Kuntavaalit 2008

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Aiotko äänestää?

Kyllä
32
86%
En
5
14%
 
Ääniä yhteensä: 37

Tix

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Tix »

Alisuorittava G kirjoitti:Thanks. Mun ääni meni hukkaan, vaadin hyvitystä.
Tuu illalla käymään.
Alisuorittava G

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Tix kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:Thanks. Mun ääni meni hukkaan, vaadin hyvitystä.
Tuu illalla käymään.
Thanks. Viime kerrallakin muuten meni hukkaan.
masa

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja masa »

Aivan helvetin hienoa homma, että lapsuuden kotikunnan valtuustosta sai kaksi suurinta idioottia tennarin kuvan takalistoon. No, tilalle tuli 2 muuta perssuomalaista, mutta eivät he kyllä voi huonommaksi vetää kuin nuo kaksi edellistä. Järvenpäästä ei sitten olekaan niin väliä.
Tix

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Tix »

Alisuorittava G kirjoitti:Thanks. Viime kerrallakin muuten meni hukkaan.
No sitten pitää hyvittää aamuun asti.
Alisuorittava G

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Tix kirjoitti:No sitten pitää hyvittää aamuun asti.
Rakastat mun ahneutta. 8)
prosessi

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ei sitten mennyt tälläkään kerralla ehdokkaani läpi, vaikka kuvittelin ettei hän edes tarvitsisi minun ääntäni. Olen hyvä olemaan häviäjien puolella, tai jotain.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:Soininvaara
*reps*
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tix kirjoitti:Voiskohan toi Soini muuttaa Vantaalle? Hänen takiaan 6 kpl tomppeleita valtuustöön. :doh:
Ei sen tartte, Vantaalla tuli Pers. ryntäys valtuustoon ilmankin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Isää ei valittu, mutta setä pääsi varalle :]
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Ei sitten mennyt tälläkään kerralla ehdokkaani läpi, vaikka kuvittelin ettei hän edes tarvitsisi minun ääntäni. Olen hyvä olemaan häviäjien puolella, tai jotain.
Omalla äänestysalueellani ehdokkaani oli saanut kokonaista 2 ääntä. Kukakohan se toinen oli, joka noin kurjasti nakertaa ainutlaatuisuudentunnettani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Duck

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ehdokkaani pysyi ja parani. Jee.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mielenkiintoista on, että ehdokkaani ei saanut muka yhtään ääntä äänestysalueellani :?
Duck

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Duck »

Aattele jos jonkun ehdokkaan sukunimi olis oikeesti "Kirkkovene". Vois tulla yllätysääniä jos laskijat laskisivat kaikki kirkkoveneet ääniksi Kirkkoveneelle.
bliss

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Oon kai tymä tai jotain, mutta en oikein ole ikinä ymmärtänyt, että jos oikein vaivautuu äänestyspaikalle ja sinne koppiin asti, miksi pitää äänestellä kirkkoveneitä, Kekkosta tai Aku Ankkaa. Ei tajuu.
Rouva Pupu

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sitoutumattomat jyräsivät ihan mukavasti siellä missä pitikin. Persujen menestys lähialueilla oli ihan mukava yllätys sen takia, että tiputtivat innokkaita maanmyyjiä pois pois pois. Se on aina positiivinen asia.

Vihreiden äänestäjiä en ymmärrä lainkaan.
sanctus

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Duck kirjoitti:Aattele jos jonkun ehdokkaan sukunimi olis oikeesti "Kirkkovene". Vois tulla yllätysääniä jos laskijat laskisivat kaikki kirkkoveneet ääniksi Kirkkoveneelle.
No Kirkkoveneellä olisi hyvä olla kuitenkin annettuna ehdokasnumero, ettei tulisi hylkyä. Malmilla hylättiin eilen nimittäin ääni, joka oli annettu POLITA ON PERSESTille. En ehtinyt katsoa ehdokaslistoista, minkä puolueen asettama ehdokas oli kyseessä, mutta äänestystilanteessa ratkaisu meni pieleen. Harmi sinänsä, sillä avustajakin olisi ollut käytettävissä ja neuvoja olisi saanut liittyen äänestystapahtuman tekniseen oikeinsuorittamiseen.
Duck

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Duck »

bliss kirjoitti:jos oikein vaivautuu äänestyspaikalle ja sinne koppiin asti, miksi pitää äänestellä kirkkoveneitä, Kekkosta tai Aku Ankkaa. Ei tajuu.
Oon kuullut jotain siihen suuntaan että se on "kannanotto".
Alisuorittava G

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Rouva Pupu kirjoitti:Vihreiden äänestäjiä en ymmärrä lainkaan.
Mä perustelen tätä omaa vihreää ääntäni sillä, että päässäni pidin näitäkin vaaleja enempi henkilövaaleina. En vaan osaa, kato.
Duck

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Duck »

Rouva Pupu kirjoitti:Vihreiden äänestäjiä en ymmärrä lainkaan.
Minen edes äänestä puolueita, vaan henkilöitä. Jos se sattuu olemaan "väärässä" puolueessa, niin... ihan sama. Ajanee kuitenkin asiaansa, puolueen agendasta huolimatta.
bliss

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti:
bliss kirjoitti:jos oikein vaivautuu äänestyspaikalle ja sinne koppiin asti, miksi pitää äänestellä kirkkoveneitä, Kekkosta tai Aku Ankkaa. Ei tajuu.
Oon kuullut jotain siihen suuntaan että se on "kannanotto".
Tyhmää se on.
"Kannanottoja" voi suorittaa fiksummalla ja näkyvämmällä/kuuluvammallakin tavalla.
sanctus

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Sen kannanoton näkee käytännössä äänestäjä, yksi ääntenlaskija ja lautakunnan PJ tai VPJ, joka toteaa kannanoton hylätyksi, ja lopuksi keskusvaalilautakunnan innokkaat ja ahkerat vapaaehtoiset, jotka vahvistavat hylyn.

Mikäli tosiaan käy siellä kopissa, kannattaa se numero raapustaa ja ymmärtää samalla, että muulloinkin voi esittää mielipiteitään ja käyttää joitakin vaikuttamiseen tähtääviä keinoja kuin kerran neljässä vuodessa.
prosessi

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ei sitten mennyt tälläkään kerralla ehdokkaani läpi, vaikka kuvittelin ettei hän edes tarvitsisi minun ääntäni. Olen hyvä olemaan häviäjien puolella, tai jotain.
Omalla äänestysalueellani ehdokkaani oli saanut kokonaista 2 ääntä. Kukakohan se toinen oli, joka noin kurjasti nakertaa ainutlaatuisuudentunnettani.
Omalla alueellani oli onneksi 4 samanmielistä, en ole yksin.

Lohduttaudun sillä, että vaihtuvuus oli sentään lähes 38%, saattaa tarkoittaa muutosta.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ei päässyt oma ehdokas läpi. Ehdokasta etsiessä tuli vähän ristiriitaisia tunteita. Toisaalta kannatan naisten mahdollisuuksia osallistua siinä missä miehetkin, tietysti. En silti voinut äänestää aikomaani ehdokasta hänen kerrottuaan synnyttävänsä esikoisensa kuukauden päästä. Eihän valtuustotyö nyt äitiyttä estä mutta soisin tuoreiden vanhempien käyttävän aikaansa enemmän kotona. Samasta syystä putosi omalta listaltani toinen ehdokas, tämä nyt sitten mies. Olen mahdollisesti liian jyrkkä mutta lapsien arvostamisen pitäisi mielestäni näkyä heille annetussa ajassa eikä laatuajassa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Chap

Re: Kuntavaalit 2008

Viesti Kirjoittaja Chap »

bliss kirjoitti:
Duck kirjoitti:
bliss kirjoitti:jos oikein vaivautuu äänestyspaikalle ja sinne koppiin asti, miksi pitää äänestellä kirkkoveneitä, Kekkosta tai Aku Ankkaa. Ei tajuu.
Oon kuullut jotain siihen suuntaan että se on "kannanotto".
Tyhmää se on.
"Kannanottoja" voi suorittaa fiksummalla ja näkyvämmällä/kuuluvammallakin tavalla.
Eikä voi. Jos ei äänestä kirkkovenettä tai mustanaamiota, menettää oikeuden valittaa. Mieti nyt jos sulta menisi se oikeus, tuskin tulisi näppäimistöltäsi enää yhtäkään viestiä kitinään!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Mamut!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Maahanmuuttajataustaisista ehdokkaista valtuustopaikan lunasti suurissa kaupungeissa yksi ehdokas valtuustoa kohti. Mamu-ehdokkaiden ylivoimainen ääniharava oli vihreiden *a*ra **dulla, joka piti paikkansa Helsingissä 2 487 äänellä.

Espoossa demareiden riveistä valtuustoon meni Abd****m*n Ali M**e 339 äänellä. Vantaalla läpi meni niin ikään demareista Ra**ir **So*hi 298 äänellä.

Tampereella demareiden Al**s**kis At***s säilytti paikkansa 404 äänellä. Turussa vihreiden *od* *assa* sai 386 ääntä ja pitää paikkansa.
Lisää aiheesta:

NÄKÖKULMA Ei aivan salonkikelpoista
Ei oo *iX huolissaan *spoon asioista kun mamut tulee *spooseenkin?

Vai eikö yksi mamuh kesää tee?

Hesassa Islamistien heitteillejättölista sai jotain 268 ääntä? :lol: :lol: :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin