Koraanien poltto?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Koraanit palamaan?

Jaa
4
33%
Ei
8
67%
 
Ääniä yhteensä: 12

elco

Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja elco »

Onko koraanien poltto, jota ameriikkalainen uskonlahko meinaa harrastaa, hyvä vai huono juttu?

Omat fiilikset ovat vähän ristiriitaiset. Itse teko on tietenkin sivistymätön ja typerä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että koraanien poltto pitää ennemmin sallia kuin estää. Lisäksi olen vähän sitä mieltä, että kahjoille pitää voida vittuilla, koska vittuilua vaan on kaikkien pystyttävä kestämään sortumatta väkivaltaan tai väkivaltakoneiston toteuttamaan pakkovaltaan,
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Polttaminen pelkän polttamisen takia on huono juttu.

Asia on eri jos notskilla paistetaan makkaraa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:Onko koraanien poltto, jota ameriikkalainen uskonlahko meinaa harrastaa, hyvä vai huono juttu?
Riippuu hiilaripäästöistä, pienhiukkasten määrästä ja energiatiheydestä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Onko koraanien poltto, jota ameriikkalainen uskonlahko meinaa harrastaa, hyvä vai huono juttu?

Omat fiilikset ovat vähän ristiriitaiset. Itse teko on tietenkin sivistymätön ja typerä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että koraanien poltto pitää ennemmin sallia kuin estää. Lisäksi olen vähän sitä mieltä, että kahjoille pitää voida vittuilla, koska vittuilua vaan on kaikkien pystyttävä kestämään sortumatta väkivaltaan tai väkivaltakoneiston toteuttamaan pakkovaltaan,
Olen kerrankin aika kokonaan samaa mieltä Elcon kanssa. Itse asiassa, sekä itse asia että oma hämmennykseni vertautuu aika suoraan vapaa-ajattelijoiden bussimainosten ja Muhammed-pilakuvien tapauksiin. Erona on ehkä se, että siinä missä näissä muissa tempauksissa typerän ja sivistymättömän teon tekijöiden saattoi jotenkin katsoa olevan kannatettavan sekulaarin liberalismin asialla, tämä koraaninpolttelija lienee yhtä paha ällöfundamentalisti kuin tempauksesta pahastujat, jolloin teko muuttuu aika paljon vähemmän sympaattiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: pitää voida vittuilla, koska vittuilua vaan on kaikkien pystyttävä kestämään sortumatta väkivaltaan,

Kuulostaa pikkupojalta joka vittuilee isoveljen selän takaa.



Muuten samaa mieltä. Varsinkin fundamentalistit pitäisi vittuilla suohon.
RP

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja RP »

Eikös tämä koraanin pössyttely ole peruttu jo.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti: koska vittuilua vaan on kaikkien pystyttävä kestämään sortumatta väkivaltaan tai väkivaltakoneiston toteuttamaan pakkovaltaan,
Miksi?

"Vittuilu" on tässä kontekstissa liian banaali ja lievä ilmaisu. Kyse olisi törkeästä muslimien tunteiden loukkaamisesta josta 1) ei olisi mitään hyötyä ja 2) provosoisi heitä uusiin terroritekoihin 3) saattaisi monet länsimaalaiset vaaraan, mukaan lukien polttajat itse.

Olisi btw mukavaa, jos täällä länsimaissa ajateltaisiin välillä myös vastuuta, eikä vain vapautta. :idea:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriD

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Uskoakseni koraanien poltto tekisi maailmasta pahemman paikan.
Manaaja

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Homeboy65 kirjoitti:"Vittuilu" on tässä kontekstissa liian banaali ja lievä ilmaisu. Kyse olisi törkeästä muslimien tunteiden loukkaamisesta josta 1) ei olisi mitään hyötyä ja 2) provosoisi heitä uusiin terroritekoihin 3) saattaisi monet länsimaalaiset vaaraan, mukaan lukien polttajat itse.

Olisi btw mukavaa, jos täällä länsimaissa ajateltaisiin välillä myös vastuuta, eikä vain vapautta. :idea:
Ajattelevatko raamattuja polttavat muslimit vastuuta? Onko kyseessä sillon törkeä kristittyjen tunteiden loukkaaminen josta 1) ei ole mitään hyötyä ja 2) joka provosoi kristittyjä ikäviin tekoihin kuten koraanien polttamisiin ja 3) saattaisi monet islaminuskoiset vaaraan, mukaan lukien polttajat itse?

Oma mielipiteeni on ettei apinoiden tasolle pitäisi laskeutua, mutta kyllä sen vastuun pitäisi mun mielestä olla molemminpuolista.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manaaja kirjoitti:

Oma mielipiteeni on ettei apinoiden tasolle pitäisi laskeutua, mutta kyllä sen vastuun pitäisi mun mielestä olla molemminpuolista.
Aevan.

Onko joku väittänyt muuta? :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Manaaja

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Väitän, että tykkäät ottaa sisäkönasussa parrua perseeseen.

Oliko tää asiakeskusteluissa? Ups!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kaksi kuoli koraanimellakoissa

Eikä mitään edes tarvinnut polttaa? Taidan uhata polttaa rekallisen koraaneja ja katsoa, josko saataisiin vaikka 1000 hengiltä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Koraanien poltto?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Wipe your ass in an american flag?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin