Ikea

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Olen ostanut Ikeasta, ja pääsääntöisesti Ikean tuotteet ovat

Hyviä
23
74%
Huonoja
8
26%
 
Ääniä yhteensä: 31

masa

Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

Siis ostanut huonekaluja.
Viimeksi muokannut masa, 22.04.2008 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BettyB.

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tarkenna toi alku huonekaluihin niin on helpompi vastata.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Elppis »

IKEA:n kama on mun mielestä ihan ok - ns. kertakäyttöhuonekaluja. Kahteen kertaan koottuna hajoavat käsiin jos ei ole superhyperpikaliimaa hollilla ja puutappeja extrana ;)

Kyllä esim. sohvapöytä, kirjahylly ja keittiön ruokapöytä on kestänyt hyvin, olivat (ainakin tv-taso ja kirjahylly) niitä kalliimmasta päästä ostettuja, ei mitään 25€/kpl kamaa.

Se on taas sit ihan eri asia, kertooko hinta tuotteesta muutakuin designer- ominaisuuden.
The great club outshines the individual, always and forever.
Aito_Johanna

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kirjahyllyt ovat Ikeasta, ja hyvin ne ovat kestäneet kymmenen vuotta.
Edellisen asukkaan laittamat keittiön kaapit ovat muistaakseni myös Ikeasta, ja nekin ovat viiden käyttövuoden jälkeen ihan kunnossa. (no melkein, yhdestä kaapista on pinnoitteesta irronnut ihan pieni pala)
NuoriDaavid

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestäni oleellinen kysymys on hinta/laatusuhde.

Ei esim. Skodaa ja Bentleytä kannata verrata keskenään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen ostanut IKEAsta, mutten osta enää. Paitsi muovisia lastoja, viherkasveja ja mehupillejä.

Huonekalut teen itse. Olkootkin rumia, mutta kestävät ydinsodan ja ovat käytännöllisiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Riippuu ihan siitä, mitä sieltä ostaa. Mä en tajuu kuka ostaa niitä halpislastulevyjä ja sitten valitetaan kun eivät kestä. No daah? Meillä sieltä makkarin kirjahylly sekä sänky, kunnon puuta ja hyviä ovat. Samoin olkkarissa TV-kaappi ja vitriininen kukkapöytä. Nämä toki olivat kyllä niitä hinnakkaampia, ja täysin tyytyväisiä ollaan.
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

ninnithequeen kirjoitti: Mä en tajuu kuka ostaa niitä halpislastulevyjä ja sitten valitetaan kun eivät kestä. No daah?

Minä ostin vahingossa tv-tason, kun luulin että se olisi ollut hyvä. Olin todella väärässä. Täyspuisena en Ikeassa ole taas muita nähnyt, kun kesämökkityylisiä mäntykalusteita.
Viimeksi muokannut masa, 22.04.2008 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

masa kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Mä en tajuu kuka ostaa niitä halpislastulevyjä ja sitten valitetaan kun eivät kestä. No daah?

Minä ostin vahongossa tv-tason, kun luulin että se olisi ollut hyvä. Olin todella väärässä. Täyspuisena en Ikeassa ole taas muita nähnyt, kun kesämökkityylisiä mäntykalusteita.
No joo, on ton kukkapöydänkin takaseinä vaan petsattua lastulevyä. Muut pinnat sitten ihan kunnon puuta.
1108

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja 1108 »

CD/DVD tornin, aivan suolesta. Levy on haperoa kuin mikäkin ja bonuksena siitä puuttui palasia.
Mitä vitun Flip/flack/Lip/Lap-hyllyn sitten onkaan mutta taitaa olla 4 hyllyä DVD:lle, kai noi ihan ajaa asiansa. Tosin tuollaisen valmistusta nyt ei oikein voi sössiä.

Porukat teki sen virheen että ostivat täyspuisen sängyn Ikeasta. Se vasta hanurista olikin koska puolet pulttien ja tappien reiistä oli unohtunut joltakin porata, lisäksi toimitukseen kuului väärät kiinnikkeet ja jostakin ilmeisesti tv-tasosta palasia. Ihan jännä tapaus.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Miten sen nyt ottaa, viimeisin Ikean tempaus on nähtävissä galleriassa. Valkoisen hyllyn sijasta paketista paljastui valkoisilla pitsiliinan kuvilla koristeltu musta hylly. Vitutti.

Noin niin kuin laadun puolesta sijoitan Ikean huonekalut jonkin verran Sotkan kalujen yläpuolelle just ja just Maskun alapuolelle, ja siitä ylöspäin laatu sen kun paranee. Mun omistamat Ikea-kalut on olleet ihan kestäviä ja käytännöllisiä, tosin mulle kelpaakin sellainen lastulevypaska, jota muut halveksuu. Kunhan on siisti, ehjä ja kestää tehtävässään niin hyvä on. Halvalla asiallista.

Ainoa oikeasti paska tavara, mitä Ikeasta on löytynyt on heppoinen työtuoli ja puiset kaihtimet, joiden rimat oli kiemuralla.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ak »

Omissa ostoksissa IKEAsta on ollut hintalaatusuhde kohdallaan.
BettyB.

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Käyn Ikeassa muilla kuin huonekaluostoksilla. On mulla joskus kauan sitten juuri kotoa muutettuani ollut jotain Ikean kaluja ja shittiähän ne on olleet. Mutta varmaankin myös siitä edukkaimmasta päästä... Monet tutut on kehuneet keittiökaapistoja, ehkä ne on ihan kuranttia kamaa?
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

BettyB. kirjoitti:Monet tutut on kehuneet keittiökaapistoja, ehkä ne on ihan kuranttia kamaa?
Myös PAX -vaatekaapistoista on kuultu positiitivista. Ovat tosin nekin niin helvetin kalliit, että mielummin teetän puusepällä mittatilauksena tai teen itse.
Viimeksi muokannut masa, 22.04.2008 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sanctus

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ainoa epäkäytännöllinen Ikea -ostokseni taitaa olla myös muissa liikkeissä myynnissä oleva teekannu, jossa on, hieman käyttäjästä riippuen toki, suunnitteluvirhe. Kannun teesihti on nimittäin sen verran korkealle kartion muotoisen kannun pohjasta, että kannun täytyy käytännössä kaataa puolisen litraa vettä, ennen kuin vesi osuu sihdin alareunaan. Ja jotta teelehdet jäisivät umpsukkelukseen, vettä täytyy lorottaa lähes litra. Hämmentyneenä tästä, kannu on käytössä lähinnä jääteetä valmistettaessa, jolloin tuotetta voidaan nauttia kylmänä ja pitemmän ajan kuluessa.

Ikea on kuitenkin kahden kirjahyllyn ja kahden pienen vaatekaapin osalta ollut huomattavasti parempi kuin Futon Bed Shop, jonka kaksi kulutusta kestävää tuotetta eivät ole täysin kestäneet kulutusta.
milli

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja milli »

Olen ollut tyytyväinen ikeasta ostamiini huonekaluihin. Luulisin, että kotona keittiönkaapit ovat Ikeasta, en ole ihan varma, koska en itse ole niitä valinnut tai kasannut.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Viimeksi siellä kierrellessä näin ehkä rumimman sängyn ikinä, mitälie lastulevyä sekin ja hintalapussa luki ehkä kolmekymppiä. Toisaalta ymmärtää, että köyhä ostaa siihen ekaan opiskelukämppään tuommosen, jonka ei varmasti ole tarkoituskaan säilyä nukkumapaikkana lopun ikää.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ikeasta ostettu jonkin verran kirjakaappeja, lastu-/kuitulevytavarassa hinta-/laatusuhde on parempi kun monessa muussa paikassa jotka varmaan myyvät jotain tosi harvinaista lastulevyä (hinnan perusteella). Perus kuitulevykaapista ei oikein 500e halua maksaa.

Ainoa täyspuutuote Ikeasta on ruokapöytä jonka hankin tilapäisratkaisuksi pari kolme vuotta sitten "kunnes parempi löytyy" periaatteella ja ihan hyvin on kestänyt tähän asti, eikä parempaa ole löytynyt tosin etsintä ollut vähäistä.

Kaikenkaikkiaan jos katsoo mitä ostaa niin on siellä hyvää tavaraa, aika paljon on toki kuraakin.
Geep

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Geep »

Sohvapöytä on Ikeasta ollu, se oli ihan bueno. Kesti useat vuodet kemuineen, sieti viinakset ja päällä hyppelyt. Muutossa vuos sit tipahti käsistä ja halkes, oli kai kuullu jo tulevasta kohtalostaan joutua työhuoneeseen jemmapöydäks...

Muksujen sängyistä kellään kokemusta? Rupee varmaan narisemaan hetkessä sellaset parvisysteemit?
1108

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kyllä mun tuleva keittiö tulee esim: http://www.puustelli.com/fi/ tai jostakin vastaavasta. Ei todellakaan ikeasta.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onko joku ostanut patjoja sieltä? Mimmosissa hinnoissa ovat? Entäpä laatu?
1108

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja 1108 »

ninnithequeen kirjoitti:Onko joku ostanut patjoja sieltä?
Miksi kukaan ostaisi?
Mimmosissa hinnoissa ovat?
No mitä luulisit?
Entäpä laatu?
Ei pärjää näille: http://www.hastens.com/fi/Sangyt/
Geep

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Geep »

ninnithequeen kirjoitti:Onko joku ostanut patjoja sieltä? Mimmosissa hinnoissa ovat? Entäpä laatu?
Parinkympin patjoja haettiin muksuille mökkisänkyihin, pienten mielestä "ihastuttavia ja raikkaita" (3v:n sanat). :D

(Laadusta en tiedä, halpa hinta houkutti tässä pissakakkavaiheessa... )
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

ninnithequeen kirjoitti:Onko joku ostanut patjoja sieltä? Mimmosissa hinnoissa ovat? Entäpä laatu?
Väittävät laatua hyväksi ja ovat pärjänneet testeissäkin, mutta en kyllä ymmärrä, miten 140 jousta voi kepittää ¨350 jousta, kun puhutaan sängyn mukautumisesta makaajan painoon ja muotoon katsottuna.

Testasin, en ostanut. En vaan luota toimivuuteen ja laatuun.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21327
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Onko joku ostanut patjoja sieltä?
Miksi kukaan ostaisi?
Mimmosissa hinnoissa ovat?
No mitä luulisit?
Entäpä laatu?
Ei pärjää näille: http://www.hastens.com/fi/Sangyt/
Älä puhu paskaa. Eurooppalaisen ICRT:n mukaan Ikean alle 300e runkopatja pärjää ihan mukavasti 1900e Hästensille. Jos eläimen karvoja vartavasten haluaa sänkyynsä, niin kannattaa hommata koira.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179
Vastaa Viestiin