Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Muutamassa julkaisussa on viime aikoina kirjoitettu ihmisen ja koneen muodostamista superihmisistä. Ihmisen toimimattomia osia on jo korjattu ja korvattu erilaisilla teknisillä ratkaisuilla. Ihmisen aivojen suorituskykyä voidaan ehkä tulevaisuudessa nostaa tai pakkokin on koska luulemien mukaan kyperäly ohittaa tehokkuudessa normaalien ihmisaivojen kapasiteetin luultavasti alle viidessäkymmenessä vuodessa, jotta pystyisimme edes valvomaan noita tietokoneita niiden keinotekoisessa älykkyydessään.

Onko siis oikein parantaa ihmisen suorituskykyä tietojenkäsittelykoneiden luomalla lisäkapasiteetilla? Voisimmehan sitten olettaa ihmisen kyvyn kasvavan ratkaista suuria ongelmia kuten ilmastonmuutoksen? Jos löisimme luut kuppiin ja arvioisimme tuleeko enemmän hyötyjä vai haittoja niin olisiko ihmisen kykyjenparantaminen keinotekoisesti hyväksyttävää ja vaikka ei olisikaan hyväksyttävää pitäisikö kehitystä edesauttaa jos se parantaisi ihmislajin selviämistä muuttuvassa maailmassamme?
Pyyhin Netikettiin..
Tix

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Älykkyys tuntuu sen verran keinotekoiselta tässäkin avauksessa, että lienee parempi että vasaroit mikrosirun tai kaksi takaraivoosi välittömästi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Niba kirjoitti:Onko siis oikein parantaa ihmisen suorituskykyä tietojenkäsittelykoneiden luomalla lisäkapasiteetilla?
:yo: Hei, minä tiedän tämän! Kuten hän itse on meitä opettanut:

Ps 139:
13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni (kilyah), sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14 Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.

Eli pahoittelen Niba, saatanasta oli juttusi. Kuten loogisesti tuosta näkee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jotenkin eräs toinen keskustelu loitsi minut lausumaan tämänkin keskustelun avauksen, joten urpiainen olet "in the right track!"

Kiellän kaiken!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Me olemme täällä Suomen toiseksi pienimmän matkapuhelinvalmistajan tuotekehityksessä miettineet että voisimme pikkuhiljaa alkaa kehittelemään ihmisen ja puhelimen integraatiota. Sinänsä puhelintekniikan istuttaminen päähän tai muuhun ruumiinosaan ei tuota vaikeuksia, integraation ja tekniikan toimimisen testaaminen ja verifiointi tuottaa. Tästähän siis seuraa se, että piakkoin yhtiömme haluaa yhteistyösopimuksen siankasvattajan tai teurastamon kanssa. Sikahan on hyvä testielukka ihmisen tilalle, kun ollaan niin samanlaisia. Yksi testi voisi olla esim että kun sian sorkkaa nostaa, niin aktivoituuko 3G-yhteys vai ei. Testejähän ei siis vielä ole kirjoitettu ja ne varmasti tulevat olemaan paljon hienostuneempia kuin tämä yllä oleva tökerö esimerkki. Siitä kuitenkin pidämme kiinni, että testejä ei tehdä elävillä sioilla, koska olemme humaaneja ja eettisiä emmekä halua aiheuttaa turhaa kärsimystä eläimille.
Sen sijaan että meillä on kellarissa autotalli, meillä on siellä tulevaisuudessa sikalabra.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Duck

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Niba kirjoitti:Onko siis oikein parantaa ihmisen suorituskykyä tietojenkäsittelykoneiden luomalla lisäkapasiteetilla?
No totta helvetissä on!

Kuva
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Duck kirjoitti:
Niba kirjoitti:Onko siis oikein parantaa ihmisen suorituskykyä tietojenkäsittelykoneiden luomalla lisäkapasiteetilla?
No totta helvetissä on!

Kuva
Manga ja IRL ? No joo, yleensä se mitä on kuviteltu toteutuu jonain päivänä, sillä jos ihminen ei pystyisi kuvittelemaan, ei hän olisi ihminen..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

annepa kirjoitti:Me olemme täällä Suomen toiseksi pienimmän matkapuhelinvalmistajan tuotekehityksessä miettineet että voisimme pikkuhiljaa alkaa kehittelemään ihmisen ja puhelimen integraatiota.
Ruotsalaiset olivat tässäkin jo vuosia sitten edellä. (wanha!!!)

Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Frederik Krueger kirjoitti:
annepa kirjoitti:Me olemme täällä Suomen toiseksi pienimmän matkapuhelinvalmistajan tuotekehityksessä miettineet että voisimme pikkuhiljaa alkaa kehittelemään ihmisen ja puhelimen integraatiota.
Ruotsalaiset olivat tässäkin jo vuosia sitten edellä. (wanha!!!)
Videossa kyllä sanottiin että "den är den nya Nokian" (tjsp anteeksi huono kielitaito). Että kuka on edellä? Ei Ruotsi ainakaan. Mutta ruottalaiset näyttää hanakasti informoivan kansalaisia ennen suomalaisia :D

Edit: poistin mämmäilyjä
Viimeksi muokannut annepa, 14.11.2008 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Mutta se toisena esiteltävä Ericssonin malli oli selvästi edistyksellisempi.

Tuo vitsivideo on huru myckke vanha, ties vaikka täyttää kohta 10 v. Ovat ruotsalaiset sitten eri eteviä ennustamaan tulevaisuutta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Mutta se toisena esiteltävä Ericssonin malli oli selvästi edistyksellisempi.

Tuo vitsivideo on huru myckke vanha, ties vaikka täyttää kohta 10 v. Ovat ruotsalaiset sitten eri eteviä ennustamaan tulevaisuutta.
Aa kato en kattonu koko videota, sen verran vaan että tuli idea selville. Ringring! En oo koskaan nähny tätä vitsivideota, en ole edistyksellinen ihminen. Ringring!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niin sitä vaan vitseistäkin uhkaa tulla totta. Ehkä joku insinöörinplanttu sai ideansa juuri tuosta videosta ja on ehtinyt patentoidakin sen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Vitsi olisi toiminut vieläkin edistyneemmin jos se vika mies olisi todennut että hän on puhunut puhelua koko ajan. Kännykkä on aivoissa eikä siihen tarvitse edes puhua, riittää että vaan ajattelee. Mekaanista telepatiaa ja myltimeediaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Duck kirjoitti:Vitsi olisi toiminut vieläkin edistyneemmin jos se vika mies olisi todennut että hän on puhunut puhelua koko ajan. Kännykkä on aivoissa eikä siihen tarvitse edes puhua, riittää että vaan ajattelee. Mekaanista telepatiaa ja myltimeediaa.
Jos pää sisässäolevaan puhelimeen liitettäisiin ns. kuminentuntopuku voisi baari elämä olla mielenkiintoista voisi linjan auettua kähmiä ajatuksinensa toista osapuolta vaikkei ns. lihallista yhteytttä olisikaan, tietysti Eriksonilla olisi malli jossa puhelusiru suoraan kiihoittaisi "niitä" alueita aivoissa?
Mitä nyt sitten kuvitteleekin? Eli ilman suojausta enemmän nannaa?
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ei siihenkään välttämättä kumipukua tarttis, jos tuntoärsykkeet voisi lähettää suoraan aivoihin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ihmisen ja mikrosirujen yhdistäminen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Duck kirjoitti:Ei siihenkään välttämättä kumipukua tarttis, jos tuntoärsykkeet voisi lähettää suoraan aivoihin.
Lukisit nyt loppuun asti?
tietysti Eriksonilla olisi malli jossa puhelusiru suoraan kiihoittaisi "niitä" alueita aivoissa?
:wink:
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin