Epäonnistuminen ihmisenä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Epäonnistuminen ihmisenä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Monien sanotaan epäonnstuneen, milloin epäonnistumisen hetki yleensä? Onko se hetki jolloin synnymme, onko ihminen jo epäonnistunut tuossa vaiheessa*? Miten sitten alkaako epäonnistuminen jo lapsena? Kaverit ovat kunnottomia liimanhaistelijoita ja sinusta tulee samanlainen. Putoat kärryiltä koulussa ja joudut johonkin apukouluun? Suurimman osuuden epäonnistumiseesi löydät kuitenkin vanhemmistasi kun tartut pulloon ja hukutat murheesi sinne? Sitten olet ainakin viimein epäonnistunut ihmisenä kun menetät perheesi, asuntosi, työsi? Vaikka tuo tila lieneekin ihan epäonnistumisen huippua, voinee ihminen epäonnistua vähemmästikin? (Tämä viesti ei sisällä hymiöitä)
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Epäonnistuminen ihmisenä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ota iisisti Niba, koskaan ei ole myöhäistä tehdä täyskäännöstä. Tsemppiä!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Epäonnistuminen ihmisenä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:Nuo Niban antamat esimerkit eivät minusta ihan suoraan kerro epäonnistumisesta ihmisenä. Voit olla työtön, päihderiippuvainen, varaton tai kouluttamaton; silti ihmisarvosi on ihan yhtä tärkeä kuin kellä tahansa menestyjällä. Todella pohjalla pitää olla, että voisi lopullisesti heittää hanskat tiskiin, sanoa että tämä oli tässä, paremmaksi ei enää muutu.

Ihmisenä olemisessa epäonnistuminen mitataan mielestäni vasta, jos teet tahallisesti jonkin rikoksen ihmisyyttä vastaan. Vasta kanssaihmisiä kohtaan osoitettu täydellinen välinpitämättömyys voisi osoittaa jonkun epäonnistuneen ihmisenä. Muuten ollaan armollisia noita ns. "epäonnistujia" kohtaan. Pohjaltahan on vain yksi suunta jne.
No enpä tätä vastausta voisi paremmin kirjoittaa.
Itse olen miettinyt sitä, saako ihmistä oikeastaan syyttää mistään, koska jostainhan tuo rikollinnenkin on omat aivsolunsa ja kenties pahaan tekoon pakotetun vihansa saanut...
Yleinen mielipide on, ettemme voi tuomita fyysisesti vammaisia tai homoja. Kuinka itseasiassa sitten voimme tuomita kuitenkin aivojen väärinkäyttäjät, koska heille ei vain luoja ole suonut aivosoluja muuhun?

Oikeusmurhia tapahtuu aina niin että seuraus tuomitaan hirteen tai muuta. Ja kuitenkin syys iihen voi olla geeneissä tai vanhempien kohtelussa tai vanhempien aineidenkäytössä, tai tuurissa kaveriseuran vuoksi, vammasta joka tekee sinut oudoksi tai mistä elinolosuhteesta hyvänsä?
Ainakin hyvin kyseenalaista on sallia monenlaiset seksuaaliset vähemmistöt, mutta jos jokin seksuaalisuuden muoto menee vain ihmisten päättämänä "huonoksi" niin se tuomitaan. Se on kyllä epäoikeudenmukaista koska henkilö ei mieltymyksilleen sitten mitään voine.

Mutta jos minun päättää pitää, niin olen Kitinäisen ihanaisen Mussukan kirjoituksen kannalla ilman korjauksia!

Stadinarska
Vastaa Viestiin