nyt vain on sellainen ala, jossa mikään ei yleensä ole 100% varmaa. Lääketiede ei ole eksakti luonnontiede, kuten vaikka fysiikka.
Rouva Pupu

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Zeb kirjoitti: Kyllä mä olisin oman kokemukseni perusteella nämä potilaiden tyytymättömyyden kohteet kiteyttämässä aika pitkälti aika- ja resurssipulasta johtuviksi, usein ihan niinkin, ettei ole aikaa keskustella ja perustella riittävästi, ja siksi tulee väärinymmärryksiä.
Olen hiukan samoilla linjoilla siun kanssa. Itsellä oli oma lekurina sellainen tyyppi, joka otti aikaa niin paljon kuin tarvitsi (kunnallisella), mutta se aiheutti jonotusaikojen pitenemisen yli tunnilla. Tämä ei tietystikään potilaita miellyttänyt. Mutta kaikki ajanvarauspotilaat hoisi vaikka virallisesti terveyskeskuskin joskus ehti kiinni mennä. Mutta eihän se vain toimi pidemmän päälle. Oli ylilääkärinä ja jätti sitten viimein vastaanoton pitämisen muun työn ohella siirtyen hallinnollisiin tehtäviin. Joskus lehdestä luin kun päivänsä venyi klo 20 asti paperitöiden takia vaikka työpaikka menikin kiinni siinä klo 16.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Stadinarska kirjoitti: Olen siksi verran sellainen, että jos minun naiseni minun avustuksellani on raskaana ja minun oma sikiö siellä, niin en sallisi aborttia missään nimessä tai olisin surullinen.
Kiva kuulla tällainen miehenkin näkökanta asiaan. Tavallaan surullista, ettei sulla olisi mitään päätäntävaltaa tuollaisessa tilanteessa, mutta tämä nyt on vain se biologian sanelema juttu. Sinä et voi päättää siitä mitä toinen omalla ruumiillaan ja elämällään tekee. Naisilla nyt vaan on biologian vuoksi tämä onni/onnettomuus ja valta/vastuu raskaudesta ja äitiydestä. Uskoakseni hyvin hyvin harva nainen edes ajattelee Lolitan tapaan niin, että voisi edes teoriassa kantaa lasta 9 kuukautta ja sitten antaa sitä pois. Syntyy liian iso bonding-juttu ja siitä seuraa taas, että jos et sitä aborttia tee, niin sulla on lapsi noin 18 vuotta vastuullasi ja olemassa sen jälkeenkin. Itse en voisi missään oloissa lastani antaa toisen kasvatettavaksi, vaikka noissa tietyissä poikkeusoloissa abortin voisin tehdäkin.
Zeb

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Rouva Pupu kirjoitti:Olen hiukan samoilla linjoilla siun kanssa. Itsellä oli oma lekurina sellainen tyyppi, joka otti aikaa niin paljon kuin tarvitsi (kunnallisella), mutta se aiheutti jonotusaikojen pitenemisen yli tunnilla. Tämä ei tietystikään potilaita miellyttänyt. Mutta kaikki ajanvarauspotilaat hoisi vaikka virallisesti terveyskeskuskin joskus ehti kiinni mennä. Mutta eihän se vain toimi pidemmän päälle. Oli ylilääkärinä ja jätti sitten viimein vastaanoton pitämisen muun työn ohella siirtyen hallinnollisiin tehtäviin. Joskus lehdestä luin kun päivänsä venyi klo 20 asti paperitöiden takia vaikka työpaikka menikin kiinni siinä klo 16.
Joo, kyllä se usein on niin (varsinkin meillä nuorilla lääkäreillä), että omasta persnahasta yritetään repiä se puuttuva aika irti. Itselläkin puolessa työpaikoista mennyt lähes säännönmukaisesti ylitöiksi, vaikka on yrittänyt päivän huhkia vauhdilla ja lähes kokonaan ilman taukoja (jolloin tietty olet sitten illalla kotiin päästyä ihan puhki). Silloin se tuntuu aika raskaalta kun kiire ja ylityö on jatkuvaa tai on sovittu meno, jonne on sinnekin vaikeaa päästä, vaikka alun perin yritti asiansa niin järjestää. Lääkärilläkin on kai oikeus omaankin elämään, eikä kaikista ole ihan Äiti Teresoiksi, vaikka empaattisia ja velvollisuudentuntoisia oltaisiinkin.
PerttiMakimaa

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

JoeB kirjoitti:Mahdollista, tosin epätodennäköistä, minulla ei henk. koht. ole mitään ihan oikeita odotuksia ennen kuin lopputulos on pakettina kourassa. Ennen tilanteiden konkretisoitumista ne tuntuvat abstraktilta johon ei oikein edes osaa suhtautua. Varautua kyllä voi ihan hyvin että tällainen tapaus olisi tulossa ja sitävarten seuraavanlainen lista asioita pitää hoitaa, mutta yleensä varsinainen realisaatio asioista tapahtuu minulla aina jälkikäteen.
Siksipä en yleensä osaa varsinaisesti pelätä uusia tilanteita koska tajuaminen että tässäpäs sitä ollaan tulee silloin kun on jo myöhäistä, ja ajatukset siityvät siihen mitä seuraavaksi pitäisi tehdä.
Jotenkin vaikuttaa ettet ole ollut tässä tilanteessa koskaan.

Siis tokihan ihminen on niin fiksu ja tajuaa ettei alkuvaiheessa saa liian paljoa ajatella tulevaisuutta, kun kaikki on niin epävarmaa. Jep right...
Geetzu

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Aika jännä toi, että juuri synnyttäneille äideille tehdään paljon abortteja. Siis todella ihmeellistä :o
Moni elää kumin varassa ehkä ekaa kertaa vuosiin ja se kumi voikin osoittautua kovin hankalaksi... Yes I know indeed. Mummini muuten väittää, että tuli raskaaksi sairaalassa jo, siis heti synnytettyään kun ukki kävi vähän moikkailemassa. En oo kehdannu udella kusettaako vai mitä hemmettiä, enkä tiedä kauanko siellä sairaalassa oli, toimi kyllä itselläni varotteena tytön synnyttyä. (Mummin raskaus meni kesken kuulema, eli ei todisteita tuolle mieltäni vaivaannelle jutskalle... )
PerttiMakimaa kirjoitti:Siis tokihan ihminen on niin fiksu ja tajuaa ettei alkuvaiheessa saa liian paljoa ajatella tulevaisuutta, kun kaikki on niin epävarmaa. Jep right...
Kaikki miehet (tai naiset) eivät vaan oikeasti ajattele niin kuin kai valtaosa meistä ajattelee, hyvä esimerkki lapseni biologinen isä jep right... Ja tiedän myös niitä, jotka eivät ole tilanteeseen joutuneet eivätkä muutenkaan mitenkään yli-empaattisia ja silti osaavat kuvitella reagoimisen keskenmenoon tai naisen omaan päätökseen keskeyttää raskaus olevan valtaisa. Eroja eroja...
PerttiMakimaa

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Siis tokihan ihminen on niin fiksu ja tajuaa ettei alkuvaiheessa saa liian paljoa ajatella tulevaisuutta, kun kaikki on niin epävarmaa. Jep right...
Kaikki miehet (tai naiset) eivät vaan oikeasti ajattele niin kuin kai valtaosa meistä ajattelee, hyvä esimerkki lapseni biologinen isä jep right... Ja tiedän myös niitä, jotka eivät ole tilanteeseen joutuneet eivätkä muutenkaan mitenkään yli-empaattisia ja silti osaavat kuvitella reagoimisen keskenmenoon tai naisen omaan päätökseen keskeyttää raskaus olevan valtaisa. Eroja eroja...
Minä tarvitsen nyt rautalankaa.

EDIT: Koetin sanoa, että en ihan täysin ymmärrä mitä yrität sanoa
Googlebot

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Stadinarska kirjoitti:Pillerit pettivät? Se on äärimmäisen epätodennäköistä!
Niin on, mutta sinä lienet elävä esimerkki ettei mikään ehkäisykeino ole 100% varma.

En ole muuttanut kantaani abortin suhteen sitten viime kysymän. Yleisesti ottaen mielestäni epätoivottavaa (duh!), mutta aborttia harkitsevan naisen mielipide ratkaisee koska hänen keholleen se tehdään.

En tiedä mitä koukeroita abortin hakemiseen nykyisin liittyy, mutta ehkä abortin hakijat mahdollisine puolisoineen tai poikaystävineen voitaisiin ohjata toimenpiteen jälkeen (tai ennen sitä?) kaiken varalta esim. ehkäisykoulutukseen ja yleiseen kallonkutistajakeskusteluun, jotta riski lisävahingoille saataisiin minimoitua. Jos syyllinen mies kieltäytyisi tuonkaltaisesta keskustelutuokiosta naisen tahdosta huolimatta, toimisi se samalla signaalina naiselle miehen kelvottomuudesta seksin harrastamiseen ja yleensä mihinkään. Paska mikä paska.

Syyllistämistä sinällään en kannata.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Voisitko muuten olla käyttämättä termiä arvauskeskus. Tk:ssa työskentelee yhtä päteviä lääkäreitä kuin muuallakin.
Joo, minuakin riepoo tämä, vaikken ole jaksanut aiemmin asiasta mainitakaan. Niillä on oikeastaan kaikkein vaativin lääkärinhomma, pitää valikoimattomasta joukosta osata seuloa potilaat oikeaan paikkaan. 90%:lla (karkea arvio) ei ole mitään vakavaa/erityistä hoitoa vaativaa sairautta ja sitten kuitenkin muutamalla prosentilla on sellainen sairaus, joka vaatisi nopeaa hoitoa. Kaikista et voi ampua kaikkia mahdollisia tutkimuksia läpi, (kuten esimerkiksi sairaalapäivystyksessä on tapana), vaan pitää löytyä ammattitaitoa ottaa ne oikeasti tarpeelliset kokeet. Lisähöysteenä tässä vielä se, että ainakin oman kokemukseni mukaan terveyskeskuksessa on aina jumalaton kiire, mihin lääkärin vaikutusmahdollisuudet tuntuvat olevan aika pyöreä nolla. Kaikki kunnia ainakin täältä päin tk-kollegoille.
Koittakaas nyt lääkärit olla vähän vähemmän herkkänahkaisia. Jopa terveydenhoidossa jotkut asiat saattavat sittenkin riippua jostain muusta kuin sankarilääkärien henkilökohtaisista kyvyistä. Zeb esimerkiksi tässä yllä todistelee hyvin vahvasti ja vakuuttavasti, miksi terveyskeskuksia on täysin perusteltua ja objektiivisesti korrektisti kuvailevaa kutsua arvauskeskuksiksi, vaikka tk-lääkärit (hei, omin ammattislangia!) olisivat aivan eteviä. Yhteiskunnallisissa instituutioissa kun joskus rakenteelliset seikat ovat määrävämpiä kuin yksilön ominaisuudet ja kyvyt, vaikka tämä olisi peräti lääkäri. Kuten yleensä, society is to blame. Terveydenhoitojärjestelmän ongelmia voi arvostella ilman, että lääkärien tulee heti ottaa sitä itseensä.

Mitä aborttiin tulee, uskoisin sen olevan jokaiselle siihen päätyvälle todella vaikea päätös, jonka psyykkisiä seurauksia kannetaan vielä pitkään mukana. Tätä taustaa vasten on minusta aika arroganttia lähteä ulkopuolelta paheksumaan aborttiin päätyneitä tai vaatimaan tiukempaa lakia - jos siis ei ole uskonnollinen fundamentalisti vaan hyväksyy edes pääpiirteissään ajatuksen naisen oikeudesta oman kehonsa hallintaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja Clay »

urpiainen kirjoitti:Tätä taustaa vasten on minusta aika arroganttia lähteä ulkopuolelta paheksumaan aborttiin päätyneitä tai vaatimaan tiukempaa lakia - jos siis ei ole uskonnollinen fundamentalisti vaan hyväksyy edes pääpiirteissään ajatuksen naisen oikeudesta oman kehonsa hallintaan.
Jos ei sitä omaa kehoaan ennen raskautta ole hallinnut, niin miksi se pitäisi suoda raskauden jälkeenkään? Sikiö esimerkiksi haukottelee jo 11-viikkoisena - kyllä se on mielestäni jo pieni ihminen. Sitä paitsi sterilisaatiokin hoituisi samalla kun pissaliisat tehtailisi kotikutoisia abortteja.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vauvojen äideistä, jotka posahtavat uudelleen raskaaksi: Monet uskovat, etteivät imettäessään voi tulla raskaaksi, jos kuukautisetkaan eivät ole alkaneet. Eka synnytyksen jälkeinen ovulaatio tapahtuu kuitenkin ennen kuukautisten alkua, joten sitä millon raskaaksi tuleminen on taas mahdollista, on mahdoton ennustaa. Yleinen uskomushan on, ettei täysimetyksen aikana ole menkkoja, mutta tuo on ihan huuhaata, vaikkakin varmaan suurimmalla osalla näin onkin.

Ilmiö on siis kutakuinkin sama kuin se, että nuori tyttö voi tulla raskaaksi myös ennen ensimmäisiä kuukautisiaan.

Kolmi-nelikybäset mammat(kirjaimellisesti) siis antavat selitykseksi sen, etteivät uskoneet tulevansa raskaaksi vaikka päästivät sen pipukan pimppiin ilman ehkäisyä. Olivat varmaan liian univelkaisia tai jotain ;) Toivottavasti ei loukannut kenenkään tunteita jos joku em. porukkaan kuuluu, mutta ei kyllä nykyään tiedon puutteesta voi olla kiinni, vaan kyvyttömyydestä käsitellä ja ymmärtää sitä. Nih.

T.Eki-täti

--lisäys:
okei, vaikka tämä oli kirjoitettu aikas kevyeen sävyyn, en voi kuvitella suurempaa ahdistusta itselleni kuin vaihe jossa on pieni vauva ja toinen tulossa. erityisesti juuri kun on kantanut lasta sisällään, on uusi elämä ja raskaus jotenkin "pyhempää" kuin normaalitilassa(ilman uskonnolista aspektia siis), ja voin vain kuvitella tuskan siitä valinnasta kuolemanväsymyksen(lapset vuoden ikäerolla) tai syyllisyyden(keskeytys) välillä..ugh. moista tilannetta ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleensäkään.
Viimeksi muokannut nowaysis, 08.10.2007 17:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid

Re: Abortista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Vauvojen äideistä, jotka posahtavat uudelleen raskaaksi: Monet uskovat, etteivät imettäessään voi tulla raskaaksi, jos kuukautisetkaan eivät ole alkaneet. Eka synnytyksen jälkeinen ovulaatio tapahtuu kuitenkin ennen kuukautisten alkua, joten sitä millon raskaaksi tuleminen on taas mahdollista, on mahdoton ennustaa. Yleinen uskomushan on, ettei täysimetyksen aikana ole menkkoja, mutta tuo on ihan huuhaata, vaikkakin varmaan suurimmalla osalla näin onkin.

Ilmiö on siis kutakuinkin sama kuin se, että nuori tyttö voi tulla raskaaksi myös ennen ensimmäisiä kuukautisiaan.

Kolmi-nelikybäset mammat(kirjaimellisesti) siis antavat selitykseksi sen, etteivät uskoneet tulevansa raskaaksi vaikka päästivät sen pipukan pimppiin ilman ehkäisyä. Olivat varmaan liian univelkaisia tai jotain ;) Toivottavasti ei loukannut kenenkään tunteita jos joku em. porukkaan kuuluu, mutta ei kyllä nykyään tiedon puutteesta voi olla kiinni, vaan kyvyttömyydestä käsitellä ja ymmärtää sitä. Nih.

T.Eki-täti
Voiko tulla raskaaksi, jos istuu saunanlauteilla samaan kohtaan (tai wc-pöntöstä) , jossa mies on istunut aiemmin (jos mies on masturboinut)?
Vastaa Viestiin