Timo Soini

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

TS - mikä vaihtoehto kuvaa häntä parhaiten

Pätevä sälli
2
13%
Populisti
7
47%
Punaniska patriootti
2
13%
Retoriikan ruuneperi vailla todellista sisältöä
3
20%
Sympaattinen nallekarhu
0
Ei ääniä
Rohkea ja suoraselkäinen uudistaja
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 15

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ohessa ote tuoreesta Ylen uutisesta. Aika vakuuttavaa jälkeä etten sanoisi. Soinihan on jo instituutio. Tyhjästä muutamassa vuodessa 10 prossan puoluekannatukseen käytännössä omalla persoonallaan. - Ei huono. Onhan mielestäni Tinke populisti parhaasta päästä, eikä tosipaikkaa ole vielä eteen tullut. Helppohan sieltä oppositiosta on huudella, sanotaan.

Kuitenkin varsin mielenkiintoinen persoona ja ilmiö kyseessä, josta jokaisella on joku mielipide. Omasta mielestäni ainakin viihdyttävä esiintyjä ja karismaattiinen kuten johtajan pitää. Mitä mieltä Te olette Soinista?

Yle Teksti-TV Sivu 107/1
KOTIMAA YLE MAANANTAI

Soini oli suurin liki koko maassa

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo
Soini sai suurimman äänimäärän liki
koko Suomessa. 130 000 äänen potista
valtaosa, 89 400 kertyi kaupungeista.

Tilastokeskuksen mukaan Soini oli
europarlamenttiin valituista
edustajista kussakin vaalipiirissä joko
voittaja tai ainakin toinen, paitsi
Ahvenanmaalla kuudes.

Vaalipiireistä Soini oli valituista
edustajista paras Uudellamaalla,
Satakunnassa, Pirkanmaalla ja Kymissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pätevä populisti.

Persujen pahin kohtalo olisi, jos joutuisivat hallitukseen.

Aikoinaan SMP:llekin kävi kylmät, kun käteen annettiin työministerin salkku. Oppositiosta oli uhottu, että työttömyys kyllä poistettaisiin puolessa vuodessa, jos herrat vain haluaisivat...
Nehemiah James

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:Pätevä populisti.

Persujen pahin kohtalo olisi, jos joutuisivat hallitukseen.

Aikoinaan SMP:llekin kävi kylmät, kun käteen annettiin työministerin salkku. Opposiotiosta oli uhottu, että työttämyys kyllä poistettaisiin puolessa vuodessa...
Onko hän muuten populisti? Tarkoitan, että onko hän muuttanut mielipiteitään sen mukaan mikä milloinkin kansaan uppoaa? Itse en ole kaverin edesottamuksia niin tarkkaan seurannut, että osaisin sanoa varmuudella, mutta sellainen mutu mulla kuitenkin on, että samaa linjaa on vetänyt koko ajan. Eli voisiko olla niin, että nyt vain sattuu olemaan kysyntää Soinin kaltaiselle kaverille?

Perussuomalaiset kuitenkin sakkaavat seuraavissa eduskuntavaaleissa nyt kun ehdoton piikki touhuaa isoilla vesillä. Tuskin Soinikaan kahdella rintamalla saa tulosta aikaiseksi?
elco

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja elco »

Nehemiah James kirjoitti: Perussuomalaiset kuitenkin sakkaavat seuraavissa eduskuntavaaleissa nyt kun ehdoton piikki touhuaa isoilla vesillä. Tuskin Soinikaan kahdella rintamalla saa tulosta aikaiseksi?
Ei Soinilla ole mitään intressiä saada mitään aikaiseksi EU:ssa.
NuoriD

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Persujen nousu on erinomainen asia. Persujen kannatus on pois Keskustalta ja Demareilta.
NuoriD

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti: Perussuomalaiset kuitenkin sakkaavat seuraavissa eduskuntavaaleissa nyt kun ehdoton piikki touhuaa isoilla vesillä. Tuskin Soinikaan kahdella rintamalla saa tulosta aikaiseksi?
Ei Soinilla ole mitään intressiä saada mitään aikaiseksi EU:ssa.
Niin. Meppejä on 785. Kukaan ei voi olettaa, että Soini muuttaisi mitään, eli en usko, että tuosta mitään ongelmaa tulee.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nehemiah James kirjoitti:Onko hän muuten populisti? Tarkoitan, että onko hän muuttanut mielipiteitään sen mukaan mikä milloinkin kansaan uppoaa?
No sen verran tainnut muuttua linja, että alussa oli mukana muukalaisvastaisuutta huomattavammin suuremmassa määrin kuin nykyisin.


Mutta oma mielipiteeni on, että ihan pätevä alallaan. Ainakin mentorit olivat melkoisen kovat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nehemiah James

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Piti ihan tarkistaa. On hän ja tunnustaakin sen, joten paskaakos tässä enää äänestelemään.

Edit: Siis Nybergin haastattelu (linkki siinä alareunassa)
Rouva Pupu

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bluntly kirjoitti: No sen verran tainnut muuttua linja, että alussa oli mukana muukalaisvastaisuutta huomattavammin suuremmassa määrin kuin nykyisin.
Lolleroinen. Hyvin olet Hesarisi opiskellut.
Rouva Pupu

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nehemiah James kirjoitti:
Perussuomalaiset kuitenkin sakkaavat seuraavissa eduskuntavaaleissa nyt kun ehdoton piikki touhuaa isoilla vesillä. Tuskin Soinikaan kahdella rintamalla saa tulosta aikaiseksi?
En usko et sakkaa. Ainoastaan jos näyttää maahanmuuttokriittisille ovea. Soini on populisti ja paskanjauhaja, mutta tyhmä se ei ole vaikka välillä siltä kyllä vaikuttaa.

Eiku mitä mä jauhan, Soinihan tulee EK-vaaleiksi kotio ellei käännä takkiaan. Tilalle menee silloin mepiksi Sampo Terho.
Viimeksi muokannut Rouva Pupu, 08.06.2009 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Varsin mielenkiintoista olisi nähdä Soini vaikka työministerin salkku kädessä.
Ei voi kiistää Soinin "olemassaolon oikeutusta" (tai miten tuon laittaisi), kun on tuollainen ääniharava.
Onslow

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Leevi kirjoitti:Varsin mielenkiintoista olisi nähdä Soini vaikka työministerin salkku kädessä.
Vielä mielenkiintoisampaa olisi nähdä salkku räksyttävän Urpilaisen kädessä.

Eiku ei sittenkään :doh:
tuulenpuiska

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

"Vittu mä mitään saatanan EU-vaaleja jaksa. Äänestän protestina jotakuta. No, mutta tuossahan on Timo Soini! Äänestän sitä ihan piruuttani".

Populisti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rouva Pupu kirjoitti:Lolleroinen. Hyvin olet Hesarisi opiskellut.
Potkis nyt vielä hiukan munille huutaen "Mielipiteesi ovat vääriä".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bluntly kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Lolleroinen. Hyvin olet Hesarisi opiskellut.
Potkis nyt vielä hiukan munille huutaen "Mielipiteesi ovat vääriä".
Näh, ei ollut kyse mielipiteestä vaan sanavalinnasta :D Tuohon ei hirveästi törmää (paitsi Hesarissa), toisin kuin esim. maahanmuuttajavastaiseen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti:SMP:llekin kävi kylmät, kun käteen annettiin työministerin salkku.
Mutta hyvin maistui Urpolle ministeri-Saabin kyyti ja baarikahvit. Anaa ei näkynyt, siksiköhän hymyili.
Bongasin sen joskus pikkupoikana lomareissulla millälie huoltoasemalla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Timo Soini

Viesti Kirjoittaja Niba »

Autoin kerran junassa Sari Essaijahin laukun hattuhyllylle, perkeleen painava oli onneksi olin vielä nuori ja riuska, nyt olen enää riuska. Taisi olla laukku täynnä saatanantappovälineitä, painavia raamattuja? Varmaan tarvii niitä vielä Bryssälässä, kun alkavat perkeleet ja saatanat seinillä hyppimään?

Sari on hyvin monien uskonsisartensa lailla kovin pantavannäköinen! Joskus harrastin uskonnollista naista mutta katsoin parhaimmaksi väistyä vasemmalle koska ei uskonnoista, jeesuksista(niitä täytyy olla pirujen tapaan useita?) ja jumalista välitä.
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin