Nettiriippuvuus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Faghag

Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Koska kommunikoimme Internetissä sijaitsevalla keskustelufoorumilla, on aiheellista kartoittaa nettiriippuvuuden astetta Kity-runkkujen keskuudessa.

Itse löysin city.fi-verkkopalvelun 5 vuotta sitten. Jäin heti koukkuun, sillä koin cityn chattihuoneet helpoksi tavaksi tutustua uusiin ihmisiin vaivattomasti ja mihin kellon aikaan tahansa. Jossakin vaiheessa huomasin, että en enää hallinnut nettikäyttäytymistäni: saatoin chattia aamuyön tunneille asti ja tästä aiheutuneesta väsymyksestä kärsivät sekä työni että opiskeluni. Lisäksi huomasin laiminlyöväni ns. oikean elämän aktiviteetteja: kuntoilua, kotitöitä sekä vanhoja kavereitani. Totesin myös Internetissä roikkumisen vähentävän energiatasoani ja aloitekykyäni sekä aiheuttavan masentuneisuutta.

Vuoden verran chattaaminen hallitsi elämääni. Aluksi helppo tutustuminen varsinkin vastakkaiseen sukupuoleen tuntuivat houkuttelevilta. Kävin ahkerasti treffeillä, kunnes huomasin, että useat heistä eivät a) vastanneet antamaansa kuvaustaan tai b) edes valokuvaansa. Lisäksi huomasin (naiivi kun olin ja olen edelleen) monen chattipersoonan sukupuoleen katsomatta pyörittävän oikeaa chattihaaremia.

Pettymykset niin chatin keskustelutasoon kuin siellä chattaaviin ihmisiin vieroittivat minut tehokkaasti virtuaaliviestinnän kohtuukäyttäjäksi. Olen tutustunut chatin kautta moniin ihmisiin, mutta vain harva heistä on jäänyt ns. IRL-ystävikseni (In Real Life), mikä kertoo sitoutumisen tasosta chatin kautta tavattuja ihmisiä kohtaan. Tästä syystä pidän chatissa KAIKEN vapaa-aikansa kuluttavia luusereina, joilla tuntuu todellisuudentaju heittävän. Tämä käsitys koskee myös itseäni ja sen takia olen aloittanut vähintään puoli vuotta kestävän chattipaaston.

Nettiriippuvuutta on syytä epäillä siinä tapauksessa, kun Internetissä surffaaminen rupeaa haittaamaan arkipäivän velvollisuuksia ja oman terveyden hoitamista sekä aiheuttaa läheisten ihmisten laiminlyömistä ajankäytön mennessä sekaisin.

Ohessa olevalla linkillä voit testata kuinka riippuvainen sinä olet Internetistä:
http://www.paihdelinkki.fi/testit/testi3.htm

Arvon Kityläiset, onko teillä omakohtaista kokemusta nettiriippuvaisuudesta tai jonkun läheisen/tuttavan kautta? Ja kuinka ratkaisitte ongelman?
killkill

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja killkill »

Itsellä oli joskus ensimmäisen nettiyhteyden aikoihin aika pahaa irc- ja nettipeliriippuvuutta. Itsekin havahduin huomaamaan tämän, kun ensimmäisen kerran tajusin valvoneeni koko yön tietokoneen ääressä pelaten ja naputellen. Olo oli kohtuullisen surrealistinen, kun silloinen siippa tiukkasi oven suusta, notta "mitä helvettiä, oletko valvonut koko yön?" Mitäpä siihen muuta kuin myöntämään.

Pistin koneen muutamaksi päiväksi kiinni ja mietin vähän asioita. Asiaa auttoi annettu ukaasi siitä, että jos tahti ei muutu, hän lähtee. Pikkuhiljaa tajusin, ettei oman Q2-klaanin pyörittäminen EHKÄ olekaan se tärkein asia maailmassa ja ventovieraiden kanssa suoritettu aivopiereskely rapakontakaisilla irkki-servereillä ei kenties olekaan fiksuinta ajanvietettä maailmassa.

Nettiriippuvuus on katala vaiva, joka kehittyy huomaamatta. Nykyiselläänkin joudun viettämään paljon aikaa koneella, mutta 90% työn merkeissä. Nykyään huomaa pikemminkin odottavansa sitä, että saa laittaa koneen kiinni ja tehdä jotain aivan muuta.

Sättiin olisi joskus kiva mennä rupattelemaan diipadaapaa, mutta viime lauantain huima tungos flirttipuistossa vei mielenkiinnon vähäksi aikaa :)

Kokemukset chat-treffailusta kutakuinkin samanlaisia kuin Fägälläkin. Myönnän syyllistyneeni tähän eHaaremitouhuunkin.. olihan se tietyllä tavalla juovuttava tunne, kun pystyi pyörittämään useampaa daamia simultaanisti. Pian koko touhu alkoi tuntua tyhjältä ja kyynistävältä. Ymmärrän kyllä, miten helppoa siihen on jäädä koukkuun. Ihmislihan eSupermarketista on aina uusi, houkutteleva tuote (eli ihminen) saatavilla.
Viimeksi muokannut killkill, 13.02.2006 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Faghag kirjoitti: Arvon Kityläiset, onko teillä omakohtaista kokemusta nettiriippuvaisuudesta tai jonkun läheisen/tuttavan kautta? Ja kuinka ratkaisitte ongelman?
Olin vielä vuosi sitten koko ajan tietokoneella ja netissä. Aina kirjautuneena Flirttipuistoon, ja aktiivisesti parillakin keskustelupalstalla. Messengerillä juttelin aamuun asti, vaikka herätys oli klo 8, sairasta.

Nyt olen kiltisti ollut kahdeksan kuukautta ilman kotikonetta. Se aika mitä töissä käyttäisin normaaliin surffailuun (teen töitä joka velvoittaa olemaan koneella koko työajan, ja tekemään töitä joiden aikataulu ei riipu minusta, vaan potilaiden määrästä jne.), kityilen ja luen nettilehtiä. Kirjautuneena chattiin olen, mutta siellä ei päivisin ole ketään, eli en siellä niin paljon pölisekään. Siinä vaiheessa kun olen yksin chatissä ja yritäin iskeä itseäni, kutsuisin tätä sairaudeksi.
Kyllä toi koneen ja netin puuttuminen sujuikin kivuttomasti.. Onneksi oli tuore uusi kulta, joka vei kaiken huomion. En vieläkään halua kotiin nettiä, kone joudutaan lähipäivinä hankkimaan kun mies aloittaa opiskelun.
The great club outshines the individual, always and forever.
segma

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja segma »

Kuten näemmä muutkin, niin olen itsekin ollut kohtuullisessa nettiriippuvuuskierteessä jossain vaiheessa. Irkkaaminen saattoi venähtää helposti aamuviiteen, kun tuntui että aina oli jotain keskusteltavaa ja muitakin ihmisiä ylhäällä. Nykyään kone on hyvin usein päällä ja irkkikin vieläpä auki, mutten käytä sitä läheskään niin aktiivisesti kuin joskus aiemmin. Nukkumaankin menen järjestään ennen puoltayötä. Koneella tulee kuitenkin aikaa vietettyä aika paljon, kun tuo konemusiikin työstäminen on aika hankalaa ilman konetta. Senkään kanssa en ole mielestäni onnistunut niin hyvin lähiaikoina, että tässä välttämättä kannattaisi istua niin paljon kuin nykyisellään istun.

Ongelman ydin onkin se, että kun on pidemmän aikaa ollut netissä (varsinkin irkissä), on tottunut siihen, että ihmisten kanssa voi keskustella liki milloin vain ja kuinka paljon tahansa. Yksin oleminen tuntuu kahta kamalammalta. Ja toisaalta tämä verottaa sitten varsinaisia sosiaalisia kontakteja, kun tulee sellainen tunne, ettei uskalla olla ihmisten kanssa niin usein tekemisissä kuin ehkä haluaisi, koska tuntuu, ettei kukaan jaksa niin suurta määrää kanssakäymistä kuin mitä tahtoisin. Sitten sitä vain ajautuu takaisin irkkaamaan, siellä sentään ihmiset haluavat keskustella. (Tiedän, etteivät asiat ole näin, sellainen tunne kuitenkin välittyy.)

Plus sitten se, että irkin kautta vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen on, jos ei mahdotonta, niin ainakin yltiöharvinaista. Siinä pääsyy miksi tästä koneella kyhjäämisestä haluaisinkin eroon. No, onneksi se tuntuu onnistuvankin jo. Sosiaalisten taitojen harjoittelu on mukavaa.
Nowaysis

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Heh, tätä oon pohtinu aikoinani paljonkin. Lukiossa olin todella, todella irc-riippuvainen. Ilmeni mm. lintsaamisena, salanettauksena kotona :shock: , iskän raivareina tonnien puhelinlaskuista(aika ennen laajakaistaa) ja muistan, että lähes joka tunnin ajan mietti vaan millon pääsee välitunnille ja koneelle. No ei nyt ihan, kai ne siellä jotain kiinnostavaakin opetti..

Huh. Tuon ajan jälkeen nettaaminen ei ole varsinaisesti haitannut elämää, Cityyn/Kityyn oli aikoinaan pienimuotoista(muka) koukuttumista havaittavissa. Onnekseni olen huomannut sen, että oikeat tapahtumat menevät niistä ohi, ja siten olenkin siirtynyt MSN-Messenger riippuvaiseksi ;)

Tämä riippuvuus tosin on ainoastaan mukavaa, suurin osa kavereista ei asu samassa paikassa kuin minä, joten ilmainen ja omavalintaisella intensiteetillä käytävä keskustelu on oiva tapa pitää yllä suhteita ja suhteita. Tosin harkitsen siirtymistä skypeen, koska hartiajumi alkaa olla ajoittain aika kaamea jos on koulussa kirjottanut paljon, ja näppäilee kotona vielä kouluhommien _lisäksi_ koneella viitisen tuntia :oops:

Lopuksi kuitenkin mainittakoon, että omasta mielestäni(muiden mielipiteistä lakkasin välittämästä ajat sitten) netti on kuitenkin minulle yhteydenpito- ja työväline, eikä itsetarkoitus.

:napu:
Vieras

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Turhaa taas stressaatte asiasta joka viihteen muotona on valloittamassa olohuoneita television sijaan.
Itse mielummin istun koneella kuin tuijotan apaattisesti televisiota.
En luokittele itseäni nettiriippuvaiseksi vaikka voin ihan vaivattomasti pelailla pelikavereitten kanssa vuorokausia ympäri.
Omassa elämässä rajoittavana tekijänä on kuitenkin työ,koulu,treenaus ja tyttöystävä joten teen kyllä muutakin kuin istun siinä koneella, mutta jos olen kotona vailla parempaa tekemistä niin tiedän kyllä mistä itseni löydän:P

Nytkin minulla on tulossa 2 päivää vapaata tällä viikolla ja kysynkin miksi en saisi pelata 20 tuntia vuorokaudessa?

Tyttis on duunissa, sitä ei ehdi näkemään.
ei koulua
ei töitä
Treeneihin menee tunti illalla ja sen käyn tottakai huhkimassa.
Minkä takia minun pitäisi tehdä näinä päivinä muuta kuin pelata ?
ninnithequeen

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tuo testi väittää, että olen netin kohtuukäyttäjä. Mies voisi olla toista mieltä. Edellinen kirjoitti kyllä hyvin, netti korvaa ainakin meillä television hienosti. Ainoastaan lempisarjat tulee kytättyä enää. Tosin täällä netissäkin selaan ainoastaan Kityä, olen kirjautuneena flirttipuistoon usein, tai sitten selaan Sukupostia tai kirjoittelen blogiini. Siinäpä minun nettiriippuvuuteni.

Uusia ystäviä olen netin kautta saanut useita, ihmisiä, joita muussa elämässä en välttämättä tapaisi. Se on mielestäni hienoa se. Ja näin äitinä se on ihan kiva pitää ystävyyssuhteita kunnossa netin välityksellä, kun ei aina voi olla tapailemassa.
ElanorRaven

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Anonymous kirjoitti:Turhaa taas stressaatte asiasta joka viihteen muotona on valloittamassa olohuoneita television sijaan.
Itse mielummin istun koneella kuin tuijotan apaattisesti televisiota.

Komppaan. Vietän koneella vähimmillään tunnin, enimmillään ehkä viisi tuntia päivässä, telkkaria en katso ollenkaan. Tämä on mulle paljon mielekkäämpi ajanviettotapa kuin television katsominen. Saa samalla pidettyä yhteyttä satunnaisiin tuttaviin ja pysyn ajan tasalla opiskelu-uutisten ja vastaavien kanssa.
Avatar
SmartAss
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 05.02.2006 12:51

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja SmartAss »

Kirja-riippuvuus se vasta kauheaa onkin. On ihmisiä, jotka eivät jaksa paneutua merkityksettömiin keskusteluihin tyhjäpäiden kanssa - vaan paneutuvat heille mielenkiintoisiin asioihin tai tarinoihin, viettäen vapaa-aikansa lukemalla ja - kauhistus - tekemällä sitä joskus vaikkapa ulkona puistossa! On äärimmäisen riippuvuuden muoto että edes ulkona kauniina kesäpäivänä ei voi olla ilman kirjaa, vaan kaikkialla minne menee - on mukana kirja tai kaksi.
Tällainen smart-ass -pefletti kostuttuaan alkaa erittää ainetta joka imeytyy ohuiden ihokerrosten
läpi ja alkaa vaikuttaa aivotoimintaa stimuloivasti
Faghag

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Faghag »

SmartAss kirjoitti:Kirja-riippuvuus se vasta kauheaa onkin. On ihmisiä, jotka eivät jaksa paneutua merkityksettömiin keskusteluihin tyhjäpäiden kanssa - vaan paneutuvat heille mielenkiintoisiin asioihin tai tarinoihin, viettäen vapaa-aikansa lukemalla ja - kauhistus - tekemällä sitä joskus vaikkapa ulkona puistossa! On äärimmäisen riippuvuuden muoto että edes ulkona kauniina kesäpäivänä ei voi olla ilman kirjaa, vaan kaikkialla minne menee - on mukana kirja tai kaksi.
Ymmärrän ironian, mutta minun mielestä mikä tahansa "riippuvuus" jostakin toiminnosta tai asiasta niin, että se vie aikaa ja huomiota muilta elämän alueilta, on negatiivinen asia. Kun keskittyy vain yhteen asiaan elämässä, jää monipuoliset kokemukset hankkimatta ja luonne kehittymättä.

EDIT: Myös elämän pohja jää aika heikoksi, jos elämässä on vain YKSI johtotähti, jota ihminen seuraa. Kun esim. työ tai joku muu elämän intohimo "pettää" tai muuttuu pettymykseksi, hajoaa koko muukin elämän perusta ja tuloksena voi olla todella suuri kriisi.

Riippuvaisuuksissa on kysymys aina jonkin ikävän asian unohtamisesta käyttämällä aikaa ja energia johonkin, mikä estää ajattelemasta ja kohtaamasta väistämätöntä eli muiden elämänalueiden puutteita, oli se sitten liikunta, uskonto, seksi, rakkaussuhde, alkoholi tms., mitä käytetään vain unohtamismerkityksessä.

Tasapainoinen ihminen ei jää koukkuun asioihin, hän tietää kohtuuden merkityksen ja sen, että elämän nautinnot ovat vain hetkellisiä ja kuuluvat "juhlaan". Siksi kannattaa ottaa kaikki elämän osa-alueet haltuun: pitää yllä ihmissuhteita, niin niitä rakkaus- ja ystävyyssuhteita kuin perhesuhteitakin, huolehtia terveydestään ja iloita arjesta, joka kuitenkin on se todellisuus, missä saa ne suurimmat kiksit mitä pienemmistä asioista kuten tiskauksesta, kun näkee konkreettisesti kättensä tulokset.

Kirjariippuvuudesta on ranskalainen kirjailija Anatole France kirjoittanut mainion romaanin Sylvestre Bonnardin rikos. Herra Bonnard kerää kirjoja antaumuksella ja eräs kirja saa hänet suorastaan rikoksen poluille.... suosittelen kaikille kirjahulluille.

Nimimerkki yli 15 vuotta ollut kirja-alalla töissä.
Vieras

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Faghag kirjoitti:
SmartAss kirjoitti:Kirja-riippuvuus se vasta kauheaa onkin. On ihmisiä, jotka eivät jaksa paneutua merkityksettömiin keskusteluihin tyhjäpäiden kanssa - vaan paneutuvat heille mielenkiintoisiin asioihin tai tarinoihin, viettäen vapaa-aikansa lukemalla ja - kauhistus - tekemällä sitä joskus vaikkapa ulkona puistossa! On äärimmäisen riippuvuuden muoto että edes ulkona kauniina kesäpäivänä ei voi olla ilman kirjaa, vaan kaikkialla minne menee - on mukana kirja tai kaksi.
Ymmärrän ironian, mutta minun mielestä mikä tahansa "riippuvuus" jostakin toiminnosta tai asiasta niin, että se vie aikaa ja huomiota muilta elämän alueilta, on negatiivinen asia. Kun keskittyy vain yhteen asiaan elämässä, jää monipuoliset kokemukset hankkimatta ja luonne kehittymättä.

EDIT: Myös elämän pohja jää aika heikoksi, jos elämässä on vain YKSI johtotähti, jota ihminen seuraa. Kun esim. työ tai joku muu elämän intohimo "pettää" tai muuttuu pettymykseksi, hajoaa koko muukin elämän perusta ja tuloksena voi olla todella suuri kriisi.

Riippuvaisuuksissa on kysymys aina jonkin ikävän asian unohtamisesta käyttämällä aikaa ja energia johonkin, mikä estää ajattelemasta ja kohtaamasta väistämätöntä eli muiden elämänalueiden puutteita, oli se sitten liikunta, uskonto, seksi, rakkaussuhde, alkoholi tms., mitä käytetään vain unohtamistarkoituksessa.

Tasapainoinen ihminen ei jää koukkuun asioihin, hän tietää kohtuuden merkityksen ja sen, että elämän nautinnot ovat vain hetkellisiä ja kuuluvat "juhlaan". Siksi kannattaa ottaa kaikki elämän osa-alueet haltuun: pitää yllä ihmissuhteita, niin niitä rakkaus- ja ystävyyssuhteita kuin perhesuhteitakin, huolehtia terveydestään ja iloita arjesta, joka kuitenkin on se todellisuus, missä saa ne suurimmat kiksit mitä pienemmistä asioista kuten tiskauksesta, kun näkee konkreettisesti kättensä tulokset.

Kirjariippuvuudesta on ranskalainen kirjailija Anatole France kirjoittanut mainion romaanin Sylvestre Bonnardin rikos. Herra Bonnard kerää kirjoja antaumuksella ja eräs kirja saa hänet suorastaan rikoksen poluille.... suosittelen kaikille kirjahulluille.

Nimimerkki yli 15 vuotta ollut kirja-alalla töissä.
slam

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja slam »

Minun sosiaalinen elämä on lähinnä netissä. Chättäilen beibein kanssa ja nukun välillä. Netin ulkopuolella teen vain töitä ja morjestan ihmisiä. Hmm. keskustelun avausharjoituksia naisten suuntaan voisi koitella joskus. Äijien kanssa tulee puhuttua perusläppää, mutta naiselle ei keksi mitään sanomista, vaikka uskaltaisikin hieman aukaista suutaan.

Baarissa vieraan sukupuolen kanssa puhuminen on hieman ehkä luvallisempaa. Arkielämässä todella harvinaista on myös naisten juttelemaan tuleminen ja kait sitä kovasti joskus mieli tekisi hieman puhua sopivassa tilanteessa, mutta tilanteet kuivuu kasaan...
Limu

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Limu »

slam kirjoitti:Minun sosiaalinen elämä on lähinnä netissä. Chättäilen beibein kanssa ja nukun välillä. Netin ulkopuolella teen vain töitä ja morjestan ihmisiä. Hmm. keskustelun avausharjoituksia naisten suuntaan voisi koitella joskus. Äijien kanssa tulee puhuttua perusläppää, mutta naiselle ei keksi mitään sanomista, vaikka uskaltaisikin hieman aukaista suutaan.

Baarissa vieraan sukupuolen kanssa puhuminen on hieman ehkä luvallisempaa. Arkielämässä todella harvinaista on myös naisten juttelemaan tuleminen ja kait sitä kovasti joskus mieli tekisi hieman puhua sopivassa tilanteessa, mutta tilanteet kuivuu kasaan...
Aika huolestuttavaa on elämäsi. Ehdotan, että alat vaan harjoitella pienin askelin ja ehdottomasti selvin päin. Joka päivä sanot jotain mukavaa jollekkin naiselle. Ei missään iskumielessä kunhan teet hyvän mielen ko henkilölle ja saat harjoitusta normaalista keskustelusta. Aloittaminen on kaikissa hommissa tärkeintä ja usein vaikeinta.
Vieras

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Limu kirjoitti:
slam kirjoitti:Minun sosiaalinen elämä on lähinnä netissä. Chättäilen beibein kanssa ja nukun välillä. Netin ulkopuolella teen vain töitä ja morjestan ihmisiä. Hmm. keskustelun avausharjoituksia naisten suuntaan voisi koitella joskus. Äijien kanssa tulee puhuttua perusläppää, mutta naiselle ei keksi mitään sanomista, vaikka uskaltaisikin hieman aukaista suutaan.

Baarissa vieraan sukupuolen kanssa puhuminen on hieman ehkä luvallisempaa. Arkielämässä todella harvinaista on myös naisten juttelemaan tuleminen ja kait sitä kovasti joskus mieli tekisi hieman puhua sopivassa tilanteessa, mutta tilanteet kuivuu kasaan...
Aika huolestuttavaa on elämäsi. Ehdotan, että alat vaan harjoitella pienin askelin ja ehdottomasti selvin päin. Joka päivä sanot jotain mukavaa jollekkin naiselle. Ei missään iskumielessä kunhan teet hyvän mielen ko henkilölle ja saat harjoitusta normaalista keskustelusta. Aloittaminen on kaikissa hommissa tärkeintä ja usein vaikeinta.
Samaa mieltä limun kanssa. Galleriakuvistasi päätellen olet vielä varsin kivannäköinen nuorimies, siitä ei voi siis epäonni naisten suhteen johtua. Koitahan rohkaista itsesi!
killkill

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja killkill »

Anonymous kirjoitti:Nytkin minulla on tulossa 2 päivää vapaata tällä viikolla ja kysynkin miksi en saisi pelata 20 tuntia vuorokaudessa?
Oletko kysynyt samaa tyttikseltä? Naiset näetsen kärsivät merkillisestä harhasta, että heidän tulee olla tärkein asia miehen elämässä. Huomiotaloudessa kun elämme; saatat jonain päivänä havahtua oven kolahdukseen kesken pelin, kun naisesi on lähtenyt hakemaan sitä huomiota jostain muualta ;)
slam

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja slam »

Anonymous kirjoitti: Samaa mieltä limun kanssa. Galleriakuvistasi päätellen olet vielä varsin kivannäköinen nuorimies, siitä ei voi siis epäonni naisten suhteen johtua. Koitahan rohkaista itsesi!
Ei kait asialla niin väliä ole, että saako ketään, mutta jos suomalainen nainen on niin avuton, että ei lähemmäksi tule, niin kait hänet pitää kantaa mukaansa...
Limu

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja Limu »

slam kirjoitti:
Anonymous kirjoitti: Samaa mieltä limun kanssa. Galleriakuvistasi päätellen olet vielä varsin kivannäköinen nuorimies, siitä ei voi siis epäonni naisten suhteen johtua. Koitahan rohkaista itsesi!
Ei kait asialla niin väliä ole, että saako ketään, mutta jos suomalainen nainen on niin avuton, että ei lähemmäksi tule, niin kait hänet pitää kantaa mukaansa...
Kaikella kunnioituksella. Olet ilmeisen taitava liikunnallisesti.

Koita nyt päästä samaan tasoon näissä kirjoituksissasi ja muussa toiminnassasi, jottei sinusta saa aivan idiootti vaikutelmaa.
slam

Re: Nettiriippuvuus

Viesti Kirjoittaja slam »

Limu kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella. Olet ilmeisen taitava liikunnallisesti.

Koita nyt päästä samaan tasoon näissä kirjoituksissasi ja muussa toiminnassasi, jottei sinusta saa aivan idiootti vaikutelmaa.
Jos kityssä puhuisi vain asiaa, niin kait olisin silloin suurimman osan ajasta hiljaa...

Voisi neuloa naisen takkiin kiinni kantokahvan toisen pään ja sijoittaa toisen vyönlenkkiin. Nostaisi muijan siitä rennosti mukaansa. Saattaisi olla kohtuullisen painava, mutta eiköhän tuota jonkin matkaa vie, jos ei paina paljoa ylitte 50 kiloa. :)
Vastaa Viestiin