Määritä Metalli

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
1108

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Stoner metal (myös stoner rock) on raskasta ja riffipohjaista heavy metal -musiikkia. Stoner metal -yhtyeitä ovat mm. Kyuss, Monster Magnet, Orange Goblin ja suomalainen Mannhai. Black Sabbathia voisi pitää stoner metalin edelläkävijänä.
Yönmustaritari

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

1108 kirjoitti:Stoner metal (myös stoner rock) on raskasta ja riffipohjaista heavy metal -musiikkia. Stoner metal -yhtyeitä ovat mm. Kyuss, Monster Magnet, Orange Goblin ja suomalainen Mannhai. Black Sabbathia voisi pitää stoner metalin edelläkävijänä.
Peelo kopipastesi ton wikipediasta. Lähde mukaan jos lainataan urpo.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Stoner_metal

Nähtävästi stoner metal ja stoner rock ei ole toisistaan eroteltu. Stoner ku stoner. Vetäisi rajaa tuohon rockin ja metallin väliin.

Minä vähän veikkaan, ettei kukaan itseään kunnoittava musiikin kuuntelija noita pumppuja metallin alle laita. Tonne tutustumaan sitten jos te yhdistää nämä haluatta.

www.stonerrock.com

Ota vittuun se stoner metal sun listastasi. Ei semmosta siis olekaan.

EDIT: Tai sitten edelleen ihan sama. Käsitteet sekaisin. Turhempaa kinaa saa hakea.
killkill

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja killkill »

yannara kirjoitti:Gothic Metal = Charon, 69 eyes yms
Tähän minäkin tartun. 69 Persesilmää on mustiinpukeutuneiden poseeraajien pissaliisoille laulamaa herutuspoppia. Aivan liian kevyttä ja aurinkoista. Goottirokissa pitää olla synkkää jylhyyttä, tjeu vaikkapa Type-O-Negativen vanhempi tuotanto.
1108 kirjoitti:Heavy metal -tyylilajit:

... Folk metal ...
... Neoklassinen metal ...
...Power metal ...
Hihii, minä kun luulin että ainoastaan clubi- ja elektronisessa tanssimusassa on lukuisia tekemällä tehdyltä kuulostavia alalajeja :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Huh, kylläpä mulla alkaa mennä jo korkealta yli... voisko joku kuulua kahteen tyylilajiin kuten kiss clam rokkiin ja pikkupoikaheviin? ja 69, him ja charon voidaan mun puolesta rätkäistä surutta sinne lovemetallin puolelle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Starflare

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Georgina kirjoitti:Huh, kylläpä mulla alkaa mennä jo korkealta yli... voisko joku kuulua kahteen tyylilajiin kuten kiss clam rokkiin ja pikkupoikaheviin? ja 69, him ja charon voidaan mun puolesta rätkäistä surutta sinne lovemetallin puolelle.
Koska niin kovasti kutkuttaa nuo genretykset, niin http://bnrmetal.com/ kertoo genreistä lontoon kielellä.
Yönmustaritari

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Georgina kirjoitti:Huh, kylläpä mulla alkaa mennä jo korkealta yli... voisko joku kuulua kahteen tyylilajiin kuten kiss clam rokkiin ja pikkupoikaheviin? ja 69, him ja charon voidaan mun puolesta rätkäistä surutta sinne lovemetallin puolelle.
No sitten kait pitäisi pilkkoa tuotanto osiin tyyliin kaksi ensimmäistä levyä jotain, jonka jälkeen tyyli vaihdos päläpälä. Mut ei. Mitäs järkelä lokeroida jos joutuu lokeroimaan kahteen lotaan. On vaan merkki ylimääräisesti lootasta.

Mr lovalova-Nuuuh metalli joo. Ettei HIM:llä ole sielä omakeksimässä tyylilajissaan yksinäistä. Raapii pillua riffin tahtiin niin saadaa kokonaan uusi tyylilaji. Vitun posket, että sapettaa moinen.

Minusta kyllä musiikin pitäisi olla edes jossain määrin vakavasti otettavaa, että sen voi lokeroida muulla kuin roskikseen. mm. 69eyesia en kyllä päästäisi sielä roskakorista ihan heti kampeamaan ylös. MarilynManson on sen sijaan melko vakavasti otettavaa clam rockia.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja yannara »

1108 kirjoitti:Heavy metal -tyylilajit:

Alternative metal
Avant garde metal
Black metal
Christian metal
Classic metal
Death metal
Doom metal
Folk metal
Gothic metal
Grindcore
Hard rock
Industrial metal
Metalcore
Neoklassinen metal
New Wave of British Heavy Metal
Nu metal
Pop metal
Power metal
Progressiivinen metal
Rap metal
Speed metal
Stoner metal
Thrash metal
No joo, jos noita on oikeasti noin paljon, niin alkaa mennä vähän yli mulla. Ongelmana on tietenkin ihmisten erilaiset musiikkimaut. Joku saattaa pitää HIMiä tai 69 eyes kovana ja raskaana bändinä, kun taas toinen sijoittaa sen melkein pop luokkaan.

Vähän offtopicina otan, mulla homma menee periaatteessa niin, että genrellä ei ole niinkään väliä, kunhan itse bändi on hyvä. Meinaa mä RAKASTAN Machine Headia, mutta Fear Factory ei sytytä mitään fiilistä, ja Pantera on aika samantekevää kamaa, vaikka samaan luokkaan nää kuuluvat. Bändi on vähän niinkun nainen, sillä on pallo olla jotain erityistä että siihen tykästyy :wink:
bedlam

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja bedlam »

yannara kirjoitti:Meinaa mä RAKASTAN Machine Headia, mutta Fear Factory ei sytytä mitään fiilistä, ja Pantera on aika samantekevää kamaa, vaikka samaan luokkaan nää kuuluvat.
Panteralle oli ominaista hyvät ja tarttuvat kitarariffit, välillä hyvinkin vanhan Metallican malliin, kun taas Machine Headin ja FF:n riffit koostuvat yhden tai kahden nuotin jankkaamisesta. Ei silti, FF:n Demanufacture on yksi rakkaimmista levyistäni. MH taas ei oikein jostain syystä ole sytyttänyt.
obah
Kitinäaddikti
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2005 0:36

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja obah »

Tää on tää vanha juttu, mutta tuossa kuitenkin:
--

This is the situation... There's a beautiful princess trapped in a castle watched by a dragon... Here's the end of the story by the different s of metallers...

POWER METAL:

The protagonist arrives riding a white unicorn, escape from the dragon, saves the princess and make love in an enchanted forest

TRASH METAL:

The protagonist arrives, fight the dragon, save the princes and fuck her.........easy

HEAVY METAL:

The protagonist arrives in a harley davidson bike, kills the dragon, drinks some beers and fuck the princess

FOLK METAL:

The protagonist arrives with some friends playing acordeons, violins, flutes and many more weird instruments, the dragon fell sleep (by all the dancing)...then all leaves....without the princess

VIKING METAL:

The protagonist arrives in a ship, kills the dragon with his migthy axe, cook and eat it, rape the princess to death, steal the castle and burn all the place before leave

DEATH METAL:

The protagonist arrives, kills the dragon, fucks the princess and kill her, then leaves

BLACK METAL:

The protagonist arrives at midnight, kills the dragon and impale it in the front of the castle.....then sodomize the princess, drinks her blood in a ritual before killing her.....then he impale the unvirgen princess

GORE METAL:

The protagonist arrives, kills the dragon and spread his guts in the front of the castle, fucks the princess and kill her....then he fuck again the dead body, slash her belly and eat her guts.....then he fucks the carcass for the third time, burn the corpse and fuck it for the last time

DOOM METAL:

The protagonist arrives, see the size of the dragon and thinks that he never could beat him, then he gets depressed and commit suicide....the dragon eat his body and the princess as well...and end of the sad story

PROGRESIVE METAL:

The protagonist arrives with a guitar and plays a solo of 26 minutes....the dragon kills himself of the boring.....the protagonist arrives to the princess' bedroom, plays another solo with all the tecnics and tunes learned in the last year of the conservatory...the princess escape looking for the "HEAVY METAL" protagonist

GLAM METAL:

The protagonist arrives, the dragon laugh of the guy's appearence and let him enter.....he stole the princess make-up and try to paint the castle in a beautiful pink color
vittu mä tähän mitään laita
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Lolita »

killkill kirjoitti:
yannara kirjoitti:Gothic Metal = Charon, 69 eyes yms
Tähän minäkin tartun. 69 Persesilmää on mustiinpukeutuneiden poseeraajien pissaliisoille laulamaa herutuspoppia. Aivan liian kevyttä ja aurinkoista. Goottirokissa pitää olla synkkää jylhyyttä, tjeu vaikkapa Type-O-Negativen vanhempi tuotanto.
69 Eyes on hevimusiikin porttiteorian mukaan se portti, jonka kautta niitä viattomia lapsia houkutellaan rankemman hevin ja metallin pariin ja lopulta tietenkin mukaan saatananpalvontaan. <insert hymiö here>
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja killkill »

Lolita kirjoitti:69 Eyes on hevimusiikin porttiteorian mukaan se portti...
Räkäkä!
Ehkä tämäkin osaltaan selventää...
"Mehän päätettiin kokeilla duunia Johnny Lee Michaelsin kanssa Gothic Girl -sinkun myötä ja sehän oli heti aivan napakymppiin osunut juttu! Johnny Lee ikäänkuin keksi bändin uudestaan."
lähde: Rumba 18/00

Tyypillinen esimerkki bändistä, jonka soittotaito on korkeintaan alempaa keskitasoa, mutta poseeraaminen ja muikistelu pääasioita.
bedlam

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tässäpä genremääritelmiä kerrakseen:
http://www.levykauppa.org/index_products.php?CAT=1

Voi elämä.
Starflare

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Starflare »

bedlam kirjoitti:Tässäpä genremääritelmiä kerrakseen:
http://www.levykauppa.org/index_products.php?CAT=1

Voi elämä.
Muhahaa! :D Mitä eroa lieneekään "Melodic Black Metal" ja "Melodic Black" genreillä?

Tuo on muuten entinen Ukin Musiikki. Kauppaa pitää joku helvetin retardi, joka kyllä ottaa rahasi, ja toimittaa tavarat kunhan jaksaa. Suositan pysymään kaukana.
1108

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Satanik black metal

Ei helevetti, nyt pitää päästä ehtoolliselle. Oli niin saatanallinen, suorastaan infernaalinen, meno.

EDIT: Ihan hottis tytsy.
ElanorRaven

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

1108 kirjoitti:Satanik black metal
Enpä tiennyt, että tuo Mendoncan poppoo on noinkin melodista soitantaa. Tuo veisuhan oli varsin pätevä! Täytyypi tutustua paremmin - aiemmin olen bändistä painanut mieleen vaan herrojen äärimmäisen tyylikkään pukeutumisen. *slurp*
1108

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja 1108 »

ElanorRaven kirjoitti:Täytyypi tutustua paremmin - aiemmin olen bändistä painanut mieleen vaan herrojen äärimmäisen tyylikkään pukeutumisen. *slurp*
Edelleen siinä oli hottis tytsy.

Unohdit tärkeimmän...jupinaa...lisää jupinaa...
Starflare

Re: Määritä Metalli

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:Satanik black metal

Ei helevetti, nyt pitää päästä ehtoolliselle. Oli niin saatanallinen, suorastaan infernaalinen, meno.

EDIT: Ihan hottis tytsy.
Choronzon on sellainen sillisalaatti ettei sitä kestä perkelekkään. Parasta antia kyseisellä tekeleellä on läpyskässä olevat neitosten kuvat.
Vastaa Viestiin