Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hervannasta puheen ollen...historiansa suurin osa tuntee, mutta harva nykyisyyttä. Tämä päivä on vahvasti ulkomaalaisten värittämää, mutta mutta. Tilastollisesti Hervanta ei ole kuin muistaakseni keskitasoa rikollisuuspuolella kaupunkialueena. Kaikesta juurettomuudesta ja sulatusuunimaisesta asujistostaan huolimatta on alueella tehty jotain jopa harvinaisen hyvin. 30k ihmistä, yli sata kansallisuutta suhteellisen pienellä alueella on herkästi pelkästään poriseva painekattila. Eihän Hervanta kaunis ole, muttei erityisen huonokaan paikka asua.
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:espoo on sosiaalisesti vapaamatkustava.
Ja kallio taloudellisesti?
bliss

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja bliss »

urpiainen kirjoitti:Kallio on kuitenkin Suomen urbaanein ja eläväisin alue. Helsingin ainoita seutuja, jossa kadulla on elämää kellon ja vuoden ympäri.
Tähän sen verran, että silloin tällöin muutamia viikkoja kerrallaan Kalliossa viettäneenä (kaverin asunnon- ja koiranhoitajana tyypin matkustellessa milloin missäkin) en yöaikaan koiranpissityskierroksilla ole nähnyt Kallion kaduilla juuri ketään koskaan :D
Korkeintaan toisia koirankusettajia siinä Kaupunginteatterin nurkilla.
Ehkä liikuskelin "väärillä" hoodseilla.

Asuinkin siellä opiskeluaikoinani eikä silloinkaan ollut elämää saati häiriötä, tosin siitä on aika kauan :oops:
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

urpiainen kirjoitti:amerikkalaisen sivistystä halveksuvan kapeakatseisuuden tyyssija Suomessa. Henkinen ilmasto, jossa kulttuuri on korvattu insinööritaidolla ja ajattelu laskemisella.
Aika outoja väitteitä. Miten Suomen korkeakoulutetuin väestöpohja voisi olla erityisen sivistystä halveksivaa? Jos kulttuuri on mielestäsi nurkkiin kuseksivia juoppoja, niin sopii korvatakin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

bliss kirjoitti:Tähän sen verran, että silloin tällöin muutamia viikkoja kerrallaan Kalliossa viettäneenä (kaverin asunnon- ja koiranhoitajana tyypin matkustellessa milloin missäkin) en yöaikaan koiranpissityskierroksilla ole nähnyt Kallion kaduilla juuri ketään koskaan
Korkeintaan toisia koirankusettajia siinä Kaupunginteatterin nurkilla.
Joo. Olisi ehkä pitänyt kirjoittaa, että Kallio on koko Kepulandiassa lähimpänä oikeasti urbaania kaupunkiympäristöä, jossa kadut elävät kellon ympäri.
Tix kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:amerikkalaisen sivistystä halveksuvan kapeakatseisuuden tyyssija Suomessa. Henkinen ilmasto, jossa kulttuuri on korvattu insinööritaidolla ja ajattelu laskemisella.
Aika outoja väitteitä. Miten Suomen korkeakoulutetuin väestöpohja voisi olla erityisen sivistystä halveksivaa? Jos kulttuuri on mielestäsi nurkkiin kuseksivia juoppoja, niin sopii korvatakin.
Ehkä olen liikaa näiden tyyppien vaikutuksenalainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

urpiainen kirjoitti:Ehkä olen liikaa näiden tyyppien vaikutuksenalainen.
Selvästikin. Ilmeisesti sivistyksen mittari onkin se, että kuinka monta hämyistä kulmakuppilaa löytyy kävelymatkan takaa. Sellaisia joissa kapealla humanistitutkijan leivällä voi juoda ylenkatseinen ilme pärställä halpaa punkkua baskeri kallellaan ja kiroilla porvarimaailmaa samalla, kun on lukevinaan jotain mikä oman viiteryhmän kirjallisuudessa on juuri nyt in.

Alan ymmärtää mikä tekee Kalliosta mielestäsi niin urbaanin ja elävän. Siellähän on Juttutupa.
Viimeksi muokannut Tix, 16.10.2008 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Rouva Pupu kirjoitti:Tänne on ainakin tuossa puolen vuoden sisään rahdattu monia bussilastillisia mamuja muualta kuin Venäjältä
Niin on, olkaa hyvä vaan :]
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Selvästikin. Ilmeisesti sivistyksen mittari onkin se, että kuinka monta hämyistä kulmakuppilaa löytyy kävelymatkan takaa. Sellaisia joissa kapealla humanistitutkijan leivällä voi juoda ylenkatseinen ilme pärställä halpaa punkkua baskeri kallellaan ja kiroilla porvarimaailmaa samalla, kun on lukevinaan jotain mikä oman viiteryhmän kirjallisuudessa juuri nyt in.
.
Helvetin hyvin sanottu siellä takarivissä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:Nimenomaan. Sen siitä saa kun on pillukade. Hebulikin olisi antanut oman dooriksensa musulmaanilla pantavaksi ja taputtanut tahtia vieressä.
Päätit sitten ryhtyä tixin tavoin totaali-idiootiksi kun en millään takertunut jatkuviin mamuviittauksiinne? Noinko paljon sinä ja tix kaipaatte osallistumistani mamukeskusteluun että pitää ihan kerjätä?

Tarvinneeko mainita että tähän mennessä kaikki itse kokemani katuväkivaltatilanteet ovat perisuomalaisilta körmyiltä? Pitäisikö tällä olla jotain vaikutusta yleisiin mielipiteisiin? Entä mistä sinun kaltaisesi debiilit ovat saaneet kuvan että hyväksyisin kenenkään suorittamia rikoksia, syntyperästä huolimatta?

Jos olisin ollut huiman tilanteessa, olisin minäkin vihastunut ärisijälle, riippumatta mistä hän on kotoisin. Ties vaikka olisin lyönytkin (toivottavasti en).
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 16.10.2008 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Suhtautuminen asuinalueisiin lienee hyvin tarkka indikaattori sosiaalis-poliittisille mielipiteille ja arvostuksille.
Onko? Entäs kun minäkin pidän Kalliosta, olen aikoinani asunutkin siellä ja tuntenut oloni täysin turvalliseksi, mutten oikein Epsoosta? Ja pidin aikoinaan myös Puotinharjusta siellä asuessani. Puhumattakaan siitä, että lapsuuteni Paloheinästä pidin myös, ja Kulosaari on kiva. Mitä johtopäätöksiä sosiaalis-poliittisista mielipiteistäni ja arvostuksistani moisen perusteella voi vetää?
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: Päätit sitten ryhtyä tixin tavoin totaali-idiootiksi kun en millään takertunut jatkuviin mamuviittauksiinne? Noinko paljon sinä ja tix kaipaatte osallistumistani mamukeskuste
No kappas vaan. Menihän se hebuliltakin hermo kun tarpeeksi tökki :P
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Päätit sitten ryhtyä tixin tavoin totaali-idiootiksi kun en millään takertunut jatkuviin mamuviittauksiinne? Noinko paljon sinä ja tix kaipaatte osallistumistani mamukeskuste
No kappas vaan. Menihän se hebuliltakin hermo kun tarpeeksi tökki :P
Kyllä se meni jo eilen. Totaali-idiootti on vielä kevyttä psykon rinnalla.
Alisuorittava G

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

prosessi kirjoitti:Entäs kun minäkin pidän Kalliosta, olen aikoinani asunutkin siellä ja tuntenut oloni täysin turvalliseksi, mutten oikein Epsoosta?
Ja niin kovasti kun olen aina rakastanut Krunikan villamyssyisiä artisteja hiljaisilla kaduilla olen kokenut Kalliossa kulkemisen turvallisemmaksi. Hernesaaren ja Kampin olen nostanut jalustalle lähikuukausien aikana, koirat viihtyivät parhaiten Eirassa. Paloheinä ja Pakila olivat mahtavia, mutta Puistolassakin on aivan samperin mukava asua jos vaan pysyttelee kaukana Tapulin ostarista.

Haluaisin rakentaa kotini Linnaisiin mutta se on Vantaalla! En ymmärrä miten se voi olla Vantaalla. Luulin tykästyneeni Espooseen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Päätit sitten ryhtyä tixin tavoin totaali-idiootiksi kun en millään takertunut jatkuviin mamuviittauksiinne? Noinko paljon sinä ja tix kaipaatte osallistumistani mamukeskuste
No kappas vaan. Menihän se hebuliltakin hermo kun tarpeeksi tökki :P
´
Ahaa, eli se olikin leikkiä? Ei kovin omaperäinen provo, mutta mitä tuollaiselta umpijuntilta vaimonhakkaajalta voisikaan odottaa. :P Tärkeintä että tuli korjatuksi lapsellisten väitteittesi todenperäisyys.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:
Kyllä se meni jo eilen. Totaali-idiootti on vielä kevyttä psykon rinnalla.

Mjaaha. Olen siis missannut jotain.

Olenko muuten maininnut että minulla on Somalialainen kaveri alaisena. Varsin hauska jannu kyseessä ja hyvinkin sopeutunut yhteiskuntaamme. Varsin hyvin tuolle näytti viinakset ja läyhis viime perjantaina maistuvan saunan jälkeen :P
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^^ "En ole rasisti, mutta kaikille musulmaaneille pitäisi Dexterin tavoin pistää nappi otsaan"-kortti käytetty.

^ Kah, kolmas idiootti saapui paikalle huutamaan. Eipä sillä taaskaan tunnu olevan mitään oikeaa sanottavaa.

Nyt pitää vaihteeksi valitettavasti keskittyä töihin. Siihen asti, moi.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 16.10.2008 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:^ "En ole rasisti, mutta kaikille musulmaaneille pitäisi Dexterin tavoin pistää nappi otsaan"-kortti käytetty.
Voikun koskoo, koskoo niin kovasti kun putos miinaan :D
Rouva Pupu

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lolita kirjoitti: Niin on, olkaa hyvä vaan :]
On se kieltämättä vaihtelua tylsään arkeen. On mielenkiintoista nähdä miten suomalaiset isänmaalliset ja venäläiset isänmaalliset suhtautuvat värinään ja värikkääseen katukuvaan näin pienessä, mutta erittäin rasistisessa kaupungissa. Nähdäänkö liittoutumia, tuleeko lisää jengejä. Elämme jännittäviä aikoja.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jaaha täällä Herttoniemen Shellin lähellä on varmaan joku kahakka kuuluu useiden sinipiikojen ja muitten hälytysajoneuvojen ääniä, eilen oli Vartin mukaan kansanryhmien välinen tappelu? Tuolla 150m metrin päässä Shellillä. Pitääkö mennä todistamaan? Veli todistaa!
Pitäis varmaan mennä eikä jauhaa paskaa teidän kanssa.
Ja vaikka mutiaisilla olisi kuinka vaikeaa täällä niin luulen että ainakin kaksin verroin vaikeampaa siellä mistä lähtivät?

Sitä vaan pitäisi malttaa mielensä vaikka kuinka pattiin ottaisi? Olen tapahtumien keskipisteessä?
masa kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Kyllä se meni jo eilen. Totaali-idiootti on vielä kevyttä psykon rinnalla.

Mjaaha. Olen siis missannut jotain.

Olenko muuten maininnut että minulla on Somalialainen kaveri alaisena. Varsin hauska jannu kyseessä ja hyvinkin sopeutunut yhteiskuntaamme. Varsin hyvin tuolle näytti viinakset ja läyhis viime perjantaina maistuvan saunan jälkeen :P
Niin naisten pitää edelleen pukeutua kaapuun ja tyttöjen joutua leikkelyn kohteeksi sillä aikaa kun miehet "sopeutuvat" suomalaiseen yhteiskuntaan? 8)
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Niba kirjoitti:J
Niin naisten pitää edelleen pukeutua kaapuun ja tyttöjen joutua leikkelyn kohteeksi sillä aikaa kun miehet "sopeutuvat" suomalaiseen yhteiskuntaan?
Valitettavasti se kaveri ei ole vastuussa maapallon kaikista somaleista.
Rouva Pupu

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Uusimmassa Fighter-lehdessä näyttää olevan yhden sivun artikkeli siitä mitä tehdä jos kohtaa aggressiivisen hörhön. Yksi kappale näytti käsittelevän sitä miten näissä itsepuolustus ryhmissä kannattaa treenata kyseisiä tilanteita. En itse ehtinyt sen enempää artikkelia lukaisemaan, oli liian lyhyt aamupaska... ja keskityin Heilimön kuolaamiseen :h:

Ihan vaan jos haluaa kauppareissulla tsekata.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
Tix kirjoitti: Selvästikin. Ilmeisesti sivistyksen mittari onkin se, että kuinka monta hämyistä kulmakuppilaa löytyy kävelymatkan takaa. Sellaisia joissa kapealla humanistitutkijan leivällä voi juoda ylenkatseinen ilme pärställä halpaa punkkua baskeri kallellaan ja kiroilla porvarimaailmaa samalla, kun on lukevinaan jotain mikä oman viiteryhmän kirjallisuudessa juuri nyt in.
Helvetin hyvin sanottu siellä takarivissä.
Kyllä minäkin olen nyt kokolailla samaa mieltä. Tosiaan asun mieluummin Tixin hyvin viihtyisäksi kuvaamassa urbaanissa ympäristössä, kuin pellolle pystytetyssä aitalinnoitusten saaristossa, jota bemarit ja volvot risteilevät. Hyvään elämään kuuluu mahdollisuus poiketa kotoaan kävellen kahvilan ja kirjakaupan kautta kortteliravintolaan. Autoa tarvitaan vain retkiin kaupungin ulkopuolelle. Sitä paitsi, urbaani sielu tarvitsee ympärilleen vähintään puolen vuosisadan ikäisiä rakennuksia. Mielellään vanhempia, mutta kunhan ovat ajalta ennen elementtimaniaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Gat »

Rouva Pupu kirjoitti:Uusimmassa Fighter-lehdessä näyttää olevan yhden sivun artikkeli siitä mitä tehdä jos kohtaa aggressiivisen hörhön. Yksi kappale näytti käsittelevän sitä miten näissä itsepuolustus ryhmissä kannattaa treenata kyseisiä tilanteita. En itse ehtinyt sen enempää artikkelia lukaisemaan, oli liian lyhyt aamupaska... ja keskityin Heilimön kuolaamiseen :h:

Ihan vaan jos haluaa kauppareissulla tsekata.
Vastaavaa on käsitelty vuoden sisään ennenkin niissä alan lehdissä. Aika silmiä avaavaa tarinaa. Vaikuttaa, että varsinkaan perinteiset lajit ei mutta ei myöskään "käytännöllinen" itsepuolustustreeni valmista sellaisiin konflikteihin. Sali on ihan eri tilanne kuin että kadulla hyökkäys tulee täysin epätoivotusti, valmistautumattomana, yllättäen, mielenvikaisen toimesta, myös pilkkaa ja solvauksia sisältäen. Lisäksi myös usein sattuu ja pahasti.

Juu, ei se ole herrasmiesten "jaloa kilpaa" olympiahengessä eikä urheilua ollenkaan.

Sen verran pidäkkeitä ainakin ikkunani alla puistossa perjantaiöisin vellovissa isänmaan toivoissa olen havainnut, että tyyli on enemmän nuhjaavaa ryysyistä repimistä kuin päähänlyöntikisaa. Luultavasti vältetään eskalointia lyömiseen ja potkimiseen. Tuon takia kai suurin osa katumatseista menee vaakapainiksi.

Eli jotain rajaa siinä miten jyrkin keinoin toimii jos on juopuneiden porukkaan vapaaehtoisesti mennyt ja itse hakeutuu tappelunnyhjäämiseen. Melkein urheilua sitten :D Mutta jos itse hakeutumatta tappelukseen joutuu hyökkäyksen kohteeksi, mun mielestä saa puolustautua niin brutaalisti kuin voi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Haista sinä paska jos en kerran saa edes keskustelussa mitään sanoa ilman, että teet minusta sijaiskärsijän omassa sopassasi.

Et sinä sillä tästä luikertele.
Spede, oliko sinulla oikeasti mitään sanottavaa? Mikä se tärkeä kontribuutiosi olikaan?

Minusta vain vaikutti siltä että tixmäiseen tapaan tulit räksyttämään toisten selän takaa kun huomasit että jollakin toisella on sukset ristissä "palstanemesiksesi" kanssa. Pelottaako sinua nykyään liikaa yrittää osallistua keskusteluun yksinäsi?

Me-Too: http://redwing.hutman.net/~mreed/warrio ... gmetoo.htm

Entä mikä oli se asia mistä minun piti yrittää luikerrella pois? Masa esitti idioottimaisen, minuun kohdistuvan väitteen, jonka päätin korjata.

Sinänsä minua hieman ihmetyttää joidenkin kuten masan ja sikamikan järjenjuoksu jonka mukaan se ettei pidä kaikkia "vääränvärisiä" rikollisina muka tarkoittaisi että hyväksyy heidän joukossaan olevien rikollisten teot. Ei silti että olisin kumpaakaan edellämainituista pitänyt koskaan mitenkään erityisinä järjen jättiläisinä, mutta jopa heidän kohdallaan tuo heidän usein toistamansa ajatuskulun logiikka hieman ihmetyttää.

Onkohan masa muuten vielä muistanut kertoa "somalityökaverilleen" palstalla usein toistamaansa asiaa ettei voi sietää somaleita läheisyydessään? No eipä tietenkään, paskaa puhuva vellihousu kun on.

Koska masan älynlahjat eivät riitä normaaliin vastaukseen, ohittanee hän tämänkin "Öhhöhöö, ottaako päähän?"-tyyliin. Sama se, en voi vaatia häneltä kauhalla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Gat kirjoitti:Vastaavaa on käsitelty vuoden sisään ennenkin niissä alan lehdissä. Aika silmiä avaavaa tarinaa. Vaikuttaa, että varsinkaan perinteiset lajit ei mutta ei myöskään "käytännöllinen" itsepuolustustreeni valmista sellaisiin konflikteihin. Sali on ihan eri tilanne kuin että kadulla hyökkäys tulee täysin epätoivotusti, valmistautumattomana, yllättäen, mielenvikaisen toimesta, myös pilkkaa ja solvauksia sisältäen. Lisäksi myös usein sattuu ja pahasti.

Juu, ei se ole herrasmiesten "jaloa kilpaa" olympiahengessä eikä urheilua ollenkaan.
Tämä oli jo todettu aiemmin tässä keskustelussa pariin otteeseen. Toisaalta, ns. Oikeat Itsepuolustuslajit pyrkivät kuitenkin parhaansa mukaan valmentamaan stressitilanteiden kohtaamiseen, mutta vaikeaahan sellaista on täysin simuloida.

Jo muinoin Amerikoissakin järjestettiin naisille itsepuolustuskursseja jossa täysissä suojissa ollut raiskaajaa esittävä mies hööki puolustautuvan naisen päälle lähes täysillä, ruokottomuuksia ja tappouhkauksia sadatellen. Ei sekään ole täysin autenttinen tilanne, mutta sai artikkelin mukaan monet naisharjoittelijoista oikeasti järkyttymään ja pillahtamaan itkuun. Omien pelkojen (tai pahimmassa tapauksessa traumojen) kohtaamista simuloituna.
Gat kirjoitti:Mutta jos itse hakeutumatta tappelukseen joutuu hyökkäyksen kohteeksi, mun mielestä saa puolustautua niin brutaalisti kuin voi.
Siitä sitten vaan, vastaat ylimääräisestä suorittamastasi väkivallasta oikeudessa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin