Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Sannu

Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Suvi-Anne lähti ja nyt haetaan uutta. Toistaiseksi vain Paavo Arhinmäki on ilmoittautunut kilpaan. Vaikken itseäni taistolaiseksi lue, niin olen aina tuntenut itseni enemmän punavihreäksi kuin siniseksi. Viime eduskunta vaaleissa punnitsin Arhinmäen ja parin muun kansanedustajan välillä (eri puolueista). Vaikuttaa skarpilta tyypiltä ja on aikaansaavan oloinen..viriäisikö tästä jotain keskustelua...
Elukka

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Elukka »

No, tässähän on viime aikoina ollut nähtävissä kaksi poliittista Ilmiötä(tm):

1. Vasemmistoliiton änkyrätaistolaiset kampesivat Suvi-Annen alas puheenjohtajan pallilta
ja
2. Markku "Uusis" "M-15" Uusipaavalniemestä on kaavailtu politiikan seuraavaa suurta nimeä.

:arrow: Eikös ratkaisu ole ilmeinen? Curlingin sulttaani opettamaan änkyrä-kirveskommunisteille joukkuepelin saloja.
Nowaysis

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Eikös Siimes itse ja varsin lapsellisen näyttävästi kammennut itsensä ulos? Varmasti Arhinmäellä on mahkut ainakin varapuheenjohtajaksi, myöhemmin taatusti myös pj:ksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minä luulen, että Arhinmäki on (vielä) liian leimallisesti nuorisopoliitikko, jotta otettaisiin vakavasti puheenjohtajakandidaattina. Aamun Hesarin mukaan nyt kisaan ilmoittautui mukaan myös Erkki Virtanen, ja saman lehden mukaan aiemmin puheenjohtajahalukkuutensa on ilmaissut myös ainakin Esko-Juhani Tennilä. Ilmeisesti suurimmat ennakkosuosikit Martti Korhonen ja Minna Sirnö (ja Kari Uotila) eivät vielä ole kantaansa ilmaisseet. Ihan kiinnostava juttu - Vasemmistoliiton seuraavan puheenjohtajan onnistuminen tehtävässään voi jättää jälkensä Suomen puoluekarttaan aika pitkäksi aikaa.

Vasemmistoliitto on nyt muutenkin pop urpiaislandiassa: Luonnos puolueen uudeksi puolueohjelmaksi on saatavilla puolueen verkkosivuilla, ja olen jo viime viikolla riistänyt merkittävät määrät työaikaa vallankumouksen hyväksi copy-pasteamalla juttujani Kityn politiikkaketjuista uuteen tiedostoon, jonka lähettämistä ohjelmatyöryhmälle harkitsen parast'aikaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Siimes oli miusta hyvä puheenjohtaja, vaikka vähän natsi onkin. Uloslähtemisen voi tulkita poliittiseksi pelisilmäksi ja taktikoinniksi tai sitten lapselliseksi draamakuningatar-teatteriksi. Kummin nyt sitten sattuu tykkäämään.
Muutama vanha kommunisti torpedoi jatkuvasti vasemmistoliiton tointa, toisaalta taas - onko vasemmistoliitto vasemmistoliitto jos se ei ole vasemmalla?
Mikä on edes nykyään "vasemmalla"? Ketä edes kiinnostaa, kuka on vasemmalla, kuka oikealla tai missä lie?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Elukka

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mylwin kirjoitti: Mikä on edes nykyään "vasemmalla"? Ketä edes kiinnostaa, kuka on vasemmalla, kuka oikealla tai missä lie?
Taitaa pitää aika hyvin paikkansa erään nyyssikirjoittelijan signature:

"Suomessa on vain yksi puolue, joka on äänestäjiä harhauttaakseen jakautunut useiksi eri nimisiksi järjestöiksi."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Elukka kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Mikä on edes nykyään "vasemmalla"? Ketä edes kiinnostaa, kuka on vasemmalla, kuka oikealla tai missä lie?
Taitaa pitää aika hyvin paikkansa erään nyyssikirjoittelijan signature:

"Suomessa on vain yksi puolue, joka on äänestäjiä harhauttaakseen jakautunut useiksi eri nimisiksi järjestöiksi."
Tuota miekin. Tasapainotellaan pienin nyanssein tietyn kehyksen ympärillä.
Miusta aivan positiivista, aina kun olen populääriradikaalin ajattelutavan aiheuttamaa yleistyperyyttä ja putkinäköisyyttä vihannut.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Dumari

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Dumari »

urpiainen kirjoitti:Minä luulen, että Arhinmäki on (vielä) liian leimallisesti nuorisopoliitikko, jotta otettaisiin vakavasti puheenjohtajakandidaattina.
Epäilen samaa. Kaiken kukkuraksi tunsin "Paven" nuoruudessani, varsin hyvä tyyppi vieläkin, näin luulisin. Ei ole (liian) uraantunut poliitikko ja oli vielä jokunen vuosi sitten mukana mielenilmauksissa.

Jossei kuuluisi aivan vasempaan (ääri?)laitaan, niin kuvittelisin äänestäväni häntä seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Angita

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Angita »

Ainoa puolueen uskottavuutta ylläpitänyt henkilö poistui johtopallilta. Tämä on lopun alkua. Kohta se hajoaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Angita kirjoitti:Ainoa puolueen uskottavuutta ylläpitänyt henkilö poistui johtopallilta. Tämä on lopun alkua. Kohta se hajoaa.
Sanoisin pikemminkin, että änkyröiden johtamalle Vasemmistoliitolle käy samoin kuin ilmapallolle: ilma poistuu sisältä hiljaisen pihinän säestämänä.
Vastaa Viestiin