Asuntolainojen korot

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toihan meni paremmin kuin mitä olisi pitänyt? Jos pankinvaihto ei ollut optio, niin pankki alensi marginaaliasi ihan turhaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2017 9:20 ^ Toihan meni paremmin kuin mitä olisi pitänyt? Jos pankinvaihto ei ollut optio, niin pankki alensi marginaaliasi ihan turhaan.
eihän sitä pidä sanoa neuvotellessa, että vaihto ei ole optio :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 01.06.2017 9:06 En kyllä kykenisi noin korkeisiin kuukausimaksuihin kun on pidettävä kroppa ruuassa ja kaljassa. Ehkä joku 30 pinnaa voi mennä lainoihin.
Kai sitä kaikkeen tarvittaessa sopeutuu. Mä oon kans pitänyt lainanlyhennykset sillain kohtuullisina, että voi normaalisti elää siinä ohella. Asutun asunnon + sijoitusasunnon lyhennykset on yhdessäkin alle tuon taulukon (yhden työssäkäyvän) tulon, vaikka taloudessa on kaksi työskentelevää aikuista. Sijoitusasunnosta tulee tietty tuottojakin, eli se on aika +-0 kulueränä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2017 9:29
sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2017 9:20 ^ Toihan meni paremmin kuin mitä olisi pitänyt? Jos pankinvaihto ei ollut optio, niin pankki alensi marginaaliasi ihan turhaan.
eihän sitä pidä sanoa neuvotellessa, että vaihto ei ole optio :)
Juu, mutta kyllähän sillä vastapuolellakin on joku fiilis, kuinka suuri hyödyn pitää olla, että pankki vaihtuu.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon neuvotellut nyt about koko kesän nordealta parempia marginaaleja. Ongelmana on, että siellä on yhteyshenkilöksi lätkästy joku kesähessu, joka on ilmeisesti joku verkostomarkkinoinnin tuotos taustaltaan. Sen verran helppoheikkimäiset jaarittelut on sillä kaverilla, että täysin mahdotonta saada mitään lopullista tehdyksi. Puhelimessa haluaa vain suoria sitoumuksia, ei suostu laittamaan mitään tietoja/ehtoja kirjallisena (esim. verkkopankin kautta) ja on muutenkin ihan omituinen. Puhuu sellaista keksityn kuuloista murretta ja on koko ajan sellaisella telemarkkinoinnin "eiköhän laiteta tämä nyt tulemaan" - asenteella. Olen yrittänyt nyt kolmessa eri puhelussa selvittää mm. lainanhoitokuluja,vastaus on jotain tyyliin "jotainhan siitä saattaa tulla", mutta mistään summista ei päästä puheeseen. Näyttää siltä, että kilpailevan tarjouksen tehnyt pankki voittaa jo sillä, että sieltä ylipäätään saa jotain asiakaspalvelua.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos et saa vertailukelpoista tarjousta, niin silloin tarjolla on paska diili. Unohda tuollaiset.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Asuntolainojen korot

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Mä olen hoitanut lainamarginaalikysymykset kirjallisena. Aivan jaskaa tuollaiset jaarittelut. Raha on samaa kaikilla. Eihän sitä tarvitse kuin kaksi kysymystä; mitä se maksaa ja koska se pitää maksaa pois. Kaikki muu on huuhaata. Toki pikkupräntti pitää lukea ennen lopullista päätöstä.

Finanssivalvonta myös laittaa pankeille tiukat ehdot kuluttaja-asiakkaita kohtaan ja se on hyvä perälauta ja mun ymmärtääkseni useimmiten ehdot ovat siinä Fivan perälaudassa, eli samat kaikilla. Toki erikseen maksamalla voi sitten saada jotain korkotakuuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin