StoraEnso - eikö mikään riitä riistoporvareille?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: StoraEnso - eikö mikään riitä riistoporvareille?

Viesti Kirjoittaja Gat »

BETTY ANNA ITE PILLUU! :D
Harold kirjoitti:Toi huoneiden vähyys hämäsi: tiedän ex-torppiakin, joissa on kolme huonetta keittiön lisäksi, ja sinulla sitten oikein Talossa niitä olisi vain kaksi??.
Nii no olohuone, kaksi makuuhuonetta, vessa, kylppäri ja sauna. Enoni rakennutti sen 80-luvun alussa isomman mutta jo yli satavuotiaana mätänevän vanhan päärakennuksen tilalle. Ihme että teki noinkin "ison". Yksinelävä peräti nuuka eli saita poikamies kun on.

Ja entäs vaikka olisi enemmän huoneita? Vanhemmilleni oli tosi raskasta asua siellä yli vuosi toisen ihmisen huushollissa ja siis enoni ehdoilla. Hissukseen kykkiä kammarissa ja yrittää olla kuulumatta ja näkymättä paitsi kun enoni tarttee. Joten vaikka olisi yksi huone lisää, minä mieluummin asuisin silti siellä kylmässä rottakopissani erillään, joku oman asumisen tunne sentään.
Harold kirjoitti: Mutta eikös jengiltänne juokse nytkin koko ajan vuokrarahat muiden taskuihin? Luulisi päinvastoin voittavan jos muuttaisi vuokralle pikkukaupungista (keskimääräinen vuokrataso) maalaiskuntaan (matala vuokrataso)?.
No tässä pikkukaupungin kunnallisessa kolmiossa on tosi pieni vuokra. Eikä vanhempienikin muutto Orimattilaan vuokrakämppään oikein olisi ratkaisu. Liikaa rasitusta 77- ja 75-vuotiaille, jotka ovat tähän kotiin ihan tyytyväisiä. Sitäpaitsi äitinikin on silleen jakautunut, että kokee suurena helpotuksena kun toistaiseksi vapautui enoani paapomasta, ja nyt korvaa sen rasituksen vain päivittäisellä puhelinsoitolla. Äitikin meinasi tulla hulluksi kuunnellessaan tuntikausia enoni aina samoja jorinoita.

Minulla taas on pääsääntönä, että peltojen pitäisi tuottaa erillään metsistä. Nyt kun vapaata peltoa on vain 23 hehtaaria, ja siis 2012 kaikki 46.. se on vitun vähän nykymitoin. Varsinkin kun toimivia koneita on vain yksi v 1970 traktori. Puimurikin selveni vainaaksi, vaikka eno väitti sen olevan kunnossa.. kas kun ei ollut kahteenkymmeneen vuoteen sitä edes katsonut. Jos koneiden oston lisäksi myös vuokraisin asunnon sieltä, sitten menisi peltotulot reippaasti miinuksen puolelle.. ja kaikki jonkun elävän museon pitämistä varten enoni mieliksi.
Harold kirjoitti: Ja ainahan on tarjolla myös se moraalisesti kestävin valinta, eli antaa pellot vuokralle ja ilmoittautua työkkäriin. Sieltä voi alkaa nostaa työmarkkinatukea juokseviin menoihin, jolloin voisi hummata ja juosta naisten perässä niillä miljoonan erkin korkotuloilla.
Sukupolvenvaihdoslain mukaan en saa vuokrata viiteen vuoteen. Nyt ylläluetelluista syistä puljuan alkuun urakoitsijaa käyttäen. Siitä saan kumminkin enemmän fyffee kuin enon sopimilla surkeilla vuokrilla. Myöskin olisi ihan cool viljellä itse (parikytä vuotta sitten olen jopa maatöitä tehnyt ja myöhemmin maatalousamiksesta paperin saanut). Mutta senkin pitäisi olla KANNATTAVAA, mitä enoni vaatima mallasohra konehankintoineen ei olisi.

Niin ja mainitsemasi työmarkkinatuki olisi kiva, mutta valitettavasti en saa olla yhtäaikaa "yrittäjä" ja työtön.

Kyll se vaan niin on, että vaikka ongelmani miten johtuvat siitä, että olen luuseri, mokannut aikaisemman elämäni ja syntynyt moniongelmaiseen sukuun.. niin tämän hetken ongelmiin ei edes Jari Sarasvuo löytäisi muuta ratkaisua, ei vaikka maksaisin sille viisisataa-tonnin tunnilta "konsultoinnista" :D
BettyB.

Re: StoraEnso - eikö mikään riitä riistoporvareille?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Gat kirjoitti:BETTY ANNA ITE PILLUU! :D
Kultaseni, antaisin heti, mutten valitettavasti vastaa naisihannettasi. Ja koska en vastaa, et voisi minua rakastaa, ja minä antaudun vain suuren rakkauden edessä.
Hermann Hoth

Re: StoraEnso - eikö mikään riitä riistoporvareille?

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Gat kirjoitti:
huima kirjoitti:
Gat kirjoitti: En henno niitä tappaa, ovat söpömpiä kuin oravat :D Mikäs siinä, jos perunalastujani tai lihapiirakkaani maistavat, loppu on vielä syömäkelpoista :D
Ja hienoa provoilua..
Esitystapa minulla provoilua mutta..
Valitettavasti kaikella nettiprovoilullani on vankka faktapohja :roll:
Sanon kuten ennenkin: Kannattaisi tehdä jotain asioiden eteen, jos noin kerran ovat.
Vastaa Viestiin