Eurovaalit 2009

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
elco

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Tein tuon vaalimäsiinin enkä ymmärtänyt top kymppiä yhtään: joku kristillisdemokraatti ja SEN(?) keulilla. Bottom kybä oli jo parempaa luettavaa: Arja Alho, Kimmo Kiljunen, Satu Hassi jne.
nastamuumio

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

elco kirjoitti: SEN(?)
Senioripuolue!!
bliss

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja bliss »

nastamuumio kirjoitti:
elco kirjoitti: SEN(?)
Senioripuolue!!
Seniilipuolue
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Ou nou, YLE:n vaalikoneessa sain ykköseksi erään julkkisehdokkaista ja HS:n vaalikoneessa jonkun Keskustalaisen.

En kyllä usko näihin koneisiin, koska syyt kyllä/ei vastauksen takana voivat vaihdella niin paljon ja perusteluiden mukaan saaminen voi muuttaa koko vastauksen.

Tekisi kyllä mieli kritisoida hiukan koko eurovaaleja, mutta en nyt jaksa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Onslow

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Onslow »

LOL. Hesarikoneen neljä parasta ja neljä huonointa:

IPU
IPU
PS
PS

***

KÖYH
KÖYH
VAS
VIHR

Notta semmosta. En kyllä äänestä ketään noista.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Apua. Hesarin vaalikoneen top kympissä seitsemän kepulaista ja vain yksi kokkari. Iik! Pakko vaalikonettaa lisää...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vesper kirjoitti:Apua. Hesarin vaalikoneen top kympissä seitsemän kepulaista ja vain yksi kokkari. Iik! Pakko vaalikonettaa lisää...
Mä pohdin tätä juttua ja tulin siihen tulokseen, että pari kyssäriä lisää EU:n maatalouspolitiikasta olis kyllä hoitanut ne ulos mun listoilta.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Onslow

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Suvinen kirjoitti: Viittasin kintaalla ja äänestin vihreitä, as usual.
Eli kommareita.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/145258.shtml
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Selittelyn makua.
Älä yritä käännyttää!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti: Kuinka monta kysymystä siihen tarvitaan? Johan kysyttiin maataloustukien laskemisesta/nostamisesta/ennallaan pitämisestä ja yleisesti eu:n budjettileikkauksista.

Selittelyn makua.
No maataloustukikyssäri ei ilmeisesti riittänyt, vaikka painotin vielä tärkeäksi. Sitten taas EU:n budjetti ei mun mielestä ole mitenkään massiivinen sellaisenaan, mutta se, miten suuri osa budjetista uppoaa maatalouden tukemiseen, on ihan naurettavaa. Syy ei toki tässä ole Suomen vaan Ranskan, mutta silti.

Toisaalta YLE:n vaalikoneessa oli esim. kyssäri siitä pitäisikö EU:n joustaa protektionismistaan maataloudessa, niin kummasti ne kepulaiset kaikkosivat sieltä listalta... :roll:

Mut no. Vaikka edelleen toki äänestän näissäkin vaaleissa periaatteesta, en näe niiden merkitystä kummoisena. Ne suuret linjat kun vedellään kuitenkin ihan muualla kuin europarlamentissa edelleen. Ja kuinka moni edes tietää, missä kokoonpanossa se oma ehdokas siellä Ryssälässä kökkii?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:
Alliance of Liberals and Democrats?

Mutta tämänhän voisi kääntää toisinpäin, että maataloustukiasiat (ja nekin vaativat kolme(?) kysymystä, että ero löytyi) ovat ainut ero sinun ja kepulaisten ajattelun välillä. :)


Kaikkeahan sitä aina voisi, jos oikein haluaa mielikuvitustaan käyttää. Onneksi itse tiedän paremmin! 8)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Taisi jäädä nämä vaalit multa väliin kun en jaksanut lähteä ajamaan nelisensataa kilsaa (ja toiset paluumatkalle) äänestääkseni suurlähetystössä.

Tarkoitus oli kyllä äänestää jotain mahdollisimman somalimyönteistä ehdokasta, ihan vain protestina Aamulehden äärimmäisen maahanmuuttajavihamieliselle linjalle. Etteivät häpiä. Yritetään korvata vahinko kirjoittamalla tulevaisuudessa entistä enemmän mamumyönteisiä tekstejä Kitinään. :]
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

juu äänestän
Melkein mikä tahansa on parempi, kuin Soini ääniharavana.

Ylen ja HS:n vaalikoneet tietty neuvovat ihan eri suuntiin.
Puolueen olen kumminkin valinnut, jotta kyllä se ehdokaskin löytyy.
IL tutkimus ennustaa:
Soini äänikuninkaaksi yli 100 000 äänellä
Lauantai 6.6.2009 klo 04.56

Soini ja Jäätteenmäki kärjessä. Johanna Korhonen keskustan kärkikolmikossa
http://www.iltalehti.fi/vaalit/200906069721547_vl.shtml
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos olis vähän korkeampi äänikynnys tai suurempi äänestysprossa niin tippuis viimeinkin leppäpirkko EU parliamentista! Mut ei alun positiivinen tulos(ei sillai) joka ennusti kirvojen riemuvoittoa pitänyt paikkaansa vaan toisin kävi..(haastattelivat sybtyperäistä suomalaista heidän edustajaansa) Vasurinvasurit tippui total, ruiskukan nousujohde päsähtyi, apila selvisi hengissä, ruusu lakastui menetti terälehden. ja muuten vaan vihreät edistyi! x86:t menestyi yhdenosalta lostavasti ja kirstulliset saivat yhden äänen laulukuoroonsa!
Virolaiset oli taas edellä tietotekniikassa ja eivät saaneet tuloksiaan ulos koneestaan? Taitaa pitää paikkansa sutka(ven.) virolaisten tietokoneen käyttötaidoista paikkansa, komeat koneet netin selailuun?
En jaksanut netin kaikenmoisia testejä täytellä naamakirjan kyselyt imaisseet tarpeen täytellä vertailuja ja muita kyselyitä.. Äänestin varmaa läpimenijää ja menihän se! En persuillut.
Pyyhin Netikettiin..
Onslow

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:No mitäs tykkäsitte?)
Anneli Jäättenmäki oksettaa minua.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No mitäs tykkäsitte?)
Anneli Jäättenmäki oksettaa minua.
Minua puolestaan puistattaa. Miten ihmeessä noita-akan näköinen ja ulosanniltaan kakovan kastemadon tasoinen valehtelija voi pärjätä taas noin hyvin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Koska on puolueensa keskivertoedustaja, helppo samaistua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Onnneksi tämännäkemien lohduttaa melkoisesti.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009060 ... 8_uu.shtml
elco

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja elco »

Onslow kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No mitäs tykkäsitte?)
Anneli Jäättenmäki oksettaa minua.
Anneli on kuitenkin Satu Hassiin verrattuna rehellinen, suoraselkäinen ja isänmaallinen poliitikko.
Onslow

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Onslow »

elco kirjoitti:rehellinen, suoraselkäinen ja isänmaallinen poliitikko.
Todellakin :D
bliss

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No mitäs tykkäsitte?)
Anneli Jäättenmäki oksettaa minua.
Oksennetaan kimpassa.
Onslow

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Onko joku jo tonkinut, miten äärioikeistopuolueiden kävi vaaleissa? Vai oliko niitä edes ehdolla?


**


Piraatit näytti saaneen yhden paikan.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No mutta! Sehän on vaan onnellista ettei Jätemäkeä tarvitse paljon seuraavaan viiteen vuoteen katsella.

Europarlamentti on muutenkin oikein sopiva paikka sellaisille, joita ei kotimaan politiikkaan kaivata hihhuloimaan. Hukkuvat mukavasti sinne joukkoon ja koska EU:n perustuslakiuudistus ei mennyt läpi, niin valtakin on hyvin rajoitettua.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:...Carl mikälie...
Niin perinteistä, panetellaan vaikkei mitään hajua asiasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Eurovaalit 2009

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Parasta oli että E.J Penttilä ei päässyt läpi, suuri syy miksi kokoomus viimeisessä valinnassa putosi listaltani oli juuri kyseinen herra.
Vastaa Viestiin