Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Yksityishenkilöiden tuliaseen omistus tulisi kieltää
2
10%
Yksityishenkilöiden käsiaseen omistus tulisi kieltää
7
35%
Nykyinen käytäntö on hyvä
7
35%
Aselupakäytäntöä tulisi liberalisoida
2
10%
Aseen omistamisen tulisi olla täysin vapaata
2
10%
 
Ääniä yhteensä: 20

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ennen kun hommasin ensimmäisen aseen, ostin kunnollisen kaapin.
Pultattu sisäpuolelta neljästä kohdasta lattiaan ja samaten takaseinään. Asennettu sopivaan ahtaaseen koloon, josta ei pääse kampeamaan pois. Paitsi poistamalla huoneen seinät (3kpl) tai katon tai lattian. Painoa n 150kg tyhjänä. Ai niin, ei ole täällä kotonani - ei kannata tulla hakemaan..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tätä sun logiikkaa, että jos MacGyver saattaa saada jonkun kaapin murrettua oikeilla työkaluilla, niin se indikoisi, että em. kaapit ovat hyödyttömiä.
En ole koskaan sanonut kaappien olevan hyödyttömiä.

Sen sijaan sanoin selvästi: "kaikki aseet pitäisi saada kaappiin, mutta mielestäni kaapin ei tarvitse olla mikään hirveän ihmeellinen"
NuoriD

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tätä sun logiikkaa, että jos MacGyver saattaa saada jonkun kaapin murrettua oikeilla työkaluilla, niin se indikoisi, että em. kaapit ovat hyödyttömiä.
En ole koskaan sanonut kaappien olevan hyödyttömiä.

Sen sijaan sanoin selvästi: "kaikki aseet pitäisi saada kaappiin, mutta mielestäni kaapin ei tarvitse olla mikään hirveän ihmeellinen"
Ok.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ajatellaan pk seudun kokoista paikkaa: populaa yli miljoona ja ampumakerhoja pistooliaseille jopa kaksi vai onko vaan yksi? eika niihinkaan oteta lisaa populaa.
Miten tassa sitten pitaisi ampumista harrastaa.
Pitaa varmaan pyrotekniikkaan siirtya kun aseet kerran ovat niin vaarallisia, tarkkuutta vaativia harrasteita molemmat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

JoeB kirjoitti:Ajatellaan pk seudun kokoista paikkaa: populaa yli miljoona ja ampumakerhoja pistooliaseille jopa kaksi vai onko vaan yksi? eika niihinkaan oteta lisaa populaa.
Eiköhän noita ole paljon enemmän, esim. työpaikkojen ja opiskelupiirien ampumakerhot. Insinöörin käteen on turvallista antaa ase koska insinööri ymmärtää jotain tekniikasta ja miten jutut toimivat.

Sinänsä sunnuntaiharrastamista ampumakerhottamuus ei estä, koska saat edelleen mennä yksityiselle ampumaradalle ja vuokrata sieltä aseen. Hommaan kuuluu kai pakollinen oppitunti aseen käytöstä ohjaajan kanssa, siinä tarkkaillaan samalla nykivätkö koulutettavan silmäkulmat ja yrittääkö hän ampua ilmassa leijailevia mörköjä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti: Sinänsä sunnuntaiharrastamista ampumakerhottamuus ei estä, koska saat edelleen mennä yksityiselle ampumaradalle ja vuokrata sieltä aseen. Hommaan kuuluu kai pakollinen oppitunti aseen käytöstä ohjaajan kanssa, siinä tarkkaillaan samalla nykivätkö koulutettavan silmäkulmat ja yrittääkö hän ampua ilmassa leijailevia mörköjä.
Tuossahan on aika helppoa tehdä Sanna Sillanpäät.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Sinänsä sunnuntaiharrastamista ampumakerhottamuus ei estä, koska saat edelleen mennä yksityiselle ampumaradalle ja vuokrata sieltä aseen. Hommaan kuuluu kai pakollinen oppitunti aseen käytöstä ohjaajan kanssa, siinä tarkkaillaan samalla nykivätkö koulutettavan silmäkulmat ja yrittääkö hän ampua ilmassa leijailevia mörköjä.
Tuossahan on aika helppoa tehdä Sanna Sillanpäät.
Ei ole enää, koska kouluttaja pitää jatkuvasti veistä kurkullasi. Ovat oppineet varovaisiksi, perkeleet.

Onhan se sama armeijassakin, minusta ainakin vaikutti että vääpelit ja lutit olivat kokemuksestaan huolimatta hiukkasen hermostuneen oloisia kun alokkaat olivat ekaa kertaa rivissä kovat rynkyn piipussa. Tuntui siltä että jos kukaan poikkeaa piiruakaan annetuista ohjeista, ampuvat pistooleilla selkään joukolla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti: Sinänsä sunnuntaiharrastamista ampumakerhottamuus ei estä, koska saat edelleen mennä yksityiselle ampumaradalle ja vuokrata sieltä aseen.
Toimii ehkä käsiaseiden kanssa, mutta pitkille aseille ja etenkin kivääreille ei ole ratoja. Tai on, mutta enimmäkseen metsästyseurojen hallussa ja jäseneksi pääseminen on melkoisen vaikeaa, jos ei ihan mahdotonta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kai Nalo kirjoitti:Toimii ehkä käsiaseiden kanssa, mutta pitkille aseille ja etenkin kivääreille ei ole ratoja. Tai on, mutta enimmäkseen metsästyseurojen hallussa ja jäseneksi pääseminen on melkoisen vaikeaa, jos ei ihan mahdotonta.
Noin varmaan onkin, ajattelin lähinnä JoeB:n uumoilemaa pistooliaseharrastusta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen ampunut armeijaurani jälkeen armeijan alueella Sontahaminassa käsiaseella . Olen ampunut myös hirviammuntaharjoituspaikassa sekä rynkyllä(ei automaatti) ja käsiaseella. ei nyt ole tuntunut juuri miltään, ihmettelen että kukaan vaurioittaa kuuloaan tuollaisella? Ainakin armeijan alueella luulen aseiden olevan turvassa. Suomessahan ei ole oikein kunnon rikollisuutta mm. Ruotsin mallin mukaan jossa rikollisten aseistus on ainakin sama kuin poliisilla, toisaalta ruotsalainen pakolaispolitiikka on myös jo epäonnistunut, volvo myyty ja saab ajetaan alas. :P
Kai Nalo

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suomi express:

Aselain valmistelu suututtaa metsästäjiä ja aseharrastajia

http://areena.yle.fi/video/744422
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miks sun nimeä ei oltu ympätty juttuun?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Miks sun nimeä ei oltu ympätty juttuun?
Olen harmaa eminenssi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Olen harmaa eminenssi.
tarkoittaa julkisuudesta poissa pysyttelevää mutta asioihin hyvin merkittävästi vaikuttavaa henkilöä :sir:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Rautakaupoille alkaa lapioiden myynnissä sesonki.
NuoriD

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo kirjoitti:
Rautakaupoille alkaa lapioiden myynnissä sesonki.
Ei tuo ehdotus mene läpi. Poliittisesti liian vaikea.
Kai Nalo

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

NuoriD kirjoitti:Ei tuo ehdotus mene läpi. Poliittisesti liian vaikea.

En liioin usko läpimenoon.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suosittelen seuraaville kouluampujille tälläistä turvallisempaa pitkää pienoiskivääriä.

Kuva
Kai Nalo

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/170061.shtml

Homma on kyllä mennyt jo pahasti naurettavuuden puolelle.

Itse huolsin vermeet viimeviikolla ja pitihän sitä laittaa sälekaihtimet kiinni ja ovet lukkoon ettei naapurit järkyty. Harkitsin jo hetken operaation suorittamista lukitussa ja pimeässä vessassa, mutta olin kuitenkin sen verran rohkea että suoritin puhdistuksen ja rasvauksen ruokapäydän ääressä.

Nyt jännittää isosti, että onko tämän postin jälkeen Karhukopla ovellani.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäisi kai hankkia iso kokoelma airsoft-pyssyköitä olohuoneen seinälle naapureiden ihmeteltäväksi. Neukkarista voisi napata vielä laser-pointterin tunnelmaa keventämään.

Kuva
Kai Nalo

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Pitäisi kai hankkia iso kokoelma airsoft-pyssyköitä olohuoneen seinälle naapureiden ihmeteltäväksi.

Golfmaila ajaa saman asian

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo ... ssa/461917
masa

Re: Tulisiko aselupakäytäntöä muuttaa nykyisestä?

Viesti Kirjoittaja masa »

Löytääkö A-studion toimittaja laittomia aseita



http://areena.yle.fi/video/1254559
Vastaa Viestiin