Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kyllä vai ei?

Kyllä
16
44%
Ei
5
14%
Kyllä, maine on mennyt muistakin hölmöilyistä johtuen.
10
28%
Ei, Matti on läänin kovin sonni.
2
6%
Tuulenpuiska
3
8%
 
Ääniä yhteensä: 36

Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Päivän iltapäivälehdet kirjoittavat kovin monisanaisesti pääministerin kiemurtelusta vaalirahoituksen liittyvissä asioissa. Ollaanko tultu siihen pisteeseen, että Vanhasen tulisi erota?

Ja joitain linkkejä juttuihin:

Kohtalokas virhe?
Vanhanen valehteli
Gustafsson odottaa anteeksipyyntöä
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Oi kyllä! Matti on johtajana veltto kuin lapamato. Ei löydy linjaa eikä löydy tahtoa ja karismaa on suotu vähemmän kuin puolikuolleelle olmille. Lähes aina kun Masa avaa suunsa, sieltä hyppää joku sammakko. Paitsi silloin kun sieltä tulee mitäänsanomatonta ympäripyöreää tuubaa.

Valitettavasti Masa on keksinyt, että pääministeri saa pesää, eikä sen takia takuulla luovu vallasta vapaaehtoisesti.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Njoo, kyllähän tämä rahoitusvenkoilu on vähän niinq sellainen kirsikka kermavaahdon päälle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ei pääministeri voi tällaisista asioista valehdella: kyseessä on nyt sen luokan poliittinen korruptio, että seurauksia on oltava. Takaportin tässä asiassa jättää se, että demarit ja kokoomus eivät ymmärtääkseni edelleenkään tee omista tuloistaan vastaavia selvityksiä. Ennen kuin ne saadaan ja koko vyyhti on auki, on hieman ennenaikaista vaatia eroja.

Ehkä tällä koko hommalla voisi olla sellainen myönteinen(?) seuraus, että suomalaisten naivi, omahyväinen ja vankkumaton usko siitä, että vain muiden maiden poliitikot ovat korruptoituneita ja suomalainen yhteiskunta on moitteeton, alkaa pikkuhiljaa murentua. Vähän kuin käsitys suomalaisen maatalouden ja ruoan ympäristöystävällisyydestä ja luonnon puhtaudesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti: sen luokan poliittinen korruptio
Masahan muistaakseni oli sitä mieltä, että kyseessä on "aivan normaali vaalirahoitus".
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Onslow

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Joo ja Jäätteenmäki tilalle. Perkele sentään yksi rehellinen keskustalainen pitää tästäkin maasta löytyä!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:Joo ja Jäätteenmäki tilalle.
Tässä ajatuksessa on kyllä kieltämättä jotain kiehtovaa. Että Anneli ja Masa ovat vuorotellen puikoissa kilpaillen siitä, kumpi tällä kertaa kykenee sinnittelemään kauemmin, ennen kuin jää kiinni valehtelusta ja joutuu nurkkaan häpeämään, jolloin toinen kelmi pääsee vuorostaan yrittämään. Urhoutta Eurooppaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Chap

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Ei pidä erota. Masa on kyllä pelimies ja sonni, ihan niin ku Kanerva ja Kaikkonen, tällaisia johtajia Suomessa tarvitaan. Nytkin Masa puhuu niin totta kuin vaan osaa, ei sellaisesta pidä rangaista!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun mielestä paras "uutinen" pitkään aikaa oli Vanhasen vertaaminen herkkusieneen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olen, ihme kyllä, varovasti samoilla linjoilla Pertin kanssa. Tosin täytyy muistaa, että kokoomuksen ja demareiden vaikeneminen ei täysin poista Vanhasen ongelmaa: erovaatimus ei perustu rahan vastaanottamiseen joiltain tahoilta vaan siihen, että Vanhasen katsotaan suorastaan valehdelleen eduskunnalle suhteestaan tiettyihin lahjoittajiin. Naispääministerin tapauksessa eduskunnalle valehtelu koettiin niin suureksi periaatteeliseksi ongelmaksi parlamentarismissa, että pääministerin oli erottava järjestelmän uskottavuuden pelastamiseksi. Tätä ei muiden puolueiden vaikeneminen muuta, vaikka en toki missään nimessä kokkareita ja demareita puolustelekaan, päinvastoin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miten ihmeessä Matti oikeuttaa itselleen sen, että pääministerinä olo on edes jossain määrin mielekästä tai tavoittelemisen arvoista? Kun tämä ainakin maallikon silmin on näyttänyt krooniselta Via dolorosalta. Kriisistä kriisiin. Ihan sääliksi käy...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ihan sääliksi käy...
No ei kyllä käy. Vielä kun Urpilaiselle tapahtuisi jotain, niin vetäisin lipun salkoon!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ihan sääliksi käy...
No ei kyllä käy. Vielä kun Urpilaiselle tapahtuisi jotain, niin vetäisin lipun salkoon!
Sulla on varmaan jo seuraajatkin valittu, koska niin pontevasti vaadit päitä pölkylle. Ilman seuraajia mielipiteesi on turha. SDP:ssa ei tällä hetkellä ole ketään pätevää, modernia ja sopivaa poliitikkoa puheenjohtajaksi, eikä kyllä Keskustallakaan. Kaikkonen tosin olisi mielestäni varteenotettava ehdokas, mutta on jo osin pilannut poliittisen uskottavuutensa julkkistyrkkyilyllään. Kokoomuksen talli on tällä hetkellä kyllä ylivertainen, vaikken kokoomusta lähtökohtaisesti tuekaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
prosessi

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Jotenkin nurinkurisesti luottamukseni Mattiin on kasvanut hänen jäädessään kiinni noin typeristä valeista. Ihminen, joka on noin käsittämättömän huono valehtelija, joutuu puhumaan totta lähes aina. Liukkaiden ja totuuden vääntelemiseen erikoistuneiden poliitikkojen joukossa sellainen on ihan hyvä juttu.
Hyeena

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Hyeena »

exPertti kirjoitti:Kaikkosesta ei olisi puheenjohtajaksi nykyisillä ansioilla
Kuinka monelle naiselle hänen pitää vielä lähetellä härskejä viestejä, että ansiot ovat riittävät?
Onslow

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:[
Mukaanlukien istuva puheenjohtaja.
Nimenomaan. Ja ihan pelkästään koska Urpilainen oksettavuudessaan on samaa luokkaa kuin Jäätteenmäki, niin toivon hänelle edes erittäin kipeitä peräpukamia, jos Ylermi kerta paheksuu muunlaista epäonnen toivomista noin jyrkästi.
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ilman seuraajia mielipiteesi on turha.
Lolziz. Sä olet kyllä niin huvittava noine "tuomari" - rooleinesi että ei voi kuin nauraa.
Viimeksi muokannut Onslow, 17.06.2009 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Uuniperunamiehen uskottavuuspoletit loppuivat ajat sitten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Kaikkosesta ei olisi puheenjohtajaksi nykyisillä ansioilla, mutta unohdat Paula Lehtomäen. Ehkä joskus jatkossa myös euroedustajakaartista löytyisi sopivia, mutta ei tähän hätään.
Samaa kastia kuin Urpilainen. Lisäarvoa tuovat puoluejohtajaominaisuudet rajoittuvat nuoreen ikään ja naiseuden tuomaan mukatuoreeseen tuulahdukseen. Ei Lehtomäellä ole tarvittavaa karismaa johtaa SDP:tta. Varmasti ahkera ja asiantunteva, mutta ei vakuuta silti.

SDP:n nykyongelma kulminoituu pitkälti Paavon yksinvaltiuden jättämään tyhjään kuoppaan. Puolue eli Paavosta, jolloin Paavon varjo peitti potentiaaliset kyvyt. Nyt ei ole edes tyhjää pöytää vaan tuo tyhjä kuoppa, jota on vaikea heti kenenkään täyttää. Toki Eero hoiti hommansa mallikkaasti, teki minkä pystyi, mutta ketään muuta puolueen johtohahmoa en oikein osaa pallilla nähdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti: Lolziz. Sä olet kyllä niin huvittava noine "tuomari" - rooleinesi että ei voi kuin nauraa.
Sä puolestaan nykyään tykität näitä urpoja punaniskakommentteja vähän joka ketjussa. Aika harvoin perustelet rakentavasti yhtään mitään, vaan juuri junttimaisesti yrität väkisin olla Äijä. Noi voi joskus olla ihan hauskojakin ja toimiakin provosoivasti, mutta kun niitä lukee päivittäin useampiakin, niin meneehän niistä teho ja maku.

Ja kyllä mä varmasti näytän välillä tuomariltakin, se nyt vaan on lähes välttämätön paha, kun joskus sanoo asiat suoraan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Tsaari

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

^^Lehtomäki on kepuli, ei demari.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tsaari kirjoitti:^^Lehtomäki on kepuli, ei demari.
Herramunjee niimpäs onkin. My bad :oops:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Matilla on vielä pitkä matka poljettavana ennen kuin ollaan Berlusconin saavutuksissa. Ei Matti ole vielä edes ryvettynyt kunnolla. Antaa miehen yrittää.
Onslow

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Sä puolestaan nykyään tykität näitä urpoja punaniskakommentteja vähän joka ketjussa.
Onneksi sentään sinä palstatuomarina tiedät mitä kenellekkin on sovelaista sanoa ja mistä.

Älä yritä olla niin kovasti älykkö. Epäonnistut lahjakkaasti joka ikinen kerta kuten taas Lehtomäestä huomattiin :rofl:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:Onneksi sentään sinä palstatuomarina tiedät mitä kenellekkin on sovelaista sanoa ja mistä.
Et kai sä nyt yritä sönköttää, ettet olisi juuri sellainen vähän yksinkertainen punaniska, jonka ei tarvitse perustella mitään, koska vastaus on niin helppo ja ilmiselvä itselle?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Et kai sä nyt yritä sönköttää, ettet olisi juuri sellainen vähän yksinkertainen punaniska, jonka ei tarvitse perustella mitään, koska vastaus on niin helppo ja ilmiselvä itselle?
Et kai sä nyt vaan sorru taas henkilökohtaiselle tielle ihan vaan sen vuoksi, että ottaa luonnon päälle kun joku sattuu pitämään sinun liputtamaasi poliitikkoa idioottina? Käsittääkseni minä saan toivoa kepun tai sossujen mahalaskua ihan vahingonilostakin ilman ainuttakaan ylermiä kiihottavaa perustelua. Vai oletko tuomaroinut kitinään uudet säännöt?

Ja ihan oikeasti ylermimussukka. Älä yritä niin kovasti olla urpiaisen kaltainen älykkö. Sun palikat vaan ei riitä siihen vaikka miten lukisit valittujen palojen teesejä paskahuusissa ja siteeraisit niitä täällä.
Vastaa Viestiin