Ikea

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Olen ostanut Ikeasta, ja pääsääntöisesti Ikean tuotteet ovat

Hyviä
23
74%
Huonoja
8
26%
 
Ääniä yhteensä: 31

Reetta
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 26.10.2007 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Herra Manala kirjoitti:Voi jeesus, uusi valopäiden valopää on saapunut.
Kuvittelisin, että lapsen vanhemmat tuntevat oman lapsenssa ja tämän tarpeet paremmin kuin ulkopuolinen. Lasten kasvatukseen ei ole olemassa yhtä oikeaa mallia. Mikä sinä olet sanomaan muille, miten heidän pitää lapsensa kasvattaa? Onko takanasi vankkakin pedagoginen asiantuntemus tai kokemus kasvattajan työstä?
NegaDuck

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Enpäs muuten olekaan, vaan harvinaisen fiksu. On se jännää miten sä aina selittelet ensin toisin, sitten toisin, joka ikinen kerta.
Moni muukin sortuisi selittelemään, jos tuolla tavalla hiillostetaan. Onko hiillostaminen mielestäsi osoitus harvinaislaatuisesta fiksuudesta?
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Se mun tytär on 5,5-vuotias. Ja herrantähen miks mun pitäis kieltää sen sänkyyntulo? Keskellä yötä?

Manalaa on vissiin kielletty, voi sääli.
SikaMika

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

ninnithequeen kirjoitti:
Manalaa on vissiin kielletty, voi sääli.
Niin, lähinnä aikuisiällä.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SikaMika kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Manalaa on vissiin kielletty, voi sääli.
Niin, lähinnä aikuisiällä.
Ehhehee, mä oon aikuisiällä nukkunu omien vanhempien sängyssä. He tosin eivät olleet kotona. Jotenkin oli turvallista.
SikaMika

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

ninnithequeen kirjoitti: Ehhehee, mä oon aikuisiällä nukkunu omien vanhempien sängyssä. He tosin eivät olleet kotona. Jotenkin oli turvallista.
Mä olen aikuisiällä köyrinyt omien vanhempien sängyssä. Vanhemmat olivat kotona (mutteivat sängyssään). Käytin kumia, jotenkin oli turvallista.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Mida »

Herra Manala kirjoitti: Haloo. Ton ikäisen tytön ei pitäisi enää missään nimessä antaa nukkua samassa huoneessa, samasta sängystä puhumattakaan.
Miksi ihmeessä ei? Onko sulla tähän jotain muutakin kuin mutuennakkoluuloperusteluja?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:En mä ainakaan halua omaa tytärtä kieltää tulemasta viereen unisena unilelu kainalossa. Ja no joo, ei se ihan joka yö tule. Mutta jos herää, niin tulee heti äitin ja isin viereen. Niin tein minäkin tuon ikäisenä.
Mun äiti vois kertoa sulle maukkaan tarinan siitä miten hieman alle kuusivuotiasta tyttöä opetetaan nukkumaan omassa huoneessa, kun itse on viimeisillään raskaana. Otetaan viltti mukaan ja yritetään nukkua pallomahan kanssa lastenhuoneen lattialla :roll:
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:En mä ainakaan halua omaa tytärtä kieltää tulemasta viereen unisena unilelu kainalossa. Ja no joo, ei se ihan joka yö tule. Mutta jos herää, niin tulee heti äitin ja isin viereen. Niin tein minäkin tuon ikäisenä.
Mun äiti vois kertoa sulle maukkaan tarinan siitä miten hieman alle kuusivuotiasta tyttöä opetetaan nukkumaan omassa huoneessa, kun itse on viimeisillään raskaana. Otetaan viltti mukaan ja yritetään nukkua pallomahan kanssa lastenhuoneen lattialla :roll:
Eijei en haluu kuulla! Varsinki jos sielt oli isohaara tulossa (miks mä repeilen tälle ihan totaalisesti?)
Herra Manala

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Moni muukin sortuisi selittelemään, jos tuolla tavalla hiillostetaan. Onko hiillostaminen mielestäsi osoitus harvinaislaatuisesta fiksuudesta?
Antaisitkos sinäkin vitun kaikestakitisijä nyt oikein konkreettisen esimerkin mikä tuossa oli hirveää harvinaislaatuista hiillostusta? Se että sanoo "Haloo", se että sanoo "ei pitäisi" vai se että vitsailee tahdosta riippumattomasta tulemisesta?

Miten maailma ja ihmiset voikin olla niin kauheen julmia? Vai onko sulla nykyään joku ajojahti mua kohtaan?

ninnithequeen kirjoitti:Se mun tytär on 5,5-vuotias. Ja herrantähen miks mun pitäis kieltää sen sänkyyntulo? Keskellä yötä?
Mitä pidemmälle tätä traditiota jatkaa, sen hankalampaa vierestä vieroittaminen on. Toisekseen, sillä on myös vaikutuksensa vanhempien seksielämään. Ainakin lapsen kannalta toivottavasti on... Etkös sä täällä ole muutamaan otteeseen marissut, kun ei meinaa ehtiä/pystyä koskaan naimaan äijänsä kanssa muuta kuin pikaisia silloin tällöin kun nitsku kattoo muumeja tai istuu takapihalla hiekkalapio suussa? Nyt alan pikkuhiljaa ymmärtää missä mättää. Siinä, että ensi vuonna kouluikäinen tyttö nukkuu vielä säännöllisesti vanhempiensa välissä.

Musta on ihan ok jos 0-3 vuotias nukkuu vanhempiensa kanssa. Musta on myös ihan ok, jos nelivuotias tulee silloin tällöin vanhempiensa väliin nukkumaan. Mutta ei se nyt helvetti ole normaalia, jos vielä 6-vuotiasta lasta nukutetaan käytännössä joka yö vanhempiensa välissä. Ja puolessa vuodessa ei varmaan ihan kamalasti asiat muutu, jos sun mielestä vielä ei ole ikä eikä mikään laittaa lasta nukkumaan omaan huoneeseensa ja olla päästämättä sitä automaattisesti väliin nukkumaan. Tottakai se kersa jatkaa "ei saa unta" -naruista vetelyä niin pitkään kuin mahdollista. Se nyt vaan ei ole mikään tekosyy olla kakaraansa yksinkertaisempi.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Mida »

Herra Manala kirjoitti: Mitä pidemmälle tätä traditiota jatkaa, sen hankalampaa vierestä vieroittaminen on.
Mä haluun nähdä sen murrosikäisen, joka yhä valitsee mieluummin nukkumapaikakseen äiskän ja iskän viekun kuin oman sänkynsä omassa huoneessaan (okei, pikkusisko lähes täysi-ikäiseksi asti koki lohdullisena nukkua ohuen seinän takana iskän huoneen vieressä kuunnellen kun isi kuorsasi ja käänsi kylkeä). Tai aikuisen. Luultavasti tosi vaikeaa sitten vieroittaa.

Eikös se samalla lailla mene, että mitä vanhemmaksi antaa lapselle tissiä (imettää), niin sitä vaikeampi ne on vieroittaa? Kun eihän niille tule koskaan oikeasti sellaista ikää itsellään, jolloin se luontevasti jäisi pois lapsen aloitteesta. (HAH!) (Niin siis tää esikoinen vieroittui tän raskauden takia harmi kyllä, mutta jos vastaavaa ei toisen imetyksen aikana tapahdu, niin saanee todennäköisesti rintamaitoa niin kauan kuin itse tahtoo. Vaikka sinne 7-8 ikävuoden tienoille, jollon tutkitusti ihmisellä on luonnollinen "viimeistäänvieroittumisikä". Sama ikä muuten jolloin itse luovuin sormen imemisestä, vaikka vuosia moni aikuinen oli pitänyt sitä suurena ongelmana ja yrittänyt saada sitä loppumaan. Paskiaiset.)

Terveisin nimimerkki: meillä lapset saa sängyt omaan huoneeseen vasta kun a) itse vaativat b) käytäntöä on kokeiltu vaikka vieraspatjoin ensin jonkun aikaa ja homma toimii. Niin kauan kun ei oma peti omassa huoneessa tunnu riittävän turvalliselta, saa nukkua samassa huoneessa vanhempien kanssa. Mää meinaan en aio nukkua isojen lasten kanssa rajallisen kokoisessa parisängyssä, mutta samassa huoneessa ne saa nukkua vaikka käden ulottuvilla niin kauan kuin kokevat sen luontevaksi ja kaikilla unet silleen sujuvat. Siksi yhtään lasta ei pakoteta väkisin omaan huoneeseen nukkumaan, kun jos ne ei ole siihen valmiita, niin se tietää aikuisten sänkyyn osa-aikaista ahtautta ja huonoja unia vähän joka iikalle.

Seksielämä ei huoleta sitten yhtään. Tässä on nyt jo pian pari vuotta käytetty hyväksi kaikkia muita asunnon huoneita siihen hommaan. Vieraspatjakin on melkoisen näppärä nostaa sohvan takaa olohuoneen lattialle. Noin esimerkiksi. Musta on aika rajoittunutta ajattelua jos makuuhuone on ainoa huone, jossa voi harrastaa seksiä. Paitsi tietty jos asuu yksiössä. Nii mut minnes sillon sen tenavan tunget nukkumaan. Komeroon?
Bliss

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tää aihe on vähän lähtenyt lapasesta, mutta oma osuus nukkumisjärjestelyihin:
Meillä yöt olivat aivan kauheita, kun pikkuäijä nukkui omassa huoneessaan. Vaellus mun viereen oli jokaöistä, ja loppujen lopuksi kumpikaan meistä ei nukkunut ikinä kunnolla. Yörauha tuli saman tien, kun nyt molemmat nukutaan samassa huoneessa - eri sängyissä.
Kesälomalla kokeillaan paluuta eri huoneissa nukkumiseen, mutta jos ei suju, tämä nykyinen järjestely jatkukoon toistaiseksi.

Manala huom! Mun lapsi on 2,5-vuotias ;)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bliss kirjoitti:Tää aihe on vähän lähtenyt lapasesta, mutta oma osuus nukkumisjärjestelyihin:
Meillä yöt olivat aivan kauheita, kun pikkuäijä nukkui omassa huoneessaan. Vaellus mun viereen oli jokaöistä, ja loppujen lopuksi kumpikaan meistä ei nukkunut ikinä kunnolla. Yörauha tuli saman tien, kun nyt molemmat nukutaan samassa huoneessa - eri sängyissä.
Kesälomalla kokeillaan paluuta eri huoneissa nukkumiseen, mutta jos ei suju, tämä nykyinen järjestely jatkukoon toistaiseksi.

Manala huom! Mun lapsi on 2,5-vuotias ;)
Harjottelukappale?
Pyyhin Netikettiin..
Bliss

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Niba kirjoitti: Harjottelukappale?
Niinku mitäh?
Taidan klikata ignorea sun kohdalla, ei jaksa taas ymmärtää yhtään mitään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bliss kirjoitti:
Niba kirjoitti: Harjottelukappale?
Niinku mitäh?
Taidan klikata ignorea sun kohdalla, ei jaksa taas ymmärtää yhtään mitään.
säästän vaivan.
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Odotan kauhulla sitä päivää, kun tyttö ei yöllä kömmikään sänkyymme. Sehän tarkoittaa että siitä on tullut iso.

Tosin: meillä pelataan sängyssä pleikkaria ja katsotaan videoita, joten se on semmonen yhteinen paikka sitten kai.

Ja tytöllä on lupa nukkua äitin/isin vieressä jos jompikumpi ei ole kotona. Hitto oikeesti, näyttäkää mulle vanhempi joka kieltää lapsensa viereen tulon?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Odotan kauhulla sitä päivää, kun tyttö ei yöllä kömmikään sänkyymme. Sehän tarkoittaa että siitä on tullut iso.
Meiän poika nukku ekan yön (tai sen alkuyön...) omassa sängyssään täytettyään 2kk. Minä se siinä sängyssämme pyörin ja melkein itkua tihrustin siittä, kuinka pojasta on jo tullut niin iso, että oikeasti nukahti siihen omaan sänkyynsä. Nykyään nukkuu jo koko yön siinä omassa sängyssään, joka taas toistaiseksi meiän makkarissa, mutta heti kun toi mukelon huone valmis, saa siirtyä sinne takas.
Sitten kun oppii kävelemään, kävelköön yöllä tai aamulla viereemme, jos huvittaa. Kuitenki tuo lapsen oma huone on niin lähellä makkariamme kun suinkin voi, joten tokkopa liikoja pelkotiloja tämän vuoksi ois... aika näyttää ja katsotaan miten homma etenee.
Niin, ja itse nukun huomattavasti paremmin kun tuo tenava ei kokoajan potki, pyöri tai tassuillaan murjo. On nääs yhtä levoton nukkumaan kuin äitinsä.
ninnithequeen kirjoitti:Tosin: meillä pelataan sängyssä pleikkaria ja katsotaan videoita, joten se on semmonen yhteinen paikka sitten kai.
Tää on se juttu, mitä mä en henk. koht. omaan elämääni sallisi. Oon pyrkiny minimoimaan makkarista kaikki maholliset elektroniset laitteet, vempaimet ja muut härvelit, joista lähtee ääniä tms. ja jotka aktivoi ihmistä. Mä en osaa nukahtaa telkkarin ääreen, vaan vaadin sen ehdottoman rauhottumisen ja jos uni ei tule, ni sitte toiseen huoneeseen vaikka hetkeks kattoon sitä telkkaa. Meinaa oma pinna palaa ajoittain jo siittä, jos toi pahempi puolisko kantaa läppärin illalla sänkyyn.

Niin joo, meiän sänky taitaa olla Ikeasta. Ihan hyvä tuossa on nukkua ja jees joo. Patjan haluaisin kyllä vaihtaa jonain kauniina päivänä... Futon vois olla kiva.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Niinno, mähän en edes osaa nukahtaa ellei ole telkkari päällä :oops:
Aikoinaan yksin asuessa kyllä osasin. Sitten tuli tuo sika ja ku olin satuttanu koipeni kantoi telkkarin makuuhuoneeseen. Ja siitä se sitten lähti :D
Aito_Johanna

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

ninnithequeen kirjoitti:^Niinno, mähän en edes osaa nukahtaa ellei ole telkkari päällä :oops:
Jääkö se päälle koko yöksi niin, että heräät siihen aamulla, vai heräätkö jossain vaiheessa yötä sammuttamaan sen, vai valvooko miehesi aina sinua myöhempään ja sammuttaa telkkarin?
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aito_Johanna kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^Niinno, mähän en edes osaa nukahtaa ellei ole telkkari päällä :oops:
Jääkö se päälle koko yöksi niin, että heräät siihen aamulla, vai heräätkö jossain vaiheessa yötä sammuttamaan sen, vai valvooko miehesi aina sinua myöhempään ja sammuttaa telkkarin?
Se jää päälle aamuun asti. Sammutan sen herätessäni, tahi jos olen vapaalla ja ukko häipyy klo 5 hän sammuttaa - jos muistaa. Herään sitte siihen sammutukseen...
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Elppis »

IKEA:sta justiinsa lauantaina hankittu "tarpeellista", eli leipälaatikko, kenkäteline, pinnasängyn suoja löytönurkasta, oranssi merihevos- lamppu seinälle, pari pientä pehmolelua lapselle, parit lakanat isoon sänkyyn ja kylppärin matto.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Niba »

ninnithequeen kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^Niinno, mähän en edes osaa nukahtaa ellei ole telkkari päällä :oops:
Jääkö se päälle koko yöksi niin, että heräät siihen aamulla, vai heräätkö jossain vaiheessa yötä sammuttamaan sen, vai valvooko miehesi aina sinua myöhempään ja sammuttaa telkkarin?
Se jää päälle aamuun asti. Sammutan sen herätessäni, tahi jos olen vapaalla ja ukko häipyy klo 5 hän sammuttaa - jos muistaa. Herään sitte siihen sammutukseen...
Koska mulla on vihreä pimppi, niin minusta edes valmiusvirran pito yön yli on energian tuhlausta, tämä oli pakko sanoa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

ninnithequeen kirjoitti:^Niinno, mähän en edes osaa nukahtaa ellei ole telkkari päällä :oops:
...tyttösi ei osaa nukkua ellei saa olla vanhempiensa vuoteessa, ja ukkosi ei saa unta ilman tissiä suussaan...

Just just. Unihäiriöistä porukkaa koko perhe.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Frederik Krueger kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^Niinno, mähän en edes osaa nukahtaa ellei ole telkkari päällä :oops:
...tyttösi ei osaa nukkua ellei saa olla vanhempiensa vuoteessa, ja ukkosi ei saa unta ilman tissiä suussaan...

Just just. Unihäiriöistä porukkaa koko perhe.
Eiku kädessään. Ja se tytär siis ei ihan joka yö kömmi viereen.

Niin ollaanki, ihan omituisija nukkujia/kukkujia.
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

ninnithequeen kirjoitti: Se jää päälle aamuun asti..
Toivottavasti ei oo keränny paljoa pölyä sisälle. Saattas meinaan tulla hikinen aamuherätys jos ois makkari tulessa.

Kannattasko hommata töllö jossa on uniajastin?
Vastaa Viestiin