Eduskuntavaalit 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Dave

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Leevi kirjoitti:Tuossa lukee, että satasen tuoton saa pienemmälläkin summalla kuin miljoonalla. Ei siinä päiväkaupasta puhuta.
Jaa? Mä luulin, että me puhuttiin day traidauksesta. Joo. Saahan sitä satasen monella tapaa. Esim. jos tienaa 2200 kuussa, niin saa noin satasen palkkaa päivässä. Sitäkö tarkoitit?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Riippuu varmaan mikä kk kyseessä. Helmikuussa taitaa saada enemmän kuin 100 päivässä.
Dave

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Leevi kirjoitti:Riippuu varmaan mikä kk kyseessä. Helmikuussa taitaa saada enemmän kuin 100 päivässä.
Kannattaa olla töissä vain helmikuussa!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Orimattilan paronille_ tositarina_ enostani:

Kundi peri 80-luvun alussa osakkeita äidiltään. Innostui osakesijoittamisesta. Muutaman vuoden päästä jätti päivätyönsä ATK-ohjelmoijana ja ryhtyi "aktiivisijoittajaksi" eli eufemistinen, kaunisteleva nimi keinottelijalle.

Metodi oli joku tällainen: n. 5 tuntia päivässä luki alan lehtiä ja teki sijoituksia. Pyrki tietysti siihen että osti halvalla ja myi kalliimmalla. Lainarahalla pelasi.

Menestyi. Asui sitten perheineen kaksikerroksisessa omakotitalossa, hankki kaksi autoa (toinen btw Cadillac), ramppasi ulkomailla.

Joskus 90-luvun alussa tilanne oli se, että hänellä oli miljoonavelat.
Sekosi. Oli mielisairaalassa jonkin aikaa Hesperiassa, välillä avohoidossa. Välillä tilttauksia, kun ei huolehtinut lääkityksestä. Avioero.

Myöhemmin velkasaneeraukseen, joka kesti kai 5 v.
Työkyvyttömyyseläkkeellä tällä hetkellä. Pärjäilee, mutta luksuselämä on ohi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homie:
1.) Enosi siis sai pillua. Mitä sitten enää valittaa? En minä käsitä mitä ongelmia miehellä on, jos on niin jumala, että saa pillua ilmaiseksi.
2.) Idiootti sijoittí lainarahalla. Ei niin. Miten tuollainen sai pillua? Niin kaunis oli?
3.) Oli tyhmä kun ei lopettanut ajoissa. Muuten sillä olisi vieläkin akka, talo ja mielenterveys
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Taitaa puolueiden talous olla lähes yksistään puoluetuen varassa ja heti kun tuki tipahtaa niin talous romahtaa. :D
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:Homie:
1.) Enosi siis sai pillua. Mitä sitten enää valittaa? En minä käsitä mitä ongelmia miehellä on, jos on niin jumala, että saa pillua ilmaiseksi.
2.) Idiootti sijoittí lainarahalla. Ei niin. Miten tuollainen sai pillua? Niin kaunis oli?
3.) Oli tyhmä kun ei lopettanut ajoissa. Muuten sillä olisi vieläkin akka, talo ja mielenterveys
1) En tiedä valittaako enää.
2) Ulkonäkö kohtalainen, vaikka onkin savolainen. :)
3) Ei olisi pitänyt aloittaa ollenkaan, kyllä hän työnteollakin pärjäili vähintään kohtuullisesti.

Olen yli 10 v. sijoittanut sarjakuviin. Kyllä niidenkin keräilyarvo nousee. :oops:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Tehokkailla markkinoilla muuten leijonanosa tuotteiden arvonlisästä päätyy kuluttajalle. Eli on kokonaishyvinvoinnin kannalta parempi, jos suomalaiset saavat valita kamansa koko maailman valikoimasta kuin se, että suomalaisilla olisi käytössään vain suomessa tuotettava kama.
En ole tästä mitenkään eri mieltä.
Miksi sitten haluaisit, että suomessa tuotettaisiin enemmän juuri suomalaisille? Tuohan tarkoittaisi ulkomaankaupan vähenemistä, mikäli oletamme, että tuo suomalaisille suunnattu tuotanto ei synny tyhjästä?
Enhän minä niin sanonut, vaan Tixhän kiinalaisen tuotannon määritteli ongelmaksi. Minä totesin, että Suomessa myytävistä Kiinassa valmistetuista tuotteista pääosa arvonlisästä muodostuu suomalaisyritysten tekemästä työstä, joten verotulot päätyvät Suomeen, vaikka varsinainen valmistusmaa olisikin Kiina.

Jos taas viittaat siihen, että jossain totesin tuoteturvan vaatimusten nostamisen tai takuuehtojen lailla säätäminen nykytilannetta kovemmiksi siirtäisi varsinaista tuotantoa takaisin Eurooppaan/Suomeen, niin sehän on vain tosiasia, joka olisi eurooppalaisen työllisyyden näkökulmasta ihan hyvä asia, mutta tärkeämpää olisi kuitenkin edellyttää tuotteilta parempaa laatua. Siinä olisi huomattavasti mielekkäämpi keino torjua esim. ilmastomuutosta kuin mitkään päästökauppapelleilyt tai energiaveron korotukset.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mielestäni on aika huolestuttavaa, kun psykologian tuntemuksesta on sijoittamisessa kovin merkittävää hyötyä, eikä sitä ohjaakaan talouselämän säännöt.
Tässä on nyt kyllä jotenkin kertakaikkisen perustavaa laatua oleva väärä dikotomia. Tai sitten olet nielaissut ideologisen talousmetafysiikan koukkuineen päivineen.
:D Mietinkin, että noteeraisitko liian tiivistetyn tekstini ongelman. Tietenkin noteerasit. Tarkoitus oli siis sanoa, että tuossa yhteydessä psykologiaa hyödynnetään väärässä paikassa (kanssasijoittajien rahojen nyysiminen tavoitteena), sellaisessa paikassa joka ei johda talouskasvuun/tuotteiden laadun paranemiseen/valikoiman laajenemiseen ym. vastaaviin asioihin, mihin tarkoitukseen koko sijoittamisen idea alunperin on perustunut. Silkkaa psykologiaahan koko ihmiselämä tuotevalintoineen sinänsä on, ja hyvä niin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mä en suinkaan pelkää, että Lepomäki saisi Kokoomuksen linjan muutetuksi ääri laissez faireksi. Pelkään sitä, että hän ei saa ehdottomuudessaan mitään aikaiseksi, tai tulee siihen pyrkiessään kannattaneeksi vasureiden joitain ehdotuksia (esim. asuntolainojen korkojen verovähennysoikeuden tai hyvätuloisten lapsilisien poisto). No, tuskin hän niin tyhmä on.
Mä luin Elinan blogin melkein kokonaan ja lisäksi kysymys-vastaus osion läpi ja kyllä mulle jäi käsitys, että ymmärtää ettei noin isoa muutosta pysty hetkessä tekemään, vaan sitä pitää lähestyä asteittain järkevien kompromissien kautta. Esim. vaikuttaa siltä, että lopettaisi mieluiten tulonsiirrot kokonaan, mutta on valmis hyväksymään kansalaispalkan tasaveroon päästäkseen.
No niin, kiitos Stubbin euroinnon, nyt sitten kuitenkin päästän kuin päästäänkin näkemään, mitään äärilaidan uusvanhakeski-ikäinenklassinenfundamentalistinen liberaali pärjää Arkadianmäellä: http://www.hs.fi/politiikka/Stubbin+til ... =hs-top4-2
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:No niin, kiitos Stubbin euroinnon, nyt sitten kuitenkin päästän kuin päästäänkin näkemään, mitään äärilaidan uusvanhakeski-ikäinenklassinenfundamentalistinen liberaali pärjää Arkadianmäellä: http://www.hs.fi/politiikka/Stubbin+til ... =hs-top4-2
Ensimmäisen kauden edustaja ja vielä vaan lyhyelle loppukirille. Tuskin siitä mitään kuullaan, jos ei töppäile itseään otsikoihin niinkuin persujen riviedustajat. Askel oikeaan suuntaan kuitenkin, jos Stubb eurooppaan valitaan, niin kokoomuksen eduskuntaryhmä on pykälän verran oikeistolaisempi. Askel ei vaan käsittääkseni ole vielä läheskään tarpeeksi horjuttamaan Kataisen valtaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Ensimmäisen kauden edustaja ja vielä vaan lyhyelle loppukirille. Tuskin siitä mitään kuullaan, jos ei töppäile itseään otsikoihin niinkuin persujen riviedustajat. Askel oikeaan suuntaan kuitenkin, jos Stubb eurooppaan valitaan, niin kokoomuksen eduskuntaryhmä on pykälän verran oikeistolaisempi. Askel ei vaan käsittääkseni ole vielä läheskään tarpeeksi horjuttamaan Kataisen valtaa.
Joo, en minäkään toki odota pääministeripuolueen yksittäiseltä kansanedustajalta mitään erityistä muutosta. Kuitenkin lienee niin, että jokainen kansanedustaja on ihan näkyvyytensä ja asemansa kautta (ainakin potentiaalisesti, ja Lepomäki osannee mahdollisuuden hyödyntää) erittäin merkityksellinen hahmo puolueessaan, joten tätä kautta uskoisin hänen linjansa merkityksellisyyden kokoomuksessa lähes automaattisesti nyt kasvavan. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Joo, en minäkään toki odota pääministeripuolueen yksittäiseltä kansanedustajalta mitään erityistä muutosta. Kuitenkin lienee niin, että jokainen kansanedustaja on ihan näkyvyytensä ja asemansa kautta (ainakin potentiaalisesti, ja Lepomäki osannee mahdollisuuden hyödyntää) erittäin merkityksellinen hahmo puolueessaan, joten tätä kautta uskoisin hänen linjansa merkityksellisyyden kokoomuksessa lähes automaattisesti nyt kasvavan. Oi aikoja, oi tapoja.
Iso askel Lepomäelle, mutta pieni ihmiskunnalle tai jotain. Toivottavasti saa jotain puolueen sisällä aikaiseksi. Jos vaikka sais selitettyä kansalaispalkan idean muutamalle jääräpäälle.

Onhan se näin äänestäneelle kiva asia, jos ehdokas pääsee sisään. Vaikka näin jälkijättöisesti. Enhän mä kuitenkaan Katainen/Stubb -linjaa kannattanut, kun kokoomuksen ehdokkaan numeron lapukkeeseen raaputin, vaan nimenomaan puolueen sisäistä oppositiota koitin tukea. Toivottavasti saa sen verran näkyvyyttä aikaiseksi, että luokitellaan uskottavaksi vaihtoehdoksi ja saa ensivaaleissa isomman äänisaaliin.

Uskon aika vahvasti Stubbin läpimenoon eurovaaleissa. Mä jatkan kyllä niissäkin valeissa valitsemaani talouspoliittista linjaa ja äänestän Korholaa vaikka se on turhan konservatiivinen arvoiltaan. Sentään yrittää taistella vihreiden taloushölmöilyjä vastaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:eurovaaleissa äänestän Korholaa vaikka se on turhan konservatiivinen arvoiltaan. Sentään yrittää taistella vihreiden taloushölmöilyjä vastaan.
Mä olen harkinnut äänestäväni jotain kepulaista, koska ne kuuluvat europarlamentissa liberaaliryhmään, joka on Euroopassa yksi kaikkein merkittävimmistä vastavoimista kaikelle sille, mitä kepu ajaa ja edustaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:eurovaaleissa äänestän Korholaa vaikka se on turhan konservatiivinen arvoiltaan. Sentään yrittää taistella vihreiden taloushölmöilyjä vastaan.
Mä olen harkinnut äänestäväni jotain kepulaista, koska ne kuuluvat europarlamentissa liberaaliryhmään, joka on Euroopassa yksi kaikkein merkittävimmistä vastavoimista kaikelle sille, mitä kepu ajaa ja edustaa.
ALDEn ohjelmahan on vain eurooppalainen versio Keskustan tavoiteohjelmasta vuodelta 2010.
No ALDE-Kepuhan on sitten mitä parhain valinta myös liiasta konservativismista kavahtavalle Vagabondolle! Täytyy kyllä myöntää, että minäkään en muistanut vuoden 2010 kepun ajaneen eurooppalalaista liittovaltiota, maatalouden tukien alasajoa, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja vaikka uskonnon poistamista kouluista - puhumattakaan tästä yleisestä trendistä antaa vapaan markkinatalouden tuulettaa kaikkia Kekkosslovakian viimeisiä keskuskomitean suunnitelmapesäkkeitä kuten juuri maataloutta ja aluepolitiikkaa.

Suomalaisen puoluepolitiikan absurdius jotenkin tiivistyy sitten siinä, että kun kerran ääni kepulle on EU-tasolla ääni anti-keskustalaiselle liberalismille, niin Soinilla olisi tässä tuhannen oravannahan paikka hakea kotiin palanneet kepuäänestäjät takaisin persuihin - mutta hän ei tätä mahdollisuutta halua/voi käyttää vetoamalla kepun täydellisen absurdiin eurooppalaiseen viiteryhmään, koska oma hinku vältellä vastuunkantoa tai sitoutua mihinkään todellisiin kantoihin estää häntä toisaalta kertomasta äänestäjille, onko ääni persuille EU-tasolla ääni nationalistisille rasisteille, fundamentalistille katolilaisille, brittikonservatiiveille vai ties kenelle. Ja itkun sekainen nauru pääsee sitten siinä vaiheessa kun selviää, että tämä poikkeuksellisen törkeä takapuolennäyttö EU-tason parlamentaristiselle demokratialle ei mitenkään vähennä sen enempää kepun kuin persujenkaan suosiota EU-vaaleissa. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:Suomalaisen puoluepolitiikan absurdius jotenkin tiivistyy sitten siinä, että kun kerran ääni kepulle on EU-tasolla ääni anti-keskustalaiselle liittovaltiokehitykselle ja vankkumattomalle liberalismille, niin Soinilla olisi tässä tuhannen oravannahan paikka hakea kotiin palanneet kepuäänestäjät takaisin persuihin - mutta hän ei tätä mahdollisuutta halua/voi käyttää vetoamalla kepun täydellisen absurdiin eurooppalaiseen viiteryhmään, koska oma hinku vältellä vastuunkantoa tai sitoutua mihinkään todellisiin kantoihin estää häntä toisaalta kertomasta äänestäjille, onko ääni persuille EU-tasolla ääni nationalistisille rasisteille, fundamentalistille katolilaisille, brittikonservatiiveille vai ties kenelle. Ja itkun sekainen nauru pääsee sitten siinä vaiheessa kun selviää, että tämä poikkeuksellisen törkeä takapuolennäyttö EU-tason parlamentaristiselle demokratialle ei mitenkään vähennä sen enempää kepun kuin persujenkaan suosiota EU-vaaleissa. Oi aikoja, oi tapoja.
Mä en jotenkin pääse tästä yli nyt näissä eurovaaleissa ollenkaan. Tuo kepun äänien sataminen ALDEn laariin on jotenkin niin irvokasta (vaikkakin tietysti asiallisesti ihan hyvä juttu), että en ymmärrä, miten toimittajat edes viitsivät puhua kepuliehdokkaiden kanssa mistään muusta. Ymmärtävätköhän maajussit nyt aivan varmasti, että ovat äänestämässä samaa puoluetta RKP:n kannattajien kanssa.

Lisäksi mä olen nyt jossain tilapäisessä (toivottavasti) mielenhäiriössä alkanut ajatella, että vaikka olenkin eri mieltä melkein kaikesta Sampo Terhon kanssa, niin Terho on kuitenkin mahdollisesti ainoa persu joka ei ole pelle vaan ihan järkevän ja pystyvän oloinen poliitikko. Harmi vaan, että Soinin euroryhmäsekoilu typistää Terhonkin vaalikampanjan puhtaaksi klovneriaksi.

Ja kolmanneksi, vaikka mä olen viimeaikaisten kehityskulkujen valossa povannut demareille aika kovaa näivettymistä, niin nimenomaan näissä vaaleissahan demarien kannatuksen pitäisi kaikesta huolimatta nousta huippuunsa: iso ja aidosti auki oleva kysymys näissä vaaleissa - kysymys, joka jättää varjoonsa melkein kaikki muut kysymysket - on tietysti se, tuleeko europarlamentin suurimmaksi ryhmäksi EPP vai sosialistit.

Ei ihme, että äänestysprosentti jää alle 50:n kun puolueet, eritoten siis kepu ja persut, avoimesti halveksuvat EU-parlamenttia ja toimittajat eivät tähän kunnolla tartu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suomalaisen puoluepolitiikan absurdius jotenkin tiivistyy sitten siinä, että kun kerran ääni kepulle on EU-tasolla ääni anti-keskustalaiselle liittovaltiokehitykselle ja vankkumattomalle liberalismille, niin Soinilla olisi tässä tuhannen oravannahan paikka hakea kotiin palanneet kepuäänestäjät takaisin persuihin - mutta hän ei tätä mahdollisuutta halua/voi käyttää vetoamalla kepun täydellisen absurdiin eurooppalaiseen viiteryhmään, koska oma hinku vältellä vastuunkantoa tai sitoutua mihinkään todellisiin kantoihin estää häntä toisaalta kertomasta äänestäjille, onko ääni persuille EU-tasolla ääni nationalistisille rasisteille, fundamentalistille katolilaisille, brittikonservatiiveille vai ties kenelle. Ja itkun sekainen nauru pääsee sitten siinä vaiheessa kun selviää, että tämä poikkeuksellisen törkeä takapuolennäyttö EU-tason parlamentaristiselle demokratialle ei mitenkään vähennä sen enempää kepun kuin persujenkaan suosiota EU-vaaleissa. Oi aikoja, oi tapoja.
Mä en jotenkin pääse tästä yli nyt näissä eurovaaleissa ollenkaan. Tuo kepun äänien sataminen ALDEn laariin on jotenkin niin irvokasta (vaikkakin tietysti asiallisesti ihan hyvä juttu), että en ymmärrä, miten toimittajat edes viitsivät puhua kepuliehdokkaiden kanssa mistään muusta. Ymmärtävätköhän maajussit nyt aivan varmasti, että ovat äänestämässä samaa puoluetta RKP:n kannattajien kanssa.

Lisäksi mä olen nyt jossain tilapäisessä (toivottavasti) mielenhäiriössä alkanut ajatella, että vaikka olenkin eri mieltä melkein kaikesta Sampo Terhon kanssa, niin Terho on kuitenkin mahdollisesti ainoa persu joka ei ole pelle vaan ihan järkevän ja pystyvän oloinen poliitikko. Harmi vaan, että Soinin euroryhmäsekoilu typistää Terhonkin vaalikampanjan puhtaaksi klovneriaksi.

Ja kolmanneksi, vaikka mä olen viimeaikaisten kehityskulkujen valossa povannut demareille aika kovaa näivettymistä, niin nimenomaan näissä vaaleissahan demarien kannatuksen pitäisi kaikesta huolimatta nousta huippuunsa: iso ja aidosti auki oleva kysymys näissä vaaleissa - kysymys, joka jättää varjoonsa melkein kaikki muut kysymysket - on tietysti se, tuleeko europarlamentin suurimmaksi ryhmäksi EPP vai sosialistit.

Ei ihme, että äänestysprosentti jää alle 50:n kun puolueet, eritoten siis kepu ja persut, avoimesti halveksuvat EU-parlamenttia ja toimittajat eivät tähän kunnolla tartu.
Suurin osa äänestäjistä ei erota ALDEa LIDL:stä, eli noilla asioilla ei ole mitään merkitystä. Kuten Tommi Uschanovin "Suuri kaalihuijaus" kirjasta muistat, kolmasosa demarien äänestäjistä ei esim. tiennyt, onko demarit hallituksessa vai oppositiossa. Keskiverto äänestäjä ei tiedä politiikasta yhtään mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Suurin osa äänestäjistä ei erota ALDEa LIDL:stä, eli noilla asioilla ei ole mitään merkitystä. Kuten Tommi Uschanovin "Suuri kaalihuijaus" kirjasta muistat, kolmasosa demarien äänestäjistä ei esim. tiennyt, onko demarit hallituksessa vai oppositiossa. Keskiverto äänestäjä ei tiedä politiikasta yhtään mitään.
No joo, mutta osin tästä syystä mun kritiikkini kohdistuukin aika paljon myös mediaan. Mitä halvattua ne keskustelevat jonkun yksittäisen, toistaitoisen kandidaatin aivan tuulesta temmatuista ja epämääräisistä visioista koko Euroopan tulevaisuudelle, kun voisivat kertoa, minkälaista politiikkaa ääni millekin porukalle tosiasiassa ajaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

Kepulla on etunaan sellainen ehdokasjoukko, että sillä voi liittyä mihin tahansa EP-ryhmään:
-sulava, rehti ja kansainvälinen Anneli
-liittovaltionatsi Olli
-liberaali Paavo
-maan tavan viaton uhri Kanki
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kokoomusta ei voinut äänestää, koska Stubb ja ennen kaikkea Sounio-Ahtisaari. Vittu että ovat ärsyttäviä ihmisiä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Todellinen kokokansan ehdokas tuo Hautala.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Todellinen kokokansan ehdokas tuo Hautala.
Onhan tuo aika tyrmäävän näköinen kartta. Olisi kuitenkin kiva tietää, onko Hautalan kannatusalueen todellinen väkimäärä tosiaan paljon pienempi kuin kaikilla muilla läpimenneillä. Onhan eduskuntavaalien kannatuskartassakin lähes koko Suomi kepunvihreää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä vähän tarkempi esitys:

http://yle.fi/uutiset/talta_nayttaa_mep ... sa/7262109

Onhan Linux-isukilla vielä suppeampi peitto.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

Halla-aho sai vähän yli 50% koko virheän liikkeen äänimäärästä, mikä on näiden aika synkkien vaalien ainoita positiivisia asioita - demareiden alamäen lisäksi.

Synkkiä asioita:
-Väyrynen, Jäätteenmäki ja Rehn: ei mene kaaliin miten kukaan noista saa ainuttakaan ääntä, millainen jengi noita oikein äänestää?
-Torvalds: jos kiintiöruotsalaisen pitää mennä läpi niin onko sen vielä pakko olla vasuri kaikkien muiden puutteiden lisäksi
-Korholan jääminen toiselle varasijalle
-Perussuomalaisten vain kaksi paikkaa (tosin ehkä hyvä, että PRL jäi ulos)
-Kyllönen
-Pietikäinen: sama kuin Torvalds, mukamas oikeistopuolueen riveistä menee läpi läpimätiä vasemmistolaisia
-Hautala: missä on virheiden arvostelukyky? ehkä tämä menee positiiviseen laariin sittenkin kun vihreistä on tullut vielä kepuakin kepumpi mitä tulee häikäilemättömyyteen, moraalittomuuteen ja kansan halveksuntaan
-
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pieleen meni nääkin vaalit, eli turpiin tuli taas :cry:

Korholan äänimäärästä katosi melkein puolet edellisiin vaaleihin verrattuna. Stubb ja virkkunen keräsi uusina ehdokkaina isot äänisaaliit, joten jossain siellä ne äänet lienee. Kokoomuksen edellisen kauden mepeistä Korholan äänet valitettavasti tippui eniten, joten puolueen sisäisessä rankingissä jäi viidennelle sijalle. Kun kokoomukselta jäi se neljäs paikka saavuttamatta, niin ei ole edes varasijalla, joka sentään tarjoaisi pientä lohdutusta, jos Stubb satutaan valitsemaan puheenjohtajaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin