Kannabis

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kannabis

Hyvä kipulääke
10
63%
Huono kipulääke
0
Ei ääniä
Ei kipulääke ollenkaan
0
Ei ääniä
Huumehörhelöiden touhuja.
3
19%
E.V.V.K
3
19%
 
Ääniä yhteensä: 16

Storia

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tarkotatko siis höpöheinän maahantuontia? Pääasialliset maahantuontihuumeet ovat hasis, piri ja extaasi. Höpis on tyypillisesti kotikasvatustuote. Näin minä olen ymmärtänyt.

Kotikasvatuksen laillistuessa marimyynti räjähtäisi käsiin, ei sitä voisi millään valvoa, koska jo nyt pikkupossyttelijöihin ei juuri keskitytä.
Ei, tarkoitan hasiksen maahantuontia ja siinä ohessa pyörivää itäorganisaatiota. Jos vierekkäin on hasista ja kotikasvatettua kukkaa, niin vähintään 9 kymmenestä kallistuu siihen kukkaan.

Jos myynti räjähtäisi käsiin, se tarkoittaisi sitä, että se olisi hyvää, mutta ei sitä, että siihen oltaisiin "koukussa". Kannabis kun ei aiheuta riippuvuutta toisin kuin alkoholi tai nikotiini. Järkevämpiä tapoja rahan pois saamiseksi ties kenen taskusta varmaan sitten olisi, mutta niitä en osaa miettiä.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Satuin kuuntelemaan Kirsi Virtasen radio-ohjelman aiheesta. Siinä oli aika vankat ja järkeenkäyvät perustelut, miksi mm alkoholi on paljon pahempaa kamaa.

Jos sen voi jotenkin viellä kuulla, niin suosittelen kaikille:

http://blogit.yleradio1.yle.fi/kirsivirtanen/huumet
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

BrianW kirjoitti:Satuin kuuntelemaan Kirsi Virtasen radio-ohjelman aiheesta. Siinä oli aika vankat ja järkeenkäyvät perustelut, miksi mm alkoholi on paljon pahempaa kamaa.
Tämä on vain yksi osanen hyvin laajassa asiassa. En väitä, että esmes itse näkisin asian kaikki puolet yhtä objektiivisesti, mutta jokaisen puolestapuhujan olisi hyvä yrittää nähdä asia mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Esmes liikenneturvallisuudelle pössyttelyn selvä lisääntyminen tekisi hallaa. Asiassa on hyviä ja huonoja puolia, mutta itse näen huonot puolet, vaikka osa onkin skenaarion tasolla, voittoisana.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Haemaeraemies kirjoitti:autolla ajo sujuu mallikkaasti, kun ei hyppää suoraan rattiin. Pidän itse 2 tunnin turvallisuusvälin, ennen kuin hyppään rattiin. Kyytiläiset ovat sanoneet, että rauhallisesti kulkee ja ennakoin hyvin.
..
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Storia

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Esmes liikenneturvallisuudelle pössyttelyn selvä lisääntyminen tekisi hallaa. Asiassa on hyviä ja huonoja puolia, mutta itse näen huonot puolet, vaikka osa onkin skenaarion tasolla, voittoisana.
En käsitä miten huonoja puolia voi koskaan nähdä voittoisina! Ja miten voidaan varmuudella tietää mitä ne huonot puolet olisivat, kun ei ole kokeiltu? Voitaisiinko katsoa mitä muualla euroopassa on tapahtunut? Miksi pössyttely lisääntyisi selvästi, jos siitä ei rangaistaisi? Toimiko kieltolaki aiemmin? Onko poliisilla sielunrauha ja tässä asiassa kaikki ihan jeees? Uskotteko tehneenne paljonkin raittiustyötä murtautumalla ihmisten kotiin ja ratsattuanne keittiökaapin? Ihan oikeasti? Oletko tavannut ketään kenen elämänlaatu on parantunut käyttörikosmerkinnän vuoksi?

Liikenneturvallisuudesta: montako kannabista nauttinutta ja kolarin ajanutta kuskia olet sakottanut tänä vuonna? Montako rattijuoppoa?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Storia kirjoitti:Liikenneturvallisuudesta: montako kannabista nauttinutta ja kolarin ajanutta kuskia olet sakottanut tänä vuonna? Montako rattijuoppoa?
Niin, rattijuopot kaikki lopettaisivat päihteiden käytön kun kannabis laillistettaisiin. Eikun .. ne käyttäisivät vain hamppua. Eikun, hitto, lopettaisivatkohan ne kaikki ryyppäämisen?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Storia kirjoitti:En käsitä miten huonoja puolia voi koskaan nähdä voittoisina!

Liikenneturvallisuudesta: montako kannabista nauttinutta ja kolarin ajanutta kuskia olet sakottanut tänä vuonna? Montako rattijuoppoa?
Uskon, että ymmärsit lauseeni tarkoituksen. Huonoja puolia on enemmän eli ne voittavat hyvät puolet.

Kaksi kysymystäsi ovat turhia. Kyse on siitä, että kannabis vaikuttaa negatiivisesti ajokuntoon ja yleistyessään se tietenkin vaikuttaa jo yleiseen liikenneturvallisuuteen. Sitä paitsi alkoholirattijuopon, mitä ilmeisesti ajoit takaa, tunnistaa selvästi helpommin kuin pikku pöllyissä olevan. Tämä näkyy tilastoissa varmasti.
Storia

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Uskon, että ymmärsit lauseeni tarkoituksen. Huonoja puolia on enemmän eli ne voittavat hyvät puolet.

Kaksi kysymystäsi ovat turhia. Kyse on siitä, että kannabis vaikuttaa negatiivisesti ajokuntoon ja yleistyessään se tietenkin vaikuttaa jo yleiseen liikenneturvallisuuteen. Sitä paitsi alkoholirattijuopon, mitä ilmeisesti ajoit takaa, tunnistaa selvästi helpommin kuin pikku pöllyissä olevan. Tämä näkyy tilastoissa varmasti.
Kyllä minä ymmärsin, mutta sitä en ymmärrä, että huonot puolet nähdään jatkuvasti voittamattomina ja tabuna, jota ei kannata tai voi järkevästi käsitellä, vaan asia lakaistaan maton alle ja nykymeininki (jossa muuten yllätys yllätys on selvästi epäonnistuttu) jatkuu.

Alkoholi tappaa ihmisiä, kannabis ei ole tappanut ketään.

No, täällä ei maailmaa muuteta isossa mittakaavassa kuitenkaan paremmaksi paikaksi elää, joten tämä tästä. Nuff said.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Storia kirjoitti:Alkoholi tappaa ihmisiä, kannabis ei ole tappanut ketään.
Monen "liikennetappajan" elimistössä on ollut tekohetkellä myös kannabiksen vaikuttavaa ainetta.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Storia kirjoitti:Alkoholi tappaa ihmisiä, kannabis ei ole tappanut ketään.
Aseetkin tappaa, mutta ihimiset eivät. Perinteinen laput-silmillä-kehäpäätelmä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Storia

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Storia »

Mylwin kirjoitti:
Storia kirjoitti:Alkoholi tappaa ihmisiä, kannabis ei ole tappanut ketään.
Aseetkin tappaa, mutta ihimiset eivät. Perinteinen laput-silmillä-kehäpäätelmä.
Jos nyt et kuitenkaan viittis alkaa lässyttää laput silmillä päätelmistä yhden lauseen perusteella. Tässä nyt on vähän muutakin näkemystä aiheeseen, kuin joku karstainen piipun pohja, vaikka sitä mielikuvaa kaikki "tiukka ei päihteille ja kaamealle kannabikselle" pullistelijat mielellään tahtovat keskusteluissa ennemmin tai myöhemmin viljellä.
Se on niin helvetin helppoa lakaista faktat maton alle ja olla välittämättä; ihan niin kuin Kauhajoella - sehän vaan diggasi kaljaa, heviä ja aseita - so what, let it be.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Storia kirjoitti:"tiukka ei päihteille ja kaamealle kannabikselle"
Olemme olleet upseerin kanssa muuten yhdessä ryypyllä ja röökillä. Ei sylkenyt eikä yskinyt, kuten en minäkään. Onhan sullakin ollut omat perustellut pointtisi, mutta jälleen kerran on käynyt ilmi, että turhan suuri osa perusteluistasi on vääriä, suppeita tai turhia kärjistyksiä.
Storia

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Storia kirjoitti:"tiukka ei päihteille ja kaamealle kannabikselle"
Olemme olleet upseerin kanssa muuten yhdessä ryypyllä ja röökillä. Ei sylkenyt eikä yskinyt, kuten en minäkään. Onhan sullakin ollut omat perustellut pointtisi, mutta jälleen kerran on käynyt ilmi, että turhan suuri osa perusteluistasi on vääriä, suppeita tai turhia kärjistyksiä.
Älä anna sen hämätä, jos minun perusteluni ovat suppeita. Asiantuntijoita löytyy Suomesta riittämiin, jotka pystyvät perustelemaan muutoksen tärkeyden tässäkin asiassa. Kärjistän mielelläni - jos et ole sattunut huomaamaan jo aiemmin? Kärjistys ei ole kuitenkaan koskaan turha, jos se saa aikaan hyvän vastapallon, josta irtoaa jotain muutakin kuin "huonot puolet voittavat hyvät".

Edit:

Toivottavasti Suomen järjettömästä huumausainepolitiikasta saataisiin aikaan järkevää, rationaalista keskustelua poliitikkojen sekä median keskuudessa ilman, että ketään leimataan narkkariksi. Niitä perusteluja löytyy mm. Dosentti Pekka Saarnion tutkimuksesta, joka löytyy osoitteesta http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf ja ne, jotka sitä eivät vielä ole lukeneet, suosittelen lukemaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Olen aivan samaa mieltä yleisen keskustelun huumausaineista olevan edelleen täynnä tietämättömyydestä ja konservatiivisuudesta johtuvaa asenteellisuutta, joka puolestaan kumpuaa, ei terveestä pelosta, vaan pääosin epäterveestä pelkosta. Tämä pelko näyttäytyy mustavalkoisena ja holhoavana tuubana. Harmi sinänsä, mutta on kylmä tosiasia. Itse olen ollut tekemisissä myrkkyjen kanssa useasti ennen työuraani ja mielestäni osaan suhtautua asiaan riittävän objektiivisesti. Tämän vuoksi säännönmukaisesti näissä palstakeskusteluissa kuulemani tiukkapipokyttä-kortit ampuvat ohi.
Storia

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^Olen aivan samaa mieltä yleisen keskustelun huumausaineista olevan edelleen täynnä tietämättömyydestä ja konservatiivisuudesta johtuvaa asenteellisuutta, joka puolestaan kumpuaa, ei terveestä pelosta, vaan pääosin epäterveestä pelkosta. Tämä pelko näyttäytyy mustavalkoisena ja holhoavana tuubana. Harmi sinänsä, mutta on kylmä tosiasia. Itse olen ollut tekemisissä myrkkyjen kanssa useasti ennen työuraani ja mielestäni osaan suhtautua asiaan riittävän objektiivisesti. Tämän vuoksi säännönmukaisesti näissä palstakeskusteluissa kuulemani tiukkapipokyttä-kortit ampuvat ohi.
:jee: kiitos tästä! Asenne ratkaisee, aina.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mylwin kirjoitti:
annepa kirjoitti:Etova olo tuli, mutta niinä iltoina ja öinä pystyin tosiaan nukkumaan suht kunnolla. Kipu ei kokonaan kaikonnut, mutta lieveni huomattavasti.
No sehän saattoi toki johtua mistä tahansa syystä. Tuskin hamppu sitä selkävaivaa paransi, tai korotti sun kipukynnystä mihinkään.

Kai se nyt on hauskempaa sairastaa pilvessä, siksihän morfiiniakin käytetään.
No en tiedä mikä kivun näinä kahtena kertana vei mutta niin kävi. En sanonut että selkä parani tai että kipukynnys nousi, mutta siinä hetkessä kipu lieveni sen verran että pystyin suht hyvin nukkumaan.

Tiedoksi, minulla ei ole pilvessä hauskaa, siksi teinkin tuota laskelmaa että kannattaako ottaa vai eikö kannata.
Ann kirjoitti: Olisko kannattanut laittaa ne hamppurahat vaikka toisen lekurin konsultaatioon? Ei tule varmaan kellekään yllätyksenä, et työhönsä kyllästyneen VanhaTaavin eka lääke kaikkiin vaivoihin on just joku vitun burana.

"Hyvää päivää, selkäni on niin paskana että tapan kohta itseni." Kokeile tota lainia seuraavaksi. Sillä tipahti tiskiin semmoset tärpätit että teki melkein mieli kumota ukki lattialle toistamiseen.
Ei maksanut mitään, kiitos vain. En ole pyytämässä toista konsultaatiota enkä kokeilemassa tota lainia koska selkä ei ole enää kipeä, se parani muutamassa kuukaudessa. Mutta pistän toki korvan taakse vastasen varalle.
Haemaeraemies kirjoitti: Joo kyllä on yksilöllinen vaikutus, mutta että pahoinvointia? Ei mielestäni kauhean mahdollista paitsi että jos A: on humalassa, tai B; joukossa on tupakkaa.
Tulee pahoinvointia. Poltan tupakkaa joten syy ei ole haNppuun sekoitetusta tupakasta. Jos olen juonut ja poltan päälle, niin seuraukset ovat kamalat. Sen kerran kun kokeilin, olin ottanut 1 saunakaljan ja lasin viiniä ja vedin sitten 2 kertaa sätkästä. Seuraavaksi tajusin hämärästi olevani niin huonossa kunnossa että oli pakko ryömiä (kyllä, siis ryömiä, ei kävellä hitaasti vaan mennä maata pitkin) vessaan nojaamaan pyttyyn jossa viihdyin sitten viitisen tuntia peläten että kuolen. Tämän takia mietin todella tarkkaan että otanko kannabista selkäkipuun vai en. En ollut kyseisenä aikana juonut tippaakaan, mutta silti tuli se etova olo. Ei varsinaisesti oksettanut ja pystyin olemaan mutta etoi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja Ann »

annepa kirjoitti: Ei maksanut mitään, kiitos vain. En ole pyytämässä toista konsultaatiota enkä kokeilemassa tota lainia koska selkä ei ole enää kipeä, se parani muutamassa kuukaudessa. Mutta pistän toki korvan taakse vastasen varalle.
Siis mikä ei maksanut? Eka fixi? Joo, se on aina ilmainen.
Terkkari? Joo, se on Taavi.

Ei se selkä tainnut alunperinkään kauhean kipeä edes olla. Kyllähän se lepuuttelu onnistuu paljon paremmin paukuissa, kun se panatooli ei vie sulta terää samalla tavoin pois.

Ens kerralla pyydät vaan kaveria nitomaan sut pöytään kiinni. Sekään ei maksa mitään ja saatat saada munaa samalla.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ann kirjoitti:
annepa kirjoitti: Ei maksanut mitään, kiitos vain. En ole pyytämässä toista konsultaatiota enkä kokeilemassa tota lainia koska selkä ei ole enää kipeä, se parani muutamassa kuukaudessa. Mutta pistän toki korvan taakse vastasen varalle.
Siis mikä ei maksanut? Eka fixi? Joo, se on aina ilmainen.
Ei eka eikä toka fixi.
Ann kirjoitti:Terkkari? Joo, se on Taavi.
En käynyt terkkarilla, kävin lääkärillä. Eikä sekään mulle mitään maksanut. Tosin täytyy myöntää että usein työterveyslääkärillä ja terkkarilla ei oo mitään eroa.
Ann kirjoitti: Ei se selkä tainnut alunperinkään kauhean kipeä edes olla.
Ei, ei tainnut olla. Turhaan vaan kitisin. Onneksi sentään sinä tiijät että kuinka kipeä mun selkä oli. Kiitos ku oikasit!
Ann kirjoitti: Kyllähän se lepuuttelu onnistuu paljon paremmin paukuissa, kun se panatooli ei vie sulta terää samalla tavoin pois.
Kipeän selän ensisijainen hoitomuoto ei ollut lepuuttelu vaan liike.
Ann kirjoitti: Ens kerralla pyydät vaan kaveria nitomaan sut pöytään kiinni. Sekään ei maksa mitään ja saatat saada munaa samalla.
Ensi kerralla jatkan sitä liikettä. Nitojasta saattaa sitäpaitsi saada verenmyrkytyksen, ihan tiedoksi vaan jos et ole lukenut Big Brotherista. Tämä tietysti sillä edellytyksellä että naulan ja niitin voi rinnastaa toisiinsa.

Oletko muuten kokeillut tuota että sut nidotaan pöytään ja nussitaan siihen? Ainakin tuntuu että tuli niin kokemuksen syvällä rintaäänellä että voisin kuvitella että omaa kokemusta on. Mikäli ei ole niin suosittelen, sustaki saattais tulla vähän vähemmän vittumainen akka. Vaan ei sinänsä, vittumaisissa akoissa ei ole mitään vikaa, ittekki oon. Vähän vähemmän vaan kun saan sitä munaa (tosin en pöytään nidottuna).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
wesspe
Kitisijä
Viestit: 16
Liittynyt: 24.05.2008 11:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kannabis

Viesti Kirjoittaja wesspe »

en mä sitä nyt niin kipulääkkeenä aattelis. Enemmänkin henkisen olotilan rentouttaja, ja mielihyvän tuoja , mutta voi kai sitä käyttää moneenki asiaan
Vastaa Viestiin