Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.03.2026 11:56 Arvoton teatteri jatkuu. Homie, tahdillasi kaljamahasi on suuressa vaarassa kasvaa niin isoksi, että sille pitää hakea oma henkilötunnus.
Kiitos. Päivä vaatikin piristystä.
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.03.2026 11:56 Arvoton teatteri jatkuu. Homie, tahdillasi kaljamahasi on suuressa vaarassa kasvaa niin isoksi, että sille pitää hakea oma henkilötunnus.
Homie yrittää pitää alkoholisminsa kurissa niin ettei päätyisi ihan rapajuopoksi, mutta kuitenkin saa elämäänsä jotain sisältöä röpöttämisestä. Kitinään raportointi on kai sitten jonkinlainen henkinen tukitoimi auttamaan kuivista kausista selviytymisessä. Mun mielestä tää on ihan selkeä kuvio. Ja miksi ei kännäilisi menemään, kun ei oikein mitään muuta merkittävää elämänsisältöä ole olemassa, harrastuksia, uraa tai perhettä, ja masennuksen myötä on myös kykenemätön sellaista rakentamaan. Nautitaan elämästä miten kukin parhaiten kyetäänJames Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2026 8:44 En oikein tajua tätä systeemiä, jossa ensin pidät nenänvalkaisua ja sitten otat muutaman päivän putken. Mielestäni joko antaa mennä vaan tai sitten on kokonaan ilman.
Harrastuksia: lukeminen, ulkoilu, nettailu.Vagabondo kirjoitti: 09.04.2026 9:10Homie yrittää pitää alkoholisminsa kurissa niin ettei päätyisi ihan rapajuopoksi, mutta kuitenkin saa elämäänsä jotain sisältöä röpöttämisestä. Kitinään raportointi on kai sitten jonkinlainen henkinen tukitoimi auttamaan kuivista kausista selviytymisessä. Mun mielestä tää on ihan selkeä kuvio. Ja miksi ei kännäilisi menemään, kun ei oikein mitään muuta merkittävää elämänsisältöä ole olemassa, harrastuksia, uraa tai perhettä, ja masennuksen myötä on myös kykenemätön sellaista rakentamaan. Nautitaan elämästä miten kukin parhaiten kyetäänJames Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2026 8:44 En oikein tajua tätä systeemiä, jossa ensin pidät nenänvalkaisua ja sitten otat muutaman päivän putken. Mielestäni joko antaa mennä vaan tai sitten on kokonaan ilman.![]()
Ja mikä näistä tuottaa suuremman mielihyvän tunteen kuin röpöttäminen?
Ei mikään noista.
Mun elämässä on paljonkin asioita jotka menee sen edelle. Joko mä saan nousuhumalasta yllättävän heikosti kiksejä tai sitten saan monista muista asioista poikkeuksellisen paljon kiksejä. Nämä miten asiat kokee on aina yksilökohtaisia.
No just tätä mä tarkoitin kommentillani. Ei noista ole oikein korvaamaan juomista kun ei vaan tarjoa sulle samaa fiilistä, vaikka lukeminen ja ulkoilu sinänsä oikein hyviä harrastuksia onkin. Tämä nettailu hieman kyseenalaisempaa toimintaa
Mulle tuo fiilis ei ole - nykyään - viinanhimo vaan tuskan lieventäminenVagabondo kirjoitti: 09.04.2026 12:17No just tätä mä tarkoitin kommentillani. Ei noista ole oikein korvaamaan juomista kun ei vaan tarjoa sulle samaa fiilistä, vaikka lukeminen ja ulkoilu sinänsä oikein hyviä harrastuksia onkin. Tämä nettailu hieman kyseenalaisempaa toimintaa![]()
Omasta näkökulmastani kuulostaa oudolta.
Tämä on sun taiteilijakuvan perusteella ihan odotettavaa kun sinunkin juominen on ollut vuosia suunnitelmatalouden piirissä.James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2026 12:29Omasta näkökulmastani kuulostaa oudolta.
Sulla on alkoholiongelma.Vagabondo kirjoitti: 09.04.2026 12:54Tämä on sun taiteilijakuvan perusteella ihan odotettavaa kun sinunkin juominen on ollut vuosia suunnitelmatalouden piirissä.
Samoin kun mielestäni on kuvaavaa, että mä juon vain alkoholijuomia joista löydän kulinaristisia nautintoja. Pelkän alkoholipitoisuuden takia en ole vaivautunut vuosikymmeniin vaikka se olisi ainoa tarjolla oleva alkoholi. Olen mieluummin juomatta.
Tiedän
Kai mä voisin noin kursorisesti sen kertoa. *harkitsee*
Itse muutun liaan puheliaaksi (kirjallisessa muodossa) alkoholia ottaessa, ts. tulee assosiaatioita ja "estot" eivät toimi sen suhteen, että luultavasti ketään ei kiinnosta. Kirjoitan Kitinään vain humalassa (päin vastoin kuin Homie joka on pääosin nyky-yhteiskunnan laidalla yhteyksineen ja taitoineen.) Onneksi en joka viikko.James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2026 13:18 Mutta tosiaan ihmisten aivot reagoivat alkoholiin (kuten muihinkin ärsykkeisiin ) eri tavoin. Selkeästi jotkut saavat suuremman euforian kuin toiset.
Oliko kova tuska, ja oli siis pakko juoda?