Hautajaispuhe

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
ninnithequeen

Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä pyydän heti ekana että tää pysyy asiallisena.

Mitä ihmettä sä sanot ihmisestä, jonka luo sun pitää viedä kukkasia toivotettuna neljältä eri ihmiseltä: ja sitten vasta itseltäsi se yks tyhmä ruusu? Meidän baarimme aikoinaan rakasti sua? Ja sit se oma vai? Hoohhoijaa.

Voi apua. Ja voi itku, mutta kun mun on pakko.
Bliss

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ei siellä arkulla mitään puheita pidetä - mitä lyhyemmin sanot, sen parempi.
Latteuksia tyyliin "Kaipaamme Sinua [nimet]" tai "Lämmöllä muistaen [nimet]" tjtn. Viime vuosina muutamat hautajaiset joutunut käymään, yksissäkään ei kukkien laskussa puhuttu tuon enempää.

Hautajaistilaisuudessa voit pitää puheen jos semmoseen olet menossa, mutta suosittelen kirjoittamaan sen huolellisesti etukäteen, ja harjoittelemaan myös.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kiitos Bliss, mutta mitäs ku mä joudun ensin koko repertuaarin sanomaan ennenku vien oman ruusuni?
Bliss

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Laitat vaan ensin ne neljän muun kukkaset - toivotuksineen ja sitten oman kukkasi. Kyllä se siitä. Yks maailman paskimpia tilanteita, mutta kyllä siitä selviää. Ja muista puhua lyhyesti. Jos kukkakimpussa/seppeleessä ei ole mitään muistovärssyä, älä lausu semmosta.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Paskimpia tilanteita juu.

Ei siinä mitään värssyjä ole, ainoostaan toi ja toi ja toi. Jaa sit pitäs vielä oma yksinäinen ruusu laittaa :tiistai:
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No mut pitäskö laittaa vaan että koko Two Step vai ainoastaan ne oikeesti hänen mieleensä jääneet ihmiset? Ei, kyl mä haluaisin lausua he jotka ovat jo pahoillaan kuolemasta olleet. Työntekijät siis. ÄH ei voi olla näin vaikeeta.

Mä haluu mainita ketään ku mua niin itkettää....
Bliss

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Älä nyt mitään baarin nimeä hautajaisissa mainitse. Ihmiset nimeltä. Ja hautajaisissa saa itkettää.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No en meinannu kyl Steppiä SIELLÄ huutaakaan. Mutku miut on nakitettu. Ja mie en tiiä kestänkö. Kaikkien puolesta blaablaa.

ARGH!

Ja sit toi toinen vielä, joka on jopa sukua, mut ei asiaa hautajaisiin. Okei. Kiitos. Ei tästä sen enempää. (kohta tulee tolkuton kertomus siitä miten joku voi tappaa ittensä, OIKEESTI) ja jättää 8-vuotiaan pojan yksin.)


Juu, mun maailmaa on järkytetty nyt, ja mulla on helvetin paha mieli.
Herra Manala

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Älä MISSÄÄN nimessä ala julistelemaan mitään kantaräkälän nimiä, vaikka olisikin viettänyt siellä enemmän aikaa kuin kotona. Ihmiset ne osaa ottaa, ei kantakapakat.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:Älä MISSÄÄN nimessä ala julistelemaan mitään kantaräkälän nimiä, vaikka olisikin viettänyt siellä enemmän aikaa kuin kotona. Ihmiset ne osaa ottaa, ei kantakapakat.
No en TOD!!!!! eikö se tullu jo selväks.

Vaan ku just se kantaräkälän porukka halus että meen sanomaan jotain no mitä mie teen? Fiksusti (he ei ite kai tuu paikalle)

Raivostuttavaa. Varsinkin kun ite tykkäsin ihmisestä ja tunsin hänet yli 18 vuotta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kumarrus muistolle ja kukka kunnioituksesta, kuollut ei puheita kuule ja muut on pelkkää kuorrutusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bluntly kirjoitti:Kumarrus muistolle ja kukka kunnioituksesta, kuollut ei puheita kuule ja muut on pelkkää kuorrutusta.
Mä vähän pelkään, etten muuhun pystykään. Ja siis pitäisi nimenomaan mainita vain "vanhan kunnon" henkilökunnan nimet. Ja itse haluaisin kuitenkin jotain erikseen sanoa hiljaa siinä, mutta en taida pystyä kyetä..

Kai se riittää, että ne nimet lukee siinä kukkakimpun nauhassa.

(herra itse joskus toivoi, että kaadettais kippo kossua haudan päälle, mutta tämä taitaa tosiaan olla poissuljettu vaihtoehto :lol:)
Pyry-Matias

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Arkulla ei kyllä ole tapana varsinaisia puheita pitää. Muistotilaisuus hautauksen jälkeen on puheita varten.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pyry-Matias kirjoitti:Arkulla ei kyllä ole tapana varsinaisia puheita pitää. Muistotilaisuus hautauksen jälkeen on puheita varten.
Ei ny puheita, mutta juuri tuo kukkia laskiessa "Muistoa kunnioittaen" ja perään ne ja ne. Se tässä tuntuu ny vaikeelta. Miks ne mut nakittaa tähän, mur.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kyllä se menee, kun annat mennä vain. Hautajaiset eivät ole helppoja juttuja, mutta tunnelma tilaisuudessa on sellainen, että vaikeatkin asiat onnistuvat. Kunhan on muuten ihmisiksi, kukaan ei tule arvostelemaan, olivatko tukka ja kello hyvin.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kuten aiemmin jo sanottiin, vainaja ei sanoja kuule, ja varsinkin jos posse ei ole ovella vahtimassa että sanot heidän nimensä (jos vielä kirjotiettu kukkalappuihin), pistät vain kukat arkun päälle. Jos haluat jollain tavoin tehdä omasta ruususta erikoisen, suutele sitä ennen arkulle laittoa. Toi pusu oli ainoa mitä pystyin mummin haudalla tekemään, vaikka piti sanoa ulkoa opeteltu värssy (pienemmät hautajaiset).

Noni - näin sitä saadaan paksuna oleva hormonihirviö itkemään heti aamusta.

Pahoitteluni Ninni :paijaa: Ja muista, tuskin kukaan ilkeyttään itsemurhaa tekee.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jees, voi vain kuvitella, miten vaikeaa on sellaisella ihmisellä, joka päättää itse päivänsä, sillä ihminenhän on tehty nimenomaan elämään. Valitettavasti yhteiskunta pitää itsemurhaa niin häpeällisenä, että aina ollaan etsimässä syitä ja syyttelemässä kaikkia. Analogiaa voisi hakea suhtautumisesta mielenterveysongelmiin. Mutta paskapuheet sikseen, Ninnille positiivista energiaa ja omaisille jaksamista!
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Re: Hautajaispuhe

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kiitos rakkaat :h:
Ei kai tässä muuta, mutta kun niitä meni kaks päivän välein...

Ja vaikeintahan se on se sinne meno. Ja että pitäs muitten puolesta kukat laittaa???

Olenhan mä ny herrantähen ennenki hautajaisissa ollu, ex-poikakaverin oli pahimmat, mutta muuten on ollu sukulaiset tukemassa ja minä lähinnä paimentamassa ettei Nitsku tee mitään....:roll:
Kovin paikka on aina se kukkien lasku. Mulla oli viimeks Nita mukana laittamassa isoisovaarille niitä joten katsoin vaan että likka osaa laittaa, enkä miettinny muuta. Pystyin jotenki sulkee vaan kaiken. Faija vaan huus että kato mitä se tekee ettei se kaadu jne. joten tärkeintä oli kattoa lapsen perään, ei miettiä muuta.

Nyt ei ole sitä sukulaisten tukea eikä Nitaa jonka perään kattoa. Ahistaa.

EDIT: ei se faija siel hautajaisissa kuitenkaan huutannu, heh.
Vastaa Viestiin