Eduskuntavaalit uusiksi?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Eduskunta uusiksi, heti nyt

Jaa
2
14%
Ei
9
64%
Tyhjäpää
3
21%
 
Ääniä yhteensä: 14

Tiski

Eduskuntavaalit uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Tiski »

Jopa hallituspuolueiden sisältä alkaa kuulua vaatimuksia uusintavaaleista. Vaikka koko vaalirahakohu pitää mielestäni sisällä etupäässä julkisia salaisuuksia, niin nauttiiko eduskunta luottamustasi seuraaviin säännöllisiin vaaleihin asti vai ei?

Uusintavaaleja vaativilta olisi tietysti munakas teko lähteä hallituksesta, jos se ei kerran toimi.
SikaMika

Re: Eduskuntavaalit uusiksi?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Eduskuntaan ja kansanedustajiin luottaminen osoittaisi niin suurta naiviutta etten näe voivani millään perustella uusintavaaleja sillä; ei ole luottamusta mitä menettää. Jos vaalit uusittaisiin valittujen epärehellisyyden vuoksi, tarvittaisiin jostain äkkiä 200 uutta ja rehellistä poliitikkoa vanhojen tilalle enkä jaksa uskoa että niin monta tästä maasta löytyisi. Sitäpaitsi, suomalainen äänestäjä on niin vitun urpo että vaatisi kyynel silmäkulmassa täsmälleen samat naamat sinne takaisin.
bliss

Re: Eduskuntavaalit uusiksi?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä itseasiassa olisin utelias näkemään vaalit ilman minkäänlaisia vaalitukia.

Mutta ei, vaalit ovat kuitenkin melko pian ilman uusintaakin. Kyllä mä uskon, että pahimmat jäävät vielä silloinkin ihmettelemään puuttumaan jääneitä ääniä.
SikaMika

Re: Eduskuntavaalit uusiksi?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bliss kirjoitti:Kyllä mä uskon, että pahimmat jäävät vielä silloinkin ihmettelemään puuttumaan jääneitä ääniä.
?

Ainiinq ketkä? Juhantalo? Jäätteenmäki? Sehän tässä juuri onkin hauskinta kun eivät jää.
tuulenpuiska

Re: Eduskuntavaalit uusiksi?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Jos nyt säästettäisiin veronmaksajien rahoja eikä järjetetä uusintavaaleja. Ei siksi, että Arkadianmäen päällä oleva mökki nauttisi luottamustani enhän edes äänestänyt viime eduskuntavaaleissa! En katso että kynnys uusien vaalien järjestämiseen olisi täyttynyt. Käsittääkseni poliitikot ovat junailleet itselleen rahoja samantyyppisillä menetelmillä jo vuosikymmeniä. Miksi kohu nousee vasta nyt?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Eduskuntavaalit uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

tuulenpuiska kirjoitti:Jos nyt säästettäisiin veronmaksajien rahoja eikä järjetetä uusintavaaleja. Ei siksi, että Arkadianmäen päällä oleva mökki nauttisi luottamustani enhän edes äänestänyt viime eduskuntavaaleissa! En katso että kynnys uusien vaalien järjestämiseen olisi täyttynyt. Käsittääkseni poliitikot ovat junailleet itselleen rahoja samantyyppisillä menetelmillä jo vuosikymmeniä. Miksi kohu nousee vasta nyt?
Varmaan ennen on ollut paljon pahempaakin. Ei kaikki ollut paremmin silloin 70-luvullanikaan. Ehkä kiristyminen tekee nyt jotain hyvääkin. Jotain uusmoralismia on ilmassa.

Semmonen ero kuitenkin on vanhoihin hyviin aikoihin, että jopa minä muistan ajan, jolloin välikysymys oli hallitukselle oikeasti pelottava paikka. Eduskunnassa puolueet riitelivät ihan oikeasti. Ja hallitukset vaihtui yhtenään. Jos ei muuten niin Urkki runnasi. Nykyään taas on jopa suomettumisaikaa pahempi konsensushenki. Poliittiset erot ovat vain teatteria. Tavoitteet ovat kaikilla samoja ja "itsestäänselviä". Ja tässä kun kusessa on kaksi suurinta puoluetta, niin minkäs niille mahtaa?

Sitten sivistysmaissa on tapana, että poliitikot ns. "kantavat vastuunsa" ja eroavat omatoimisesti itse paljon pienemmistäkin syistä ja jopa niiden epäilystä. Ei Suomessa, herrat on herroja eikä kansalaisilla töissä.

Itse vaalirahoituksesta en osaa sanoa, oliko siinä mitään väärää. Henk.koht mutuna vaan se Merisalo on helvetin vastenmielinen jätkä. Ja Novalta jumalauta 16 000 "tekstiviesti"- Ilkka Kanervan 60 vee synttäribileisiin! Kanerva oli juhlia itse suunnittelemassa, ja tuo raha lienee pikkuosa kaikista kuluista. Miten vitun itserakas pervo se Kanerva voi olla, että haluaa noin arvokkaat juhlat itsensä nuoleskeluun? Ja mitä ovat sen nuljakkeen nuoleskelijat? Ymmärtäisin paremmin, jos olisi pistänyt rahat taskuunsa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin