hyvä/paha purilainen

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Finn_Monster
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2005 17:03
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Finn_Monster »

Mietin taas näin syömisonjelmaisena että miksi hamppis on niin hyvää.

kuka tunnustaa kertoo mitä ajattelee hampurilaisista.

eihän alennuta roskaruoka kommentteihin. perustakaa vaikka oma ketju juupas eips linjasta.
3/4 amerikkalaisesta ei voi olla väärässä.
XXXXXXL - Painavaa sanaa v 1976
Herra Manala

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hampurilainen on nopeaa, helppoa ja edullista ruokaa muka-kiireiselle nykyihmiselle. Parempaa kuin Jalostajan makaronilaatikko, helpompaa kuin itse valmistettu kotiruoka ja edullisempaa kuin "oikeiden" ravintoloiden "oikea" ruoka.

Ei kai niissä sen kummallisempia positiivisia ominaisuuksia ole. Kyllähän niitä kiireessä syö, mutta eivät ne mielestäni mitään "niin hyviä" ole, jos vertaa vaikkapa ihan normaaliin kotiruokaan tai siihen mainittuun "oikeaan" ravintolaruokaan.

You see, I've turned the kity into what I like to call a "Death Star" with a "Laser". Stop humping the "Laser".
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Valitsen yleensä mieluummin Jaskan Grillin kun joskus yöllä kotiinpalatessa nälkä yllättää.

Purilaisista, Cokiksesta ym saa nopean hiilihydraattihumalan ja siksihän ne maistuvat.

Kyllä kunnon kotiruoka aina moiset voittaa.

Mitä jenkkeihin tulee, niin missään en ole nähnyt niin äglö läskejä ihmisiä.
Oli paljon toisenlaisiakin toki mutta tuskin ne säännöllisesti pikaruokaa syö.

Tiukka näkemys Monsterilta uudessa Kityssä kun muistaa entiset murheet.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Patz

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Patz »

Olen puolueellinen joten ajattelin ensin jättää vastaamatta mutta...

Mielestäni (huom. oma mielipide, ei maksettu) hampurilaiset ovat silloin tällöin hyvää ja edullista ruokaa, ja sopii kiireiselle ihmiselle vallan mainiosti. En toki suosittelisi kenenkään pelkäksi ruokavalioksi (vrt. supersize me) mutten toki suosittelisi kennellekään pelkkää makaroonia tai kaurapuuroakaan. Hampurilainen silloin tällöin ei ketään lihota, ihan siitä perus ruokaympyrästähän sekin koostuu.

Ja tähän loppuun maksettu kommentti : Hese on perseestä :buuuu:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Ja tähän loppuun maksettu kommentti : Hese on perseestä :buuuu:
Käy Carrolsilla :P

:on: Minäkin olen puolueellinen tässä asiassa joten tyydyn komppaamaan US:ää, paisti että ne hamppiateriat ei ole halpoja. Syöt aterian ja nälkä lähtee, mutta tunnin päästä on nälkä taas. Itse syön mielummin kebabin kuin hampparin.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Cerenity
Kitisijä
Viestit: 19
Liittynyt: 19.08.2005 13:02

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Cerenity »

Hesen kerroshampurilainen tai Macin McFeast maistuu toisinaan namille. Kun/jos niitä syö tarpeeksi, ne alkavat maistumaan karsealle. Eipähän tuu syötyy usein.

Todellinen kysymys onkin, miksi jäätelö ja suklaa maistuvat
TAIVAALLISELLE?
Neiti Negatiivinen
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Impi »

Ei hampurilainen mun mielestä edes ole kovin hyvää. Ruisleipä maksamakkaralla ja ketsupilla voittaa hampparin mennen, tullen, ja vielä kerran mennen.

Lisäksi tavallisia leipiä voi syödä neljä samaan energiamäärään kuin yhden hampurilaisen. Kumpikohan satsi sen vatsan täyttää ja tulee halvemmaksi?
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Na

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Na »

Oon joskus jotain kanahampurilaista napannut mukaan kaupungilla, mutta mutta... En mä oikein tajua miksi ne niin herkkua on monien mielestä. Itse tekemä voileipä hakkaa mennentullen maun ja terveellisyyden puolella.
Mutta ehkä se on sellainen maku johon kasvaa. Eli jos on lapsena ja nuorena syönyt niin maistuu aikuisempanakin. Ainakin joku Mäkkäri tuntuu tähän luottavan, tuntuu olevan kovin lapsia houkuttelevaksi tehty lähes koko mainonta.
Geetzu

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Rasva, rasva, rasva... Kyllä mäkkärin tuplajuustopullamössö ja fisupullamössö on ihan taivaallisen hyvää. Nälkää ne ei pidä eikä vie, joten herkuiksi sopivat ja keskimäärin kerran kuussa niitä maistankin. Joskus aiemmin muistan käyneeni hampparipaikoissa paljon useamminkin, iltanapostelua kavereiden kanssa ulkona pyöriessä. Kyllä sillä mätöllä masua sai aikaiseksi.
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Canine »

Mäccäri ja Häsburger ei tule kyseeseen jos haluaa syödän hyvän hampurilaisen. Pancho Villan tai American Dinerin burgerit ovat loistavia..mmm
Syön hampurilaisia todella harvoin. Käyn hesessä/mäkissä pari-kolme kertaa vuodessa. Kaupan valmispurilaisia en syö ikinä hyi. :barf:
Not only is life a bitch, it has puppies
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Yhyy, hampurilaisaiheinen hengentuotteeni katosi kityavaruuteen!

Edit: ilmeisesti johtuen siitä, että nokkelana poikana painoin esikatselua enkä lähetä -nappulaa. Perkules. Nyt hampurilaissuhteeni jää kaikille mysteerioksi.
Kittys

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Mulla on nälkä :on:
Feiz

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Burgerit on täyttä paskaa. Nyt pieni tarkennus: Nämä pikaruokaketjujen majoneesi/kastikekyllästeiset hiilari+rasvapommit.

Burgeri on hyvää kun tekee itse jauhelihasta pihvit, tuoreet kasvikset, jättää ne leivät hittoo. ELi periaatteessa pihvi + rehut:D
Kittys

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Feiz kirjoitti:Burgerit on täyttä paskaa. Nyt pieni tarkennus: Nämä pikaruokaketjujen majoneesi/kastikekyllästeiset hiilari+rasvapommit.

Burgeri on hyvää kun tekee itse jauhelihasta pihvit, tuoreet kasvikset, jättää ne leivät hittoo. ELi periaatteessa pihvi + rehut:D
Niinpä. Sitäpaitti niist kasvaa takaläski, jos oikeen kahmii :)

Tultiin yhtä aikaa, siitä hyväst; sä voisit tulla kokkaamaan mulle :wink:

nyt heti pliz :roll:
nypari

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kerran parissa viikossa, kun on kiire. Silloin se tapahtuu. Eivät erityisen hyviä, mutta paremman puutteessa ja vaihteluna. Yleensä mäkisen tupla tai oikeastaa tupla tuplana. Mä olen tosi laiska tekemään kunnon ruokaa ja siksi sorrun roskapaskaruokaan noin kerran pari viikossa. Kebabit, pizzat jne... Pääasia dieetissä, kuten todettua, on hyvä perusrunko.
Herra Manala

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Ja tähän loppuun maksettu kommentti : Hese on perseestä :buuuu:
Pyh. Hesen Big BBQ burger hakkaa minkä tahansa mäkkärin tämänhetkisen tuotteen. Tosin se onkin vain kampanjatuote.

Nuo pihvit muuten maistuvat aika hirveille hampurilaisissa. Sen huomasin hyvin kun mäkkärissä silloin joskus oli niitä tuplajuuston tapasia burgereita kolmella pihvillä. Alkoi se pihvien todellinen maku lyödä jo liikaa läpi ja aiheuttaa ällötyskohtauksia.

McFeast jr. on kyllä hintaansa nähden ihan hyvä tuote, vaikka onkin käytännössä kasvishampurilainen.
hermine

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja hermine »

Jos saan siivottua ja tiskattua tänään, palkitsen itseni Hesen kasvishampurilaisaterialla (majoneesi pitää vaihtaa valkosipulikastikkeeseen).

Kun oikeasti miettii, niin eihän nuo maistu edes kovin hyvälle (enemmän tuollaisten himoitseminen on tottumuksesta kiinni), kallista on ja ravitsemuksellisesti köyhää. Omatekemät hampurilaiset on paljon parempia. Tuosta saa kuitenkin aika paljon kaloreita aika helposti (varsinkin kun Hese on ihan tuossa naapurissa). Palkinto ei siis niinkään ole se itse ruoka vaan se, ettei sen eteen tarvitse tehdä mitään.
Bliss

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Henkilökohtaisesti minulle on kohtalaisen samantekevää mitä naamariinsa mättää, hamburgereita tai makrobioottisen salaattibaarin antimia, pääasia että nälkä pysyy edes hetken poissa.
Mitään kulinaristisia elämyksiähän nuo BigMacit kaltaisineen eivät ole, mutta kovin harva ruokalaji sitä on.
Pikabaareissa varsinkaan.
Patz

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Patz »

Toinen maksettu mainos:

Menkääpä tutustumaan Kultaisten Kaarien ravintolaan 24.9-1.10. Ilmottautuminen ja Avoimia Ovia järjestävien ravintoloiden lista netissä.

http://www.mcdonalds.fi/opendoors/index.php
Herra Manala

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Toinen maksettu mainos:

Menkääpä tutustumaan Kultaisten Kaarien ravintolaan 24.9-1.10. Ilmottautuminen ja Avoimia Ovia järjestävien ravintoloiden lista netissä.

http://www.mcdonalds.fi/opendoors/index.php
Toi on jo oikeasti tosi skitsoa.
Patz

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Patz »

Herra Manala kirjoitti:Toi on jo oikeasti tosi skitsoa.
Mikä on skitsoa? Saanko perustelut, kiitos.
Nowaysis

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Oikeesti, jos Hesen kasvisyökötys maistuu jonkun suussa hyvältä niin minä kyllä..(lupautuu johtamaan orkesteria alasti tahtipuikkoa vinhasti heiluttaen)

Kaikki jotka ette ole nähneet Supersize Me:tä, katsokaa se.

p.s. Itsekin kyllä tuon kasvislötkötyksen _saatan_ jostain toistaiseksi(ainiaan) tuntemattomasta syystä päätyä toisinaan ostamaan, mutta kyllä esim. Tosihyvä soijapihviaineksesta(saa stockalta ja luontaistuotteista) tehty oikeafeikkijauhelihapihvi hyvillä lisukkeilla on aivan eri kastia.
Storytuuli

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

vadim kirjoitti:Nyt hampurilaissuhteeni jää kaikille mysteerioksi.
Voi Ei! Miten nyt tästä eteenpäin? :cry:

Kaikki Hesen morkkaajat voisivat tutustua hallituksen puheenjohtaja Heikki Saarisen (?) persoonaan tarkemmin; niin hullu mies ei voi olla täysin paha. Hesehän rakentaa Turkuun nyt voimalaa, joka tulee käymään pelkästään vanhoilla paistinrasvoilla! :D :o

Muuten silloin kun on purilaisen puutteessa (kana), Hese hakkaa Macin 6-0, mutta mestan valintaan vaikuttaa lopulta vain ja ainoastaan sen sijainti. Mikä nyt sattuu matkan varrella olemaan..
Herra Manala

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Mikä on skitsoa?
Lähteä Sightseeingille McDonaldsin keittiöön.
Patz

Re: hyvä/paha purilainen

Viesti Kirjoittaja Patz »

Herra Manala kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:Mikä on skitsoa?
Lähteä Sightseeingille McDonaldsin keittiöön.
Kummasti vaan tuntuu ihmisiä kiinnostavan. Sua tuskin enää, etköhän sä oo kaveris toimesta nähny sellasen jo...
Vastaa Viestiin