Nousu on edessä!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
NuoriDaavid

Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Joskus :)

Perinteitä kunnioittaen (avasin asuntojen hintojen laskuketjunkin kaksi vuotta etuajassa) avaan nyt tämän ketjun.

Viimeistään 2011 voitte todeta, että Dave on guru.

Nallehan kyllä veikkaili, että keväällä lähdetään Yhdysvalloissa nousuun.
NuoriDaavid

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pertin ja Daven yhteistyöllä maailmantalous varmastikin lopulta taipuu nousuun.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja JoeB »

90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
NuoriDaavid

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

JoeB kirjoitti:90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
Olet aika hidas, kun et huomannut BKT:n laskua 11%:lla ja 20%:n työttömyyttä. Itseeni ei kylläkään ko. lama vaikuttanut muuten, kuin että ostin ensiasuntoni halvalla.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja JoeB »

NuoriDaavid kirjoitti:
JoeB kirjoitti:90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
Olet aika hidas, kun et huomannut BKT:n laskua 11%:lla ja 20%:n työttömyyttä. Itseeni ei kylläkään ko. lama vaikuttanut muuten, kuin että ostin ensiasuntoni halvalla.
No asiaan vaikutti myös se että olin vielä koulun penkillä 90 luvun alkaessa. Kyllähän sitä tietysti jotain lamahöpinää kuului mutta ei siihen jaksanut kiinnittää huomiota kun oli tärkeämpääkin tekemistä esim. oman tulevaisuuden suunnittelu. Lähipiiriini ko. lamalla ei ollut minkäänlaista vaikutusta, enkä tiedä/tunne ketään johon se olisi vaikuttanut esim. menetetyn työn kautta, yksi poikkeuksellinen itsemurha oli mutta sitäkään en laittaisi laman piikkiin (omalaatuinen heppu kuulemma muutenkin).
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Gat »

JoeB kirjoitti:90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
Just noin.
Itselleni sillä lamalla ei ollut merkitystä, koska olin köyhä opiskelija. Äiteeni välttämätön kunnan virkanainen. Isäni asennusliikkeen inssi ja kai tuurilla se ei mennyt nurin. Huoleton on hevoseton poika. Siis se lama ei tuntunut missään jo valmiiksi köyhillä.

Nytkin vaan naureskelisin lamapuheille, että vittuukos jos tyhmät amisduunarit saa kenkää. Tai riemastuttavaa, että pörssipelurit saa reaalimaailman melaa perseeseen.

Mutkun itse sijoitin kevyet 350 k sopivasti just puoli vuotta ennen romahduksia, enkä myynyt ajoissa (koska niinä kuukausina asuin rottien kanssa kylmässä netittömässä ulkorakennuksessa enoani hoitaakseni) .. niin nyt ei naurata. En edes katso niitä nykyään. Korkeintaan iloinen, että optimismia on, toivoa että Dave on oikeassa ja kyllä se siitä ja hyvä etten paniikkilunastanut. Kaikki on suhteellista. Mittään köyhyyshätää ei mulla ole eikä tule, ja silti lievästi vituttaa,

Tietty vitutus, että olisinpa lykännyt sijoittamista tänne asti, varmaan voitolle pääsisi ja reippaasti. ja jooo.. voisin sijoittaa lisää nyttenkin, mutta jotenkin tuli kakat pöksyyn fiilis kuten aloittelijoilla aina..
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
NuoriDaavid

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti: Mutkun itse sijoitin kevyet 350 k sopivasti just puoli vuotta ennen romahduksia
Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.
Zeb

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

JoeB kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olet aika hidas, kun et huomannut BKT:n laskua 11%:lla ja 20%:n työttömyyttä. Itseeni ei kylläkään ko. lama vaikuttanut muuten, kuin että ostin ensiasuntoni halvalla.
No asiaan vaikutti myös se että olin vielä koulun penkillä 90 luvun alkaessa. Kyllähän sitä tietysti jotain lamahöpinää kuului mutta ei siihen jaksanut kiinnittää huomiota kun oli tärkeämpääkin tekemistä esim. oman tulevaisuuden suunnittelu. Lähipiiriini ko. lamalla ei ollut minkäänlaista vaikutusta, enkä tiedä/tunne ketään johon se olisi vaikuttanut esim. menetetyn työn kautta, yksi poikkeuksellinen itsemurha oli mutta sitäkään en laittaisi laman piikkiin (omalaatuinen heppu kuulemma muutenkin).
Mäkin muistan oikeastaan vaan sen lamahöpinän, ajattelin kai silloin että isä olisi ryypännyt firmansa nurin ilman lamaakin. Ja tekihän se silti hommia samaan tapaan ilman firmaakin, erona oli vaan hiukka pienemmät projektit ja uuden liisatun pakun sijasta joku roppelo. Jälkikäteen ajatellen, ehkei se kuitenkaan olisi onnistunut siinä firmansa kaatamisessa ilman cunccu alcohoolia? Äidillä taas valtion pitkä ja kapea leipä ei muuttunut miksikään ja itse opiskelin tyytyväisen tietämättömänä maailman pahuudesta. Ei tuo lamatsydeemi kuitenkaan omaan varallisuuteeni vaikuttanut kuin puuttuvan perinnön muodossa sitten myöhemmin, mutta en mä sellaista koskaan edes osannut odottaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti: Mutkun itse sijoitin kevyet 350 k sopivasti just puoli vuotta ennen romahduksia
Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.
Lupaisit vielä ilmaista pilluakin, ennen kuin kuolen.

Tuo raha, koska filosofoin, että tuolla voluumilla jopa paljon pienempien voittojen kanssa kuin edellisenä vuonna (Oli rahastoissa 30-60, jopa 109 %) olisin kelluvassa tilassa, jossa kaikki pakolliset menoni ja lievästi päälle löytyisi voitoista.

Vaikka aavisteltiin taantumaa, niin harva tajusi, että negatiiviseksi kääntyy. Ja kun nimenomaan "fiksusti" sijoitin mahdollismman vähän ameriikka- riippuvaisiin. En tajunnut, että kaikki maailmassa riippuu ameriikan trailkerpark trashin kulutuskyvystä.

Eipä mulla hättää.
Puuta riittäisi hakkuukypsää vielä yli 60%... joskin kukaan ei enää osta.
Tileillä riittää fyffee.
Enon varsinainen perintö kuittaa velkani.
Tukiaisia saan, vaikka mun ei kannata itse mitään tehdä pellolla.

Se kyrsii, että kun möin puuta parhaaseen mahdolliseen aikaan.
Historiallinen hintapiikki.
Ja pitikin, koska lahosi.
Sain huippuhinnan.
Niin sitten mä sitä sukuomaisuutta sijoitin pörssiromahdukseen!!

No, eihän se ole mihkään kadonnut, ellen lunasta tappiolla.
Lapsilleni olisi hyvä, mutkun sitä varten tarttis saaha vaimoväen pimppaa :D
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Gat kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.
Lupaisit vielä ilmaista pilluakin, ennen kuin kuolen.
Daven muutosprosessi on vielä kesken. Kai ymmärrät että tee-se-itse korjausleikkaukset ovat aikaa vievää puuhaa?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
Gat kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.
Lupaisit vielä ilmaista pilluakin, ennen kuin kuolen.
Daven muutosprosessi on vielä kesken. Kai ymmärrät että tee-se-itse korjausleikkaukset ovat aikaa vievää puuhaa?
Manboobsit on työn alla just.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja aasi »

Pikkulinnut kertoivat, että ennen nousua Iso-Britanniasta tulee vielä toinen Islanti.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Mojo »

exPertti kirjoitti:Nousun merkkejä
En uso. Se että yksi pelaaja pelaa maajoukkueessa ei tarkoita ettei joukkue saattaisi tippua divariin... kuten urheilumaailmassa asia ilmaistaan.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Valealku tietysti.
Spekuloijien oletukset ja ostohalu on korkeella, vaikka tosi reaalitalous joutuu Helvettiin vaan ei Vittuun silleen ihkusti pilluu.
Mutta mä olen viime viikon "Duunannu" :D about seitsemän donaa päivässä pörssissä. Ei toki korvaa sitä aikaa, jolloin menetin Mersun hinnan päivässä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Noususta ei niin väliä mutta ostasin tossa 500 Stora-Enson osaketta ihan vaan sen takia että eräällä paperipaikkakunnalla vittuunnuin paperityöläisiin niin paljon että täytyy hakea jotain lohdutusta, toivon että mahdollisimman moni tekee saman, jos olisi 50k ylimäärästä niin oblikaatioita Stora-Enson selviämisestä veloistaan myydään 40% vuosituotto-odotuksella. Sain ainakin hyvän mielen, rahaa tuskin paljon on tulossa! Epäisänmaallisuus kunniaan!

EDIT: P.S. Raha ei nykyään tunne rajoja!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niin eikö tällaisissä kaupoissa tehdä 100% vastakaupat eli kulutettu 200 miljoonaa itseasiassa tukee ja on laman vastainen toimenpide, vaikkeivat kaikki hesarin lukijat sitä tajuakaan? :wink:

+ Saadaan rautaa itärajalle! :hep:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Huhhuh.
Täytyy koputtaa hepillä puuta, mutta nyt on kuukauden näyttänyt, että kyllä se tästä. Romahduksen alkaessa asuin turvemajassa, enkä mistään tiennyt. Pohjilla ei kannattanut myydä. Nyt tappiot sentään vähenee päivä päivältä, jopa tiuhemmin kuin mitä Karhuun investoin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tasasin voittojani ja ostin lisää Stora-ensoa, katsotaan kenelle kellot soivat ja kunnian kukko kiekuu! Mihkää typeriin sijoittajapeleihin jaksa.. ;) Koska kuulemma metsäteollisuus on suomen kiviriippa järven pohjassa, uskotaan ettei se liiku mihinkään, vaikka sitten mentäisiin nanoon!

Hyvästi tuntuu nousevan Stora, ihan kyynel tulee silmään suomalaisten ahneitten paperimiesten puolesta!
Viimeksi muokannut Niba, 28.04.2009 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen Veitolan vieraana oli muuan Katainen. Maria paukutti hauskoja suoriaan ja kysäs mm. Jyrki-boyltä kumpi on tärkeämpi Suomen talous vai oma terveys? Jyrki kiemurteli aikansa, eikä vastannut puoleensa, vaan lähinnä painotti kuinka upea ja tärkeä työ hänellä on. Tästä voi kait päätellä, että maan talous on tärkeämpi, hän ei vaan kehdannut sanoa sitä ääneen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
prosessi

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen Veitolan vieraana oli muuan Katainen. Maria paukutti hauskoja suoriaan ja kysäs mm. Jyrki-boyltä kumpi on tärkeämpi Suomen talous vai oma terveys? Jyrki kiemurteli aikansa, eikä vastannut puoleensa, vaan lähinnä painotti kuinka upea ja tärkeä työ hänellä on. Tästä voi kait päätellä, että maan talous on tärkeämpi, hän ei vaan kehdannut sanoa sitä ääneen.
Katainen ei vaan ole tarpeeksi nokkela. Sen olisi pitänyt sanoa, että kysymys on typerä, sillä jotta hän voisi täysin voimin keskittyä maan talouden hoitamiseen, hänen täytyy luonnollisestikin olla terve. Lisäksi hän olisi voinut nöyrästi todeta, ettei sota välttämättä yhtä miestä kaipaa, mutta sotiessa erityisen haitallisia ovat sellaiset miehet, jotka eivät pidä itseään sotakunnossa, koska sitten muiden täytyy keskittyä heidän hoivaamiseensa sotimisen sijaan.
NuoriD

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen Veitolan vieraana oli muuan Katainen. Maria paukutti hauskoja suoriaan ja kysäs mm. Jyrki-boyltä kumpi on tärkeämpi Suomen talous vai oma terveys? Jyrki kiemurteli aikansa, eikä vastannut puoleensa, vaan lähinnä painotti kuinka upea ja tärkeä työ hänellä on. Tästä voi kait päätellä, että maan talous on tärkeämpi, hän ei vaan kehdannut sanoa sitä ääneen.
Katainen ei vaan ole tarpeeksi nokkela. Sen olisi pitänyt sanoa, että kysymys on typerä, sillä jotta hän voisi täysin voimin keskittyä maan talouden hoitamiseen, hänen täytyy luonnollisestikin olla terve. Lisäksi hän olisi voinut nöyrästi todeta, ettei sota välttämättä yhtä miestä kaipaa, mutta sotiessa erityisen haitallisia ovat sellaiset miehet, jotka eivät pidä itseään sotakunnossa, koska sitten muiden täytyy keskittyä heidän hoivaamiseensa sotimisen sijaan.
Oletko katsonut wag the dogin? Hieno filmi. Sä voisit toimia sellaisena kuiskaajana.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

prosessi kirjoitti:Katainen ei vaan ole tarpeeksi nokkela.
Oli kyllä vaivaannuttavaa katsoa häntä. Jyrki kun oli jotenkin jännittynyt, änkytti, tärisi, lähinnä tekohauska. Ehkä oli väsynyt tai jotain tai sitten vaan ei ollut omalla maallaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Käänne on tapahtunut

tai sitten ei. Kukaan ei voi tietää. Itselläni on nyt riittävän iso veto kiinni ja katselen nousua rauhassa sivusta.
elco

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti:Käänne on tapahtunut

tai sitten ei. Kukaan ei voi tietää. Itselläni on nyt riittävän iso veto kiinni ja katselen nousua rauhassa sivusta.
Kyllähän tämä vähän pölhörallilta nyt vielä vaikuttaa. Satasesta vetoa, että OMXH kyntää alle viidessä tonnissa kuukauden kuluttua?

EDIT: Chap voi sitten tulla kuukauden kuluttua viisastelemaan, miten kävi.
Vastaa Viestiin