Stockan mauton kampanja?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
KoskiMM
Wannabe-kitisijä
Viestit: 2
Liittynyt: 28.09.2008 11:41

Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja KoskiMM »

Joulushoppailua suunnitellessa osui silmiin hauska kolumni:

http://www.vihrealanka.fi/node/2943

Mitä ootte mieltä?

Lainaus
"Joko Stockmannin mainosväen tyylitaju pahasti hukassa, tai heidän joukkoonsa on soluttautunut virnistelevä ironikko.

Stockan joulumainoksissa riekkuu naishahmo, joka on ilmetty kuningatar Maria Antonia Josepha Johanna von Habsburg-Lothringen (1755-1793), joka paremmin tunnetaan nimellä Marie Antoinette. Tarkemmin sanottuna kampanjahahmo on melkeinpä pihistetty Sofia Coppolan Marie Antoinettesta kertovan menestyselokuvan julisteesta.

Ranskan vallankumouksessa päänsä menettäneen itävaltalaisneidon maine ei ole erityisen hyvä. Useimmat muistavat hänet lausahduksesta ”Jos heillä ei ole leipää, niin syökööt leivoksia”, jonka hänen väitetään tokaisseen nälkää näkevällä kansalle."
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Satuin mainoksen näkemään ja mielestäni se oli varsin pitkä ja lähinnä tylsä. Siinä mainostetaan että aateliset kävisivät stokkalta hakemassa luksusta jouluksi ei sen kummempaa. Sinällään on ihan sama kuka siinä esiintyy.

Lisäksi ottaen huomioon että nykyihmiset tuskin tietävät mitään tuosta itävaltalaista paitsi tuon muka hänen saanoman lausahduksen, niin en usko että tuossa on tarkoituksella ketään yritetty esittää ja vaikka yritetään niin hukkaan menisi.

Mutta mikäs siinä saapahan mainos ylimääräistä huomiota ja näkyvyyttä näiden juttujen kautta...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

KoskiMM kirjoitti:Mitä ootte mieltä?
Marie Antoinette oli kaiken pahan alku ja juuri. Naikkonen pilasi säästäväisten ja kohtuullisten Aito-Ranskalaisten Keisarillisien tahrattoman maineen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ai niin, itse tykkään tällä hetkellä erään hotelliketjun kampanjasta. Siinä todetaan "Aina on tilaa ystäville, mutta rajansa kaikella". Kuvassa on neekeri sängyssä.
aimohaiku

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

sivustahuutaja kirjoitti:Ai niin, itse tykkään tällä hetkellä erään hotelliketjun kampanjasta. Siinä todetaan "Aina on tilaa ystäville, mutta rajansa kaikella". Kuvassa on neekeri sängyssä.
Hieman rasistinen mainos, jos sen noin ajattelee. :)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Stockan kampanja jouluilmeineen on suunniteltu houkuttelemaan enempi noita idän viisaita.

Hauska huomata etten ollut ainut rasistipaska joka lollaili sille hotellimainokselle.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

sivustahuutaja kirjoitti: Marie Antoinette oli kaiken pahan alku ja juuri. Naikkonen pilasi säästäväisten ja kohtuullisten Aito-Ranskalaisten Keisarillisien tahrattoman maineen.
Nimenomaan. Nuukailun Aurinkokuninkaan kanssa meni vielä hienosti, mutta sitten tuli Marie ja pilasi kaiken. Yhyy.

Mä karsastan enemmän sitä rastalakkista joulupukkia, joka toivottaa "ostosrauhaa".
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Monsieur Manala

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Jaa mikä mainos? Missä? Hyvät on taas lähteet, prkl.

Mua itse asiassa ärsyttää vähän se "isän uskottavuus joulupukkina laskee lasten silmissä dramaattisesti viidennen joulun kohdalla" -mainos. Oliskos DNA:n? Mun mielestä tollasia "isi on joulupukki" -mainoksia ei telkkarissa pitäisi olla. Lapsuus ja niihin kuuluvat pukkiuskomukset markkinointikusipäiden edelle, perkele.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Stockan kampanja? Onnistuin näkemään viimein itsepäisyyspäivänä moisen, aika lyhyt ja informaatioarvoltaan vähäinen pläjäys. Mutta halutessaan voi vetää kaikenlaisia johtopäätöksiä ja analyysejä laatia mainoksesta joka meikein nukkumatinkin kutsui paikan päälle, ei siinä mitään.
Pyyhin Netikettiin..
Monsieur Manala

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Jaa mikä mainos? Missä? Hyvät on taas lähteet, prkl.

Mua itse asiassa ärsyttää vähän se "isän uskottavuus joulupukkina laskee lasten silmissä dramaattisesti viidennen joulun kohdalla" -mainos. Oliskos DNA:n? Mun mielestä tollasia "isi on joulupukki" -mainoksia ei telkkarissa pitäisi olla. Lapsuus ja niihin kuuluvat pukkiuskomukset markkinointikusipäiden edelle, perkele.
Älä morkkaa DNA:ta. Se oli Markantalo. Missä ne lähteet tässä olivat. :)
Ne ovat siinä ymmärretyssä kysymyslauseessa. Kyllä, Markantalon mainos. Eikä vain yksi mainos, vaan kokonainen mainoskampanja on näemmä kyseessä, johon kuuluu useampiakin näitä "pukki on kusetusta" -mainoksia. Nyt voisinkin tehdä Pertit ja oikein skitsahtaa tästä!

Missä on lasten turva!? Eikö lasten uskalla enää antaa edes televisiota katsoa? :evil: Entäs jos näyttävät televisio-ohjelmia mainoskanavilta kun lapset ovat hoidossa tai tarhassa?? Miksei tällaiset kansalliset vääryydet ja perintökulttuurimme raiskaukset saa palstatilaa iltapäivälehdistä? :evil: :evil:
Monsieur Manala

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Sen yhden kerran kun et googlettanut niin heti osui pieleen. :)
Lol. En minä tarvitse googlea koska en ole idiootti.
Hieno ja todella "yllättävä" veto tehdä tästä henkilöön menevää suoraan sen päälle.
Kyllä nyt on Perttiä Loukattu. :cry:
Monsieur Manala

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Juu, tiedät kaikesta kaiken ilmankin. Hyvä, kun tämä on nyt sinun sanomanasi tämän palstan kirjoissa ja kansissa.
Kannattaisi ehkä puhua vain omien legendaarisiksi muodostuvien idiotismiensa puolesta eikä yrittää tunkea sanoja toisten suihin ihan noin paljoa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vaikka Uusi "Muhku"-mainos on hauska mutta on epäsovelias koska viittaa siihen miltä Suomen alueella aiemmin puhuttu kieli kuulostaa suomea puhuvien korvissa, tehden kyseisen kielen aseman entistä heikomman Suomen alueella ja koko sillä alueella millä kyseistä kieltä tai sen eri muotoja puhutaan.
Pyyhin Netikettiin..
Monsieur Manala

Re: Stockan mauton kampanja?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Uusi "Red Bull antaa nudistirannalla stondiksen" -mainos oli ihan loistava. Tuli telkkarista ainakin tossa neljän-viiden maissa, eli parhaaseen lasten katseluaikaan. Hyvä että tenavatkin oppivat mistä alastomuushommat pissii!
Vastaa Viestiin