Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Homopariskunnille adoptio-oikeus?

Totta munassa!
21
75%
Ei vitussa!
4
14%
Niba!!!1
3
11%
 
Ääniä yhteensä: 28

prosessi

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Malliksi minä laskin sen, että kaipaat vanhemmiksi väkisin kahden eri sukupuolen edustajaa.
_Toivon_, että asia olisi näin.
Siinäpä se, perusteltuja syitä toivoa noin ei oikein tunnu olevan olemassa. Siksi sinuun ärsyynnytään.
NuoriD

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Malliksi minä laskin sen, että kaipaat vanhemmiksi väkisin kahden eri sukupuolen edustajaa.
_Toivon_, että asia olisi näin.
Siinäpä se, perusteltuja syitä toivoa noin ei oikein tunnu olevan olemassa. Siksi sinuun ärsyynnytään.
Jos Pertti toivoo, että huoltajat olisivat ei sukupuolta, niin mitäs syytä siinä muilla on ärsyyntyä.
prosessi

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
_Toivon_, että asia olisi näin.
Siinäpä se, perusteltuja syitä toivoa noin ei oikein tunnu olevan olemassa. Siksi sinuun ärsyynnytään.
Jos Pertti toivoo, että huoltajat olisivat ei sukupuolta, niin mitäs syytä siinä muilla on ärsyyntyä.
Koska tuo perustelematon toive johtaa mm. siihen, ettei Pertti pidä hyvänä asiana sitä, että perheensisäisistä adoptioista samaa sukupuolta edustavien vanhempien perheissä tehdään mahdollisia. Perustelemattomalla toiveellaan Pertti haluaa estää näiden lasten oikeusturvan parantumista.
NuoriD

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti: Koska tuo perustelematon toive johtaa mm. siihen, ettei Pertti pidä hyvänä asiana sitä, että perheensisäisistä adoptioista samaa sukupuolta edustavien vanhempien perheissä tehdään mahdollisia. Perustelemattomalla toiveellaan Pertti haluaa estää näiden lasten oikeusturvan parantumista.
Tuon ärsyyntymisen ymmärrän, jos Pertti todella ajattelee noin. Täytyypä vielä esittää oikein rautalankakysymys;

Pertti: oletko sitä mieltä, että lakia EI PIDÄ muuttaa niin, että samaa sukupuolta olevien parisuhteessa elävien henkilöiden toisen osapuolen lapsen adoptoiminen olisi mahdollista.
NuoriD

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tuon ärsyyntymisen ymmärrän, jos Pertti todella ajattelee noin. Täytyypä vielä esittää oikein rautalankakysymys;

Pertti: oletko sitä mieltä, että lakia EI PIDÄ muuttaa niin, että samaa sukupuolta olevien parisuhteessa elävien henkilöiden toisen osapuolen lapsen adoptoiminen olisi mahdollista.
Kuten aloituksessa sanoin olen joskus nuorempana (silloin tapaa olla yksisilmäisempi näkökulma elämään) ollut tätä mieltä. Nyt ei asia jaksa niin paljon napata, mutta silti näkisin itse mieluummin lapsen kasvavan vanhempiensa kanssa samassa perheessä jos se on mahdollista.
:) Älä nyt kiertele, vaan anna selvä vastaus. Saako lakia sinun mielestäsi muuttaa noin vai ei?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriD kirjoitti: Mutta sitten asiaan: ihminen on minun käsitykseni mukaan luonnostaan pitkäaikaisia parisuhteita muodostava eläin ja molemmat vanhemmat huolehtivat jälkeläisistä. Näin ollen uskoisin, että ihmisen mieli on muovautunut niin, että em. järjestely on sille paras tila.
Tästä olen samaa mieltä, mutta epäilin sitä, ettei tämä ideaalitilanne miesten kautta aikain korkeamman kuolleisuuden ja "lähdenpäs lätkimään/sotimaan/ hankin nuoremman vaimon tai en muuten vaan diggaakaan tästä vastuusta" -tendenssin takia ole päässyt täysin hyödyntämään potentiaaliaan ;-)

Tosin tässä valossa Suomi on taatusti melko vahvoilla, mutta maailmalla aivan järkyttävän suuri osa vauvoista syntyy yksinhuoltajaäideille, ja vielä suurempi osa kasvaa vain äidin kanssa isukin jossain vaiheessa poistuessa kuvioista.
Prepare for the worstest.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:Kuten aloituksessa sanoin olen joskus nuorempana (silloin tapaa olla yksisilmäisempi näkökulma elämään) ollut tätä mieltä. Nyt ei asia jaksa niin paljon napata, mutta silti näkisin itse mieluummin lapsen kasvavan vanhempiensa kanssa samassa perheessä jos se on mahdollista.
Toisin sanoen olet (tai olet ollut) valmis hyväksymään joillekin lapsille kurjemmat olot, jotta saisit helliä omaa (joka tapauksessa paikkansapitämätöntä) haavekuvaasi homogeenisestä ydinperheyhteiskunnasta? Ja nykyisin et niin jaksa välittää, eli vain suljet silmäsi asialta? Missään tapauksessa et ainakaan pysty kiinnostumaan homoperheissä elävien lasten eduista ja oikeuksista esim. siinä tapauksessa että biologinen vanhempi kuolee? Onko sinusta tosiaankin jotenkin kohtuutonta, että ajatuksiisi aina välillä hermostutaan? Jos et pidä saamastasi palautteesta, niin kehottaisin miettimään, kannattaisiko ne pitää omana tietonaan. Jos puolestaan sinulle on jotenkin erityisen tärkeää saada lausua ajatuksisasi julki, niin yritä ihmeessä hyväksyä se, että kommentteja tulee.

Kolmas vaihtoehto olisi se aiemmin suositeltu mielipiteiden esittäminen asiaperustelujen kera. Silloin on vähiten mahdollisuuksia saada paskaa niskaan sellaisilta kirjoittajilta, jotka yleensä käyttäytyvät fiksusti (kiusaajat taas piikittelevät melkein ketä hyvänsä, enemmän omasta kuin kohteen persoonallisuudesta johtuen, minkä vuoksi heidän piikittelynsä ei varmaan samalla tavalla ota kaaliin).
Paha Keisari

Re: Homopariskuntien adoptio-oikeudesta

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

exPertti kirjoitti:Sinällään hassua silti, että enemmistö suomalaisista asuu mainitsemissani ydinperheissä. Heitän tässä nyt (kun ei vaikuta, että mitään erityisesti olisi menetettävää) hurjan veikkauksen, että ehkä tältäkin palstalta löytyy kanssani samaa mieltä olevia, mutta se ovat juuri löytäneet tämän valaistuksen ettei kaikkea kannata kertoa.
Anonyymi äänestys kertoo sinulle samanmielisten määrästä varmaan jotakin? Monikko ei vaikuta perustellulta.
Vastaa Viestiin