Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Zeb

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

So Hard kirjoitti:Kun sekä rullatuoliin joutuneet että lottovoittajat palaavat keskimäärin ajan myötä yleensä keskimääräiselle onnellisuustasolle empiiristen tutkimusten mukaan, voisi varmaankin melko turvallisesti todeta, että asia on näin.
Tämä lienee totta että ns. perusonnellisuustaso on melko pysyvä ominaisuus. Se vaan jäi tässä ketjussa hampaankoloon, kun tuntuu että aika äkkiä ihminen voidaan leimata jotenkin negatiiviseksi ja perusonnettomaksi jos on synkänpuoleinen suhteellisen lyhyenkin aikaa. Mielestäni huomattavasti omituisempaa olisi elleivät negatiiviset elämäntapahtumat juurikaan vaikuttaisi henkilön onnellisuuteen. Esimerkkinä nyt vaikkapa juuri Ninni, käsi ylös kuka hänelle sattuneiden tapahtumien jälkeen olisi onnensa huipulla. (Mitenkään ottamatta kantaa siihen ovatko tapahtumat osaltaan "omaa syytä" vai ei.)

Itseä ainakin riepoi vielä lisää jokunen vuosi sitten kun kaikki oli mennyt päin persettä jonkin aikaa itsellä (kuolemantapauksia, eroja ja muuta paskaa), niin tapasin serkkuni festareilla, ja tämä hyvin tietäen tapahtuneesta hämmästeli minulle että miksi ihmeessä minun pitää olla niin negatiivinen.

Ehkä olen täälläkin antanut noihin aikoihin negatiivisen ja onnettoman kuvan, ja näin tilanne varmasti tuolloin olikin, mutta siihen oli useampi syy. Yleensä pidän itseäni kuitenkin aika perusonnellisena ihmisenä.
prosessi

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

huima kirjoitti:Päälimmäisenä ajatuksena mielessä on kliseisesti pysynyt, että onnellisuus ja onnekkuus on loppupeleissä hyvin pitkälle ihmisen oma valinta, johon aivot voidaan suggestoida tai vastaavasti voidaan takertua omaan onnettomuuteen.

Oma asenne ja suhtautuminen maailmaan vaikuttaa paljon omaan fiilikseen, sekä myös siihen millaisia mahdollisuuksia maailmassa näkee, ts. kuinka onnekas kokee olevansa.
Onnellisuus ja onnekkuus ovat kai kuitenkin eri asioita, jotka siten myös toimivat vähän eri tavoilla. Lisäksi minulla on tarve erotella toisistaan ilmiöinä myös onnellisuus ja tyytyväisyys.

Onnellisuuden miellän lähinnä jonkinlaiseksi alkeelliseksi palautemekanismiksi aivoissa, joka palkitsee "oikeat" teot, jotka yleensä ovat niitä primitiivisiä tekoja, kuten pariutuminen, lisääntyminen, kotiinpaluu pitkän matkan jälkeen, nälkäisenä herkullisen ruoan syöminen, tärkeän ystävän tapaaminen tms. Eli aivot palkitsevat ja luovat tarpeen toimia samoin uudestaankin. Tällaisen tunteen täytyy olla hyvinkin voimakas, jotta siitä jäisi riittävän selkeä muistijälki pitkäksikin aikaa. Samaisesta syystä jatkuva ylenpalttinen onnellisuus on hankalaa, aivoja ei ole tarkoitettu sellaiseen.

Onnekkuuden taas miellän älykkyyden sukulaiseksi. Mitä älykkäämpi on, sitä enemmän mahdollisuuksia maailmassa näkee ja sitä paremmin pystyy arvioimaan näiden mahdollisuuksien toteutumistodennäköisyyksiä, jolloin oikeiden valintojen tekeminen helpottuu ja ihminen herkästi päätyy pitämään itseään onnekkaana. Tällaista älykkyyttä ei kuitenkaan pidä sotkea älykkyystesti"älykkyyteen", vaan esim. tässä ketjussa milli ja Elppis edustavat kuvaamaani älykkyyttä.

Sen sijaan huima itse miettii mielestäni oikeasti enemmän tyytyväisyyttä kuin onnellisuutta, ja oman tyytyväisyyden tasoihin on varmasti mahdollista vaikuttaa ihan järkeilemällä/itsesuggestiolla. Se pitää kuitenkin tehdä taiten, jos niin päättää tehdä, jottei päädy tyytymään liian kelvottomaan elämään. Urpiainen voinee kertoa/linkata taas kerran lisää sisäisen sankaruuden riskeistä...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koskaan ei voisi olla onnellisia ihmisiä ilman onnettomia, koskapa ei voi olla rikkaita ilman köyhiä ihmisiä tai viisaita ilman tyhmiä, määritelmät tarvitsevat vastakohtansa. Mutta nämä ominaisuudet eivät välttämättä ole toistensa seuralaisia? Jos on vähän tyhmempi niin ei huomaa ja kaipaa sitten sellaisia asioita joitten saamatta jääminen aiheuttaisi onnettomuutta?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Minua kiinnostaisi onnellisuus narsistin, kenties jopa psykopaatin, näkökulmasta. Oletko onnellinen?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Entä jos haluaisit tehdä omien arvojesi mukaisen ja omaan elämääsi sopivan asian, jonka tekeminen kuitenkin tuottaisi vanhemmillesi pettymyksen ja sinulle sen vuoksi surua, mutta tekemättä jättäminen aiheuttaisi sinulle surua ja ahdistusta sekä häiritsisi elämääsi, mutta haluaisit kuitenkin miellyttää vanhempiasi, jotta he eläisivät onnellisina, eikä heitä saisi vakuutettua siitä, että tekeminen olisi kaikessa suhteessa se parempi vaihtoehto?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Olen koittanut vältellä vaivaantumasta. Jospa kuitenkin lyhyesti, vaikka minut tuntien tästä tulee liian pitkä. Lyhyempi kuin puutteenalainen alakäyräni kumminkin.

Toisin kuin SikaMika sanoo, minä erittäin hyvin tiedostan ja olen sanonutkin, että kaikki ei ole muiden syytä. Olen tehnyt vakavia mokia elämässäni, anteeksiannon ulkopuolella, ja niiden takia en monesti saa untakaan.

Silti joillekin voi käydä niin, että palikat tai niiden puute on pedattu niin, että tuo optimistien happy-go-lucky elämä ei käykään. Eikä toimisi hellekään, jos samassa paikassa olisivat.

Ensinnäkin on geenit.
Ja joillekin voi käydä kuin minulle, että vaikka (kuviteltua) lahjakkuutta jossain olisi, täydellinen kädettömyys muissa ja samoissakin asioissa negaa sen, että sopisi yhtään mihinkään tässä maailmassa.

Minullakin on vaikka mitä intohimoja, mutta pääsisinkö vaikka ammattilentäjäksi, TKK:lle tai edes ohjelmoijaksi, lääkäriksi tai gigoloksi? En, vajavuuteni ylittävät mahdolliset lahjakkuuteni. Motorisia käden taitojakaan minulla ei ole.

Sittemmin olen huomannut, että omana itsenäni minulla ei olisi edes yleisöä. Kuolla kai täytyisi.

Sitten on joo lapsuuden kokemukset. Onhan ne minulla kohtuuhevejä jos ajattelen, mutta toisaalta oikeasti Itävaltalaisessa kellarissa kasvatetutkin pärjää henkisesti minua paremmin. Kyse lienee juuri siitä genetiikan perusluonteen ja olosuhteiden kombinaatiosta, jossa joku muu vain porskuttaa, jollekin muulle se jättää pysyviä vammoja.

Nyttemmin olen huomannut, että kaiken lisäksi vanhempani ovat, minä sanoisin ns. autistisia, että vaikka koko ajan ovat puhuneet omia juttujaan, ja minä olen ollut kiinnostuvani, mikään minun asiani ei ole koskaan kiinnostanut heitä pätkääkään. Kaikki mitä sanon, on ollut ihan kummallista. Sitten vasta nykyään olen nähnyt, että sirpaleina samaa kuin minulla on maailmalla vaikka kuinka paljon. Ihan pahaa tarkoittamatta vanhempani noin, ei ne vaan tajua. No, toisilla geeneillä, helpommin irtautuva, extrovertimpi ei tuosta vahingoittuisi, minun vanhempieni siitältämillä geeneillä minä kyllä.

Isäni varsinkaan ei ole koskaan opettanut minulle mitään. Mutta vahingoittavien hässimätekostensa lisäksi aina etsii vain kohtaa pilkata minua. Sitten järkyttyy ja pyhäinhäväistyy, kun minä otankin aseman keskellä ja teen samoin. Esim. päätän jotain omassa talossani.

Lisäksi psykopatologiani: pakkoneuroosioireet, jotka nyt ovat aikoja sitten ohi, mutta joiden lapsuusajan vakavuudesta en ole täällä avautunut. Jatkuva taipumus masennukseen vielä päällä.

Sitten Nussiva Maailma ei tätä käsitä. Mutta entäs miltä teistä tuntuisi, jos ette ollenkaan kelpaisi vastakkaiselle sukupuolelle? Minulle se tarkoittaa, että en ole ihminen. ja kuulkaas siinä on vaikea elää ilman sitä jumalallista kelpaavuus-energiaa, joka teillä itsestäänselvästi on.

Ns. "älyllisesti" on ollut jännä huomata, että en sovi sitten niin mihinkään kulttuuriin. Helppohan se on muiden vaikka Kitinässä "opettaa" minua, että minun pitäisi muuttua. Heidän ei tartte, eivätkä huomaa oman kulttuurinsa suhteellisuutta. He ovat jo luonnostaan tyytyväinen hammasratas siinä missä ovat. Eivätkä itsekään haluaisi niin paljon sopeutua pelkän römpsän takia. Alkaisitteko muslimiksi, vaikka kuinka opettaisivat hyvää hyvyyttään?

Lisäksi voi olla olosuhteita, jotka on järjestetty jo kauan ennen syntymääni. Jotka eivät todellakaan ole minun vikani. Aivan uskomattoman paha karma, sellaisia yhteensattumia ja idiootteja ja valehtelijoita tiellä, joita tekään ette kestäisi vetämättä itseänne jojoon. Korkeintaan Tix tietää yksityiskohtia.

Kun "varallisuudestani" sanotte.. se on ollut taistelua jo 13 vuotta. Ja olen keskellä painajaismaista oikeusjuttua. Käräjäoikeudessa voitin kirkkaasti, odotetaan Hovia ja kenties Korkeinta. Sittenhän riemuitsette, jos tuloksena päädyn takaisin vanhempieni kolmioon pitkäaikaistyöttömänä, ja minulla on miljoona euroa velkaa. Vaikka olen perijä ja ostaja. Ja mikään tuosta ei ole minun vikani.

Elikkä tässä on "pikku" stressiä. Teistä monikaan ei kestäisi samaa. Ja, ei, ei siitä poiskaan ole voinut kävellä. Ei se niin toimisi teilläkään tässä.

Edit: Enpä mahda mitään, mutta tunteeni, että olen maailman hammasrattaissa YLIMÄÄRÄINEN, ei olekaan pelkkää paranoiaa. Muut ovat kuin kivenjärkäleitä, jotka pönöttävät mahtavina. Minä olen hento tuuli. Jos yritän rattaisiin, minut murskataan ja ollaan loukkaantuneita, että edes yritän.. en rattaana vain itsenäni. Kuolla kai pitäisi.

Mutta entäs jos haluankin elää?
Siteeraan apostoli Paavalia, joka oli ketku, huijari ja hihhuli, siis vain rajoitettu sanonta tässä:
"Taivaan valtakunnasta Henki sanoo minulle, että viimeisinä päivinä jotkut menevät sinne väkisin."
Viimeksi muokannut Gat, 05.10.2010 3:13. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Varmistusselvennykseksi: kumpikaan viimeisimmistä viesteistäni ei viittaa Gatiin tai Ninniin.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

RolloTomasi kirjoitti:Entä jos haluaisit tehdä omien arvojesi mukaisen ja omaan elämääsi sopivan asian, jonka tekeminen kuitenkin tuottaisi vanhemmillesi pettymyksen ja sinulle sen vuoksi surua, mutta tekemättä jättäminen aiheuttaisi sinulle surua ja ahdistusta sekä häiritsisi elämääsi, mutta haluaisit kuitenkin miellyttää vanhempiasi, jotta he eläisivät onnellisina, eikä heitä saisi vakuutettua siitä, että tekeminen olisi kaikessa suhteessa se parempi vaihtoehto?
Liikaa muuttujia. Tai spekulointeja. (Mut kerrankin Rollo liatto mut ajatteleen.)
IMO oman onnellisuus menee vanhempian miellyttämisen ohitse. Abaut siinä murrosiässä, siks kai se onkin sen niminen kehitysvaihe. =P Tai kenen tahansa miellyttäminen ohitse kenen tahansa muuun (itsen) kustannuksella. Paino sanalla MIELLYTTÄMINEN. Bullshit, jos pohjaa ei oo.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Gat kirjoitti:....
Sä olet vanhempies henkisen insestin uhri. Piste.
Ja se ei ole sun syys. Mut aika vaikee siltä pohjalta ponnistaa yhtään mihkään.
[Kun sinne terapiaan et suostu. Siellä saattaisit saada vähän erilaista näkemystä, ja jopa - parhaassa tapauksessa - päästä pois (edes osasta) kärsimyksistäs.]
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

^^ sori Lapitii, mut sulta tais mennä känässä osa tekstistä ohi. Vastauksesi sopii paremmin Gatin kysymykseen lapsenlapsista. Tässä kysymyksessä lapsi joutuu molemmissa tapauksissa kohtaamaan surun. Onnellisuus voi kuulua kuvioihin vain kykynä elää tämän surun kanssa. Vastausvaihtoehto ei siis ole, että voisit valita oman onnellisuuden. Kysymys on siitä, kumman surun valitsisit. (Voi myös olla, että käytän sanaa miellyttää väärässä merkityksessä.)
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

RolloTomasi kirjoitti:^^ sori Lapitii, mut sulta tais mennä känässä osa tekstistä ohi. Vastauksesi sopii paremmin Gatin kysymykseen lapsenlapsista. Tässä kysymyksessä lapsi joutuu molemmissa tapauksissa kohtaamaan surun. Onnellisuus voi kuulua kuvioihin vain kykynä elää tämän surun kanssa. Vastausvaihtoehto ei siis ole, että voisit valita oman onnellisuuden. Kysymys on siitä, kumman surun valitsisit. (Voi myös olla, että käytän sanaa miellyttää väärässä merkityksessä.)
Niin no, tai sit mä ymmärsin sen "miellytttämisen" väärin, kuten vähän oletinkin. Ja keskenhän tuossa ajatus loppui eniveis.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gattiksen vuodatuksen vastapainoksi elämäntapakonsultin neuvoja. Itse olen tietenkin elänyt kadehdittavaa elämää ja saavuttanut paljon tähän ikään mennessä. Suuresti sen ansiosta, että jo nuorena ymmärsin, että elämä on valintoja ja olen tarkoituksella ohjannut itseäni haluamiini suuntiin, enkä ole jäänyt ajelehtimaan mihin maailma tyrkkii.

Kaikkea ei voi saada, siksi on tärkeää valita suunta johon puskee ja tavoitella muita asioita mahdollisesti joskus myöhemmin. Jotkut asiat on tiukemmin sidoksissa aikaan ja ihmisen ikään kuin toiset. Ne on pakko priorisoida tärkeimmiksi silloin kun aika on otollinen, jos ne haluaa toteuttaa. Jos tuntuu ettei niitä halua priorisoida tärkeimmiksi sillä hetkellä, kannattaa niistä luopua suosiolla.

Lahjakkuus on yliarvostettua. Mitä vaikeampaa tavoitteen saavuttaminen on, sitä enemmän siihen pitää panostaa. Lahjakkuutta tärkeämpää onkin harjoittelu ja oikeastaan hyödyllisin lahjakkuuden laji on taito ja kärsivällisyys opetella asioita. Jos tuntuu, ettei jaksa, innostus riitä tai ehdi opetella jotain asiaa, kannattaa suosiolla harkita tavoitteita uudestaan, sillä todennäköisesti ajatus tavoitteesta on ruusuisempi kuin todellisuus. Määränpäätä tärkeämpää on matkasta nauttiminen, joten tavoitteiksi kannattaa valita asioita joiden tavoittelusta nauttii, koska jälkeenpäin katseltuna voi olla tyytyväinen käyttämiinsä vuosiin vaikka tavoite olisi osoittautunut liian suureksi. Suurien tavoitteiden saavuttaminen voi vaatia kaikkien päätösten tekemistä, eli elämistä, tavoitteen ehdoilla.

Tee omat unelmasi. On ihan turha lähteä tavoittelemaan yhteiskunnan tarjoamaa normielämää, koska jokaisella meistä on eri asiat, jotka tekevät onnelliseksi. Siksi kannattaa miettiä mitkä itselleen ovat niitä asioita joista saa iloa elämään.

Itseään, ajatteluaan ja maailmankatsomustaan voi muuttaa. Kliseistä mutta totta. Keskittymällä positiiviseen ja tavoitteelliseen ajatteluun ja kieltäytymällä negatiivisista ajattelumalleista systemaattisesti ihmisen ajattelumalli muuttuu ajan kanssa. Tämä on kyllä haastavaa, koska motivaation pitää löytyä henkilöstä itsestään eikä se oikein suju puolivillaisella lähestymisellä, vaan projektiin täytyy sitoutua tosissaan, eikä kukaan voi tehdä sitä sinun puolestasi. Been there, done that, joten en hyväksy vastaväitteitä tästä asiasta.

Ontopic: Onnettomat ihmiset on onnettomia, koska eivät osaa tehdä päätöksiä, jotka ohjaisivat omaa elämäänsä onnellisempaan suuntaan. Päättämättömyydessään he ajautuvat huonoihin ratkaisuihin, joilla vain huonontavat omaa tilaansa, vaikka se valintahetkellä saattaa tuntua mukavalta. Heistä voi tulla onnellisempia, jos he saavat jossain vaiheessa aikaiseksi ryhtiliikkeen ja ryhtyvät ohjaamaan elämäänsä ajautumisen sijaan. Monilla pohjaan ajautuneilla uskoon tulo on ollut parempaan elämään auttanut tie, koska uskonto on antanut toimintamalleja ja valmiita valintoja, jotka helpottavat elämää, mutta antaa toisaalta varsin ylhäältä ohjatun maailmankuvan, joka kuitenkin on tyhjää parempi vaihtoehto, jos henkilön voimavarat ei riitä oman maailmankuvan muodotamiseen.

Unelmoikaa ja ennen kaikkea toteuttakaa haaveitanne, sillä aikaa on rajatusti, vain yksi ihmiselämä, joten älkää tuhlatko tilaisuuttanne.

Vallankin Gattis, kun on resulssit tehdä elämällään mitä haluaa, niin miksi hitossa kyyhöttää laatikossa ja murehtia kun ei mielestään täytä yhteiskunnan standardeja eikä saa pillua. Tee elämässä jotain kivaa; opiskele, urheile, harrasta, suorita vaikka se lentolupakirja tai joku muu mistä haaveilit toisessa ketjussa. Pari viikkoa tai kuukautta Zermattissa Matterhornin rinteillä vaellellen vois oikeesti tosi hyvää. Lokakuussa siellä on syyskelit kauneimmillaan, joten kun heti lähdet, niin ehdit vielä tälle vuodelle. Pillua saat todennäköisemmin sitten, kun olet ensin saavuttanut onnellisen elämän.
masa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: Vallankin Gattis, kun on resulssit tehdä elämällään mitä haluaa, niin miksi hitossa kyyhöttää laatikossa ja murehtia kun ei mielestään täytä yhteiskunnan standardeja eikä saa pillua.

En tiedä kuka olet ja oletko vaikuttanut palstalla ennen, joten lähden siitä olettamuksesta että että olet uusi tulokas.

Vinkki nro 1.

Älä hukkaa aikaasi Gattacan opastamiseen. Tuhlaat vaan aikaasi ja turhaudut, sillä Gattaca ei ota minkäänlaisesta neuvosta mitään vinkkiä. Vika on aina ympäröivässä maailmassa, eikä hänessä itsessään.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ensimmäinen nimimerkki kitinässä.

Ei tietenkään kuuntele, koska itsesäälissä rypeminen on mukavampaa kuin omasta elämästään vastuun ottaminen. Aika on kriittinen niukkuushyödyke ja minusta on vaan sääli, kun joku jättää taloudellisen riippumattomuuden mahdollistaman ajan käyttämättä. Yksi ihmiselämä ei vaan ole riittävästi työntekoon ja itsensä toteuttamiseen. Se on kovin niukalti, vaikka ei töitä tarvitsisi tehdäkään, joten aion täältä töistä käsin heristellä moraalista sormeani parantaakseni omaa oloani :D
masa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:parantaakseni omaa oloani
Gattacan kanssa mission impossible. Se on kookaburra.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Äläs nyt. Musta oli oikein mukava muotoilla edellistä mielestäni nokkelaa ja hupaisaa loppukevennystä, joka siis, de facto, paransi olotilaani, kuten tämäkin viesti. Toisekseen musta Gattiksen kirjoitukset on usein hauskoja, koska ymmärtääkseni niissä on paljon toimivaa, mutta ei kaikkien mielestä hauskaa, huumoria, niin kuin urpiaisenkin viesteissä. Voi tietysti olla, että ymmärrän väärin ja olen erheellisesti tulkinnut vakavalla mielellä kirjoitetut sanamuodot ja valinnat humoristisiksi.
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Palstaneitsyyden menettämiseen kuuluu hyvää tarkoittavien neuvojen antaminen gattikselle. KSE:n (kostea-silmä-exitin) teko kuuluu myös initiaatioprosessiin. Vasta sen jälkeen voidaan hyväksyä täysivaltaiseksi kitinäläiseksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hitsi. Meikäläiseltä on tainnut jäänyt KSE tekemättä.

Ilmankos.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:Äläs nyt. Musta oli oikein mukava muotoilla edellistä mielestäni nokkelaa ja hupaisaa loppukevennystä, joka siis, de facto, paransi olotilaani, kuten tämäkin viesti.
Olet matkalla kohti pimeyttä. Gattaca on kuin Darth Vader, Come to the dark side -houkutuksellaan..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KSE tuskin kuuluu valikoimaani, koska olen itsekeskeinen, omahyväinen ja elitistinen paskiainen jota ei oikeasti kiinnosta miten vähempiarvoiset tuhlaa elämänsä.

Suomenruotsalainen olis ollu kiva lisätä listaan antamaan sellasta arvokkuutta ja extrabuustia sekä luomaan Wahlroosmaista imagoa, mutta sehän olisi mennyt valehtelemiseksi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Äläs nyt. Musta oli oikein mukava muotoilla edellistä mielestäni nokkelaa ja hupaisaa loppukevennystä, joka siis, de facto, paransi olotilaani, kuten tämäkin viesti.
Olet matkalla kohti pimeyttä. Gattaca on kuin Darth Vader, Come to the dark side -houkutuksellaan..
Ei. Kyllä mä syyttäisin nykyisestä olotilastani luonnontieteiden korruptoivaa vaikutusta.
masa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: olen itsekeskeinen, omahyväinen ja elitistinen paskiainen jota ei oikeasti kiinnosta miten vähempiarvoiset tuhlaa elämänsä.

Kuvailit juuri peruskitinäläisen.
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti:KSE tuskin kuuluu valikoimaani...
Kuuluisat viimeiset sanat.
So Hard

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: olen itsekeskeinen, omahyväinen ja elitistinen paskiainen jota ei oikeasti kiinnosta miten vähempiarvoiset tuhlaa elämänsä.
Kuvailit juuri peruskitinäläisen.
Oletko sinä peruskitinäläinen? :wink:
masa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Oletko sinä peruskitinäläinen?

En ymmärrä kysymystä. Kaikki me muuthan olemme, paitsi ninni, rollo ja gattaca.
Vastaa Viestiin