Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: Nimimerkkki Vagabondo vetäköön vitun päähänsä. Ei tiedä mistä puhuu. Jos todella optimismilla ja omilla hyvillä valinnoilla pystyisi kääntämään (kuten tilanteessani nyt) 60 vuoden takaiset tapahtumat kauan ennen syntymääni, voisi estää ettei ahnas pelle haastanut minua käräjille, voisi estää Hovioikeuden istunnon tai optimistitelepaattisesti vaikuttaa päätökseen muutenkin kuin asianajajaa ohjaamalla niin onpa Sarasvuotakin parempi guru.

Tässä ei voi edes investoidakaan "yritykseeni" kun en tiedä viedäänkö minulta pääoma pois vai ei. Totaalinen halvaannus jo vuosia tämän jutun takia. Käräjäoikeudessa voitin, nyt niillä on uusi metku. Asiaankuulumaton, mutta ukkotuomaritkin ovat ihmisiä. Samassa kusessa ovat nyt vanhempanikin, tukijoukkoina ja taas todistajiksi raahaten marraskuun lopussa. Heidän loppikänsä on nyt tätä piinaa.

Minulla vuosia, vuosia, vuosia odottamista, pelkoa, odottamista, jännitystä aamulla, illalla, päivällä ja yöllä. Ainoa keino olla huolehtimatta olisi kai vittu zeniläinen valaistuminen. Ja ei, ei Vagabondokaan näissä oloissa voisi vain kävellä pois tästä tai valita toisin. Ja tässä olen ollut jo 13 vuotta samassa suossa, ei hetken pikku valintoja.
LOL Jotenkin osasinkin odottaa täydellistä kieltoreaktiota. Elämässä tarjolla olevat vaihtoehdot ei aina ole sellaisia kuin niiden toivoisi olevan, mutta aina niitä on. Jos ei voi muuta valita, niin sen miten suhtautuu asioihin. Mutta eihän se koskaan ole niin teille valittajille. Maailma on olemassa, jotta se voisi potki teitä päähän ettekä te voi tehdä mitään. Vallankin väistäminen on ehdottomasti kielletty.

Ei raha tuo onnea, vaikka se nostaakin elintasoa ja helpottaa arjen pyörittämistä. Jos rahan kylkiäisenä tulee noin paljon tuskaa ja se meinaa tuhota koko elämän, niin kannattaisko pohtia onko siitä luopuminen loppupeleissä niin vakava asia?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Kävi kuin päin tahansa, itket lopulta, että prosessi vei sulta elämän.
Sialla on tässä pointti. Skenaarioita on kolme:

1) Oikeusjutussa käy hyvin, saat pitää rahasi viimeistä penniä myöten (todennäköistä) ja kaikki pelkääminen ja rahan päällä istuskelu on ollut turhaa, olet vanha ja väsynyt.

2) Oikeusjutussa käy huonosti ja menetät osan jostakin, josta et nauttinut lainkaan sillä aikaa kun sinulla oli se. (Epätodennäköistä, mutta mahdollista)

3) Oikeusjutussa käy joko hyvin tai huonosti, mutta sitä ennen ehdit reissata, nauttia elosta, naida pystytisuja minkä kerkeät ja tuntea olevasi elossa. (Rinnakkaisuniversumiskenaario.)

Alkoholin jatkuva vetäminen aiheuttaa masennusta. Muutaman tuusan investointi siihen, että menee jonnekin lämpimään vetämään pystytisumisuja voisi oikaista perspektiiviä. Tämä ei sisällä fiilistesi vähättelyä vaan ajatuksen siitä, että elämä ei ole ikuinen.
Sen verran päissäni, että lainaan tuon kokonaisena. Vielä minä tienaan enemmän kuin juon.

Ensinnäkään Sialla ei ole asiaa. Tulkitsenko ihan väärin, että mielestään esim. hän olisi hoidellut asian suit sait? Vitut, ei siitä pojusta siihen olisi.

Sinä jos kuka tiedät, miten ainutlaatuinen keisi tämä on. Henkimaailman asioita. Lakia tähän ei ole. Ilmeinen ennakkotapaus, magiaa kellä on isoin Mojo.

Ja ehkä olen "hieman" tehnyt asian eteen. Ei kukaan muukaan olisi selvinnut eno/äitee -tilanteestani muuten kuin ampumalla ne ja se serkkupoikakin. Ei paljon hyödyttäisi..

Mielenkiintoista muuten, että R. kertoi keskittyneensä juttuun koska häntä on suositeltu. Ja kehui osallistumistani. Entäs ne muut asiakkaat, joille ei suositella ja jotka luottavat "asiantuntijaan". Minä olen vittu tehnyt yli puolet sen työstä ite. Sun kontribuution mukaan saamiseksi piti mainita kahdesti. Sitten viime tunnilla lisäsi kertomaani asiaa, jota en ollut edes pyytänyt lisäämään. Ja käräjillä loppupuheenvuoronsa oli melkein minun tekstiäni, ihan pyytämättä. Mistä teille juristeille maksetaan? Tai jos hyvin käy, en maksa kuin sinulle mallasviskipullon.

"Nauttimisesta" että eihän minua ihan paljaaksi kynittäisi, ja vaatimattomat himoni tyydytän tän jälkeenkin, kävi miten kävi. Kummiskaan nyt ei huvita ja se on ihan minun asiani.

Etkä sinä tai minä sitä muuta, että tämä ON stressaavaa, ja stressaa jopa niitä mulkkuja vanhempiani.
Vagabondo kirjoitti:
Gat kirjoitti: Nimimerkkki Vagabondo vetäköön vitun päähänsä. Ei tiedä mistä puhuu. Jos todella optimismilla ja omilla hyvillä valinnoilla pystyisi kääntämään (kuten tilanteessani nyt) 60 vuoden takaiset tapahtumat kauan ennen syntymääni, voisi estää ettei ahnas pelle haastanut minua käräjille, voisi estää Hovioikeuden istunnon tai optimistitelepaattisesti vaikuttaa päätökseen muutenkin kuin asianajajaa ohjaamalla niin onpa Sarasvuotakin parempi guru.

Tässä ei voi edes investoidakaan "yritykseeni" kun en tiedä viedäänkö minulta pääoma pois vai ei. Totaalinen halvaannus jo vuosia tämän jutun takia. Käräjäoikeudessa voitin, nyt niillä on uusi metku. Asiaankuulumaton, mutta ukkotuomaritkin ovat ihmisiä. Samassa kusessa ovat nyt vanhempanikin, tukijoukkoina ja taas todistajiksi raahaten marraskuun lopussa. Heidän loppukänsä on nyt tätä piinaa.

Minulla vuosia, vuosia, vuosia odottamista, pelkoa, odottamista, jännitystä aamulla, illalla, päivällä ja yöllä. Ainoa keino olla huolehtimatta olisi kai vittu zeniläinen valaistuminen. Ja ei, ei Vagabondokaan näissä oloissa voisi vain kävellä pois tästä tai valita toisin. Ja tässä olen ollut jo 13 vuotta samassa suossa, ei hetken pikku valintoja.
LOL Jotenkin osasinkin odottaa täydellistä kieltoreaktiota. Elämässä tarjolla olevat vaihtoehdot ei aina ole sellaisia kuin niiden toivoisi olevan, mutta aina niitä on. Jos ei voi muuta valita, niin sen miten suhtautuu asioihin. Mutta eihän se koskaan ole niin teille valittajille. Maailma on olemassa, jotta se voisi potki teitä päähän ettekä te voi tehdä mitään. Vallankin väistäminen on ehdottomasti kielletty.

Ei raha tuo onnea, vaikka se nostaakin elintasoa ja helpottaa arjen pyörittämistä. Jos rahan kylkiäisenä tulee noin paljon tuskaa ja se meinaa tuhota koko elämän, niin kannattaisko pohtia onko siitä luopuminen loppupeleissä niin vakava asia?
Tämäkin kokonaan. Että näkyy oma tekstini.
Ensinnäkin kiitos, että arvostat ns "huumoriani". Mitä täällä kerron, on useimmiten totta, mutta mitä kerron ja miten on tietenkin enimmäkseen provoilua. Ei kuitenkaan tässä ketjussa.

Mitä vittuu sää ketku selvität? Kommentoin yllä sitä, että tulkitsin sinun tarkoittavan, että "oikeilla valinnoilla" tämän olisi voinut välttää. Demonstroin että ei todellakaan. Et sinäkään samassa tilanteessa olisi voinut.

Ja vittu, olen sanonut ja tiedän tehneeni vakavia mokia elämässäni. Kaikki ei todellakaan ole muiden syitä. Mutta osa on. Väittäisitkö keskitysleirin jutkulle, että hän ei saa valittaa, kyse on hänen omista huonoista valinnoistaan?

Mikä sun pointti on? Etten saisi stressata?
No se vaatisi zen-tasoisen vapauden, kaikesta toivosta luopumalla, mutta kaikki halu säilyttämällä. Tiedän mitä se on, parit satorit selvinpäin vetäisty. Silti se ei poista teknistä ongelmaa. Tai vajakki-vanhempieni tilannetta. Ja mikä silloin olisin, sitä ei kukaan teistä hyväksyisi, eikä kirjoitettaisi tarinaa kuin jostain Hamletista (mikä on valaistumistarina). Mutta toisalta mitäpä minä silloin sitä.

Jaa että olisin luovuttanut? Se on suosituksesi? Ei kannata? Olisitko sinä luopunut talosta, joka minulle on lapsesta asti luvattu, jossa olen tehnyt paljon, itsestäänselvästä kodistani, euromiljonääriydestä, kaiken pitkän taistelun unohtaen, tilanteessa, jossa saatan jopa voittaa? Ja jossa vastoinkäymiset tulevat tipoittain, hivuttamalla, ei kertarykäisyllä jossa päättää jatkaako.

Tilanne on mikä on, ja kukaan teistä ei olisi voinut tässä tilanteessa sitä estää tai pärjätä paremmin. Ehkä huolenne on, että juuri nyt en lystäile tarpeeksi? Vittuuko se teille kuuluu? No O.K. lupaan tilata kokoyön Girl Friend Experience -huoran. Tyydyttääkö teitä?
Viimeksi muokannut Gat, 06.10.2010 3:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Gat kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:henkinen insesti
...
As in, sun taakaks on jo pienenä laitettu vastuuta, joka ei lapselle kuulu. Eikä kuulu myöskään yksityiskohtaiset kuvaukset vanhempien väleistä. Eikä kommenttien kyselyt niihin. Eikä vastuu niistä. Mä oikein nään kuinka sua pidetty sä niissä pihdeissä antamatta tilaa kasvaa omana itsenä. Haettu aikuisten jutuille tukea sieltä mistä ei todellakaan pitäisi. Kyllä sillä helpostikin rampauttaa ihmistaimen.
Enkä usko että kukaan tämänkään palstan "kovista jätkistä" ois noista selvinny saamatta siipeensä ja pahasti. Helppohan se tietty leukojaan on louskutella.
I really feel for u.

Edit/lisäys: Just IMHO.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti:"oikeilla valinnoilla" tämän olisi voinut välttää.
Ei. On asioita joita ei voi välttää. Siihen miten ne käsittelee, ja miten niistä selviää elämässä eteenpäin, voi vaikuttaa. Tällä hetkellä teksteissäsi tämän asian tiimoilla on niin paljon tuskaa ja katkeruutta, että rahanahne mulkku voittaa käy oikeudessa miten vain. Jos pystyy hyväksymään menneet ja taistelemaan itsensä irti katkeruuden tunteista, voittaa ainakin elämänsä vaikka rahat meniskin.

Oikeesti, jos varat ei ole hukkauskiellossa, niistä kannattaa nauttia silloin kun ne vielä on olemassa.

EDIT: Gattis, tarkoitus ei ole loukata, vaikka teksti voi vaikuttaa tylyltä vittuilulta elämääsi kohtaan. Olen tavannut kaltaisiasi ihmisiä aiemminkin ja ystävällisesti ja pehmeästi esitettynä asia yleensä norataan täysin. Provoamalla saadaan edes vähän ajatusta liikkeelle, mutta hyvin, hyvin harvoin viesti menee perille eikä mitään muutosta tapahdu ellei henkilölle tule tunnetta, että asialle pitäisi oikeasti tehdä jotain. Yleensä ne jotka apua eniten tarvitsisivat, sitä vähiten haluavat ottaa vastaan.

En jatka asiasta julkisella foorumilla tämän enempää ja koitan välttää viittauksia sinuun asian tiimoilta jatkossa, sillä asia ei minulle varsinaisesti kuulu eikä vaikuta elämääni. Oma on elämäsi, itse päätät miten sen aiot elää ja kannat vastuun päätöksistäsi. Niin kauan kuin ihminen ei itse halua muuttaa elämäänsä ja ajattelutapaansa, ei ulkopuoliset pysty auttamaan ja kukaan ei sitä voi toisen puolesta tehdä.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 06.10.2010 9:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
Eikä siihen mikään terapia auta,
Et voi tietää, kun et ole kokeillut. Mutta ymmärrän, että sulla on niin kiire, että ei ole aikaa terapiaan, ja sitten kun se terapia vielä maksaisikin. Harmin paikka.

Jokin aika sitten mietin, että oletko Gattis tajunnut, että kun kuolet, niin rahasi menevät valtiolle?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Jokin aika sitten mietin, että oletko Gattis tajunnut, että kun kuolet, niin rahasi menevät valtiolle?
Kyllähän G siitä löikin vitsiä.

Ja kai puhui siitä, että voisi testamentata rahat jonnekin yliopiston toimintaan.

Ainoa ongelma tuossa ajattelussa on se, että testamentinkin tekemiseksi pitäisi toimia ja olla toteuttaja.

Mutta olisiko tässä joku Kitinän laki. Ennen pitkää kaikki keskustelut kääntyvät Gattacaan?
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti: Mutta olisiko tässä joku Kitinän laki. Ennen pitkää kaikki keskustelut kääntyvät Gattacaan?
Kyllä mä olen tuota formuloinut. :leuhka:

"Lopulta jokainen kitinäkeskustelu aiheesta riippumatta kääntyy käsittelemään Gattacan ongelmia"
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ei sun elämä gattis ole mitenkään poikkeuksellisen vaikeaa ollut. Maailma on täynnä täysin toimivia ihmisiä, jotka ovat eläneet paljon paljon vaikeamman elämän. Ihmiset ovat olleet keskitysleireillä, heidän vanhenpansa on raiskattu ja tapettu heidän silmiensä edessä, tai he joutuneet insestin uhreiksi, tai olleet monta vuotta kellarissa ja selvinneet selväjärkisinä ja toimintakykyisinä. Scorettamattomuutesi on aivan omaa syytäsi. Pyörätuolissa olevat kääpiötkin skorettavat.

Mutta tietysti sun geeneillesi elämäsi oli liikaa ja geenejäänhän ihminen ei voi valita.

Mutta kuten masa jo sanoikin, asiat eivät koskaan ole niin huonosti, etteikö niitä ryyppäämällä saisi huonommiksi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mä erottaisin kanssa ehdottomasti toisistaan onnellisuuden ja tyytyväisyyden. Itse en ole koskaan aivan kaikkeen tyytyväinen, mikä on yksi onnellisuuteni edellytyksistä. Toisaalta toinen edellytys on siinä, että osaa olla tyytyväinen asioihin, joihin ei voi vaikuttaa. Tämä on mulle joskus aika vaikeaa; varmaan siksi että koskaan ei voi olla aivan varma ettei sittenkin kuitenkin jotenkin vähän voisi vaikuttaa.. Jos oikein kovasti yrittää!

Onnellisuus on mulle ensisijaisesti tunne, siinä missä tyytyväisyys on analyyttinen johtopäätös. Onnellisuuden tunnetta voi kokea, vaikka elämä menisi päin mäntyä. Tultuani jätetyksi vuosia sitten, isku oli niin kova että menin joksikin aikaa käytännössä toimintakyvyttömäksi ja jouduin matkustamaan vanhempieni luokse päästäkseni pahimman kriisin yli. Hädin tuskin sain hoidettua itseni juna-asemalle ja olin läpitunkevan kuolemisen tunteen halvaannuttama. Asemalla näin onnelliselta näyttävän lapsiperheen ja tunsin itseni onnelliseksi, koska joillakuilla sentään maailmassa meni niinkin ihanasti.

Uskon ilman muuta, että mitä enemmän pystyy elämässään onnen tunnetta kokemaan, sitä paremmin elämä lopulta sujuu. Ihmisaivot ovat jatkuvassa muutoksen tilassa, ja jokainen kokemus ja tuntemus muokkaa niitä osaltaan. Tuloksena lienee jonkinlainen syöksykierre joko myönteiseen tai kielteiseen suuntaan, koska mitä enemmän kielteistä virittyneisyyttä meissä on, sitä helpommin sitä syntyy lisää ja päin vastoin. Toimii myös mikrotasolla:
huima kirjoitti:Oma asenne ja suhtautuminen maailmaan vaikuttaa paljon omaan fiilikseen, sekä myös siihen millaisia mahdollisuuksia maailmassa näkee, ts. kuinka onnekas kokee olevansa. Muistan muutamia kokeita, joista joskus luin - joissa siis koehenkilöt selasivat lehtiä, joiden sivuille oli teipattu / liimattu rahoja ja ohjeita. Muistaakseni lopputulos oli, että onnekkaaksi itsensä kokeneet ihmiset löysivät enemmän rahaa ja toisaalta löysivät ja ymmärsivät oikeat ohjeet helpommin -- ymmärtäen nopeammin esimerkiksi koska testi oli ohi.
Vaikka onnekkuus onkin eri asia kuin onnellisuus, itsensä kokeminen onnekkaaksi on myönteinen tunne eikä lopulta kovin kaukana mainitusta onnellisuuden kokemuksesta. Hyvällä fiiliksellä asiat sujuvat paremmin kuin paskan maku suussa. Uskoakseni etenkin suurta henkistä panosta edellyttävät suoritukset. Mä en esimerkiksi pysty tekemään työtäni huonolla fiiliksellä edes välttävästi, minkä vuoksi olen aika tarkka siitä ettei esim. kitinöinti pilaa fiiliksiä. Mut tosiaan olen myös kuullut tutkimuksista, joissa ihan yksinkertaisetkin tehtävät onnistuvat hyvällä fiiliksellä paremmin.
Jos ajattelemme ja tunnemme negatiivisesti, voimmeko siis jäädä oman negatiivisuutemme vangiksi?
Mun isä on yksi esimerkki tästä. Lähtökohtaisesti kielteinen suhtautuminen mm. vieraisiin ihmisiin on johtanut itseään toteuttavan ennusteen syntymiseen. Eli vieraiden ihmisten tapaaminen todella myös on hänelle pääasiassa kielteinen kokemus. Tämän sitten katsotaan osoittavan hänen olevan oikeassa siinä, että ihmiset ovat epämiellyttäviä. Gattacalla on naisten suhteen havaittavissa samaa ajattelun kehämäisyyttä.

Olen yrittänyt ottaa isäni tapauksesta opikseni, ja huomannut omakohtaisestikin miten paljon oma suhtautuminen vaikuttaa, ja miten laaja-alaisesti. Uskoni oman suhtautumisen vaikutukseen onkin poikkeuksellisen voimakas, ja sitä minkä verran omassa elämässäni saan siitä hyötyä, uskon lähinnä omien voimavarojen rajoittavan. Aina ei vain oma usko tai energia riitä kääntämään uhkaavaa tilannetta ympäri, vaikka se olisikin periaatteessa mahdollista.
Toki mielelläni kuulen, jos on jakaa empiirisiä kokemuksia ja vinkkejä siitä miten itse olet saanut käännettyä omaa päätäsi sellaiseen suuntaan, että elämä on toiminut paremmin tai kuinka armottoman vitutuksen on saanut suggestoitua halutessa pois.
Mäki haluun vinkkejä!

Toistaiseksi ehdottomasti paras keino, joka itselläni on tiedossa, on toisen ihmisen usko silloin kun omat voimat ehtyvät. Se, että toinen sanoo vakuuttavalla ja rauhallisella äänellä tietävänsä, että [...tähän tavoitetilan kuvaus]. Toimii silloinkin, kun mainittua asiaa ei edes kukaan voi tietää - vaikutus tulee tunnekanavaa pitkin, analyyttisten prosessien ohi, ja on mitä voimallisin.
En sano, että negatiivisuus tai kriittisyys olisivat paheita. Joillekin tyytymättömyys ja kriittisyys nykyiseen tilaan on voinut olla ja on eteenpäin ajava voima. Käsikirjoitus ei ollut tarpeeksi hyvä, kierrosaika ei ollut tarpeeksi nopea, rautaa ei noussut tarpeeksi tangosta ja niin edelleen. Eli tyytymättömyydellekin on oma paikkansa ja se voi toimia eteenpäin auttavana voimana.
Nimenomaan. Suunnittelija X:n mallisto oli niin hyvä, että mä en vuosienkaan työn jälkeen pysty samaan, ja se jos mikä on mahtavaa! (Vähemmän mahtavaa on tällaisten elämyksien harveneminen sitä mukaa mitä paremmaksi tulee, mutta onneksi mä saan näitä vielä riittävän usein.)
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja exsu »

EveryWoman kirjoitti:
huima kirjoitti:Toki mielelläni kuulen, jos on jakaa empiirisiä kokemuksia ja vinkkejä siitä miten itse olet saanut käännettyä omaa päätäsi sellaiseen suuntaan, että elämä on toiminut paremmin tai kuinka armottoman vitutuksen on saanut suggestoitua halutessa pois.
Mäki haluun vinkkejä!
Mä voin kertoa mun Sarasvuo-hetken!

Olin yläasteella kun Jari Sarasvuon "Sisäinen Sankari" ilmestyi. Olin kirjasta aivan liekeissä ja käsitin, että mun ei tarvitse olla keskinkertainen vaikka suurin osa muista olisikin. Murrosiän jälkeen käsitykseni muiden vajaavaisuudesta hieman tasottui, mutta tärkein opetus jäi kuitenkin jonnekin takaraivoon; jos on jossain hyvä niin sitä voi olla ihan vapaasti ja rauhassa, ei se ole muilta pois.

Muutos oli silloin merkittävä, koska muiden teinien tavoin koin paineita joukkoon kuulumisesta. Kuuluin todistuksen perusteella luokkani parhaimmistoon, mutta toisaalta vietin aikaa eniten niiden kanssa, jotka etenivät rimaa hipoen luokalta toiselle. Olin huono pahis ja vielä huonompi hikari. Sitäpaitsi olin pienituloisen ja äärimmäisen vaatimattoman yksinhuoltajan tolkuttoman kunnianhimoinen tytär, joka ei voinut mitenkään kuvitella jäävänsä sinne paskalähiöön yhtään pidemmäksi aikaa kun oli välttämätöntä, ja joka poti tämän tunteen johdosta jatkuvasti huonoa omaatuntoa. "Sisäinen sankari" muljautti kielletyn sallituksi.

En muuten ole aikuisena lukenut ko. kirjaa, mutta olen kuullut sen olevan surkea. Olen halunnut säilyttää illuusion.
:D
SikaMika

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Gat kirjoitti:
Ensinnäkään Sialla ei ole asiaa. Tulkitsenko ihan väärin, että mielestään esim. hän olisi hoidellut asian suit sait? Vitut, ei siitä pojusta siihen olisi.
Haluatko lyödä miljoonasta eurosta vetoa?
elco

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja elco »

SikaMika kirjoitti:Kävi kuin päin tahansa, itket lopulta, että prosessi vei sulta elämän.
Osittain oikein. Tässä käy kuulkaa niin, että tämä oikeuskeissi on taas yksi naula jo ennastaan nauloja täynnään olevaan arkkuun. Sinne vaan jonon jatkoksi: ulkomailla sitten 1977:n (ja silloinkin teltassa), juopon enon, petollisen isän, etäisen äidin, 736e/h tukityöllistetyn kurjan arjen jneyms perään.

Ottaen huomioon nuo musertavat vastoinkäymiset niin eikös Poikuus ole pärjännyt itseasiassa aika hyvin elämässään? Ei ole antanut vastoinkäymisten pahemmin lannistaa, sano.

Kysymys kuuluukin, notta mikä on se seuraava naula? Veikkaan jotain terveysongelmaa tai kunnan viskaalia, joka lähestyy jonkun velvoitteen kanssa.
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti: Kysymys kuuluukin, notta mikä on se seuraava naula? Veikkaan jotain terveysongelmaa tai kunnan viskaalia, joka lähestyy jonkun velvoitteen kanssa.
Jätevesiuudistus.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Jätevesiuudistus.
Eikös siihen ole vielä monta vuotta lisäaikaakin jäljellä?

Ehtisi hummata kaikki rahat ja myydä tontinkin pois.
SikaMika

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

^Olisi varmaan parasta kaataa kaikki paska niskaan nyt kerralla, kun kerran tulevaisuudessa mahdollisesti ehkä kenties erääntyvien paskanakkien odottelu toimii kyseiselle herrasmiehelle lähinnä kiinalaisena kidutusmuotona. Eli nyt vaan samaan syssyyn kaikki paskavesiasetukset, tukiaistenviemiset ja katkenneet kynnet esille niin ei tatrvitse märehtiä taas vuosia.
So Hard

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

SikaMika kirjoitti:tukiaistenviemiset
Tai Tukiaistentuomiset. Brrr.
SikaMika

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

So Hard kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:tukiaistenviemiset
Tai Tukiaistentuomiset. Brrr.
Yrh. Siinä olisi alakäyräkin ihmeissään.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

RolloTomasi kirjoitti:Minua kiinnostaisi onnellisuus narsistin, kenties jopa psykopaatin, näkökulmasta. Oletko onnellinen?

Kysyin sinulta kysymyksen. Etkö tunnista itseäsi vai etkö vain kehtaa tunnustaa?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja huima »

RolloTomasi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Minua kiinnostaisi onnellisuus narsistin, kenties jopa psykopaatin, näkökulmasta. Oletko onnellinen?

Kysyin sinulta kysymyksen. Etkö tunnista itseäsi vai etkö vain kehtaa tunnustaa?
Tämähän menee jännäksi, kun keskustelet itsesi kanssa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: Mä voin kertoa mun Sarasvuo-hetken!

Olin yläasteella kun Jari Sarasvuon "Sisäinen Sankari" ilmestyi. Olin kirjasta aivan liekeissä ja käsitin, että mun ei tarvitse olla keskinkertainen vaikka suurin osa muista olisikin. Murrosiän jälkeen käsitykseni muiden vajaavaisuudesta hieman tasottui, mutta tärkein opetus jäi kuitenkin jonnekin takaraivoon; jos on jossain hyvä niin sitä voi olla ihan vapaasti ja rauhassa, ei se ole muilta pois.

Muutos oli silloin merkittävä, koska muiden teinien tavoin koin paineita joukkoon kuulumisesta. Kuuluin todistuksen perusteella luokkani parhaimmistoon, mutta toisaalta vietin aikaa eniten niiden kanssa, jotka etenivät rimaa hipoen luokalta toiselle. Olin huono pahis ja vielä huonompi hikari. Sitäpaitsi olin pienituloisen ja äärimmäisen vaatimattoman yksinhuoltajan tolkuttoman kunnianhimoinen tytär, joka ei voinut mitenkään kuvitella jäävänsä sinne paskalähiöön yhtään pidemmäksi aikaa kun oli välttämätöntä, ja joka poti tämän tunteen johdosta jatkuvasti huonoa omaatuntoa. "Sisäinen sankari" muljautti kielletyn sallituksi.

En muuten ole aikuisena lukenut ko. kirjaa, mutta olen kuullut sen olevan surkea. Olen halunnut säilyttää illuusion.
:D
Sarasvuon kirja on lukematta, mutta herran julkisuudessa esittämissä kannanotoissa on ollut tiettyä ideaa mukana. Ne samat asiat on toki luettavissa monista muistakin lähteistä ja omaan makuuni paremmin esitettyinä. Kaksinaismoralistista kuitenkin, ettei herran omaa yritystä johdeta saarnaamiensa oppien mukaisesti.
masa

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Minua kiinnostaisi onnellisuus narsistin, kenties jopa psykopaatin, näkökulmasta. Oletko onnellinen?

Kysyin sinulta kysymyksen. Etkö tunnista itseäsi vai etkö vain kehtaa tunnustaa?
Tämähän menee jännäksi, kun keskustelet itsesi kanssa.
Kumpikahan noista persoonista on se henkisesti alemmalla tasolla oleva idiootti?
RolloTomasi kirjoitti:tajusin vihdoin oman arvoni ja myös sen, että suurin osa ihmisistä on minuun verrattuna idiootteja ja lisäksi henkisesti alemmalla tasolla.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti: Onnellisuus on mulle ensisijaisesti tunne, siinä missä tyytyväisyys on analyyttinen johtopäätös. Onnellisuuden tunnetta voi kokea, vaikka elämä menisi päin mäntyä. Tultuani jätetyksi vuosia sitten, isku oli niin kova että menin joksikin aikaa käytännössä toimintakyvyttömäksi ja jouduin matkustamaan vanhempieni luokse päästäkseni pahimman kriisin yli. Hädin tuskin sain hoidettua itseni juna-asemalle ja olin läpitunkevan kuolemisen tunteen halvaannuttama. Asemalla näin onnelliselta näyttävän lapsiperheen ja tunsin itseni onnelliseksi, koska joillakuilla sentään maailmassa meni niinkin ihanasti.
Pitkälti samaa mieltä. Onnellisuus on kykyä nauttia elämässä vastaan tulevista hyvistä asioista. Kauan sitten, kun aloin kulkemaan maailmalla, ihmettelin joillain alueilla rakennusten huonoa kuntoa ja katse kiinnittyi lohkeilleeseen rappaukseen. Myöhemmin opin arvostamaan rakennusten kauneutta ja historiaa, eikä siinä ihastellessa ole enää niin väliä onko rappaus priimaa. Sama toimii elämässä. Kun kiinnittää huomion positiivisiin asioihin, negatiiviset jää taka-alalle ja sama tietysti myös kääntäen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Itse asiassa voisi kai ajatella niinkin, että kielteisiä kokemuksia ja tunteita jopa tarvitaan, jotta myönteisten arvon voisi ymmärtää. Mitä syvemmällä on käynyt, sitä korkeammilta huiput tuntuvat. Paitsi tietenkin jos jää niiden kielteisten kokemustensa vangiksi.
Vagabondo kirjoitti:Kauan sitten, kun aloin kulkemaan maailmalla, ihmettelin joillain alueilla rakennusten huonoa kuntoa ja katse kiinnittyi lohkeilleeseen rappaukseen. Myöhemmin opin arvostamaan rakennusten kauneutta ja historiaa, eikä siinä ihastellessa ole enää niin väliä onko rappaus priimaa. Sama toimii elämässä. Kun kiinnittää huomion positiivisiin asioihin, negatiiviset jää taka-alalle ja sama tietysti myös kääntäen.
Tunnenko mä sut? Ihan äskettäin keskustelin ystäväni kanssa tästä aiheesta. Mun mielestä kylläkin lohkeileva rappaus on ihan pelkästään myönteinen asia, niin kauan kuin siitä ei ole konkreettista haittaa rakennukselle (ja harvoin kai näin on). Liian innokas julkisivuremontointi sukkaa kympillä; vähän samaan tyyliin kuin naamaryppyjen pois tuunaaminen, jotta henkilö ei enää näyttäisi ikäiseltään. Totuus on kaunista.
NuoriD

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti: Tunnenko mä sut?
Jos se on SE?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Onnettomat ihmiset ovat ja pysyvät onnettomia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Haha, ei se oikein voi olla se.

Ja on mulla sentään muitakin ystäviä kuin SE, ettäs tiedät!
Vastaa Viestiin