Kotiväkivalta

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Boner kirjoitti:Mitä väliä. Kosto on suloista.
Ei niin suloista, että myisi periaatteensa. Ihmisen kannattaa pyrkiä elämään arvojensa mukaisesti, eikä myydä niitä kosto-merkkisessä alennusmyynnissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Kottarainen kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
Boner kirjoitti: Virosta saa kuulemma pikkrahalla pesäpallojoukkueen mailoineen kyläilemään,
Se tekisi minusta ihan yhtä alhaisen paskaläjän.
Itse kyllä saattaisin harkita sitä pesisjengiä, ainakin jos tapahtumat olisivat tuoreempia. Minusta ei olisi väärin antaa hieman makua tyypille siitä miltä sen teot tuntuvat.

Myöhemmin varmaan järki voittaisi ja antaisin olla.
Mulle riittää hyvin tieto siitä, että voisin tehdä niin jos haluaisin.
Boner

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Boner »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ihmisen kannattaa pyrkiä elämään arvojensa mukaisesti, eikä myydä niitä kosto-merkkisessä alennusmyynnissä.
Minun arvoni onkin se, että paskasakille ansionsa mukaan.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

Se on kyllä jännä juttu. Omassanikin tapauksessa oma perheensä kyllä tiesi miten meillä homma toimii. Tuli ilmi joskus kun saunareissulla haukkui armottomaksi läskiksi (170/55) ja informoi muutenkin miten muut naiset on niin paljon kauniimpia, seksikkäämpiä ja vaikka mitä. Sanoin että olen kaunis ja seksikäs. Seurauksena paiskasi lauteilta vasten kiuasta ja alkoi työntämään naamaa kuumille kiville. Sen jälkeen en enää kuulemma voisi väitettä toistaa. Pääsin karkuun ja ylhäällä ollut äitinsä vei kotiin. Eikä voinut jäädä epäselväksi että olisin turpaani saanut. Mustana koko akka. Sanoi että jos soitan poliisille he todistavat että tämä tyyppi ei ollut lähelläkään.

Oikeastaan en ole ajatellut koskaan aikaisemmin että syön ehkä vieläkin siksi niin päin vittua, että silloin tosiaan söin päin vittua. Siis jos söin. Kiitti A vinkistä.

Ja ei, nykyään voin näistä puhua ilman mitään kummallisia tunteita. Oikeastaan siksi, että joskus silloin se kaikki lähti vain pienestä tönäisystä. Loppuaikoina, noh aika kaukana jo siitä alkutaipaleesta. Se vain pahenee, tätäkin takuulla lukee joku joka pahoinpitelystä tällä hetkellä kärsii. Se pahenee.

Kosto. Olisihan se ollut kivaa, jossain vaiheessa, mutta ei koskaan tarpeeksi. Monta vuotta meni vituiksi, ihanko totta pitäisi vieläkin pilata elämänsä tuon tyypin takia. Ei. Ja tästä syystä myös salailin asiaa. Lähellä on niin paljon ihmisiä jotka olisivat vetäneet totaaliset kilarit, ehkä samalla pilaten oman elämänsä. Ei.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

Kottarainen kirjoitti: Tuolla perusteella voisi luulla että suurimmalla osalla on ihan käsittämättömän täydelliset puolisot. Ja että myös itse kaikki ovat kuta kuinkin virheettömiä.
No tottakai. Luonnollisesti! :)
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Olen tullut siihen tulokseen, että naiset yksinkertaisesti tykkäävät ottaa pataan. Eiväthän he muuten olisi suhteessa väkivaltaisten miesten kanssa minun ollessa sinkkuna. Varmasti he nauttivat tilanteesta. Jos eivät nauttisi, nauraisin heille paskasen naurun.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Manaaja

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RolloTomasi kirjoitti:Olen tullut siihen tulokseen, että naiset yksinkertaisesti tykkäävät ottaa pataan. Eiväthän he muuten olisi suhteessa väkivaltaisten miesten kanssa minun ollessa sinkkuna. Varmasti he nauttivat tilanteesta. Jos eivät nauttisi, nauraisin heille paskasen naurun.
Aika jännä viesti. Sen alussa ylennät itsesi väkivaltaisten miesten yläpuolelle. Loppua kohden koko ajan syyllistäen paljastatkin että olet itse väkivaltainen. Unelmamies.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja huima »

RolloTomasi kirjoitti:...
Tai sitten voit ajatella, että jopa se väkivaltainen hyväksikäyttäjä ja alistaja on parempi kuin Rollo - mikä saattaa näköjään pitää paikkansa.

Todella kylmää tekstiä tässä ketjussa ja ihmetystä herättäviä tarinoita. Jos tänne sattuu pieneen joukkoon jo tuon verran tuollaisia kokemuksia, joista uskalletaan jo kirjoittaa, kuinka paljon niitä oikeasti tapahtuu muualla.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

huima kirjoitti: Jos tänne sattuu pieneen joukkoon jo tuon verran tuollaisia kokemuksia, joista uskalletaan jo kirjoittaa, kuinka paljon niitä oikeasti tapahtuu muualla.
Vähän sillä mä tämän aloitinkin. Vain asioiden tunnistaminen ja niistä puhuminen auttaa.
Liian monta kertaa olen nähnyt ja kuullut vakaan uskomuksen siitä, että kyllä se muuttuu ja lopettaa, oli sillä siihen syy...

Saatana. Sellaista syytä ei ole, joka oikeuttaa pahoinpitelemään toisen. Ne eivät muutu. Ne eivät lopeta.
Ainoa varma keino lopettaa väkivalta on poistua suhteesta.

JOKAISESTA kerrasta pitää kertoa koska salailu vain pahentaa tilannetta.

Tulen aiheesta niin vihaiseksi, että tuottamani teksti voi olla sekavaa. Anteeksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

En ole koskaan ottanut pataan eikä mua ole rääkätty henkisesti missään suhteessa. Kaikki miehet mun elämässä on väkivallattomia. Mulla on tällainen periaate (pariinkin asiaan, ei pelkästään kotona ja parisuhteessa tapahtuviin) että kahta kertaa mua ei kuseteta. Tiedän, että joistakin se voi tuntua uhoamiselta, että jos hellu nyt löisi niin antaisin olla koska "ei se varman lyö toista kertaa kun pyytelee anteeksikin". Mutta mulla on se kahta kertaa mua ei kuseteta -periaate, joten vaikka miten olisi hankalaa niin lähtisin kerrasta (ainkain uskon niin...). Hellu kylläkään ei ole väkivaltainen tapaus, johtuen siitä että häntä on koulussa rääkätty ilmeisesti ihan fyysisestikin.

Mua huolestuttaa tällä hetkellä siskoni ja se hyvä ystävättäreni jonka ukko flippas. Pelkään että ystäväni mies hakkaa hänet joku kaunis päivä tai jopa tappaa. Toistaiseksi ei ole lyönyt mutta mistä sitä tietää jos se on kerran tullut hulluksi. Sen tiedän kyllä että ystäväni ottaa pitkät saman tien jos eka isku tulee, hän on ennenkin lähtenyt väkivaltaisesta suhteesta. Mua huolestuttaa enemmänkin se että jospa se ensimmäinen isku on tappava :(

Siskoni huolestuttaa siksi, että hän kuulema itkee usein, ainakin äiti sanoi niin. En käsitä miksi sisko jää suhteeseen, jossa ukko vain itkettää häntä. Joku jo sanoikin että itse se pitää tajua pois lähteä, toivon että siskolleni tulee valaistuminen pian. Ennen kuin henkinen rääkkääminen muuttuu fyysiseksi. Ja todellakin toivon että ko ukko ei tule minua vastaan missään juuri nyt, en tykkää siitä että mun laumaa itketetään. Toivon että en ikinä näe että ko ukko rääkkää siskoani edes henkisesti, pelkään samanlaista reaktiota mikä Vesperillä tuli.

En tiedä menisinkö väliin jos näkisin väkivaltatilanteen, riippuu varmaan siitä ketä piestään. Tuntemattomien väliin en varmaan menisi, mutta jos laumaa piestään niin.. No, olen narttu. Lauma tarkoittaa isompaa kokonaisuutta kuin verisidettä ja omaa perhettä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

huima kirjoitti: Jos tänne sattuu pieneen joukkoon jo tuon verran tuollaisia kokemuksia, joista uskalletaan jo kirjoittaa, kuinka paljon niitä oikeasti tapahtuu muualla.
Olen vakuuttunut että tätä ketjua lukee väkivaltaisessa kodissa tai parisuhteessa asuvia ihmisiä. Niin saajia kuin antajiakin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Oikea ketju!

Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

AngryBird kirjoitti:
huima kirjoitti: Jos tänne sattuu pieneen joukkoon jo tuon verran tuollaisia kokemuksia, joista uskalletaan jo kirjoittaa, kuinka paljon niitä oikeasti tapahtuu muualla.
Vähän sillä mä tämän aloitinkin. Vain asioiden tunnistaminen ja niistä puhuminen auttaa.
Liian monta kertaa olen nähnyt ja kuullut vakaan uskomuksen siitä, että kyllä se muuttuu ja lopettaa, oli sillä siihen syy...

Saatana. Sellaista syytä ei ole, joka oikeuttaa pahoinpitelemään toisen. Ne eivät muutu. Ne eivät lopeta.
Ainoa varma keino lopettaa väkivalta on poistua suhteesta.
Ei ne varmaan muutu ei tai lopeta. Kokemusta ei ole, mutta uskon noin.
Aika tylyjä tekstejä tässäkin.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

AngryBird kirjoitti:
RP kirjoitti: Salaamisesta voi tehdä taitolajin, aika helposti.
Kyllä. Huomattavan pitkään tuo pahoinpiteli niin, että jälkiä ei jäänyt esim. kasvoihin tai käsiin, ts. paikkoihin, joita ei voi vaatteilla peittää herättämättä huomiota. Sääriluissani on vieläkin herneen kokoisia muhkuroita muistona hallitunkin varrella hakkaamisesta.

"Piilolyöminen" loppui kuin seinään yhtenä talvi-iltana kun palasimme Vermosta iltaraveista. Raivon laukaisi ilmeisesti se, että minä olin jossain hevospelissä voittanut muutaman kymmentä markkaa ja hän ei.
Kehä 1:lle päästyämme tyyppi löi mua takapenkiltä viinipullolla päähän niin että pullo meni rikki. Vauhdissa se myös tuli penkkien välistä väkisin eteen, avasi mun puolen oven (en siis ollut kuski) ja työnsi mut liikkuvasta autosta tielle.
Tätä ennen se oli jossain päin Perkkaata heittänyt auton ikkunasta ulos mun villapuseron ja takin kun oli ensin repinyt ne niin rikki kuin käsillä nyt vain voi.

Tämä tapahtui ennen kännykkäaikaa.
:shock:
Siis koska löi sua takapenkiltä pullolla päähän ja tuli etupenkin puolelle ja nakkas sut pelkääjän paikalta autosta tielle niin ...
Kuka autoa ajoi? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin ... :?:
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Leevi kirjoitti: Siis koska löi sua takapenkiltä pullolla päähän ja tuli etupenkin puolelle ja nakkas sut pelkääjän paikalta autosta tielle niin ...
Kuka autoa ajoi? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin ... :?:
Sen kaveri ajoi autoa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

AngryBird kirjoitti:
Leevi kirjoitti: Siis koska löi sua takapenkiltä pullolla päähän ja tuli etupenkin puolelle ja nakkas sut pelkääjän paikalta autosta tielle niin ...
Kuka autoa ajoi? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin ... :?:
Sen kaveri ajoi autoa.
:shock: En tiennytkään että noin pimeitä tyyppejä on ...
Mut siis en kyseenalaista millään tavalla, koska tuskin näitä keksit. Eiköhän ne oo ihan tapahtunu.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Leevi kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
Leevi kirjoitti: Siis koska löi sua takapenkiltä pullolla päähän ja tuli etupenkin puolelle ja nakkas sut pelkääjän paikalta autosta tielle niin ...
Kuka autoa ajoi? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin ... :?:
Sen kaveri ajoi autoa.
:shock: En tiennytkään että noin pimeitä tyyppejä on ...
Mut siis en kyseenalaista millään tavalla, koska tuskin näitä keksit. Eiköhän ne oo ihan tapahtunu.
Kyllä ne valitettavasti on ihan tapahtuneita.

Lisää:
Tyyppi halusi yhtenä talvisena sunnuntaiaamuna (tuhannen krapulassa) lähteä kylille kahville. Halusi itse ajaa autoa vaikka kuinka vastustelin. Pamautti päin lärviä kun olin "hankala" ja asettui kuskin paikalle ja komensi mut mukaan.
Kaahasi kivasti, suoraan päin puuta yhdessä mutkassa. Auto totaalisen paskana. Siirsi mut kuskin paikalle vähän äkkiä (olin siis lähes tajuton) ja esitti itse uhri-parkaa ettei vaan itsellä pala kortti.
Seuraus: mulle reippaasti sakkoja, liikenteen vaarantaminen ja ruumiinvamman tuottaminen.
Plus bonuksena vähän lisää turpaan etten vaan kerro ikinä asioiden oikeaa puolta.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

Hyvä että kerrot näitä juttuja, ihmisten on hyvä tietää kuinka sairaita paskiaisia tässä maassa voi olla. Ja tietää kuinka pahaksi ne asiat voi mennä. Ihminen joka haluaa rääkätä, ei ole mielikuvituksen voittanutta.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Sairasta hommassa on myös mm. se, että tyyppi sai mut uskomaan, että hänen tapansa on täysin normaali ja niin toimitaan kaikissa suhteissa.
Kenellekään en siis voinut silloin puhua, koska tyyppi kontrolloi kaikkea mitä tein ja vahti kenen kanssa puhuin.

Turvakodissa vertaistukena ollessani kuulin hyvin paljon samanlaisia tarinoita.
Täysin järkevät naiset oli ikäänkuin ohjelmoitu tahdottomiksi roboteiksi, joilla ei ollut omia mielipiteitä ollenkaan.

edit. Mulle muuten tulee helvetillinen päänsärky joka kerran kun kirjoitan näitä :shock:
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

^^Voin allekirjoittaa tuon robottiosuuden.

Omassa tapauksessani kaverinsa eivät olleet tietoisia, eivät olisi hyväksyneet. Teki kaikkensa että näyttäisin huonolta heidän silmissään joten heillä ei sinänsä ollut tahtoa tavata. Olin kaikkea sitä mitä miehet kammoaa, siis tyttöystävänä.

Siinä loppuvaiheessa palikkatalonsa alkoi pahasti sortumaan. Kaverinsa pääsivät jyvällä tiettyjen sattumien kautta. Ja silloin paras ystävänsä nousi tätä vastaan ja ns. pelasti selkäsaunalta sillä kertaa. Oli hyvin, hyvin järkyttynyt eikä voinut uskoa. Toki olin huomannut jo pientä muutosta aikaisemmin, semmosta pientä hanttiin laittamista ja puolustelua tämän ystävänsä puolelta. Kun se vaan on niin että joskus on niin kovin vaikea uskoa vaikka eteen lätättäisiin.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Suvinen kirjoitti:Sitä pelkäsin eniten, jotenkin odotin sen päivän vielä tulevan että jommalta kummalta lähtee henki. Ja jotenkin olin varma että se en ole minä keneltä se henki lähtee.
Tämä.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Voi teitä. Mikähän niissä miehissä ... siis vellihousuissa ... oli se alun huumaava juttu, että niihin jäi kiinni/ihastui/tykästyi/what evö? Lienette tuota ihan itsekin miettineet ja ihmetelleet.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Se ei taida olla tässä kovin ratkaiseva asia.
Mikä ihmisissä yleensä on se huumaava juttu, että niihin jää kiinni/ihastuu/tykästyy/what evö? Näissä varmasti ihan sama asia.
RP

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RP »

No en tiedä. Ei se aluksi sellainen ollut. Voisi sanoa että hurmaava, hyväkäytöksinen, helvetin hyvännäköinen, menestynyt jo niinkin nuorena ja niin aika lailla unelmapoikaystävä. Mutta se nyt oli osa peliään. Ne osaa sen, aika fiksusti.

Olin tavatessamme 16v. Jätin lopullisesti joskus 21v. Eli kuutisen vuotta sitten.
Manaaja

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:En ole koskaan ottanut pataan eikä mua ole rääkätty henkisesti missään suhteessa. Kaikki miehet mun elämässä on väkivallattomia.
Mukavaa joskus lukea tällaistakin. Yksi eksä sai leivottua mustakin melkoisen väkivaltaisen ihmisen suhteen jälkeisissä tarinoissaan, joita - surullista kyllä - ilmeisesti nykyäänkin vielä silloin tällöin laukoo yhteisien tuttujen keskuudessa. Henkisesti olen hirveä kiduttaja, jos väkivallan täsmennettä erehtyy kysymään. Tosin samaa luokkaa sillä tuntui olevan ne muutkin eksät. Suhteen alkuaikoina ihania ja koko maailmalle kehuttavia, suhteen loppuaikoina pelkiksi ystäviksi maailmalle tituleerattavia, ja suhteen jälkeen vähintään henkisesti väkivaltaisia ja manipuloivia hulluja. Joillekin noita hulluja kumppaneita vaan siunaantuu kerta toisensa jälkeen kuin Tuksulle ikään. Kaikki on hulluja paitsi nyksä, kunnes siitäkin tulee eksä.

Ei oikein kykene käsittämään muuta motiivia kuin että sillä yritetään peitellä jotain omia jälkiä ja tekoja joista tunnetaan alitajuntaisesti huonoa omaatuntoa. Nimittäin ainakin yhdestä jurripolkasusta sain kuulla jälkeenpäin, josta ilmeisesti unohtui vähän hassusti kertoa silloin kun siihen olisi ehkä ollut vähän aihetta. Ei se siis aina ole helppoa olla väkivallaton mies suhteessa. Riippuu siitäkin ketä kuuntelee.

Henkinen väkivalta on vähän vaikea juttu näissä yhteyksissä. Moni ymmärtää ulkoa sanonnan "se voi olla paljon pahempaa kuin fyysinen", mutta harva ymmärtää, että juuri samasta syystä pahansuopa ihminen voi käyttää sitä todella tehokkaana, ilkeänä ja mustamaalaavana aseena toista ihmistä vastaan. Todistavia jälkiä ei vaadita leimoja lyödäkseen, koska koettu asia on täysin immateriaalinen ja äärimmäisen subjektiivinen tasolla jota ulkopuoliset eivät voisi ymmärtää. Ja tarvittaessahan konkreettisena todisteena käy vaikka riitelyn aikainen asiayhteydestä irroitettu yksittäinen lause, josta se oma, kenties julmempikin dialogi on unohdettu.
Vastaa Viestiin