Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Bhven

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

aasi kirjoitti:Jos joskus asentaisin, se vaihtaisi sopivia hassuja sanoja toisiksi.
Sellainen ois kiva joka muuttaa "älä jauha paskaa" muotoon "älä jauha Eiraa".
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

EveryWoman kirjoitti: Millä perusteella arvioit tämän olevan eka kerta, kun havaitsen suomalaisissa väkivaltaisia ja väkivallan hyväksynnästä ketovia taipumuksia?
Ja kun näet tätä neekereissä niin kyseessä on traumat, mutta suomalaisten kohdalla asia johtuu velliperseilystä ja liiallisesta määrästä pullaa, plasmatöllöjä ja ah, niin kauttaaltaan degeneroivasta ja veltostavasta mega-super-huippu-hyvinvoinnista. Neekereiden kohdalla mielestäsi väkivalta johtaa väkivaltaan ja suomalaisten kohdalla sen puute.

Mutta itse uutiseen: on se nyt saatana, että tässä maassa ei kukaan eroa. Vittuun se Holmlund sieltä nyt.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Miten niin "kun näet tätä neekereissä"? En ole joutunut mainitsemasi ryhmän kohdalla tilanteisiin, joissa olisin nähnyt tai kokenut väkivaltaa, sen uhkaa, sen hyväksyntää tai muunlaista tunnekylmyyttä. Ja tuossa ei sitten sanota, että en uskoisi kyseisen ryhmän jäsenten myös käyttäytyvän väkivaltaisesti.

Mutta olennaisemmin: puhuin valtiosta, en etnisistä ryhmistä. Ja puhuin siitä, miten asiat ovat; en siitä miksi ne kenenkin kohdalla ovat niin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toimistorotta kirjoitti:Optula on kanssasi eri mieltä. Jotain faktaa kiitos.
Miksi käytät Optulaa lähteenä kun haluat tietää esiintyykö Suomessa tunnekylmyyttä? Kysytkö sieltä myös päivän sään?

Faktat voit esittää itse, jos kerran sinulla muka on hallussasi jokin Optulan arvio tästä asiasta. Itse sanoin jo aiemmin, että väittämäni perustuu omakohtaisen kokemisen avulla suoritettuun kansainväliseen vertailuun (joka ei tietenkään ole tilastollisesti merkitsevä, mutta kertonee jotakin huomioimisen/selvittämisen arvoista silloin, jos monella muullakin on samantapaisia kokemuksia).
Toimistorotta

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:Miksi käytät Optulaa lähteenä kun haluat tietää esiintyykö Suomessa tunnekylmyyttä?
No onko sinulla edes tästä jotain faktaa? Siis faktaa, ei sinun mutuasi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Jos tutkimustuloksia haet, niin ei ole.

Siitä ei kuitenkaan seuraa, että asiaa ei olisi tutkittu. Ja vaikka ei olisi, vielä siitäkään ei seuraa, että väittämäni ei pitäisi paikkaansa.
SikaMika

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:^Jos tutkimustuloksia haet, niin ei ole.

Siitä ei kuitenkaan seuraa, että asiaa ei olisi tutkittu. Ja vaikka ei olisi, vielä siitäkään ei seuraa, että väittämäni ei pitäisi paikkaansa.
Tää oli vielä parempi kuin Manalan dieetti! Allekirjoitusmatskua.

Merkitään tämä Kitinä-argumentoinnin Kultainen Sääntö numero ykköseksi: "Vaikken pysty väitettäni millään todistamaan/perustelemaan, ei se tarkoita ettei väitteeni pidä paikkaansa".
Toimistorotta

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:^Jos tutkimustuloksia haet, niin ei ole.

Siitä ei kuitenkaan seuraa, että asiaa ei olisi tutkittu. Ja vaikka ei olisi, vielä siitäkään ei seuraa, että väittämäni ei pitäisi paikkaansa.
Olet aivan oikeassa. Siitä vain seuraa se, että väitteesi jää sisällöttömäksi sanahelinäksi, joka perustuu yhden ihmisen subjektiiviseen näkemykseen. Useimmat ulkomaalaiset tuttavani pitävät suomalaisia aluksi varautuneina, mutta lämpiminä ja ystävällisinä ihmisinä. Olen taipuvainen yhtymään mielipiteeseen. Uskon, että Suomi on maailman parhaita paikkoja joutua pulaan tai tarvita apua.

Keskustelun kliimaksi on saavutettu, se ei voi enää jatkua muulla kuin sillä että jompi kumpi hakkaa toista päähän sanomalla että mun mutu on isompi kuin sun mutu ja se päättyy joko kiukutteluun, kyllästymiseen tai ankaraan sovintoseksiin.
Manaaja

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Tää oli vielä parempi kuin Manalan dieetti! Allekirjoitusmatskua.

Merkitään tämä Kitinä-argumentoinnin Kultainen Sääntö numero ykköseksi: "Vaikken pysty väitettäni millään todistamaan/perustelemaan, ei se tarkoita ettei väitteeni pidä paikkaansa".
Väitätkö sinä onneton possunen etten perustellut ja todistanut väitteisiini liittyvää tutkimusarvoa ja todenperäisyyttä dieettiasioihin liittyen?

Olet näemmä hullumpi sormet korvissa mussuttaja kuin osasin kuvitellakaan. Et ehkä ihan yhtä hullu kuin EW yläpuolella, mutta melkein.
SikaMika

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti: Väitätkö sinä onneton possunen etten perustellut ja todistanut väitteisiini liittyvää tutkimusarvoa ja todenperäisyyttä dieettiasioihin liittyen?
No todellakin väitän. Yhdellä tutkimuksella suuntaan tai toiseen ei ole kuriositeettia suurempaa merkitystä mihinkään. Tutkimuksen tulee olla toistettavissa useampaan otteeseen eri testiryhmille ennen kuin voidaan sanoa varmuudella asian olevan niin kuin tutkimustulos antaa ymmärtää. Sinä takerrut täysillä uusiin tutkimustuloksiin ja pidät niitä täysinä totuuksina tuomiten aikaisemmat, toimiviksi testatut tutkimustulokset. Kehitys kehittyy ja uusien tutkimusten tulokset voivat olla täysin oikeitakin, mutta siitä meillä ei ole vielä tarpeeksi tietoa. Paitsi tietenkin sinulla.

Kaipaisin erityisesti todisteita tähän viimeisimpään väitteeseesi liikunnan haitallisuudesta kehon energiatalouden romuttajana.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toimistorotta kirjoitti:Olet aivan oikeassa. Siitä vain seuraa se, että väitteesi jää sisällöttömäksi sanahelinäksi, joka perustuu yhden ihmisen subjektiiviseen näkemykseen. Useimmat ulkomaalaiset tuttavani pitävät suomalaisia aluksi varautuneina, mutta lämpiminä ja ystävällisinä ihmisinä. Olen taipuvainen yhtymään mielipiteeseen. Uskon, että Suomi on maailman parhaita paikkoja joutua pulaan tai tarvita apua.

Keskustelun kliimaksi on saavutettu, se ei voi enää jatkua muulla kuin sillä että jompi kumpi hakkaa toista päähän sanomalla että mun mutu on isompi kuin sun mutu ja se päättyy joko kiukutteluun, kyllästymiseen tai ankaraan sovintoseksiin.
No mä kun en keskustele voittaakseni tai hävitäkseni väittelyitä, niin voin aivan hyvin jatkaa keskustelua näistä lähtökohdista vaikka monta tuntia putkeen. Mutta olen kyllä jo kauan sitten oppinut, että Kitinässä on monella liian kova kilpailuvietti, jotta pohdiskeleva ja fiilistelevä keskustelu onnistuisi. Tärkeämpää on saada kanssakeskustelija kiinni jostakin, jonka nojalla hänet voidaan sitten osoittaa idiootimmaksi kuin vastakeskustelijansa. Hyvänä esimerkkinä tämän ketjun sikamikailut, jotka - sen lisäksi että menevät täysin ohi maalista - eivät anna itse aiheeseen yhtään mitään.

Ihmettelen, miten sellaisesta voikin riittää huvia näin monelle ihmiselle näin pitkäksi aikaa. Itseäni alkaa tässä kymmenen vuoden kohdalla jokseenkin lopullisen oloisesti kyllästyttää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:No mä kun en keskustele voittaakseni tai hävitäkseni väittelyitä, niin voin aivan hyvin jatkaa keskustelua näistä lähtökohdista vaikka monta tuntia putkeen.
Keskustelun motiivi tulisi olla oppia ymmärtämään toisten erilaisia mielipiteitä. Tuo on kuitenkin aivan liian tylsä ja vaikea lähtökohta noudatettavaksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Toimistorotta

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:Ihmettelen, miten sellaisesta voikin riittää huvia näin monelle ihmiselle näin pitkäksi aikaa. Itseäni alkaa tässä kymmenen vuoden kohdalla jokseenkin lopullisen oloisesti kyllästyttää.
No et ole ainoa, siksihän täältä koko ajan kato käykin.

Minusta on vaikea keskustella tilanteessa, jossa puhutaan kuitenkin faktaväitteesta yleistyksenä (suomalaiset ovat sitä tai tätä) mutta jota ei voida mitenkään todentaa. Olen kanssasi eri mieltä. Voisimme kumpikin keksiä satoja esimerkkejä oman näkökantamme tueksi päätymättä mihinkään lähtöruudusta.

Suomi on vitun väkivaltainen maa - humalassa. Suomalaiset eivät kuitenkaan ole erityisemmin tunnekylmiä, vaan käyttävät alkoholia tavalla joka saa kansasta kuin kansasta aggressiivisia tekoja esiin. Sen ongelman peittely selittelemällä sitä väkivaltaisella metsäläiskansan kylmällä luontella on suorastaan vahingollista itse ongelman kannalta.

Heitän haasteen - kuinka moni on nähnyt tai kokenut aikuisten ihmisten välisen väkivaltatilanteen, jossa mukana ei ole alkoholia/huumausaineta eikä kyse ole perheriidasta? Minä en nähnyt yhtään enkä kuullut yhdestäkään. En vaivaudu kysymään kuinka moni on nähnyt väkivaltatilanteen, jossa alkoholia on ollut mukana. Liki jokainen kitinäikäinen on.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Suomalaiset käyttävät vitusti alkoholia :arrow: Suomi on vitun väkivaltainen maa. Ympäri käydään, yhteen tullaan.
Toimistorotta

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:^Suomalaiset käyttävät vitusti alkoholia :arrow: Suomi on vitun väkivaltainen maa. Ympäri käydään, yhteen tullaan.
No missä se aasinsilta sinne tunnekylmyyteen ja ihan vitusti ei-kännissä tapahtuvaan väkivaltaan on? Sitä mä niinq kaipailin, että tämmönen aasikin voisi päätyä sinne tois puolel mutujokkee konsensustelemaan.
Manaaja

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:No todellakin väitän. Yhdellä tutkimuksella suuntaan tai toiseen ei ole kuriositeettia suurempaa merkitystä mihinkään. Tutkimuksen tulee olla toistettavissa useampaan otteeseen eri testiryhmille ennen kuin voidaan sanoa varmuudella asian olevan niin kuin tutkimustulos antaa ymmärtää. Sinä takerrut täysillä uusiin tutkimustuloksiin ja pidät niitä täysinä totuuksina tuomiten aikaisemmat, toimiviksi testatut tutkimustulokset. Kehitys kehittyy ja uusien tutkimusten tulokset voivat olla täysin oikeitakin, mutta siitä meillä ei ole vielä tarpeeksi tietoa. Paitsi tietenkin sinulla.
Heh, ethän sä näemmä edes ole tutustunut koko aineistoon. Kyseisessä 8-vuotisessa tutkimuksessa oli 51 188 osallistujaa, joten minun mielestäni sillä on jonkinlaista konkreettista painoarvoa. Sinun mielestäsi tietenkään ei koska et vaivaudu edes lukemaan muka-analysoimaasi materiaalia jos se on oman mutunäkemyksesi vastainen. Tämän lisäksi aiheesta löytyy tukuttain dataa eri yliopistojen/tutkimusryhmien tekeminä, jotka tuppaavat olemaan kaikki yksimielisiä pähkinöiden edullisuudesta painonhallinnan suhteen. Aloitapa vaikka näistä:

http://www.nutraingredients.com/Researc ... -diet-food
http://www.medicinenet.com/script/main/ ... ekey=56560
http://www.ehow.com/how_4859029_lose-we ... -nuts.html
http://health.howstuffworks.com/food-nu ... ins-ga.htm
http://lancaster.unl.edu/food/ftmar04.htm
http://www.nature.com/oby/journal/v15/n ... 7507a.html

Näyttäisi siellä nopeasti katsottuna sellaisia nimiä vilkkuvan kuin Purdue University (Indiana), Pennsylvania State researchers, Loma Linda University (California), Harvard School of Public Health, University of Navarra (Espanja), University of Malaga (Espanja) jne.

Joten mussuta huviksesi. Se ei muuta mihinkään sitä faktaa että olet yksiselitteisen väärässä pähkinöiden suhteen huonona ravintona painonhallintaa ajatellen perustellen kantaasi sillä että ne ovat energiatiheydeltään rikkaita. Mikään tutkimus kun ei väitteesi taakse asetu seisomaan. Sen sijaan omalle päinvastaiselle kannalleni löydät yläpuolelta varmasti paljonkin perusteltua dataa. Vai kehtaatko todella vieläkin olla eri mieltä asiasta ja väittää että olen luonut mielipiteeni yksisilmäisesti jonkun iltalehdessä olevan artikkelin perusteella, vai miten se viimeisin mussutuksesi asiasta taas menikään?
Kaipaisin erityisesti todisteita tähän viimeisimpään väitteeseesi liikunnan haitallisuudesta kehon energiatalouden romuttajana.
Väitteenihän oli, että liikunta pääasiallisesti lisää enemmän näläntunnetta, kuin mitä se energiaa kuluttaa. Kyse ei ole mistään energiatalouden romuttumisesta, vaan siitä että monille liikunta tekee pikemminkin karhunpalveluksen näläntunteen hallitsemisen kannalta. Liikunnan ja hiilihydraattihimon välillä on myös havaittu olevan tutkimusperäisesti jonkin verran korrelaatiota, joten liikunta ei välttämättä auta painonhallinnassa ainakaan niitä ihmisiä joiden insuliiniaineenvaihdunta on hiilihydraateille herkkiä, ja jotka saavat hyviä tuloksia vähähiilihydraattisista dieeteistä verrattuna pelkkiin kaloreiden laskemisiin. Nämä jutut ovat kuitenkin hyvin yksilöllisiä. Toiset ihmiset voivat vaikka juosta maratonin ilman että on kahteen päivään nälkä.

Homma on tutkimusten perusteella pitkälti kiinni myös liikunnan intensiteetistä sekä ympäristön lämpötilasta.

En jaksa kaivaa sulle enää toista tuhatta linkkiä todistaakseni pointtiani, mutta tässä yksi:

http://www.dietsinreview.com/diet_colum ... ight-loss/
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä oon ainakin väkivaltainen vain selvinpäin.
Prepare for the worstest.
SikaMika

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:Se ei muuta mihinkään sitä faktaa että olet yksiselitteisen väärässä pähkinöiden suhteen huonona ravintona painonhallintaa ajatellen perustellen kantaasi sillä että ne ovat energiatiheydeltään rikkaita. Mikään tutkimus kun ei väitteesi taakse asetu seisomaan. Sen sijaan omalle päinvastaiselle kannalleni löydät yläpuolelta varmasti paljonkin perusteltua dataa. Vai kehtaatko todella vieläkin olla eri mieltä asiasta ja väittää että olen luonut mielipiteeni yksisilmäisesti jonkun iltalehdessä olevan artikkelin perusteella, vai miten se viimeisin mussutuksesi asiasta taas menikään?
Luin pari ensimmäistä artikkelia, joista olemmat alleviivasivat mun nimenomaan olevan oikeassa: pähkinät ovat hyvä lisä dieettiruokavalioon, kuten olen sanonutkin. Kaiveleppas ne dieettikeskustelut esiin ja lue ne uudestaan. Eli kyse on sinun lukutaidottomuudestasi.

Ekassa linkissäsi kerrotaan, että osan kaloreistaan pähkinöillä korvanneet saivat painonsa pysymään samana, pähkinöitä ruokavalioonsa lisänneet lihoivat vähemmän kuin oli oletettu. Kyseinen pähkinämäärä/vrk oli 500kcal, joten koska laihtumista ei tapahtunut, joko pähkinöitä tai sitten muita kaloreita on dieetissä liikaa. Toisen artikkelin mukaan unssi = 28gr on sopiva vuorokautinen määrä, joka on hyvin pitkälle samoilla linjoilla kuin kuin mitä minä olen suositellut (30gr) ja toteuttanutkin.

Artikkelisi eivät kuitenkaan saaneet MINUA vakuuttumaan siitä, että MINUN nälkäni pysyisi loitolla 28 grammalla pähkinöitä. Niin ei ole, joten voit linkkailla noita artikkeleitasi vaikka maailman tappiin saakka eikä asia siitä muutu. Vaadin jotain paremmin vatsaa täyttävää, vaikkapa haukkumaasi parsakaali-selluloosamössöä jota kuitu- ja proteiinipitoisena (joskaan ei kaloripitoisena) ruoansulatus sulattelee tarpeeksi kauan jotta näläntunne pysyy loitolla. Sehän se niiden kammoamiesi kuitujen yksi tehtävistä juuri on. Sekaan tietenkin jotain muutakin, pelkät kasvikset ei kauaa pidä nälkää.
Manaaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Kaipaisin erityisesti todisteita tähän viimeisimpään väitteeseesi liikunnan haitallisuudesta kehon energiatalouden romuttajana.
Väitteenihän oli, että liikunta pääasiallisesti lisää enemmän näläntunnetta, kuin mitä se energiaa kuluttaa. Kyse ei ole mistään energiatalouden romuttumisesta, vaan siitä että monille liikunta tekee pikemminkin karhunpalveluksen näläntunteen hallitsemisen kannalta. Liikunnan ja hiilihydraattihimon välillä on myös havaittu olevan tutkimusperäisesti jonkin verran korrelaatiota, joten liikunta ei välttämättä auta painonhallinnassa ainakaan niitä ihmisiä joiden insuliiniaineenvaihdunta on hiilihydraateille herkkiä, ja jotka saavat hyviä tuloksia vähähiilihydraattisista dieeteistä verrattuna pelkkiin kaloreiden laskemisiin. Nämä jutut ovat kuitenkin hyvin yksilöllisiä. Toiset ihmiset voivat vaikka juosta maratonin ilman että on kahteen päivään nälkä.

Homma on tutkimusten perusteella pitkälti kiinni myös liikunnan intensiteetistä sekä ympäristön lämpötilasta.

En jaksa kaivaa sulle enää toista tuhatta linkkiä todistaakseni pointtiani, mutta tässä yksi:

http://www.dietsinreview.com/diet_colum ... ight-loss/
Sieltä tuli viimein niitä taikasanoja, jotka boldasin tekstistäsi. Mä olen jo aikaisemmin sanonut sulle, että älä yritä syöttää noita dieettiehdotuksiasi joinain kokototuuksina jotka toimivat kaikille. Esim. sullahan on jotain ongelmia insuliinitasojesi kanssa joka ilmeisesti vaatii erilaisen ruokavalion noudattamista ns. normaali-ihmiseen verrattuna.

Tuossa linkkaamassasi artikkelissa annetaan selkeästi ymmärtää, että liikunnan lisäämisellä saattaa olla joillekin ihmisille psykologinen vaikutus antaa itselleen lupa ahmia paskaa naamaansa urheilusuorituksen jälkeen. Mainittiin myös, että olisi ehkä parempi harrastaa useasti päivässä vaikkapa hyötyliikuntaa kuin repäistä kerralla puoli tuntia kuntopyörällä. Jälkimmäiseen en osaa sano muuta kuin sen, että tuossakin oman kokemukseni mukaan kokonaiskaloritasapaino on tärkeämmässä roolissa kuin liikunnan jakautuminen päivän aikana; itse en laihtunut pätkääkään muuttomiesvuosinani ellen pitänyt ruokavaliotani kurissa. Ensimmäisellä väitteellä ei puolestaan ole ihmisen ruumiintoimintojen kannalta mitään tekemistä liikunnan ja laihtumisen välisen suhteen kanssa; jos kiskot kilon suklaata/pähkinöitä aina lenkin päätteeksi, niin tietenkin lihot. Mistään liikunnan aiheuttamasta ruokahalun kasvusta ei mainittu sanallakaan.
Omasta kokemuksestani voi sanoa, ettei tunnin päivittäinen pyörälenkki saa mua syömään mua 500-600 kaloria ylimääräistä päivässä, mikä vaadittaisiin siihen että alkuperäinen väitteesi liikunnan aiheuttamasta ruokahalun kasvusta pitäisi millään lailla paikkansa. Heitän toisinaan sadan kilsan lenkkejä, jolloin palaa ~2500-3000 kaloria. Arvaat varmaan, ettei mulla ole pakottavaa tarvetta nakata lenkin jälkeen yli päiväannosta sapuskaa naamaan joka vaadittaisiin jotta väitteesi pitäisi paikkansa. Liikunta on kaikin puolin loistava apukeino painon hallintaan, mutta se on tehotonta jollei ruokavalio ole kunnossa. Liikunta ei kuitenkaan lisää ihmisen energiankulutusta enempää kuin se sitä polttaa, se on ihan höpöväite jota linkkaamasi artikkeli ei edes millään lailla tue. Sulla on pahana tapana noukkia lukemistasi teksteistä mukaan itsellesi sopivia lauseenpätkiä jotka kontekstista irroitettuina tai tahallaan/vahingossa väärin ymmärrettyinä sopivat omaan agendaasi. Samaa harjoitat vastaillessasi kanssasi eri mieltä olevien argumentteihin. Tuo pähkinäsota on esimerkki jälkimmäisestä ja tää viimeisin keksintö urheilun turmiollisuudesta edellisestä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Järkyttävää! :(

Mua otti niin pannuun tossa vajaat pari vuotta sitten soitettu puhelu hätäkeskukseen. Kävelin pojan kanssa poliisitalon ohi, jätkällä ikää noin 4 vko; näin ison humalaisen miehen vatsallaan/naamallaan asfaltilla ja vieressä humalainen nainen rullatuolissa huutaa että "auttakaa, se vaan kaatu!". Samalla kun katselin ympärilleni, että meneekö joku, tajusin että jengi vaan kävelee ohi. Kävin miehen luona tarkistamassa pulssin, kun poika rupesi kiljumaan, rullatuolissa istuva nainen oli käydä kiinni ja huuteli "**** tuki sen kersan suu!" jne ja käyttäytyi uhkaavasti. Miehellä oli naama veressä ja tajuton, joten soitin parin metrin päästä hätäkeskukseen, ja mainitsin että eukko ryntäilee rullatuolillaan kohti ja uhkailee, mies olisi ambulanssin tarpeessa. Hätäkeskuksesta ohjeistettiin että "jätä lapsi jollekin ohikulkevalle joka voi pitää lasta kauempana, mene itse varmistamaan pulssia kunnes ambulanssi tulee". Kun vastasin etten voinut näin tehdä (jengi kiersi kaukaa), niin hätäkeskuksesta sanottiin että "luultavasti varmaan joku humalainen vaan kaatunut nokalleen, mutta jää nyt siihen niin soitetaan sulle vähän ajan päästä mikä on tilanne". Huusin puhelimeen että tulkaa NYT, en todellakaan jää tänne vauvan kanssa kun eukko jo huitoo käsilaukulla, kuin vihainen rottweileri miehensä ympärillä.. Hätäkeskus ilmoitti etteivät voi auttaa, ellen jää paikalle. Ei sitten, sanoin kiitos hei.

Oli aika paska fiilis lähteä kävelemään, mutta lapsen turvallisuus nyt just silloin tuli ensimmäisenä mieleen. Kello oli 15 pintaan, joten kävelin poliisivirastoon sisälle ja kerroin vaksin näköiselle tyypille mitä ulkona on tapahtunut ja mitä puhelussa kävi, hän lähti juosten. PERKELE.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bhven

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Elppis kirjoitti:mainitsin että eukko ryntäilee rullatuolillaan kohti ja uhkailee
"Thäh, Otat sä naiselta pataan?"
Manaaja

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

No, yritin edes.
SikaMika kirjoitti:Omasta kokemuksestani voi sanoa, ettei tunnin päivittäinen pyörälenkki saa mua syömään mua 500-600 kaloria ylimääräistä päivässä, mikä vaadittaisiin siihen että alkuperäinen väitteesi liikunnan aiheuttamasta ruokahalun kasvusta pitäisi millään lailla paikkansa. Heitän toisinaan sadan kilsan lenkkejä, jolloin palaa ~2500-3000 kaloria. Arvaat varmaan, ettei mulla ole pakottavaa tarvetta nakata lenkin jälkeen yli päiväannosta sapuskaa naamaan joka vaadittaisiin jotta väitteesi pitäisi paikkansa.
Omituinen logiikka ottaen huomioon että kumman tuhdissa kunnossa sä silti olet tuntunut pysyvän, vaikka niitä parinsadan kilsan lenkkejä vetelet, kuluttelet 3000 kilokalorin settejä etkä mielestäsi edes syö juurikaan extraa sen vuoksi. Minusta se jos joku nimenomaan kertoo, ettei liikunta ole kovinkaan tehokas keino pudottaa painoa. Harrastettavan liikunnan määrässä ainoana palstalta edes lähelle tasoasi taitaa päästä Xibe, eikä hänkään nyt varsinaisesti mikään tuulen nussima vinkuheinä ole, ja tuntuukin avoimesti kyselevän apua painonhallintaansa.

Joten: kuinka käsittämättömän paljon voit syödä väärin, jos tuokaan määrä liikuntaa ei tee sinusta rimpulaa, vaikka liikunta on selvästi mielestäsi erinomainen keino hallita painoa? Ja paljonko liikuntaa pitäisit omaan liikuntaasi nähden sopivana määränä ihmiselle, joka haluaa liikunnan avulla painoaan alentaa? Puolet? Tuplat?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Minusta se jos joku nimenomaan kertoo, ettei liikunta ole kovinkaan tehokas keino pudottaa painoa. Harrastettavan liikunnan määrässä ainoana palstalta edes lähelle tasoasi taitaa päästä Xibe, eikä hänkään nyt varsinaisesti mikään tuulen nussima vinkuheinä ole, ja tuntuukin avoimesti kyselevän apua painonhallintaansa.
Te olette kyllä mahtavia kun tappelette.

Joo, ei liikunnalla ole helppo tuhota sitä energiamäärä, minkä helposti vetäisee elimistöönsä sisään -- kyllähän kaikki sen ovat oppineet, vaikkapa siitä Suurin pudottaja -ohjelmasta. Mutta silti läskit pistetään koko ajan treenaamaan ja nauttimaan liikunnasta, sekä ymmärtämään että kuinka paljon työtä niiden donitsien ja muiden tuhoaminen vaatii.

Ja mitä tulee Sian tuhtiin kuntoon, niin en lähtisi kilpaisille. Tuhti ei ole ensimmäinen termi, joka tulee ekana mieleen.

Itse olen tällainen läski vinkuheinä riippumatta siitä kuinka paljon treenaan tai syön. Salaisuuteni on panostaminen hyviin viineihin ja laadukkaisiin rasvoihin, kuten hyvään jäätelöön.
SikaMika

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:
Joten: kuinka käsittämättömän paljon voit syödä väärin, jos tuokaan määrä liikuntaa ei tee sinusta rimpulaa, vaikka liikunta on selvästi mielestäsi erinomainen keino hallita painoa? Ja paljonko liikuntaa pitäisit omaan liikuntaasi nähden sopivana määränä ihmiselle, joka haluaa liikunnan avulla painoaan alentaa? Puolet? Tuplat?
Ihan alleviivasin sinua varten, muttei mennyt jakeluun. Kokeillaan uudestaan: Liikunta on kaikin puolin loistava apukeino painon hallintaan, mutta se on tehotonta jollei ruokavalio ole kunnossa. Oma ruokavalioni ei ole ollut kunnossa, olen syönyt liikaa mm. makeisia, jäätelöä, roskaruokaa ja juonut viinaa ~viikoittain. Myös Xibe on valittanut ihan selkeällä suomenkielellä syövänsä liikaa herkkuja laihtuakseen, joten ei sulle pitäisi jäädä arvailujen varaan miksei homma sielläkään toimi niin kuin elokuvissa. Sata grammaa suklaata vastaa noin tunnin urheilua ja pitsan syöminen varmaan kahden, joten melko pienillä mässymäärillä saa torpattua suurenkin liikuntamäärän aiheuttaman kalorivajeen. Urheilu ei saa mua syömään jäätelöä, juomaan viinaa tai syömään pitsaa kankkusessa, kyllä noihin ajaa ihan puhtaasti hedonistiset vaikuttimet. Eli tässäkin kohtaa sun teoriasi kusee ja pahasti.

Sopiva liikuntamäärä on yksilöllistä. Ei laihtuakseen välttämättä tarvitse liikkua laisinkaan, mutta silloin pitää syödä huomattavasti totuttua vähemmän mikä voi johtaa jatkuvaan näläntunteeseen. Silloin dieetti kusahtaa helposti, ei kukaan jaksa olla nälässä pitkiä aikoja. Liikunta auttaa juurikin siihen, ettei ruokavaliosta tarvitse napsia niin paljon kaloreita pois kuin kokonaan liikkumatta tarvitsisi. Ja tässähän tullaan siihen teoriasi toiseen kompastuskiveen: liikunta ei lisää nälkänä ilmenevää energiantarvetta enemmän/yhtä paljon kuin mitä se energiaa kuluttaa. Siksikin se on loistava apukeino painonhallintaan. Jos sulla on tästä edelleen jokin eriävä mielipide, niin sitten tutkittua faktaa pöytään.

Jos jatkuva näläntunne ei ole este painonpudotukselle, niin ylivoimaisesti tehokkain keino pudottaa painoaan on vain lopettaa syöminen kokonaan.

EDIT: mitä tulee tuohon urheilun aiheuttamaan psykologiseen puoleen, niin kyllähän säännöllinen liikunta ja sen mukanaan tuoma reipas olo on omiaan vähentämään paheellisia elämäntapoja. Se on sitten oma häpeänsä, jos menee ryssimään saavuttamansa hyödyt syömällä/juomalla paskaa, vielä enemmän jos ei osaa edes alkeellisesti laskea kuluttamiaan kaloreita vaan on pakko saada vetää naamaansa se suklaakakku aina urheilun jälkeen kun on mielestään "oikeuttanut" itsensä siihen.
SikaMika

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

huima kirjoitti:
Ja mitä tulee Sian tuhtiin kuntoon, niin en lähtisi kilpaisille. Tuhti ei ole ensimmäinen termi, joka tulee ekana mieleen.
Kyllä tässä on kevään mittaan tullut kehoon reippaasti ihan puhdasta fläsääkin. En ole noudattanut suosittelemaani ruokavaliota. Nyt painonpudotus menossa, joten olen jättänyt roskaruoat pois, pienentänyt annoskokoja ja lisännyt aerobista liikuntaa entisestään.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Asumme *tun väkivaltaisessa maassa

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

EveryWoman kirjoitti: Mutta olennaisemmin: puhuin valtiosta, en etnisistä ryhmistä. Ja puhuin siitä, miten asiat ovat; en siitä miksi ne kenenkin kohdalla ovat niin.
Siis lol. Eli kun Kanaali-Koskiselle myönnetään Ruotsin kansalaisuus niin väkivalta loppuu... vai riittääkö siirtyminen rajojen ulkopuolelle? Näin ne asiat siis on. Todellisuus pääsee aina yllättämään.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Vastaa Viestiin