Kansalaistottelemattomuus

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Miten suhtaudut kansalaistottelemattomuuteen?

Tosi hiano homma!
2
9%
Varovaisen myönteisesti
9
41%
Nibasti
1
5%
Kyllä vois kaverit tyytyä ihan lajilliseen mielenosoitukseen
4
18%
Vituttaa ne hipit ihan armottomasti
6
27%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suntaudun tähän omalla ja luonteelleni sopivalla tavalla.
Tarhaeläiinten vapauttaminen esim. sotkee vesilintujen pesinnän jos kohteena minkit ja on pelkkää eläinrääkkäystä kettujen kohdalla. Maaseutu on. Siitä emme pääse ihan vielä eroon ennen kuin eläinvalkuaisen liuosviljelmät yleistyvät. Sitten voimme varmaan jo kloonata itsemme ja tämä keskustelu jatkuu inhimillisesti katsoen ikuisesti?

Tästä linkistä pidätte varmasti!
Pyyhin Netikettiin..
NuoriDaavid

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Gattaca, olet edistynyt. Olen positiivisesti yllättynyt siitä, ettet maininnut tällä kertaa mitään lähetetyistä pillukuvista.
EW:n esimerkki auttaa. Positiivinen lähestymistapa valtaa alaa.
Happy Happy joy joy! We are the world!
Herra Manala

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Gattaca, olet edistynyt. Olen positiivisesti yllättynyt siitä, ettet maininnut tällä kertaa mitään lähetetyistä pillukuvista.
EW:n esimerkki auttaa. Positiivinen lähestymistapa valtaa alaa.
Nyt vaan jäädään odottelemaan niitä tuloksia ja hedelmiä. I have a dream. Ehkäpä vielä joku päivä se ei ole meidän vittuilijoiden syy, että naisia hyväksikäytetään muiden miesten taholta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Herra Manala kirjoitti:
Gat kirjoitti:Onko tuo pahuutesi synnynnäistä vai harjoiteltua?
Ja ajatella, että melkein panin sinua koska halusit.
Gattaca, olet edistynyt. Olen positiivisesti yllättynyt siitä, ettet maininnut tällä kertaa mitään lähetetyistä pillukuvista.
Mitä Pilluu sää horiset?
Yhtään minulle alastonkuvia lähettäneistä (kolmesta! :D ) ihanasta Kitinämisusta en itse ilmiantanut. Mahdollisesti Cityaikana sen Cityyn jääneen (neljännen). Joka oli sikäli ilmeinen, että saman pillun näytti valtakunnanlehtien sivuillakin.

Sellaisen keisin Kitinästä kyllä oman ehkä puolueellisen muistini mukaan tiedän.. että arvostelin jotakuta Kitinämisua en muista mistä, ja joku palstan Ritareista alkoi pilkkaamaan, että olet vain kateellinen kun itse et saa. Minä ettei ole mitään tekoa, minulla ei siitä ole syytä kaunaan ko. misulle. No Alfa vaan jatkoi nälvimistään, ja minä suorastaan mitään paljastamatta toistelin, että ei ole sillai valitettavaa kyseisestä misusta.

No eikös kyseinen nainen ponnahda siihen ja laula, että "kerrotaan nyt kaikki kun noin mieli tekee". Johon minä heti vastasin että turpakii, poista tuo viestisi, en minä tuon sanomista sinulta kalastellut.

No, tietenkin MINÄ sain siitä jäähyä ja suureen ääneen vaadittu sääntömuutoskin tuli "yksityispaljastukseni" takia. Silloin käsitin, että minua kohtaan on silkkaa noitavainoa ja hysteriaa.
____

Ja kuten toisaalla sanoin, tämä ketju on malliesimerkki EW:n kuvaamasta minun loukkaamisestani tilanteissa, joissa en itse anna aihetta. Siis mitä tämä on, että vaikka aihe ei minuun mitenkään liity, en ollut kirjoittanut siihen mitään.. ja kun avaan tämän, niin eikös itse Ninnikin pilkkaa täällä minua henkilökohtaisesti. Miksi tulee mieleen tällaisessa aiheessa? Kansalaistottelemattomuuteni kun rajoittuu luvattomaan koiran irtijuoksuttamisen 10 vuotta sitten.

Tosiaan olin CityKitinäaikana viisi vuotta ihan oikeassa työsuhteessakin, tosin palkalla jota ette palkkana pitäisi. Kuten muutkin siellä pikkurahalla, ja ei huvikseen vaan koska muuta työtä ei ollut, muuta kuin se tuurilla saatu työllistämispaikka vuodeksi kerrallaan. Paitsi minulla "korvaamattomalla" oikealla vakityösopimuksella, josta kuitenkin sain kenkää työsopimus väärentäen kun yhdistykseltä rahoitushana loppui. Nykyään käyttävät ihan ilmaista sivarityövoimaa. SE on sitä tosisuomea, josta te ette mitään tiedä.

Ja mitä vittuu mulle keuhkoatte, että minulla nyt on maatila? Miksette samantien mene vittuilemaan joka ainoalle Suomen sukupolvenvaihdosmaatilalle? Minulla tosiaan aivan ufona poikkeavuutena, että vaikka se lapsuudesta asti rakas paikka oli minulle kymmeniä vuosia sitten luvattu, tuskin missään on vanhaaisäntää joka tykkää pelkästä omistamisesta niin, että mieluummin antaa tilan tuhoutua ja rappeutua kuin suostuu itse tilan eikä vain itsensä edun mukaiseen kauppaan. Vasta kuoleman lähestyessä hellitti.

Ja minkätaatta en NYT ole siellä työtä tekemässä?
No, jos minä siellä olen, sairaiden henkilösuhteiden takia vanha äitini tulee enoni tueksi (vaikka ei enää jaksa), sydänsairas isäni äitini tueksi. Ne nääntyisivät hengiltä, eikä munkaan olo niin rapiaa olisi. Ja minä asun siellä 2X4 metrin kopissa ulkorakennuksessa. Tätäkään ei muissa sukupolvenvaihdoksissa ole. Näin että uusi isäntä pysyy kaukana paikasta ja suosiolla antaa vanhaisännän olla talossa, jonka jo omistaa. Kunnes toivottavasti eno pian kuolee :D Minä niin rakastan sitä! :D

Minä muuten olen monesti myöntänyt, että olen vallan perseestä, kyvytön, tehnyt elämässäni monta väärää ratkasua, varsinkin naisasioissa. Mutta silti minulla on myös ollut tilanteita, jotka ehkä EIVÄT ole sen pahempia kuin kellään muillakaan, mutta kuitenkin ovat niin erikoislaatuisia, että teillä ylimielisistä "Hoida asiasi kuntoon" -huudoistanne huolimatta ei olekaan mitään käytännön neuvoja.

GEORGINALLE edell sivulla äsähdin ehkä väärästä asiasta. Enhän minäkään turkistarhaterrorismia niin suosi. Tosin täälläkin joku muu hokee taas samoja idioottiargumentteja miten irtipäästetyt syövät vesilintuja ym. Niinkuin tarhaiskijät ei sitä itse tietäisi ja olisi todistaneet, että se on merkityksetön määrä. Tarkoitushan on vain käydä sotaa itse elinkeinoa vastaan, toivottomassa tilanteessa. Jotkut kun uskaltaa lähteä sotaan muutenkin kuin mitä taviksille soveliasta on, siis muutenkin kuin tekemään käskystä pahaa ihmisille joita vastaan ei henk. koht. mitään ole. Siitä rohkeudesta minulta respectit.

Ja joo, minua vituttaa, että Kitinässä käytetään leimoina sanoja, jotka teidän mielestä on niin itsestäänselvän alentavia, kuten "hippi". Minulle väitetään, että tämä on moniarvoinen foorumi. Kuitenkin moni asenne, jota olen täällä esittänyt, ei ole ollenkaan niin poikkeava tai ainutlaatuinen tuolla muualla maailmassa kuin vastineistanne luulisi. Te ette vain huomioi , silmät lipsuu yli. Ja paskat Kitinä on moniarvoinen, samaa väittää PetriFB:kin lahkon foorumi. Samoin kun täällä, jos siellä kritisoi heidän (tai täällä teidän) itsestäänselvinä pitämiään asioita, saa vain kummastelua ja naurua ymmärtämättömyydestäsi ja ah niin vilpitöntä halua Auttaa oikealle Tielle :D

Ennemminkin mielessäni oli Georginankin vihamieliset ja halveksuvat kommentit joskus laittamaani uuteen työttömien orjapakkotyöketjuun. Siis amaa duunia kuin muutkin, enimmäkseen tarpeetonta kävynkeräystä, mutta ilman palkkaa. Nöyryytystä ja tosiaan uusi orjien kasti. Te hannuhanhet, jotka vittu joo saatte vittu kaikki duunia, teette kovaa duunia vittu.. voitte huutaa vaikka maailman tappiin, että pummit menkööt työhön tai hyödyttömästi käpyjä keräämään.. ja kyllä kaikille työtä on.. eikä se muuta tosiasioita ja todellisia yhteiskuntarakenteita. Kyllä te varmaan tiedättekin, joten meuhkaamistanne en voi laskea kuin puhtaaksi pahuudeksi ja tahalliseksi kieroiluksi.
Viimeksi muokannut Gat, 09.04.2008 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Tix

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:SE on sitä tosisuomea, josta te ette mitään tiedä.
Oma peräkylän peräkammarinpojan seikkailut -elämäkertasi ei ehkä ole ihan edustavin läpileikkaus "tosisuomesta." Muuten tosisuomella menisi helvetin huonosti.
Ja mitä vittuu mulle keuhkoatte, että minulla nyt on maatila?
Sinähän siitä keuhkoat. Keuhkosit jo 5 vuotta ennen kuin sinulla olikaan se. Ei se paljon toki juttuihin vaikuttanut, ensin oli "sitten kunhan saan tilan", sen jälkeen tuli "sitten kunhan setä kuolee ja äitee armahtaa."
ylimielisistä "Hoida asiasi kuntoon" -huudoistanne huolimatta ei olekaan mitään käytännön neuvoja.
Tai sitten ne eivät ole ylimielisiä ja sinä et vain ole kiinnostunutkaan mistään neuvoista, koska olet perijuuriltasi muutosvastarintainen ihminen, joka haluaa piehtaroida omassa surkeudessaan. Se näkyy jos siinä, että rikastumisesi ei ole juuri muuttanut elämänlaatuasi.
Minulle väitetään, että tämä on moniarvoinen foorumi. Kuitenkin moni asenne, jota olen täällä esittänyt, ei ole ollenkaan niin poikkeava
Öh. Moniarvoisuuteen kuuluu myös se, että kaikki keskustelijat eivät ole sinun kanssasi samanmielisiä. Moniarvoisuuteen kuuluu, että voi sanoa "vitun hippi" ilman että on maailmanlopun pahin sontaläjä. Kärsit käsittämättömästä ahdasmielisyydestä, julistelet ihmisiä pahoiksi vain siksi että ovat kanssasi eri mieltä.
Te hannuhanhet, jotka vittu joo saatte vittu kaikki duunia
Kumpi on enemmän hannuhanhi - ihminen joka on nähnyt vaivaa, hankkinut itselleen ammattitaidon mitä myydä ja nähnyt vaivaa myydäkseen sitä ja näkee jatkuvasti vaivaa elättääkseen itsensä sillä, vaiko yhteiskunnan elättinä roikkuva laiskiainen joka palkitaan miljoonaperinnöllä saamattomuudestaan? Ei sillä, ei kukaan varmaa elämäänsä kanssasi vaihtaisi, mutta TYÖN esittäminen hannuhanheiluna on jo harhaista.
eikä se muuta tosiasioita ja todellisia yhteiskuntarakenteita. Kyllä te varmaan tiedättekin, joten meuhkaamistanne en voi laskea kuin puhtaaksi pahuudeksi ja tahalliseksi kieroiluksi.
Ei, mikään ei muuta sitä yhteiskuntarakennetta, että töitä on tarjolla työhaluisille jotka näkevät vaivaa sen eteen, että osaavat jotain jota joku haluaa ostaa tai jota voi itse myydä. Ja opiskelupaikkoja on tarjolla niille jotka haluavat opiskella. Se on sitä tosisuomea se.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Gat kirjoitti:Siis mitä tämä on, että vaikka aihe ei minuun mitenkään liity, en ollut kirjoittanut siihen mitään.. ja kun avaan tämän, niin eikös itse Ninnikin pilkkaa täällä minua henkilökohtaisesti.
Eipä se aihe oikeastaan sinuun kunnolla käänny ennen kuin tulet itse paikalle kirjoittamaan jonkun kilometripostauksen omaksi puolustukseksesi. Sitten taas on jonkun helppo tarttua johonkin pieneen yksityiskohtaan ja taas mennään.

Lyhyt ja napakka korkeintaan kahden lauseen näpäytys, mahdollisesti aiheen kääntäminen takaisin sinuun kääntäneeseen henkilöön, eikä mitään selityksiä. Tapa asiaton keskustelu heti alkuunsa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lolita kirjoitti:
Gat kirjoitti:Siis mitä tämä on, että vaikka aihe ei minuun mitenkään liity, en ollut kirjoittanut siihen mitään.. ja kun avaan tämän, niin eikös itse Ninnikin pilkkaa täällä minua henkilökohtaisesti.
Eipä se aihe oikeastaan sinuun kunnolla käänny ennen kuin tulet itse paikalle kirjoittamaan jonkun kilometripostauksen omaksi puolustukseksesi. Sitten taas on jonkun helppo tarttua johonkin pieneen yksityiskohtaan ja taas mennään.

Lyhyt ja napakka korkeintaan kahden lauseen näpäytys, mahdollisesti aiheen kääntäminen takaisin sinuun kääntäneeseen henkilöön, eikä mitään selityksiä. Tapa asiaton keskustelu heti alkuunsa.
Koetan muistaa ohjeesi tässä ja toisessa ketjussa. Ihan tässä tapauksessa minuun mitenkään liittymätön ketju kääntyi minun solvaamiseeni jo ennen kuin koko ketjua katsoinkaan saati sanaakaan typotin.

Jaa, taas mennään :D
Tix kirjoitti:
Gat kirjoitti:SE on sitä tosisuomea, josta te ette mitään tiedä.
Oma peräkylän peräkammarinpojan seikkailut -elämäkertasi ei ehkä ole ihan edustavin läpileikkaus "tosisuomesta." Muuten tosisuomella menisi helvetin huonosti..
Työttömien orjakastista ennenkin puhuessani koko ajan sanoin, että minä olen epätyypillinen tapaus. Mutta ei auttanut, kaikki kääntyi aina minun solvaamiseeni. Oletkos itse paljonkin ollut työvoimatoimistojen, hyödyttömien työvoimakurssien, tukityöllistämisorjailun ja häpäisypakkotyön Suomessa? Minä olen, ja vaikka ne ihmiset olivat toki eri lähtökohdista kuin minä, se ei muuta että se maailma on todellinen.
Tix kirjoitti:
Ja mitä vittuu mulle keuhkoatte, että minulla nyt on maatila?
Sinähän siitä keuhkoat. Keuhkosit jo 5 vuotta ennen kuin sinulla olikaan se. Ei se paljon toki juttuihin vaikuttanut, ensin oli "sitten kunhan saan tilan", sen jälkeen tuli "sitten kunhan setä kuolee ja äitee armahtaa."?
Jaa. Puhuinkin tästä ketjusta. Miksi mainita minun maatila ketjussa, joka käsittelee kansalaistottelemattomuutta? Aloittajan tsoukin vielä käsitän, en Ninnin offtopicointia.
Tix kirjoitti:
ylimielisistä "Hoida asiasi kuntoon" -huudoistanne huolimatta ei olekaan mitään käytännön neuvoja.
Tai sitten ne eivät ole ylimielisiä ja sinä et vain ole kiinnostunutkaan mistään neuvoista, koska olet perijuuriltasi muutosvastarintainen ihminen, joka haluaa piehtaroida omassa surkeudessaan. Se näkyy jos siinä, että rikastumisesi ei ole juuri muuttanut elämänlaatuasi..
Kun teidän neuvot on useimmiten samaa, kuin jos sumopainijat neuvoisivat Lasse Vireniä omaan suuntaansa. Kaikki mitä olen tai melkein olen saavuttanut, jopa naisasioissa, (ne mokaten) on tapahtunut ihan eri kautta kuin neuvonne. Jotka ovat vain pakottamista omaan elämäntyyliinne. Ei toimisi minulla, ainoa tie on vahvistua todellakin omana itsenäni. Vaikka sitten flanellipaita päällä :D

Ja sitten kun olen kuvannut kinkkisiä sukusuhteitani, teillä ei todellakaan ole ollut yhtään toimivaa neuvoa. Niin outoa se on, että standardihokemat eivät toimi.

Rikastumiseni helpottaa, etten ole enää niin ihmisten armoilla. Kuluttamiseen minulla ei ole haluja. Lapissa aion käydä.
Tix kirjoitti:
Minulle väitetään, että tämä on moniarvoinen foorumi. Kuitenkin moni asenne, jota olen täällä esittänyt, ei ole ollenkaan niin poikkeava
Öh. Moniarvoisuuteen kuuluu myös se, että kaikki keskustelijat eivät ole sinun kanssasi samanmielisiä. Moniarvoisuuteen kuuluu, että voi sanoa "vitun hippi" ilman että on maailmanlopun pahin sontaläjä. Kärsit käsittämättömästä ahdasmielisyydestä, julistelet ihmisiä pahoiksi vain siksi että ovat kanssasi eri mieltä.
ÖH.
Moniarvoisuus Kitinässä my ass.
Täällä on erittäin hyväksyttävää pilkata asenteita yksinkertaisesti leimaamalla ne "Viherpiipertelyksi", "Kettutytöiksi" "Hipeiksi", "Maalaisiksi" tai uutena Hitler-korttina "Kommunismiksi". Asenteita, jotka eivät ole mitenkään epätavallisia muussa mediassa. Kun vain lehtiäkin lukee, maailma näyttää erilaiselta.. kunnes kaikentietävässä Kitinässä kerrotaan että se ja se toimittaja onkin niin kommunistiakommunistia :D Siitä katson, että "moniarvoisuuden" vaatimus Kitinässä koskeekin vain enemmistön kanssa eri mieltä olevia. Enemmistö täällä taas saa luvan kanssa mitä törkeimmin pilkata ja leimata täällä poikkeavia asenteita. Ja minun tapauksessani kääntää kaikki asenteeni heti henkilöni suoraan pilkkaamiseen.

Mitä minä provoten joskus leimaan "pahaksi" ei leimaamisena ole sen kummempaa, mitä täällä muutenkin tehdään, mutta sallittuna koska leimatut asiat ovat tämän paikan enemmistön Kitinäarvojen vastaisia. Korkeintaan joku Suvinen on myöntänyt olevansa "viherpiipertäjä", ja sekin pitää täällä sanoa pilkkasanan kanssa ja kuin itselleen nauraen.

En millään voi välttää tuntemasta, että tämä paikka on kuin onkin Lahko, jossa vain poikkeavien täytyy hokea anteeksipyytävää "Toisaalta, toisaalta" -mantraa. Oikeauskoisten ei tarvitse vaan sanovat suoraan ja häpeämättä. Täältä puuttuu enää Petrin foorumiin tyyliin oikeaoppinen saarnaosasto :D

Näin vaikka Kitinä miten edustaisi plus miinus kolmekymppisten Suomen suurimpien kaupunkien väestöä. Lahko se on shiialaisuuskin, miljoonine kannattajineen.
Tix kirjoitti:
Te hannuhanhet, jotka vittu joo saatte vittu kaikki duunia
Kumpi on enemmän hannuhanhi - ihminen joka on nähnyt vaivaa, hankkinut itselleen ammattitaidon mitä myydä ja nähnyt vaivaa myydäkseen sitä ja näkee jatkuvasti vaivaa elättääkseen itsensä sillä, vaiko yhteiskunnan elättinä roikkuva laiskiainen joka palkitaan miljoonaperinnöllä saamattomuudestaan? Ei sillä, ei kukaan varmaa elämäänsä kanssasi vaihtaisi, mutta TYÖN esittäminen hannuhanheiluna on jo harhaista.
Tuota.. minähän OLIN töissä vuosikausia tänä nettailuaikana! Taidottomuudesta ja palkasta huolimatta tein parhaani juurikin työmoraalin takia, ja ymmärtämätön rahvas kehui töitäni.

Miljoonaperintöjä on, ja ne sinun kelpo kapitalistina luulisi hyväksyvän :D
(Ja eihän se vielä perintö ollut, vaan ihan tavallinen sukupolvenvaihdosdiili verohelpotuksineen. Menehän sitten vittuilemaan Suomen joka ainoan maatilan peräkammaripojille. Syytä Kepua eikä minua :D.. Vai eikös just nyt Kokoomus helpota entisestään? ) Vai meinaatko, että sukujen omaisuus pitää sosialisoida?
Laiskiaismaisuudestani RIIPPUMATTA tuo tapahtui. Ja kyllä on niinkin, että moni teistä olisi luovuttanut ennen minua, jo ekana yönä ulkorakennuksessa :D Hannuhanheilulla tarkoitin kuvitelmaa, että työtä ja vieläpä hyväpalkkaista työtä on kaikille.. koska TEILLE niin on. Hypernörteistä Hesan baarien kyyppareihin.

Minä olen joo mokaillut valinnoissa, olen muutenkin varmasti mielisairas, mutta ei suinkaan kaikki työttömät, varsinkaan ne, joilla ei ole minun haaskattuja "Lahjojani" :D
Tix kirjoitti:
eikä se muuta tosiasioita ja todellisia yhteiskuntarakenteita. Kyllä te varmaan tiedättekin, joten meuhkaamistanne en voi laskea kuin puhtaaksi pahuudeksi ja tahalliseksi kieroiluksi.
Ei, mikään ei muuta sitä yhteiskuntarakennetta, että töitä on tarjolla työhaluisille jotka näkevät vaivaa sen eteen, että osaavat jotain jota joku haluaa ostaa tai jota voi itse myydä. Ja opiskelupaikkoja on tarjolla niille jotka haluavat opiskella. Se on sitä tosisuomea se.
Tyypillistä Kitinäjargonia. Tajuatko yhtään mitä itse sanot? Jos minulta edellytetään moniarvoisuutta, mikset itse käsitä oman asenteesi suhteellisuutta.

Nyt on muotia vahvemman oikeus ja ennen itsestäänselvänä pidetty yhteiskunnan kokonaisuudesta huolen pito onkin täällä natsikortti-kommunismia. Mitä tuossa sanot, on vain itsekkäiden kiipijöiden moraalia. Ja vaikka kaikki olisivat äärimmäisen tehokkaita itsekkäitä ja kyvykkäitä kiipijöitä, työpaikkoja ei silti riittäisi kaikille. Saati maailmanlaajuisesti kaikille maailman köyhille elintasoa.

Minäkin olen joskus laittanut tänne tilastot paljonko on työttömiä ja paljonko työvoimatoimistoon rekisteröityjä avoimia työpaikkoja. Ei auttanut, samaa vittuilua vaan. Eivät varsin mätsää, eikä varsinkaan työpaikkojen, työvoimapula-aloillakaan, vaatimukset verrattuina työttömien kykyihin. Kuolkoot kun ovat kouluttautuneet väärin tai eivät opi mitä vaaditaan? Ja joo, ei siivoojiksikaan kaikki mahdu. Joo joo, kaikki ei ole työvoimatoimistojen korteissa. Mutta ei se niin helppoa ole, että jokainen Suomen työtön hoksaa jonkun Hesan pizzerian tai siivouspalvelun työvoimatarpeen. Tai voi sinne lähteä. Ja vaikka hoksaisikin, eivät ne sinne MAHDU. Ja kukin vuorollaan, minäkin, olen voinut päästä väliaikaistyöhön. Mutta sehän on kierrätystä, muut ovat ulkona. Kuten siinä tukityöllistämisrumbassa. Vain vuosi pikku palkalle tekemään samaa työtä kuin oikeillakin markkinoilla, sitten ulos. Ei ne vältelleet sitä, halusivat sinne, tekivät työnsä hyvin. Koska muuta ei ollut ja työmoraalia oli. No minä ainoana sain "vakituisen" paikan.

Kyse on rakennemuutoksesta. Ja vaikka työttömät eivät lässynlässyn mitään tee tai maksa, ovat luusereita, pilkatkaa, juuri työttömät maksavat elämällään ison osan tästä nykyajan taloudellisesta kehityksestä. Siispä heille pitää se korvata.

Mitä sinä ja muut sanotte ja nyt ajattelette, on pelkästään vahvemman oikeutta ja kiilausmoraalia. Kaikille ei riitä kuitenkaan, joten mitäs te niistä, kärsikööt kun eivät ole ninkuin te. Kokonaan unohdettu yhteiskunnallisuus. Sanon puhdasta pahuutta. Keskenänne te sanon paskasakki :D voitte tuota huulta heittää, mutta tajutkaa, että jos on pahis, sitä pahismaisuutta ei ehkä voi käyttää yleissosiaalisena perusteluna kannalleen :D

EDIT:
Arvaanko, että joku kohta heittää "kaksinaismoralismistani"
Totta vitussa se missä nyt olen, EI ole suku-genetikka-luuserius-puu hieman kasvaa 120 vuodessa ja en jätä mätänemään nyt kuin 60%- mielenvikaisuussyistä kaikkien saatavilla. Niinkuin ei ne teidänkään elämät ja työt, eikä edes tavoiteltavia, vaikka niin luulette.

Ero on siinä, että vaikka olenkin saastaporvari nyt, en ryhdy valehtelemaan, että tämä on koko maailmalle hyödyksi tai te olette luusereita, kun elämänne ei samaan johda :D
Viimeksi muokannut Gat, 10.04.2008 0:20. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja saira »

Ei jumalauta...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

saira kirjoitti:Ei jumalauta...
Naurattaako kekkuleita? Valeita vilisee päässä? Onko Usko oikea ja vakaa, onhan?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja saira »

Gat kirjoitti:
saira kirjoitti:Ei jumalauta...
Naurattaako kekkuleita? Valeita vilisee päässä? Onko Usko oikea ja vakaa, onhan?
Ei paljon naurata tän ketjun jälkeen kyllä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Aito_Johanna

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Eikö kukaan voisi viedä sitä hoitoon?
masa

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: Ero on siinä, että vaikka olenkin saastaporvari nyt, en ryhdy valehtelemaan, että tämä on koko maailmalle hyödyksi tai te olette luusereita, kun elämänne ei samaan johda
No mutta nythän sulla on tilaisuus varoissa olessasi palkata itsellesi renki ja siten helpottaa jonkun työtä kaipaavan tilannetta.

Kumman muuten valitsisit mielummin töihin. Pätkätöitä tehneen maatalouslomittajan, joka ei ole saanut koulutustaan vastaavia töitä, vaan on ollut kunnan varastolla trukkikuskina viimeiset 5 vuotta, vai koulutuksensa kesken jättäneen työttömyyspäirahalla elelevän alkoholisoituneen vanhan pojan?

Sori, mutta muuta nyt ei ole tällä hetkellä saatavilla, kun noista hommista maksetaan niin pientä liksaa, ettei kiinnostuneita hakijoita ole enempää. No, kumpikos laitetaan tulemaan?
Viimeksi muokannut masa, 10.04.2008 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:Eikö kukaan voisi viedä sitä hoitoon?
http://kitina.net/viewtopic.php?t=5418& ... +terapiaan

Olen edelleen samaa mieltä.
Pyry-Matias

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Eikö kukaan voisi viedä sitä hoitoon?
http://kitina.net/viewtopic.php?t=5418& ... +terapiaan

Olen edelleen samaa mieltä.
Antakaa sille mahdollisuus. Ei saa heti tyrmätä ja vittuilla. Tästä asiasta täytyy olla täysi varmuus. Älkää taas pilatko kaikkea
NuoriDaavid

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Eikö kukaan voisi viedä sitä hoitoon?
http://kitina.net/viewtopic.php?t=5418& ... +terapiaan

Olen edelleen samaa mieltä.
Antakaa sille mahdollisuus. Ei saa heti tyrmätä ja vittuilla. Tästä asiasta täytyy olla täysi varmuus. Älkää taas pilatko kaikkea
Kuten tuossa vuoden takaisessa kirjoitin, kehoitukseni ei ollut eikä ole vittuilua.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

NuoriDaavid kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
http://kitina.net/viewtopic.php?t=5418& ... +terapiaan

Olen edelleen samaa mieltä.
Antakaa sille mahdollisuus. Ei saa heti tyrmätä ja vittuilla. Tästä asiasta täytyy olla täysi varmuus. Älkää taas pilatko kaikkea
Kuten tuossa vuoden takaisessa kirjoitin, kehoitukseni ei ollut eikä ole vittuilua.
Harharhar! Olinkin unohtanut miten hyvä ketju toi on. Saiskohan sen tohon Kitinän seinälle? Tai niin kun olet rekisteröitymässä tuo on se Disclaimer, jonka kohdalla pitää painaa "I Agree".
Kuolemaa on tehty ja ties vaikka mitä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tuosta työttömien "orjakastista" olen kyllä aivan samaa mieltä Gatin kanssa.

Aivan perseestä että laitetaan populaa turhanaikaisille kursseille (tilastojen siivoamiseksi), töihin josta ei makseta kuin peruspäiväraha ja ns. ylläpitokorvaus (ja se ylläpitokorvauskin menee monilta suurelta osalta sitten matkakuluihin) jne.

Noissa em. kursseissa olisi jotain mieltä jos ne olisivat vapaaehtoisia. Eli: aikuiset ihmiset voisivat ITSE päättää tarvitsevatko he koulutusta työnhakuun, CV:n tekemiseen, infoa aloista joissa on työvoimapulaa, opiskelumahdollisuuksista, terveystietoa jne.
Mutta eiväthän aikuiset ihmiset osaa itse sellaista arvioida, viisas työvoimaviranomainen tietää paremmin. Eli: voithan äijä/ämmä kieltäytyä, mutta varaudu sitten karenssiin...

Tuon kurssituksen päämäärähän on työllistyminen. Aniharva haluaa olla vapaaehtoisesti työtön. Siksi työttömälle voisi antaa vapauden päättää haluaako 1) mennä sille kurssille, voihan siitä olla hyötyäkin tai 2) jatkaa vaan työnhakua kuten ennenkin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
masa

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja masa »

Homeboy65 kirjoitti: Aivan perseestä että laitetaan populaa turhanaikaisille kursseille (tilastojen siivoamiseksi), t
Ehkä sillä onkin piilotarkoitus?

"Vittu. Taas pitäs mennä jollekin paskakurssille. Taidan sittenkin mennä leikkamaan kunnalle nurmikoita, ettei tartte enää juosta noissa paskakoulutuksissa."

Muuten samaa mieltä. Älytöntä puuhaa.
Herra Manala

Re: Kansalaistottelemattomuus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:http://kitina.net/viewtopic.php?t=5418& ... +terapiaan

Olen edelleen samaa mieltä.
Jätkä on kyllä kitinän ylivoimaisesti pahin kiusaaja-vittuilija.

Mietis nyt tohon suhteutettuna lause "Muistutan sinua tästä sitten 6000 vonkuuviestin kohdalla". Sekin kun sentään kertoo jo pahuuden kiteytymisestä, sekä vastuunottovelvollisuudesta kohdistuen kaikkeen ikävään, mitä Gattaca on nettihistoriansa aikana ihmisille kirjoittanut.

Ja tuon on sentään todennut koko kitinän ylivoimaisesti suurin empatiavammainen paskapääleimasin.
Vastaa Viestiin