Oletko Temuttanut?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Oletko Temuttanut?
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011993328.html
Itse en koskaan ole, mutta varmaan tätäkin pitäisi joskus kokeilla yleissivistyksen takia. Vanhan sanonnan mukaanhan kaikkea pitää kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanhuja. Itse tosin jätän em. lisäksi myös avantouinnin kokeilematta.
Muistan, että joskus klikkasin, mutta se vei ärsyttävästi johonkin arvontaan, josta en halunnut jatkaa.
Itse en koskaan ole, mutta varmaan tätäkin pitäisi joskus kokeilla yleissivistyksen takia. Vanhan sanonnan mukaanhan kaikkea pitää kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanhuja. Itse tosin jätän em. lisäksi myös avantouinnin kokeilematta.
Muistan, että joskus klikkasin, mutta se vei ärsyttävästi johonkin arvontaan, josta en halunnut jatkaa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bluntly
- Kitisijä
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Oletko Temuttanut?
En ymmärrä, mitä eroa Temussa olisi muihin kiinalaisiin verkkokauppoihin nähden. Eihän Temu itse niitä kamoja kuitenkaan valmista.
Pitää varmasti Temuttaa heti kun tulee sopiva tarve. Ihan hirveästi ei tule halpaa roskaa ostettua suomi-kauppojen välittämänäkään, joten tässä voi joutua odottamaan tovin.
Sinänsä voisi olla mielenkiintoista käydä läpi kaikki toistuvat ostokset ja katsoa, mitä voisi hankkia Kiinasta. Tulee mieleen vaikka imurin pölypussit.
Pitää varmasti Temuttaa heti kun tulee sopiva tarve. Ihan hirveästi ei tule halpaa roskaa ostettua suomi-kauppojen välittämänäkään, joten tässä voi joutua odottamaan tovin.
Sinänsä voisi olla mielenkiintoista käydä läpi kaikki toistuvat ostokset ja katsoa, mitä voisi hankkia Kiinasta. Tulee mieleen vaikka imurin pölypussit.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Aivan helvetin rasittava joka paikkaan tunkeva mainostaminen.sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2026 10:46 En ymmärrä, mitä eroa Temussa olisi muihin kiinalaisiin verkkokauppoihin nähden.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Itse kysymykseen; En ole Temuttanut sananmukaisesti, koska boikotoin kyseistä liikettä. Muutaman kerran olen tilannut kiinasta jotain erikoiskamaa rakenteluprojekteihin, kun niitä ei oikein järkevästi ole muualta saanut. Samoin jotain valokuvauskaluston oheistarvikkeita, kuten IR kaukosäätimiä ja linssinsuojia olen tilaillut, kun hinta kotiin toimitettuna on ollut alle kotimaan postikustannusten. Toki tiedostaen, että tämä on yksi kiinasta halpakrääsän ostamisen ongelmista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Ihan totta? Minä en ole nähnyt oikeastaan mitään? Tosin olen sellainen vaikeasti tavoitettava mies, jolla on kaikki blokattu, enkä katsele mainoskanavia.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Myönnettäköön etten ole pitkään aikaan törmännyt Temun mainoksiin. Silloin kun tuli markkonoille, tuntui ettei vähäisillä somekanavillani muuta tuupattukaan.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Lähes kaikki tavarahan tulee joka tapauksessa Kiinasta, ostaa sen mistä tahansa. Eo. siis ei varmaankaan ole kovin hyvä argumentti Temun boikotoinnille.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Viittasitko mun viestin loppuun? Pointtihan ei siis ollut missä tuote on valmistettu, vaan miten ne sieltä toimitetaan tänne tai oikeastaan kuka maksaa sen postituksen kustannukset. Kiinasta lähetettävän paketin postimaksu kun ei kata sen jakelukustannuksia täällä. Tähänhän on jo pitkään yritetty rakentaa jotain ratkaisua ja joku sen tyyppinen on nyt ehkä tulossa.James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2026 11:15 Lähes kaikki tavarahan tulee joka tapauksessa Kiinasta, ostaa sen mistä tahansa. Eo. siis ei varmaankaan ole kovin hyvä argumentti Temun boikotoinnille.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/kiina- ... n-suitsia/
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
En viitannut sinun viestiisi. Pahoittelut epäselvästä muotoilusta. Tarkoitin homiemaisesti "joidenkin esittämää kriiikkiä".Vagabondo kirjoitti: 18.05.2026 11:44Viittasitko mun viestin loppuun? Pointtihan ei siis ollut missä tuote on valmistettu, vaan miten ne sieltä toimitetaan tänne tai oikeastaan kuka maksaa sen postituksen kustannukset. Kiinasta lähetettävän paketin postimaksu kun ei kata sen jakelukustannuksia täällä. Tähänhän on jo pitkään yritetty rakentaa jotain ratkaisua ja joku sen tyyppinen on nyt ehkä tulossa.James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2026 11:15 Lähes kaikki tavarahan tulee joka tapauksessa Kiinasta, ostaa sen mistä tahansa. Eo. siis ei varmaankaan ole kovin hyvä argumentti Temun boikotoinnille.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/kiina- ... n-suitsia/
Mitä tulee tuohon jakelukustannusten ongelmaan, niin siinä ehkä voi ajatella, että jos joka tapauksessa maksat kiinan krääsän jakelun, niin ehkä siitä kannattaa hyötyä?
Edit: en tiedä, subventoidaako Kiinan tuontia edelleen kansanvälisten postisopimusten perusteella?
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Käsittääkseni tästä juuri on kysymys ja sen turvin pystyvät lähettämään parin euron tuotteen ilman postimaksuja. Eihän tämä yksittäisen kuluttajan ongelma ole ja itsekin siis olen sitä käyttänyt hyväksi, mutta ymmärrän tämän aiheuttaman ongelman systeemille ja toisaalta hivenen ärsyttää kompensoida tarpeettoman krääsän temuttamista omissa postimaksuissani kun jotain lähetän. Sen takia kannatan tullirajan poistoa ja postin lisämaksuja kiinapaketeille, niin että pakettien kustannukset koituisi niiden tilaajien maksettavaksi.James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2026 11:47 Edit: en tiedä, subventoidaako Kiinan tuontia edelleen kansanvälisten postisopimusten perusteella?
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Postituksesta tietenkin pitää maksaa todellinen hinta, mutta tulleja olisi hyvä pikemminkin laskea kuin nostaa. Annetaan tavaran liikkua vapaasti markkinahintaan.
Postituksesta tietenkin pitää maksaa todellinen hinta, mutta tulleja olisi hyvä pikemminkin laskea kuin nostaa. Annetaan tavaran liikkua vapaasti markkinahintaan.
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Wishillä tilasin joskus krääsää ja Alibabailin jotain halpoja kameroita turvakameratesteihin, mut aika nihkeesti on jaksanut noit rihkamabasaareja.
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.