Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Lidl?

Pysyy Suomessa!
9
56%
Vetäytyy verissäpäin!
1
6%
En kykene en pysty arvioimaan asiaa
2
13%
E.V.V.K.
2
13%
Tix
2
13%
 
Ääniä yhteensä: 16

isohaara

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Jostain Tampereen seudulta löysivät sopivan varastohallin jonne nyt kärrätään aivan järjettömiä määriä käyttötavaroita varastoon. Sen saatanan vaivan puolesta, mikä joudutaan myymälässä näkemään tuon romun eteen, toivottaisin kaiken paskan suoraan kaatopaikalle. Valitettavasti varastoivat ja laittavat myöhemmin takaisin myyntiin.

Toisaalta aikovat vastakin pitää usein outlet-myyjäisiä käyttötavaroille, jolloin ei ainakaan myymälöihin tuo tavara tule takaisin.
masa

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:lidleissä on koko ajan pahenevia jonoja.
Vituttaa jäken lidlin minipituset kassat. Vittuillaksenikin olen alkanut pakkaamaan tavarat suoraan kassiin. Seiskoot jonot mun puolestani vaikka kuinka kauan.
masa

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:lastata rauhassa sivupöydällä.

Mikä oli kyllä minusta rentouttavampi tyyli
Perseestä munklata roinaa edes taas kärrystä. Kyllä perinteinen malli on huomattavasti joustavampaa.
Tix

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Itse pidin siitä, että voit ihan rauhassa pakata sivupöydällä ruuat ajan kanssa kunnolla. No, ilmeisesti olin vähemmistönä, koska pöytiä on muutettu siellä täällä suomityylisiksi.
Noissa lyhyiden pöytien maissa on usein perintönä ollut se, että siellä on ollu aiemmin joku minimipalkkanen onneton sullomassa ostoksia kassiin. Näitä onnettomia ei nykyään juuri ole, mutta kassojen pituus on pysynyt.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Noissa lyhyiden pöytien maissa on usein perintönä ollut se, että siellä on ollu aiemmin joku minimipalkkanen onneton sullomassa ostoksia kassiin. Näitä onnettomia ei nykyään juuri ole, mutta kassojen pituus on pysynyt.
Ikeassa kokeillaan jo itsepalvelukassoja. Hyvä, koska itse en keksi mitään niin tuottamatonta työtä kuin ruokakaupan rahastaja. (Älkää kaupan tädit ja sedät pillastuko, kaikki muu homma kaupassa on ihan fiksua)
masa

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Ymmärsitkö mitä tarkoitin?
No en ymmärtänyt, sillä harvemmin noissa marketeissa on mummoja kasseineeen tiellä, ja kyllä minä olen ainakin saanut hyvin kassini pakattua ilman ruuhkaa.
Tix

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:Ikeassa kokeillaan jo itsepalvelukassoja. Hyvä, koska itse en keksi mitään niin tuottamatonta työtä kuin ruokakaupan rahastaja. (Älkää kaupan tädit ja sedät pillastuko, kaikki muu homma kaupassa on ihan fiksua)
Ikean kohdalla varmaan toimiikin. Suurten pakettien kantaminen kassan ohi on ehkä himpan hankalampaa kuin esimerkiksi väärinpunnitukset ja pienten kalliiden tavaroiden maksamatta ohi vilahtaminen tms. Päivittäistarvikkeiden vähittäiskaupan hävikki on niin rajua muutenkin, että voi hyvinkin olla että kassaihmisten tuottavuus valvontaelementti huomioiden ylittää heistä aiheutuvat kustannukset. Mene ja tiedä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Päivittäistarvikkeiden vähittäiskaupan hävikki on niin rajua muutenkin, että voi hyvinkin olla että kassaihmisten tuottavuus valvontaelementti huomioiden ylittää heistä aiheutuvat kustannukset. Mene ja tiedä.
RFID:tähän tuo kassaneidittömyys huutaa.

Suomalaisten kauppojen hävikki on muuten 1,42%, josta puolet varastetaan ja puolet pilaantuu. Varastetusta 0,7 prosentista kolmanneksen vie henkilökunta, joten ulkopuoliset varkaat vievät n. 0,5%.
Monsieur Manala

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:Suomalaisten kauppojen hävikki on muuten 1,42%, josta puolet varastetaan ja puolet pilaantuu.
Täh? Ei voi millään pitää paikkaansa, että kaupoista pöllittäisiin yhtä paljon kuin menee pilalle. Johan HeVi-osastoiden hävikit on melkoisia. Mistä tuollaista tietoa kaivoit?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Monsieur Manala kirjoitti: Täh? Ei voi millään pitää paikkaansa, että kaupoista pöllittäisiin yhtä paljon kuin menee pilalle. Johan HeVi-osastoiden hävikit on melkoisia. Mistä tuollaista tietoa kaivoit?
Voi jopa pitääkin. Nimittäin eikö tyyppi anastustuote ruokakaupassa ole olut, makeinen, tupakka tai esmes kalliit partakoneenterät ja lihat. Pilaantunut tuote on useimmiten juuri hedelmä tai vihannes, jonka myyntiarvo on suhteessa paljon vähäisempi.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 04.12.2008 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bliss

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Nimittäin eikö tyyppi anastustuote ruokakaupassa ole olut, makeinen, tupakka tai esmes kalliit partakoneenterät. Pilaantunut tuote on useimmiten juuri hedelmä tai vihannes, jonka myyntiarvo on suhteessa paljon vähäisempi.
Kalliit lihanpalat ja juustot on myös aika suosittuja noiden mainitsemiesi lisäksi. Reilu 10 vuotta ruokakaupassa töissä olleena (opiskeluiden ohessa ja hetken ihan päätoimisenakin) tuli nähtyä jos jonkunlaista, alkaen 90-luvun alun lamavuosista.
Mutta se on jo toinen tarina.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olit lihoissa sadasosan nopeampi 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bliss

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olit lihoissa sadasosan nopeampi 8)
Mun erikoisalaa kato 8)
Tix

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Tix »

bliss kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olit lihoissa sadasosan nopeampi 8)
Mun erikoisalaa kato 8)
Se se on hienoa jos naisen erikosala on olla sadasosan nopeampi <3
bliss

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tix kirjoitti: Se se on hienoa jos naisen erikosala on olla sadasosan nopeampi <3
Yep. Vaatisi vaan vähän nykyistä enemmän harjoittelua ettei taito ruostu :P
isohaara

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Monsieur Manala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Suomalaisten kauppojen hävikki on muuten 1,42%, josta puolet varastetaan ja puolet pilaantuu.
Täh? Ei voi millään pitää paikkaansa, että kaupoista pöllittäisiin yhtä paljon kuin menee pilalle. Johan HeVi-osastoiden hävikit on melkoisia. Mistä tuollaista tietoa kaivoit?
Itse juuri hävikistä ja kirjatuista poistoista tulosvastuullisena arvioisin tuon puolentoista prosentin olevan aika lähellä totuutta. Isoissa Prismoissa ja sittareissa prosentit ovat varmaan aika pieniä järjettömän liikevaihdon ansiosta, kun taas meillä herrakansan orjilla liikevaihto on huomattavasti pienempi ja yksi lihakimpale mannen hameen alla sitä myöten suhteessa kalliimpi.

HeVi-osaston kirjatut poistot ovat melkoisia. Kun tavoitteena on sataprosenttinen tuoreus - jota vahditaan varsin monen eri tahon toimesta - niin pois heitetään aivan järjetön määrä kuranttia hedelmää ja vihannesta.
Tix

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Tuosta itsepalvelukassasta SOK:n päivittäistavarakaupan johtaja totesi, että heidän kokeilunsa on lopetettu juuri mainitsemastani syystä - hävikki nousi liian korkeaksi. Ihmiset eivät joko muistaneet tai "muistaneet" lukea kaikkia tuotteita lukijalla. Kassat tekevät hyvin vähän virheitä ja ovat kaiken kassan ohi kulkevan suhteen valvovia silmiä. Ehkäisyvaikutus hävikille on raju. Kassaneitien tuottavuus on ilmeisesti edelleen suurempi kuin kulut.
Monsieur Manala

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Väriseeköhän tämä?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Monsieur Manala kirjoitti:Väriseeköhän tämä?
En tiedä mutta tällä on kyllä melkoinen takuu moiseksi rimpulaksi. Pitäsköhän oikeen ostaa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Onslow

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

isohaara

Re: Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Vuonna 2006 firma kauppas kymmentä aluepäälliköiden vanhaa VW-farkkua meitin parkkipaikalla. Meni kuulemma kuumille kiville.
Vastaa Viestiin