Osmo Kontulan seksitutkimus

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Hei PFB! Montako läpeensä turmeltunutta runkkarisielua olet saanut pois pimeyden teiltä tällaisella paasaamisella ja käännyttämisellä? Oletan, että annat rehellisen vastauksen, sillä eihän jesse valehtelua hyväksy.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Mirkku kirjoitti:Hei PFB! Montako läpeensä turmeltunutta runkkarisielua olet saanut pois pimeyden teiltä tällaisella paasaamisella ja käännyttämisellä? Oletan, että annat rehellisen vastauksen, sillä eihän jesse valehtelua hyväksy.
Kukaan ihminen ei voi ketään toista ihmistä pelastaa, sillä Jumala on Pelastaja. Ihminen kertoo evankeliumin sekö totuuden sanoja ja Jumalan tehtävä on pelastaa.

Jos ihminen tekee käännynnäisen, niin käy huonosti.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

:shock: No mutta mikä on sitten tarkoituksesi, kun paasaat "jumalallisia säkeitä(si)"? Kun tämä nyt ei oikein taida olla täynnänsä saman henkistä sakkia?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Mirkku kirjoitti::shock: No mutta mikä on sitten tarkoituksesi, kun paasaat "jumalallisia säkeitä(si)"? Kun tämä nyt ei oikein taida olla täynnänsä saman henkistä sakkia?
En paasaa, vaan tuon esille tiettyjä asioita, niinkuin jokainen muukin täällä tuo jotakin arvomaailmastaan käsin esille.

Ei näitä ketjuja ole pakko lukea, nämä voi jättää väliin.

Foorumilla lukee asiakeskusteluista näin:

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Miksi en siis saisi näistä puhua, kun kerran tämän osion aiheina on muun muassa uskonto. Miksei silloin saisi puhua Jumalasta ja totuudesta!
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

^eli yrität sitten jotain itsellesi todistella? Saako tuosta taivaanportilla irtopisteitä? Pääseekö jonon ohi?
Mullepa on aivan sama, mitä todistelet, kenelle ja millä periaatteella. Provot on aina hauskoja :D.
NuoriDaavid

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Minusta PetriFB on ihan Ok lisä Kitinään. On hyvä, että on erilaisia kirjoittajia.

PetriFb:t ovat nyky-yhteiskunnassa varsin marginaalisia ja harmittomia.

Paljon enemmän haittaa hänestä olisi, jos hän samalla innolla saarnaisi punavihreitä oppeja. Parempi näin! Petri voisikin tehdä iskun Vihreän liiton tai Attacin kokoukseen ja viedä sieltä nuoria opetuslapsia mukanaan.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Mirkku kirjoitti:^eli yrität sitten jotain itsellesi todistella? Saako tuosta taivaanportilla irtopisteitä? Pääseekö jonon ohi?
Mullepa on aivan sama, mitä todistelet, kenelle ja millä periaatteella. Provot on aina hauskoja :D.
Uskossa oleminen ja uskon asioista kertominen ei tuo meille irtopisteitä tai jonon ohituksia. Pelastumme kaikki (Jeesuksen opetuslapset) Jumalan armosta, emme tekojen kautta!
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
NuoriDaavid

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ Ja koska Petri uskoo, niin tottakai hän yrittää auttaa muita.

Jos mullakin olisi esim. vakaa usko, että jatkuva Austin Powers -solmion käyttö takaisi ihmiselle iankaikkisen kuoleman jälkeisen onnen ja elämän, niin kyllä mä varmaankin kertoisin siitä muillekin. Ihan ihmisystävänä.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

NuoriDaavid kirjoitti:Minusta PetriFB on ihan Ok lisä Kitinään. On hyvä, että on erilaisia kirjoittajia.

PetriFb:t ovat nyky-yhteiskunnassa varsin marginaalisia ja harmittomia.

Paljon enemmän haittaa hänestä olisi, jos hän samalla innolla saarnaisi punavihreitä oppeja. Parempi näin! Petri voisikin tehdä iskun Vihreän liiton tai Attacin kokoukseen ja viedä sieltä nuoria opetuslapsia mukanaan.
Ei ihmisiä, niin vain viedä, eikä saakaan viedä. Jumala pelastaa evankeliumin kautta, ne jotka uskovat .......
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
NuoriDaavid

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PetriFB kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minusta PetriFB on ihan Ok lisä Kitinään. On hyvä, että on erilaisia kirjoittajia.

PetriFb:t ovat nyky-yhteiskunnassa varsin marginaalisia ja harmittomia.

Paljon enemmän haittaa hänestä olisi, jos hän samalla innolla saarnaisi punavihreitä oppeja. Parempi näin! Petri voisikin tehdä iskun Vihreän liiton tai Attacin kokoukseen ja viedä sieltä nuoria opetuslapsia mukanaan.
Ei ihmisiä, niin vain viedä, eikä saakaan viedä. Jumala pelastaa evankeliumin kautta, ne jotka uskovat .......
Kävisit nyt kuitenkin tarjoamassa heille tietoa!
Aito_Johanna

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:^ Ja koska Petri uskoo, niin tottakai hän yrittää auttaa muita.

Jos mullakin olisi esim. vakaa usko, että jatkuva Austin Powers -solmion käyttö takaisi ihmiselle iankaikkisen kuoleman jälkeisen onnen ja elämän, niin kyllä mä varmaankin kertoisin siitä muillekin. Ihan ihmisystävänä.
Hmm. Mä en ole ihan varma, kertoisinko mä. Kysyttäessä kyllä, mutta tokkopa muuten kovin aktiivisesti. Enhän nimittäin kulje nytkään turuilla ja toreilla julistamassa, että riittävät yöunet, terveellinen ruokavalio, liikunnallinen elämäntapa ja pilkkusääntöjen hallinta jos eivät aivan takaa niin ainakin vahvasti tukevat hyvän elämän ylläpitoa, vaikka itse vakaasti näin uskonkin. Muuttuisiko asia muka ratkaisevasti, jos olisikin kyse tuon-, ei tämänpuoleisesta?
Mutta en mä tietenkään olekaan mikään ihmisystävä.

Ja täähän ei ollut mitään kritiikkiä Petriä kohtaan. Mäkin tykkään, että Petri on tervetullut palstalle. Petri on hauska.
NuoriDaavid

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ No itse asiassa mietin kyllä vähän jo tuota kirjoittaessani, miten toimisin. Ongelma on tietysti se, että minun laillani uskovia ei olisi muita (ainakaan ensin - kenties käännytystyöni tuottaisi hedelmää) ja joutuisin em. sanomaa julistaessani melkoisen sosiaalisen paineen alaiseksi, joku saattaisi jopa epäillä mielenterveyttäni.

Jos en kuitenkaan olisi yksin, ja jos lisäksi oppiin kuuluisi, että sanoman eteenpäin toimittaminen olisi tärkeää, niiin varmastikin kertoisin asiasta aktiivisesti.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

NuoriDaavid kirjoitti:^ No itse asiassa mietin kyllä vähän jo tuota kirjoittaessani, miten toimisin. Ongelma on tietysti se, että minun laillani uskovia ei olisi muita (ainakaan ensin - kenties käännytystyöni tuottaisi hedelmää) ja joutuisin em. sanomaa julistaessani melkoisen sosiaalisen paineen alaiseksi, joku saattaisi jopa epäillä mielenterveyttäni.

Jos en kuitenkaan olisi yksin, ja jos lisäksi oppiin kuuluisi, että sanoman eteenpäin toimittaminen olisi tärkeää, niiin varmastikin kertoisin asiasta aktiivisesti.
Mä olen tehnyt hengellistä työtä Suomessa ja ulkomailla sekä olen ollut myös palkallisena työntekijänä seurakunnassa. Olen ollut paljon kaduilla ja toreilla ja erilaisissa paikoissa julistamassa ja sanaa opettamassa. Olen myös nähnyt kuinka Jumala pelastaa ihmisiä.

Täällä foorumilla oloni johtuu siitä eräästä kutsusta, jonka sain silloin kerran. :)

Evankeliumi on tärkeä asia, tosin sitä ei tarvitse väkisin työntää kenellekään. Mutta myös tässä foorumissa on mahdollisuus olla lukematta tiettyjä juttuja.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Aito_Johanna kirjoitti: Ja täähän ei ollut mitään kritiikkiä Petriä kohtaan. Mäkin tykkään, että Petri on tervetullut palstalle. Petri on hauska.
Kiitos palautteestasi. Koitan edelleen olla hauska omalla tavallani. Meinaa väkisin tulla niitä pikku pisteitä, mutta onnistuin pidättelemään.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
NuoriDaavid

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PetriFB kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti: Ja täähän ei ollut mitään kritiikkiä Petriä kohtaan. Mäkin tykkään, että Petri on tervetullut palstalle. Petri on hauska.
Kiitos palautteestasi. Koitan edelleen olla hauska omalla tavallani. Meinaa väkisin tulla niitä pikku pisteitä, mutta onnistuin pidättelemään.
Ajattele välillä pesäpalloa tai Tarja Halosta.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

NuoriDaavid kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti: Ja täähän ei ollut mitään kritiikkiä Petriä kohtaan. Mäkin tykkään, että Petri on tervetullut palstalle. Petri on hauska.
Kiitos palautteestasi. Koitan edelleen olla hauska omalla tavallani. Meinaa väkisin tulla niitä pikku pisteitä, mutta onnistuin pidättelemään.
Ajattele välillä pesäpalloa tai Tarja Halosta.
En erityisemmin diggaa kumpaakaan, mutta kiitos vinkistä!
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
NuoriDaavid

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PetriFB kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Kiitos palautteestasi. Koitan edelleen olla hauska omalla tavallani. Meinaa väkisin tulla niitä pikku pisteitä, mutta onnistuin pidättelemään.
Ajattele välillä pesäpalloa tai Tarja Halosta.
En erityisemmin diggaa kumpaakaan, mutta kiitos vinkistä!
Siihen se teho juuri perustuukin.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Roseanne Barr naked.... gone! :D

Ei mulla ole PFB:tä vastaan mitään niin kauan kunnes minua ei tulla suoraan tuomitsemaan palavaksi helevetin tulessa (tarkoitan siis, että naamatusten "paasaamaan"). Kukin siis tavallaan... maailmaan mahtuu kyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hups.. editoida piti, tulikin quottina, poistan ekan.
Viimeksi muokannut Gat, 02.09.2008 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mirkku kirjoitti: Ei mulla ole PFB:tä vastaan mitään niin kauan kunnes minua ei tulla suoraan tuomitsemaan palavaksi helevetin tulessa (tarkoitan siis, että naamatusten "paasaamaan"). Kukin siis tavallaan... maailmaan mahtuu kyllä.
Nii no, vain jehovantodistajat harrastavat ovelta-ovelle henkilökohtaista saarnaamista. Petrin kaltaiset mitälie helluntailaistyyppiset evankeeliset fundamentalistit taas jakavat traktaatteja kadulla, pitävät herätystelttoja toreilla ja laittavat Petrin tyyliin tekstejään maallisillekin keskustelupalstoille.

Petrillä on totta kai sananvapaus kirjoittaa tänne. Jossain Tiede.fin foorumilla kyllä sitten uskistrollit alkavat olla rasite. Mutta sielläkin ne väännöt ovat loppujen lopuksi yleisivistäviä suurelle yleisölle. Tosin ei niin, että uskikset argumentteja kuuntelisivat ja ymmärtäisivät, kuukauden päästä kopypastaavat taas vanhat juttunsa uudestaan.

Helvettiin tuomitsemisesta kumminkin, että Petrin ihan omasta halustaan kannattaman ja muista todisteista piittaamattoman maailmankuvan ydin on siinä, että vain hänen uskoonsa tulemalla vältät Helvetin. Ja jos on kuollut Petrin uskoon tulematta, joutuu Helvettiin.

Kun fundamentalistittyjen maailmankuva kumminkin on tieteen, historiantutkimuksen ja oikean raamatuntutkimuksenkin mukaan osoittautunut perättömäksi, kyse on siitä, että Petri ja kumppanit vain aktiivisesti haluavat maailman olevan sellainen kuin fundisten opeissa. Aika paha ja perverssi halu mielestäni.

Joten nämä Petrin maireat "Rakas lähimmäinen" -lässytyksetkin alkavat etoa. Tiivistäen kysehän on siitä kuin joku sanoisi: "Olet rakas lähimmäiseni. Ja ai niin, kuolleet ateisti-vaarisi, jehovantodistaja-mummosi ja katolinen tätisi imevät nyt Pirun kyrpää Helvetissä. Ja sinne sinäkin rakas lähimmäiseni joudut, ellet käänny minun uskonlahkooni, rakas" Aavistuksen verran loukkaavaa haluta tuollaista maailmaa, vastoin kaikkia todisteita.

Minulle jo lapsena hoitopaikan täti sanoi, että vanhemmillani tuskin on enää toivoa, mutta sinulla on vielä täysi mahdollisuus pelastua. Tosin hän oli jehovantodistaja, elikkä Petrin lahkon mukaan Helvettiin menossa. Kuten katoliset, ortodoksit, ateisteista nyt puhumattakaan tietysti. Kääntyäkö sitten katoliseksi (paavin mukaan vain katoliset pelastuvat), vanhoillislestadiolaiseksi (omien juttujensa mukaan vain he pelastuvat) vaiko Nokiamissioon... joka sekin tietysti Petrin mukaan on Saatanasta ja vie kadotukseen :D Ai niin. Tietysti vain muslimit pelastuvat.

Ja pelastuvat niin miltä?
Kaikilla noilla on lähtöoletuksena pelote Helvetillä, ja suurena "lahjana" kukin kauppaa "pelastusta" siitä.. mutta vain omassa lahkossaan oleville... koskaan tajuamatta että koko Helvetti on oman oppinsa perusosa, ei maailman ominaisuus. Ja että Raamatun (ristiitainen kirjakokoelma) tulkintansa on ihmistekoinen, kullakin oman ihmistekoisen lahkonsa tyyliin. Ja että käsitys että Raamattu edes olisi kokoelma, josta totuus löytyy, on vain heidän oman itsensä halu.

Petrin kanssa väännettyäni olen huomannut, että Petrin asiaperusteet ovat perseestä enkä pätkääkään usko, että Jumala Petrille puhuu suoraan, niinkuin tuo joskus höpisee. Siinähän sekoittaa todellisuuden ja mielikuvituksensa ja ulkoistaa omat sairaat ajatuksensa "Jumalaksi", kuten kaikki hihhulit.

Mitä peliä tuo on?
Nöyryyteen pukeutunutta eliittifantasiaa.

Minusta nämä uskikset eivät ansaitse kuin turpiinsa.
Mutta vain tässä ajassa, ei ikuisesti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Osmo Kontulan seksitutkimus

Viesti Kirjoittaja Ann »

PetriFB kirjoitti: kapina avioliittoa (pysyvää parisuhdetta) vastaan ja irtosuhteita sekä luonnotonta seksuaalisuutta

Olen kirjoittanut aiheesta laajemman artikkelin sivuillani:

http://koti.phnet.fi/pervopaavola/seksitutkimus
Onko tämä se kuuluisa sata kaatoa?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin