Pitäisikö Niinistön erota?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Pitäisikö Niinistön erota?

ei pitäisi
11
100%
pitäisi
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 11

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 02/1048042

Miten on? Kokkarit kriisin kourissa. Raportoikaa Aasille, jos näette revittyjä tai poisheitettyjä jäsenkirjoja!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Siis mikä tässä on taustana? Niinistön ehdottomat leikkaukset hallituksen kuluista vai mitä?
elco

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja elco »

En ymmärrä, miten kokoomus olisi kriisin kourissa. Tuohan kääntyy täysin kaunaisten kepulien ja demareiden tappioksi: Sauli on yrittänyt saada jotain rotia eduskunnan höveliin rahankäyttöön ja saa nyt sitten pakkasta tuhlaajapojilta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Siis mikä tässä on taustana? Niinistön ehdottomat leikkaukset hallituksen kuluista vai mitä?
Melkoista hiekkalaatikkoleikkiä tämä politiikka. Kukaan ei voi vastustaa oman profiilinsa nostamista muiden kustannuksella, kun tontti tulee. Jotenkin tämä liittyy N:n kaavailemaan säästökuuriin...tai sitten ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Melkoista hiekkalaatikkoleikkiä tämä politiikka. Kukaan ei voi vastustaa oman profiilinsa nostamista muiden kustannuksella, kun tontti tulee. Jotenkin tämä liittyy N:n kaavailemaan säästökuuriin...tai sitten ei.
Tjaah. En voi ottaa kantaa kun en tiedä edes mitä on tapahtunut..

Tjaah. Äsken uutisissa. Kansanedustajat protestoivat Niinistön tiukkaa linjaa talousasioissa.

Hyvä Niinistö!
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 03.02.2010 9:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:En ymmärrä, miten kokoomus olisi kriisin kourissa.
Njoo, aihe on lähinnä vastapainoa Vanhasen eroketjulle. Zunami snapsilasissa-osastoahan tämäkin, kuten Vanhasen laudat. Jos Niinistö olisi nyt järkevä, hän jättäisi kotimaan hiekkalaatikkopolitiikan ja palaisi vaikka EU-duuniin tai asiantuntijatehtäviin ...tai ylipäätään muualle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja RP »

Salee, älä eroo. Eduskunta näytti omat karvansa (niinku niille joille se jotenkin on ollut epäselvää).
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:En ymmärrä, miten kokoomus olisi kriisin kourissa. Tuohan kääntyy täysin kaunaisten kepulien ja demareiden tappioksi: Sauli on yrittänyt saada jotain rotia eduskunnan höveliin rahankäyttöön ja saa nyt sitten pakkasta tuhlaajapojilta.
Yhdyn tähän. Hyvä ettei silmissä sumennut, kun eilen luin näitä juttuja. Miten ahne voikaan ihminen olla samalla toisella kädellä kiristäen muiden olosuhteita.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:En ymmärrä, miten kokoomus olisi kriisin kourissa. Tuohan kääntyy täysin kaunaisten kepulien ja demareiden tappioksi: Sauli on yrittänyt saada jotain rotia eduskunnan höveliin rahankäyttöön ja saa nyt sitten pakkasta tuhlaajapojilta.
Yhdyn tähän. Hyvä ettei silmissä sumennut, kun eilen luin näitä juttuja. Miten ahne voikaan ihminen olla samalla toisella kädellä kiristäen muiden olosuhteita.
Tehdään sandwich!
bliss

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:En ymmärrä, miten kokoomus olisi kriisin kourissa. Tuohan kääntyy täysin kaunaisten kepulien ja demareiden tappioksi: Sauli on yrittänyt saada jotain rotia eduskunnan höveliin rahankäyttöön ja saa nyt sitten pakkasta tuhlaajapojilta.
Yhdyn tähän. Hyvä ettei silmissä sumennut, kun eilen luin näitä juttuja. Miten ahne voikaan ihminen olla samalla toisella kädellä kiristäen muiden olosuhteita.
Tehdään sandwich!
Mahtuuks mukaan?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Orgiat!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vielä selvennyksesi, mielestäni Sale on hyvä jätkä, liian hyvä ollakseen osana tällaista naurettavaa poliittista hiekkakakkusotaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sale taitaa onneksi olla sen verran fiksu, ettei lähde mihinkään leikkeihin. Näpäytti takaisin ja harkitsee suoraselkäisesti eroa tällaisen epäluottamuslauseen jälkeen. Toisin kuin Vanhanen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Episodi lisää Niinistön kannatusta. Kansa kokee, että Niinistöä nyt kiusataan, kun yritti laittaa porsastelevat kansanedustajat kuriin.

En ole asiaa niin paljoa seurannut, että tietäisin, mistä tarkalleen ottaen oikeasti on kyse, mutta sillä ei ole julkisen mielipiteen kannalta merkitystä.
elco

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Tämä kuulostaa kommentiltani Vanhas-ketjussa. Korvaat vaan kepulit kokkareilla. Ympäri mennään, yhteen tullaan.
Kuullostaapa hyvinkin. Siis sillä erotuksella, että Niinistö ei ole läpeensä korruptoitunut kaveri, joka kuppaa nuorison asuntorahat omaan vaalikampanjaansa, vaan pikemminkin yrittää tuoda järjestystä galaksiin.
elco

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:
Koska kyseessä ovat kokoomuslaiset se on takuulla ainut rehellisesti kepun koskaan järkkäämä tuki. Jes, jes.
On helppo syyttää, että kyllä ne muutkin, mutta pistä toki nokittaen se, että Vanhanen antoi RAY:ltä avustusta nuorisoasuntosäätiölle, joka antoi avustusta Vanhasen vaalikassaan säätiölain vastaisesti.

Vanhasen säätiölakirikokset ovat vanhentuneet, joten häntä ei voida niistä tuomita. Eri asia on se, tuleeko vanhentuneita rikoksia tehtailleen gubben istua pääministerinä. RAY:n avustukset ovat moraalinen ongelma ja ilmeisesti poliisi tutkii onko asiaan liittyen tapahtunut rikota.

Toisekseen, valtiontalous on kriisissä ja Vanhanen ei tee mitään, koska ei jaksa tehdä töitä ja/tai ei halua tehdä vaikeita päätöksiä, kun on jo käytännössä irtisanomisajalla.

Noihin verrattuna Niinistön track record siitä, että hän yrittää säästää eduskunnan toimintamenoissa ei tunnu järin kovalta rikkeeltä, eikö?
elco

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Koeta edes keksiä kunnon argumentteja tämän lätinän sijaan.
Eipä ole vähään aikaan tullut kahvia nenästä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Clay »

En ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota puolueuskollisuutta ja politiikkojen palvomista - tuskin Perttikään puolustaisi Tauno Tavista, joka kavaltaisi rahoja.
Nyt penikseni on fantastinen!
elco

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Kaikki roistoja, nyanssieroja vaan miten ja missä kohtaa.
Sanoisin pikemminkin, että toiset ovat isompia roistoja kuin toiset.

Ja kaikkihan sen tietävät, missä puolueessa ne isot roistot etupäässä päivystävät.
RP

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti: Hitto tullut pressanvaaleissa jopa rkp:täkin äänestettyä. :)
Kepu, ja vielä kaikenlisäksi äänestänyt RKPaskaa. Olen järkyttynyt, ihan aikuisten oikeasti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:EVVK.
Kahdeksan viestiä tähän mennessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Koeta edes keksiä kunnon argumentteja tämän lätinän sijaan.
Nyt ois ehkä aika itsereflektiolle. Ei ne argumentointipisteet ainakaan sulle ole pudonneet tän keskustelun perusteella.
elco

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Koetin kiinnittää huomiota siihen, että samaan kommenttiin on lätkätty omia näkemyksiä laillisuusasioista sekä se että Masa olisi yksin vastuussa maamme huonosta taloustilanteesta.

Jos minä puhuisin heittelisin tuollaista palstalla haukuttaisiin idiootiksi jälleen kerran.
Öö, onkohan tässä nyt mahdollista saavuttaa edes sellainen yhteisymmärrys, että Vanhanen on meidän molempien mielestä pääministeri?

Jos edellisestä päästään sopuun niin minun mielestäni Vanhanen on verraten keskeisessä postissa tekemättä mitään. Sillä niinhän Vanhanen aikoo laman ja valtiontalouden ongelmat hoitaa, koska hänen mielestään menoleikkauksiin ei ole aihetta.

Toisekseen, eivät laillisuusongelmat taida ihan vaan minun näkemykseni olla, jos keskusrikospoliisi Vanhasen korruptiota tutkii. Toisekseen, RAY ei ole tehnyt tutkintapyyntöä Vanhasen korruptiosta nuorisoasuntosäätiössä siksi, että vanhentumisaika on tullut täyteen. Vanhasen korruptoituneesta kepulioppipojasta eli Kaikkosestahan moinen tutkintapyyntöhän on tehty. Ja nyt puhutaan laillisuudesta: moraali on näille kavereille aivan täyttä hepreaa.

Lopuksi, onhan se tavallaan koomista, että yrität pistää Niinistön ja Vanhasen samalle viivalle sen suhteen, että pitäisikö heidän erota. Venkoile kuten Väyrynen ihan niin paljon kuin haluat, koska sitä syvemmäksi vain omaa kuoppaasi kaivat.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Komppaan.

Vähän niin kuin Coenien uusimmassa leffassa: "Mutta enhän minä ole tehnyt mitään!!" Niinpä niin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Niinistön erota?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin