Geetzun muistoketju

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
milli

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Gaia kirjoitti: Kuulostaa, ja on.
Vihatkaa mua vapaasti tästä mutta olen vahvasti sitä mieltä, että kun ilmeisesti kenelläkään ei ole 100% varmaa tietoa onko tämä henkilö ollut ikinä oikeasti olemassa (puhelinkeskustelut eivät kyllä riitä) on enemmän kuin naurettavaa alkaa puuhata adressia.
Tähän sen verran, että Geetzu on itseasiassa käynyt meillä ts mun vanhempien luona, itse vaan en ollut paikalla. Silleen, maailma on pieni.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

milli kirjoitti: Tähän sen verran, että Geetzu on itseasiassa käynyt meillä ts mun vanhempien luona, itse vaan en ollut paikalla. Silleen, maailma on pieni.
Eli toisen käden tietoa :)
Klassinen urbaanilegenda.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lilo kirjoitti:Niin, nyt on pakko sanoa että hymyilyttäis kyllä ajatus, jossa muistotilaisuudessa luettaisiin ääneen addressia: ...Ylermi Ylihankala..."
Mä kyl vaatisin kaikki nikkini luetelluiksi, kronologisessa järjestyksessä ja korrektisti äännettyinä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
milli

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Gaia kirjoitti:Eli toisen käden tietoa :)
Klassinen urbaanilegenda.
Aikas hyvin fiktiivinen hahmo pystyi kertoa millainen talo mun vanhemmilla on :D
prosessi

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Lilo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ajatus ei ole typerä, ja osallistuisin adressiin, ellei se olisi anonymiteettini takia mahdotonta.
Niin, nyt on pakko sanoa että hymyilyttäis kyllä ajatus, jossa muistotilaisuudessa luettaisiin ääneen addressia:

"Geetzun muistolle, olit kityrunkkareista parhain. Säilyt muistoissamme.
Allekirjoittajat: NuoriDaavid, mustanikki, HotPants, Ylermi Ylihankala..."
Olen kerran osallistunut hautajaisiin, joissa tuollainen adressi luettiin. Mm. Lumelaipio tosin ääntyi lukijan suussa Lumilapioksi. Vainaja oli nettituttu, vaimonsa kutsui meitä paikalle.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

milli kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Eli toisen käden tietoa :)
Klassinen urbaanilegenda.
Aikas hyvin fiktiivinen hahmo pystyi kertoa millainen talo mun vanhemmilla on :D
En mä väitä koko hahmoa fiktiiviseksi, hyvillä värikynillä piirretyksi kylläkin.
Tokihan JOKU niitä juttuja rustaili - haamuihin en sentään usko.
Kekseliäs tapa toki poistua palstalta lopullisesti.
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Totta kai ensireaktiona nettipalstan jäsenten adressi kuulostaa naurettavalta.
Kuulostaa, ja on.
Vihatkaa mua vapaasti tästä mutta olen vahvasti sitä mieltä, että kun ilmeisesti kenelläkään ei ole 100% varmaa tietoa onko tämä henkilö ollut ikinä oikeasti olemassa (puhelinkeskustelut eivät kyllä riitä) on enemmän kuin naurettavaa alkaa puuhata adressia.
Tietty voi sanoa, että jos henkilö ei ole ollut olemassakaan, niin adressista ei varmaankaan siinä tapauksessa ole erityistä haittaakaan.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Totta kai ensireaktiona nettipalstan jäsenten adressi kuulostaa naurettavalta.
Kuulostaa, ja on.
Vihatkaa mua vapaasti tästä mutta olen vahvasti sitä mieltä, että kun ilmeisesti kenelläkään ei ole 100% varmaa tietoa onko tämä henkilö ollut ikinä oikeasti olemassa (puhelinkeskustelut eivät kyllä riitä) on enemmän kuin naurettavaa alkaa puuhata adressia.
Tietty voi sanoa, että jos henkilö ei ole ollut olemassakaan, niin adressista ei varmaankaan siinä tapauksessa ole erityistä haittaakaan.
No ei tietenkään. Naurattava se silti on. IMO.
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
milli kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Eli toisen käden tietoa :)
Klassinen urbaanilegenda.
Aikas hyvin fiktiivinen hahmo pystyi kertoa millainen talo mun vanhemmilla on :D
En mä väitä koko hahmoa fiktiiviseksi, hyvillä värikynillä piirretyksi kylläkin.
Tokihan JOKU niitä juttuja rustaili - haamuihin en sentään usko.
Kekseliäs tapa toki poistua palstalta lopullisesti.
Ennen kuin alan enempää analisoimaan, niin olisi kiva tietää, mikä lienee vankkumaton kantasi.

Oliko Geetzu mielestäsi olemassa vai pelkästään jonkun kekseliään nettikynäilijän luoma fiktiivinen hahmo?
milli

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Gaia kirjoitti:En mä väitä koko hahmoa fiktiiviseksi, hyvillä värikynillä piirretyksi kylläkin.
Tokihan JOKU niitä juttuja rustaili - haamuihin en sentään usko.
Kekseliäs tapa toki poistua palstalta lopullisesti.
Noooooh, tähän asiaan on mun helppo saada vahvistus. Palataan astialle, mutta nyt lähden hautajaisiin.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti: Oliko Geetzu mielestäsi olemassa vai pelkästään jonkun kekseliään nettikynäilijän luoma fiktiivinen hahmo?
Kyllä. Suurimmaksi osaksi taitavasti käsikirjoitettu hahmo jonka jutut alkoivat mennä yli ylläpitäjällään, joten oli p-a-k-k-o lopettaa.
Vamasti takana oli ehkä jopa samanniminen tyyppi etäisesti samankaltaisilla elämänliikuilla.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en siis olekaan ainoa, joka haistaa palaneen käryä eikä usko ennen kuin näkee.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Lolita kirjoitti:Mä en siis olekaan ainoa, joka haistaa palaneen käryä eikä usko ennen kuin näkee.
Et.
Mun mielestä palaneen käry löyhyi ilmassa jo aikana ennen Kitinää.
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tietysti meillä on mielestäni suht. vahva todiste, eli Geetzun siskon puhelu Manalalle ja lisäksi tiedän, että luotettavana pitämäni kitinäläisistä ainakin yksi on käynyt G:n kanssa puh. keskusteluja aivan vähän ennen hänen kuolemaansa.

Edit: tarkennan, viime päivinä ennen hänen kuolemaansa. Tuntuu aika yliampuvalta feikkaukselta, että kukaan jaksaisi moiseen ryhtyä.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:Tietysti meillä on mielestäni suht. vahva todiste, eli Geetzun siskon puhelu Manalalle ja lisäksi tiedän, että luotettavana pitämäni kitinäläisistä ainakin yksi on käynyt G:n kanssa puh. keskusteluja aivan vähän ennen hänen kuoleemaansa.
Mistä me tiedämme onko tämä "sisko" esim. sama tyyppi, joka on kirjoitellut Geenä? Kuten sanoin, puhelinkeskustelut eivät ole ihan riittäviä todisteita.
Taisin olla myös sitä mieltä, että JOKU henkilö on tottakai olemassa mutta hyvin suuri osa tapahtumista on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta.

Voisiko joku kertoa miksi ei voi kyseenalaistaa kun ilmeisesti kukaan ei ole koskaan suoranaisesti tavannut typpiä.

edit:
NuoriD kirjoitti:Tuntuu aika yliampuvalta feikkaukselta, että kukaan jaksaisi moiseen ryhtyä.
Ei olisi maailmanhistoriassa ihan ensimmäinen kerta.
RP

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja RP »

No ei Daveakaan kai ole kukaan nähnyt. Itseni on näinä viitenä-kuutena vuotena nähnyt vain yksi city/kitinäläinen, mieheni. Ehkä mekin ollaan fiktiivisiä hahmoja? Vai mitenkä nämä katkut saadaan tai ollaan saamatta?
Chap

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Chap »

Todellisuudessa tällä palstalla on vain kolme kirjoittajaa. Mutta so not. Jos joku kasaa adressin voin kyllä "allekirjoittaa" sen nimimerkilläni.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

RP kirjoitti:No ei Daveakaan kai ole kukaan nähnyt.
Ei kai. Joku Davessakin käryää mutta ei niin pahasti. Ja ne katkut tulevat ihan fiiliksestä.
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
RP kirjoitti:No ei Daveakaan kai ole kukaan nähnyt.
Ei kai. Joku Davessakin käryää mutta ei niin pahasti. Ja ne katkut tulevat ihan fiiliksestä.
Heh. Aloitan oman ketjun.

http://kitina.net/viewtopic.php?p=514882#514882
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tietysti meillä on mielestäni suht. vahva todiste, eli Geetzun siskon puhelu Manalalle ja lisäksi tiedän, että luotettavana pitämäni kitinäläisistä ainakin yksi on käynyt G:n kanssa puh. keskusteluja aivan vähän ennen hänen kuoleemaansa.
Mistä me tiedämme onko tämä "sisko" esim. sama tyyppi, joka on kirjoitellut Geenä? Kuten sanoin, puhelinkeskustelut eivät ole ihan riittäviä todisteita.
Ei varmuudella mistään. Mutta nyt kuulisin mielelläni Manalan kannan tässä kohtaa.
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Saisiko Hesarissa oleva kuolinilmoitus (oletetaan, että sellainen tulisi) Blissin vakuuttuneeksi? Sellaisenkin voisi tietenkin väärentää.

Kuolinilmoituksessa on kuitenkin vainajan koko nimi ja lienee googletettavissa, onko sen nimenen henkilö ollut olemassa.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:Saisiko Hesarissa oleva kuolinilmoitus (oletetaan, että sellainen tulisi) Blissin vakuuttuneeksi? Sellaisenkin voisi tietenkin väärentää.

Kuolinilmoituksessa on kuitenkin vainajan koko nimi ja lienee googletettavissa, onko sen nimenen henkilö ollut olemassa.
Mä mietin tuossa viikolla sitäkin. Jos kyseessä on oikein kunnon vedätys, sellainen tottakai tulee - mahdollisimman isona. Eli ei se mua vakuuta.
Mutta antakaa mun nyt olla tätä mieltä. Olen ihan valmis muuttamaan kantani vakuuttavia todisteita vastaan. Niiden puuttuessa tulen olemaan sitä mieltä, että feikki on feikki.

Daven sisälukutaito on muutenkin kenohko. Ei olla olemas Bliss-nimimerkkiä.
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Saisiko Hesarissa oleva kuolinilmoitus (oletetaan, että sellainen tulisi) Blissin vakuuttuneeksi? Sellaisenkin voisi tietenkin väärentää.

Kuolinilmoituksessa on kuitenkin vainajan koko nimi ja lienee googletettavissa, onko sen nimenen henkilö ollut olemassa.
Mä mietin tuossa viikolla sitäkin. Jos kyseessä on oikein kunnon vedätys, sellainen tottakai tulee - mahdollisimman isona. Eli ei se mua vakuuta.
Mutta antakaa mun nyt olla tätä mieltä. Olen ihan valmis muuttamaan kantani vakuuttavia todisteita vastaan. Niiden puuttuessa tulen olemaan sitä mieltä, että feikki on feikki.

Daven sisälukutaito on muutenkin kenohko. Ei olla olemas Bliss-nimimerkkiä.
Nönnönnöö, erisnimet kirjoitetaan isolla ja Sä olet Bliss.

Kuten sanoin, jos kuolinilmoitus tulee, niin totta kai jokainen meistä googlettaa nimen ja jos tulee ilmi, että sen niminen henkilö työskenteli esim. maahantuontialan yrityksessä, jonka hänen vanhenpansa olivat perustaneet, niin kyllä pitää olla jo aika kumma, jos ei usko.

Jos kuolinilmoitusta ei tule, niin se olisi kyllä varsin epäilyttävää.
Gaia

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti: Nönnönnöö, erisnimet kirjoitetaan isolla ja Sä olet Bliss.
Et viittis vilkaista mitä tuolla avatarkuvan yläpuolella lukee?! :D
NuoriD

Re: Geetzun muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Nönnönnöö, erisnimet kirjoitetaan isolla ja Sä olet Bliss.
Et viittis vilkaista mitä tuolla avatarkuvan yläpuolella lukee?! :D
En :leuhka:
Vastaa Viestiin