Kotiväkivalta

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

Tämä on varmaan sellainen asia, että sen tajuaa vain se, joka on kokenut. Minä en tajua.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

sissus kirjoitti:Raju ketju ja rankka aihe. On helpottavaa lukea, kuinka kaikesta voi päästä noinkin yli.

Omat askeleeni pois väkivaltaisesta suhteesta ovat vielä niin tuoreita, etten tunne muuta kuin sekaista väsymystä. Kostonhimo? Sitä ei vain ole, ei ole koskaan ollut. Pelko ja häpeä? Löytyy.

Olen väkivaltaisten parisuhdevuosien aikana erakoitunut entisestään, ystäviltä suhteen ongelmien peitteleminen kävi helposti. Elämässäni oli vain yksi, joka tilanteen tajusi ja hän kyllä yritti puhua lähtemään. Kuunteli ja yritti takoa järkeä päähän, mutta vasta omalla esimerkillään lopulta sai minut ymmärtämään. Hän ei tyytynyt vain suhteesta lähtemiseen, vaan ikävä kyllä lakkasi elämästä kokonaan. Meni kuukausia ennen kuin tuli aamu, jolloin havahduin ajatukseen "minullekin käy niin".
Tsemppiä sulle! Hienoa että olet ottanut ensimmäiset askeleet. Älä myöskään pelkää hakea apua.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

sissus kirjoitti:Hän ei tyytynyt vain suhteesta lähtemiseen, vaan ikävä kyllä lakkasi elämästä kokonaan.
:(
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti:Tämä on varmaan sellainen asia, että sen tajuaa vain se, joka on kokenut. Minä en tajua.
Minä luulen tajuavani mutta en tietystikään kovin syvällisesti kun en ole itse kokenut. Ymmärrän hyvin sen että vanhoja ei halua vatvoa ja eteenpäin pitää mennä. Harmittaa silti että moiset paskat ei saa rangaistusta.

Mulle tuli kerran vanha koulukaveri joka hiukan osallistui siihen kiusaukseen, aikuisena kännissä baarissa sönköttään jotain että "me tehtiin väärin sua kohtaan ja mua hävettää". Suutuin sille ihan silmittömästi ja kiristelin nyrkkejäni (mut se jäi kiristelyyn). Halusin vaan unohtaa koko homman ja sit tää yks sankari tulee vinkumaan omia hävetyksiään. Haistakoon paskan saatana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

Dave kirjoitti:Tämä on varmaan sellainen asia, että sen tajuaa vain se, joka on kokenut. Minä en tajua.
No ei näitä tajua aina kokenutkaan. Silloin tuoreeltaan olisin mieluummin hypännyt parvekkeelta alas kuin käsitellyt niitä asioita julkisesti tai vähemmän julkisesti. Ei ollut henkistä kapasiteettia.

Nykyään taas en lähtisi enää sille tielle, mä en nimittäin halua tietää mitä se tie aiheuttaisi itselleni saati perheelleni.
Manaaja

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Tämä on varmaan sellainen asia, että sen tajuaa vain se, joka on kokenut. Minä en tajua.
Mä taas jostain syystä tajuan erittäinkin hyvin, vaikken ole ko. touhusta kärsinyt. Ei sitä oikeasti vain halua takaisin käsittelemään paskoja ja traumaattisia asioita, vaan on huojentunut siitä että ne ovat ohi, jotenkin luulis että tällaisen käyttäytymismallin ymmärtäisi olevan aika itsestäänselvä tuollaisessa tilanteessa?

Se, että vääntää asian takaisin tapetille ja saa pyöritellä niitä ahdistavia juttuja päässään taas kerran 24/7 ei liene kovin monelle oikeudentajun tai koston arvoista, jos vähääkään arvostaa omaa henkistä hyvinvointiaan.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

annepa kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
annepa kirjoitti:No jos et siedä niin mitä teet? Lähet käveleen?
Joo. Tai laitan sen toisen kävelemään.
Ok. No sit tietysti tuo parisuhdematskuongelma on ilmeinen. Meinastiko kehittyä asian kanssa mihinkään suuntaan? Ai ni ja määrittele paska pls.
En mä oikeastaan näe mitään syytä alkaa tässä enempää ruotia mahdollisia parisuhteita tai henkilökohtaisia määritteitä eri asioille.
Mutta menköön. Paskaa = valehtelu - pienikin, sovituista asioista luistaminen - ovat ne sitten mitä tahansa, mikä tahansa väkivaltainen käytös, aiheeton mökötys ja rähjääminen, tekosyiden keksiminen, rikollinen toiminta... jne
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ok. Sulla on väljemmät määrittelyt paskalle mitä mulla. En minäkään nuita sietäis mutta en siedä pienempääkään paskaa. Käsittelytavat on sit erit pienelle ja isolle paskalle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sissus
Kitisijä
Viestit: 9
Liittynyt: 31.01.2011 12:17

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja sissus »

RP kirjoitti:Tsemppiä sulle! Hienoa että olet ottanut ensimmäiset askeleet. Älä myöskään pelkää hakea apua.
Toistaiseksi apua on haettu vain piiloutumiseen, mutta en pidä mahdottomana, että jonkinlaista muutakin vielä tulisi tarvitsemaan... Ehkä joskus. Nyt olen tyytyväinen kun saan nukkua rauhassa. Netissä vaikeuksista avautuminen on kai jo pieni askel sekin, tuskin kellekään tekee hyvää kerätä kaikkea sisälleen.

annepan ja Daven teksteistä ajatus, että minäkin olen usein hinkumassa rangaistuksia teoistaan muille. Olen todella syyttävä kunhan teko ei konkreettisesti liity tai ole liittynyt minuun.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:
annepa kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
Joo. Tai laitan sen toisen kävelemään.
Ok. No sit tietysti tuo parisuhdematskuongelma on ilmeinen. Meinastiko kehittyä asian kanssa mihinkään suuntaan? Ai ni ja määrittele paska pls.
En mä oikeastaan näe mitään syytä alkaa tässä enempää ruotia mahdollisia parisuhteita tai henkilökohtaisia määritteitä eri asioille.
Mutta menköön. Paskaa = valehtelu - pienikin, sovituista asioista luistaminen - ovat ne sitten mitä tahansa, mikä tahansa väkivaltainen käytös, aiheeton mökötys ja rähjääminen, tekosyiden keksiminen, rikollinen toiminta... jne
Luenko mä nyt tätä kuin piru raamattua, mutta aikas rankalta tuntuu sun ehdot nykyään.

Jos siis katson kirjaimellisesti, niin kirjoitat: sovituista asioista luistaminen - ovat ne sitten mitä tahansa

johtaa:
AB kirjoitti:
annepa kirjoitti:No jos et siedä niin mitä teet? Lähet käveleen?
Joo. Tai laitan sen toisen kävelemään.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

annepa kirjoitti:^ok. Sulla on väljemmät määrittelyt paskalle mitä mulla. En minäkään nuita sietäis mutta en siedä pienempääkään paskaa. Käsittelytavat on sit erit pienelle ja isolle paskalle.
Huom. kohta jne.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kottarainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Tarkoitin, että miksei myöhemmin rikosilmoitusta, koska tuohan varmaankin menee törkeän pahoinpitelyn piiriin, joka ei aivan heti vanhene. Kakkua ei tietenkään tule kun ei ole todisteita, mutta silti.
Mä ajattelen tän niin, etten tosiaan tekisi ilmoitusta jos ei olisi mitään realistista mahdollisuutta saada myös tuomiota oikeudessa. Miksi käydä läpi sellainen paska uudelleen päästäkseen vain kuulemaan oikeudessa mikä mielenvikainen hullu on kun valehtelee tuollaista ja on vain katkera eksälleen kun suhde loppui tms. Ja vastata kysymyksiin, että mikset ilmoittanut aiemmin jos tämä kerran on totta, ja että mikset muka lähtenyt tuosta väkivaltaiseksi väittämästäsi suhteesta jne. Ja katsoa sitten kun toinen pääsee kuin koira veräjästä.

Sitten ehkä tekisin ilmoituksen jos uskoisin tuomion mahdollisuuteen. En osaa sanoa kun en ole tuossa tilanteessa itse ollut. Jossain aika samansukuisessa kylläkin, muttei siitä sen enempää.
Njoo. Voisihan siinä käydä tosiaan niin, että tulisi vielä lisänöyryytys siitä, että joutuisi kuuntelemaan syytetyn valehtelua ja hänen asianajajansa ahdistelua ja lopulta eksä ei saisi mitään tuomiota (jos kunnon todisteita ei ole) ja itselle jää vastapuolen oikeudenkäyntikulutkin.

Kannattaa mennä heti lääkäriin pahoinpitelyvammojen kirjaamista varten, vaikka sitten poliisin luo ei heti menisikään. Toki tietysti pitäisi mennä poliisillekin, mutta lääkärille menosta voi aloittaa, niin vammat tulevat objektiivisesti kirjatuksi. Aika usein noita tulee kirjattua. Harvemmin niitä sitten enää kysytään myöhemmin, ts. juttu jää siihen.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dave kirjoitti: Kannattaa mennä heti lääkäriin pahoinpitelyvammojen kirjaamista varten, vaikka sitten poliisin luo ei heti menisikään.
Kannattaisi jos pääsisi.
Ihan oikeasti, se pahoinpitelijä voi olla niin "mukava", että se ei päästä lääkäriin. Ja jos se takavarikoi (nykypäivänä) puhelimen ja avaimet niin eipä siinä paljon karatakaan.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:
Dave kirjoitti: Kannattaa mennä heti lääkäriin pahoinpitelyvammojen kirjaamista varten, vaikka sitten poliisin luo ei heti menisikään.
Kannattaisi jos pääsisi.
Ihan oikeasti, se pahoinpitelijä voi olla niin "mukava", että se ei päästä lääkäriin. Ja jos se takavarikoi (nykypäivänä) puhelimen ja avaimet niin eipä siinä paljon karatakaan.
Joo-o.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Ihan kuin et oikein ottaisi todesta näitä.

Ei se mitään. Niitä tapahtuu silti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Asioita pitäisi käydä läpi, että niiden kanssa voisi tehdä rauhan. Se, että ei kykene luomaan uusia ihmissuhteita liiallisesta kriittisyydestä johtuen, on kylmä/kova/vittumainen enemmän kuin on tarpeellista, on vain voitto lyöjälle.

Henkiset vammat eivät mene pois pelkästään odottamalla, tarvitaan terapiaa ja mömmöjä, varsinkin, jos kokemukset ovat noin rankkoja. Ei elämisen vihaaminen ole mikään tapa elää.

Taas täytyy heittää ilmoille kysymys, onko netissä yhtään edes suhteellisen täysjärkistä ihmistä?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti: Taas täytyy heittää ilmoille kysymys, onko netissä yhtään edes suhteellisen täysjärkistä ihmistä?
Kyllä kysymyksen oikea muoto kuuluu että onko kukaan oikeasti edes suhteellisen täysijärkinen? Eiköhän kaikista löydy jotain, joka tietyllä mittarilla tiputtaa osoittimen sinne " Ei suhteellisen täysijärkinen" osastolle.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Riemumieli kirjoitti:tarvitaan terapiaa ja mömmöjä

...

Taas täytyy heittää ilmoille kysymys, onko netissä yhtään edes suhteellisen täysjärkistä ihmistä?
Kiitos. Terapia ja mömmöt eivät tehonneet paskakriittisyyteen :)

Kysymys b: Kyllä on, jopa tällä palstalla on useita.
Tekeekö pahoinpidellyksi joutuminen mielestäsi ihmisestä jotenkin vajaan/ei-täysijärkisen?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti: Kyllä kysymyksen oikea muoto kuuluu että onko kukaan oikeasti edes suhteellisen täysijärkinen? Eiköhän kaikista löydy jotain, joka tietyllä mittarilla tiputtaa osoittimen sinne " Ei suhteellisen täysijärkinen" osastolle.
Pösilö saa olla mutta ei tyhymä. Isä opetti :]
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

AngryBird kirjoitti:Kysymys b: Kyllä on, jopa tällä palstalla on useita.
Tekeekö pahoinpidellyksi joutuminen mielestäsi ihmisestä jotenkin vajaan/ei-täysijärkisen?
Tarkoitin lähinnä muita kuin syystä tai toisesta/syyttä muuten vain henkisesti traumatisoituneita, kummajaisia ja friikkejä.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

annepa kirjoitti: Pösilö saa olla mutta ei tyhymä. Isä opetti :]
Mun isukki taas että tyhmä saa, mutta ei tykkimies :D
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

Riemumieli kirjoitti:Tarkoitin lähinnä muita kuin syystä tai toisesta/syyttä muuten vain henkisesti traumatisoituneita, kummajaisia ja friikkejä.
Nooh, jotkut meistä on vaan tarkoitettu hieman viallisiksi yksilöiksi. En ota siitä stressiä, miksi sinäkään.

Ei aina niin vakavasti tarvi ottaa, pieni pääpipi päivässä pitää naisen tiellä.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:^Ihan kuin et oikein ottaisi todesta näitä.

Ei se mitään. Niitä tapahtuu silti.
Voin vakuuttaa, että otan. Joo-o tarkoitti vain kuittausta siitä, että olen lukenut ja ymmärtänyt.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

RP kirjoitti:Nooh, jotkut meistä on vaan tarkoitettu hieman viallisiksi yksilöiksi. En ota siitä stressiä, miksi sinäkään.
Ei aina niin vakavasti tarvi ottaa, pieni pääpipi päivässä pitää naisen tiellä.
Hatuttaa vain aina olla hullujen ympäröimänä.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

Riemumieli kirjoitti:
RP kirjoitti:Nooh, jotkut meistä on vaan tarkoitettu hieman viallisiksi yksilöiksi. En ota siitä stressiä, miksi sinäkään.
Ei aina niin vakavasti tarvi ottaa, pieni pääpipi päivässä pitää naisen tiellä.
Hatuttaa vain aina olla hullujen ympäröimänä.
Hullu hullun tunnistaa. Kummasti helpottaa kun myöntää tosiasiat.
Vastaa Viestiin