Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
NuoriDaavid

Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aborttiketjussa kollega Zeb kirjoittaa (lääkärin ammatista) "Rahan perusteella ei edes kannata nykyaikana lähteä, ellei sitten suunnista suorinta tietä privaattiin silmälääkäriksi tai ortopediksi, sillä helpommallakin varmasti pääsee samoihin ja parempiinkin ansioihin kiinni.".

Oletko samaa mieltä (laajemmin, ei tuijoteta pelkästään lääkärin ammattia)? Onko mahdollista päästä helpolla hyviin ansioihin?

Itse en usko, että on mitään keinoa "helpolla" päästä "hyviin" ansioihin.

Markkinatalous toimii niin, että jos jossain hommassa tienaa liian helposti, niin siihen tulee enemmän tunkua, ja lopulta lisääntyvä tarjonta alentaa ansiotasoa.

Samaten jos jossain hommassa palkka on liian huono, niin lopulta siihen hommaan on liian vähän tulijoita, ja koska kysyntä ylittää tarjonnan, niin lopulta työntekijän hinta, eli palkka, nousee.
Pyry-Matias

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NuoriDaavid kirjoitti: Itse en usko, että on mitään keinoa "helpolla" päästä "hyviin" ansioihin.
Kuten myös. Helppoa rahaa kun ei ole. On vain suhteita, sukua tai mahtavaa ajoitusta ja kovaa riskinottoa. Niin... ja työtä, työtä ja työtä.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

NuoriDaavid kirjoitti: Oletko samaa mieltä (laajemmin, ei tuijoteta pelkästään lääkärin ammattia)? Onko mahdollista päästä helpolla hyviin ansioihin?
Jaa-a hyviin ansioihin pääsee yleensä jos on 1) kontakteja, 2) tietoa/taitoa, sekä 3) kykyä kapitalisoida edelliset. Jos on oikeita kontakteja niin tuota tietoa tarvitaan vähemmän mutta heikkojen kontaktien kanssa tarvitaan omaa taitoa ja "markkinointikykyä" enemmän.

On mahdollista päästä "helposti" hyviin ansioihin, tämä tosin yleensä tarkoittaa sitä että joku nostaa sinut esille ja pitää siellä kunnes itse pystyt stabiloimaan asemasi, itse ylöspäin kiipeäminen vaatiikin sitten enemmän työtä jos on lainkaan mahdollista.

Yleisesti pelataankin sitten tuolla em. kysyntä vs tarjonta periaatteella, poikkeuksena on vain tuo kontaktien käyttö jolla voi hyvinkin päästä pidemmälle kuin ilman.

Sitten jos sattuu olemaan todella kova erikoisosaaja niin sitten pelikenttä ja säännöt onkin aika lailla erilaiset.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

JoeB kirjoitti:
Sitten jos sattuu olemaan todella kova erikoisosaaja niin sitten pelikenttä ja säännöt onkin aika lailla erilaiset.
Tuntuu hyvin epätodennäköiseltä, että joku vain "sattuisi" olemaan "todella kova erikoisosaaja". Kyllä siihen asemaan pääseminen varmasti vaatii kovaa työtä.

Toki joku syntyy esim. urheilulliseksi huippulahjakkuudeksi. En kuitenkaan usko, että edes sillä pääsee "helposti" hyviin ansioihin.
Bliss

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

JoeB kirjoitti: Sitten jos sattuu olemaan todella kova erikoisosaaja niin sitten pelikenttä ja säännöt onkin aika lailla erilaiset.
Niin ja näin... Mun erikoisosaamisella saa hetkittäin aika ällistyttäviä ansioita, tätä vaan tapahtuu valitettavan harvoin. Mutta - saadakseni tän erikoisosaamisen sitä tarvitsevien tietoon, kävin vuosikausia kouluja, tein palkatonta harjoitteluduunia ja täysin alipalkattuja koiranhommia. Näennäinen helppous on pahaa bluffia.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
JoeB kirjoitti: Sitten jos sattuu olemaan todella kova erikoisosaaja niin sitten pelikenttä ja säännöt onkin aika lailla erilaiset.
Niin ja näin... Mun erikoisosaamisella saa hetkittäin aika ällistyttäviä ansioita, tätä vaan tapahtuu valitettavan harvoin. Mutta - saadakseni tän erikoisosaamisen sitä tarvitsevien tietoon, kävin vuosikausia kouluja, tein palkatonta harjoitteluduunia ja täysin alipalkattuja koiranhommia. Näennäinen helppous on pahaa bluffia.
No näin juuri. Vanha sanonta "sen on helppoa kun sen osaa". Harvalle (itseasiassa ei kenellekään) se osaaminen kuitenkaan tipahtaa itsestään.
Elukka

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pyry-Matias kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Itse en usko, että on mitään keinoa "helpolla" päästä "hyviin" ansioihin.
Kuten myös. Helppoa rahaa kun ei ole. On vain suhteita, sukua tai mahtavaa ajoitusta ja kovaa riskinottoa. Niin... ja työtä, työtä ja työtä.
Työllähän ei muuten Suomessa rikastu, siitä pitää veroprogressio huolen.
Suhteet ja suku ovat noista edellä mainituista ne varteenotettavat rikastumisen edellytykset - jos nyt ei sitten satu suorastaan keksimään seuraavaa Tamagotchia.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nykyään mielestäni olen tilanteessa, jossa saan kohtuu helposti varsin mukavan ansiotason.

Tähän pääseminen on kuitenkin vaatinut vuosien työn, joka alkoi jo peruskoulussa.

Muistanpa senkin kerran, kun kaverit lähtivät provinssiin ryyppäämään, ja minä jäin lukemaan pääsykokeisiin. Silloin watutti oikeasti, mutta päätökseni oli jälkikäteen arvioiden erinomaisen oikea.
Rouva Pupu

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Niin no ei varmasti yleensä kyllä. Itse satun olemaan alalla johon ei ole koskaan tunkua pahemmin ollut eikä koulutustakaan vaadi. Vaatii vaan puheliaan ja periksiantamattoman luonteen. Sanoisin, että helppoa osalle, toisillle ei. Palkat ovat naurettavan suuria, en taida tuntea yhtäkään koulutettua ihmistä, joka samoille tuloille pääsee, normaalia lyhyemmällä päivällä ja normivkolla. Yllättäen tätä hommaa ei kuitenkaan monikaan halua pitkään tehdä, en minäkään.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rouva Pupu kirjoitti:Niin no ei varmasti yleensä kyllä. Itse satun olemaan alalla johon ei ole koskaan tunkua pahemmin ollut eikä koulutustakaan vaadi. Vaatii vaan puheliaan ja periksiantamattoman luonteen. Sanoisin, että helppoa osalle, toisillle ei. Palkat ovat naurettavan suuria, en taida tuntea yhtäkään koulutettua ihmistä, joka samoille tuloille pääsee, normaalia lyhyemmällä päivällä ja normivkolla. Yllättäen tätä hommaa ei kuitenkaan monikaan halua pitkään tehdä, en minäkään.
Nyt kyllä herätit uteliaisuuteni. Kerro toki, missä tällainen kultakaivos on.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyllä herätit uteliaisuuteni. Kerro toki, missä tällainen kultakaivos on.
Puhelinmyynti. Vahvistan kertomuksen.
No paljonko siinä keskimäärin tienaa 37 tunnin työviikolla? Ei nyt puhuta huipuista.
Rouva Pupu

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

NuoriDaavid kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyllä herätit uteliaisuuteni. Kerro toki, missä tällainen kultakaivos on.
Puhelinmyynti. Vahvistan kertomuksen.
No paljonko siinä keskimäärin tienaa 37 tunnin työviikolla? Ei nyt puhuta huipuista.
Meidän vko on max. 32,5h. Itse olen osa-aikainen, joten vähemmillä tunneilla. Keskivertotulot on yli 3000e/kk meidän firmassa. Huiput vetää semmosta 5000-6000e/kk.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rouva Pupu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Puhelinmyynti. Vahvistan kertomuksen.
No paljonko siinä keskimäärin tienaa 37 tunnin työviikolla? Ei nyt puhuta huipuista.
Meidän vko on max. 32,5h. Itse olen osa-aikainen, joten vähemmillä tunneilla. Keskivertotulot on yli 3000e/kk meidän firmassa. Huiput vetää semmosta 5000-6000e/kk.
Ihan hyvin palkatulta vaikuttaa. Miksi tuossa työssä ei sitten viihdytä pitkään?
Chap

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyllä herätit uteliaisuuteni. Kerro toki, missä tällainen kultakaivos on.
Puhelinmyynti. Vahvistan kertomuksen.
No paljonko siinä keskimäärin tienaa 37 tunnin työviikolla? Ei nyt puhuta huipuista.
Mun kokemuksen lähes kaikista provikkapohjaisista myyntihommista voi tienata todella paljon. Siis ne huiput, jotka osaa myydä. Puhelinmyynnissä keskivertoheebon ansiot on mun kokemuksen mukaan surkeat. Hyvä tyyppi taas voi tienata lehtimyynnissä keskimäärin ehkä 30 euron tuntiliksaa. Mitä kalliimpi tuote, sitä paremmat ansiomahdollisuudet. Esim. huippukiinteistövälittäjä voi tehdä todella merkittävää tiliä, muistaakseni >> 100 keur vuodessa.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:huippukiinteistövälittäjä voi tehdä todella merkittävää tiliä, muistaakseni >> 100 keur vuodessa.
Niin. Tässä olikin kyse helppoudesta. Onko helppoa olla huippukiinteistövälittäjä? Uskoakseni ei ole. Uskoakseni se on yhtä helppoa, kuin olla huippu-urheilija.
Bliss

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Ihan hyvin palkatulta vaikuttaa. Miksi tuossa työssä ei sitten viihdytä pitkään?
Voisin kuvitella, että ihanien asiakkaiden taholta myyjän niskaan satava cacca vaikuttaa työssä viihtymiseen aika paljon.
Rouva Pupu

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

NuoriDaavid kirjoitti: Ihan hyvin palkatulta vaikuttaa. Miksi tuossa työssä ei sitten viihdytä pitkään?
Kyllä se on ihan puhtaasti stressi. Voit tienata sen 6000e/kk yhtä lailla kuin lähteä 0e taskussa kotio kuukauden päättyessä. Epätietoisuus luo stressiä. Itse haluan mieluummin vakiopalkalla vaikka sitten pienempi olisikin. Tietää, että kovasta työstä varmasti se palkka tilille tipahtaa.
Chap

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Chap kirjoitti:huippukiinteistövälittäjä voi tehdä todella merkittävää tiliä, muistaakseni >> 100 keur vuodessa.
Niin. Tässä olikin kyse helppoudesta. Onko helppoa olla huippukiinteistövälittäjä? Uskoakseni ei ole. Uskoakseni se on yhtä helppoa, kuin olla huippu-urheilija.
Tarkoitin sitä, että jotkut ihmiset ovat siunautuneet sujuvalla supliikilla ja voivat tehdä myyntihommissa verrattain helposti hyvää tiliä. Toki voivat myös paahtaa homona hommia ja tehdä vielä isompaa tiliä.
Rouva Pupu

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Chap kirjoitti: Siis ne huiput, jotka osaa myydä. Puhelinmyynnissä keskivertoheebon ansiot on mun kokemuksen mukaan surkeat.
Myös firmojen palkkauksissa on valtavia eroja. Tietyissä firmoissa kova myyntikään ei takaa tuloja. Omassa firmassa palkkaus on sen verran hyvä, että ei niin huippumyynnilläkin pääsee ihan normaalille tulotasolle.
Rouva Pupu

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Chap kirjoitti: Tarkoitin sitä, että jotkut ihmiset ovat siunautuneet sujuvalla supliikilla ja voivat tehdä myyntihommissa verrattain helposti hyvää tiliä. Toki voivat myös paahtaa homona hommia ja tehdä vielä isompaa tiliä.
Joo, tietynlaisen persoonan vaatii eli ei näissä hommissa ihan kuka tahansa kuitenkaan pärjää vaikka ei koulutusta vaadikaan.
Rouva Pupu

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bliss kirjoitti: Voisin kuvitella, että ihanien asiakkaiden taholta myyjän niskaan satava cacca vaikuttaa työssä viihtymiseen aika paljon.
Oikeasti suurin osa asiakkaista on ihan ystävällisiä, ostivat tai eivät. Mutta ne epämääräiset pimahtamistapaukset tuovat usein päivään viihdettä. Kyllähän sitä kuitenkin vituttaa jos samalla päivälle sattuu kaikki idiootit kertymään. On sitä uhkailtu ampumisella, haukuttu ja käsketty hankkimaan oikea työ, seksiä haluttu ostaa ja vaikka mitä.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rouva Pupu kirjoitti:
Chap kirjoitti: Tarkoitin sitä, että jotkut ihmiset ovat siunautuneet sujuvalla supliikilla ja voivat tehdä myyntihommissa verrattain helposti hyvää tiliä. Toki voivat myös paahtaa homona hommia ja tehdä vielä isompaa tiliä.
Joo, tietynlaisen persoonan vaatii eli ei näissä hommissa ihan kuka tahansa kuitenkaan pärjää vaikka ei koulutusta vaadikaan.
Tässäkin toimii kysynnän ja tarjonnan laki. Tuskin se työnantaja pelkästää hyväsydämisyyttään maksaa palkkaa. Ilmeisesti puhelinmyyjän työssä on jotain sellaista, että pienellä liksalla sitä ei tehdä=>raha ei tule siis helposti. M.O.T.
Chap

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:Tässäkin toimii kysynnän ja tarjonnan laki. Tuskin se työnantaja pelkästää hyväsydämisyyttään maksaa palkkaa. Ilmeisesti puhelinmyyjän työssä on jotain sellaista, että pienellä liksalla sitä ei tehdä=>raha ei tule siis helposti. M.O.T.
Onneksi olkoon, tuo on kehäpäätelmä. Et tunne itseäsi. Määrittele helppous.
NuoriDaavid

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tässäkin toimii kysynnän ja tarjonnan laki. Tuskin se työnantaja pelkästää hyväsydämisyyttään maksaa palkkaa. Ilmeisesti puhelinmyyjän työssä on jotain sellaista, että pienellä liksalla sitä ei tehdä=>raha ei tule siis helposti. M.O.T.
Onneksi olkoon, tuo on kehäpäätelmä. Et tunne itseäsi. Määrittele helppous.
No jos puhelinmyyjä tienaa helposti päälle 3000 32.5 tunnin työviikolla ilman koulutusta, niin miksi kaikki kouluttamattomat ihmiset eivät ole puhelinmyyjiä? He ovat niin tyhmiä, että tekevät mielummin raskaampaa työtä huonommalla palkalla?
Chap

Re: Miten pääsee helpolla ja laillisesti hyviin ansioihin?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tässäkin toimii kysynnän ja tarjonnan laki. Tuskin se työnantaja pelkästää hyväsydämisyyttään maksaa palkkaa. Ilmeisesti puhelinmyyjän työssä on jotain sellaista, että pienellä liksalla sitä ei tehdä=>raha ei tule siis helposti. M.O.T.
Onneksi olkoon, tuo on kehäpäätelmä. Et tunne itseäsi. Määrittele helppous.
No jos puhelinmyyjä tienaa helposti päälle 3000 32.5 tunnin työviikolla ilman koulutusta, niin miksi kaikki kouluttamattomat ihmiset eivät ole puhelinmyyjiä?
Koska kaikki kouluttamattomat eivät möisi niin paljon.
Vastaa Viestiin