Kumpi olet?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
nypari

Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Meitä ihmisiä on erilaisia - taas se nähtiin. Suuri Uutinen jakoi meidät aika selvästi kahteen karsinaan. Toisilla on pappatuntsa lähtenyt pahemman kerran kintaasta ja toiset yrittävät heitä toppuutella. Kuulun jälkimmäiseen, mielestäni suhteellisuudentajunsa säilyttäneeseen, ryhmään. Kumpaan sinä kuulut? Miksi minua ei juuri hetkauta asian saama julkisuus? Miksi joku toinen alkoi Uutisen johdosta yökastelemaan?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Ann »

nypari kirjoitti:Miksi minua ei juuri hetkauta asian saama julkisuus?
Koska et ole tavannut epäiltyä?
Rotan aivot valtasivat pääni.
nypari

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ann kirjoitti:
nypari kirjoitti:Miksi minua ei juuri hetkauta asian saama julkisuus?
Koska et ole tavannut epäiltyä?
Sekö tässä on vaa'ankieli?
Exsat

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mua ärsyttää se, miten jotkut ovat valmiita julkisuuden/rahan vuoksi kertomaan luottamusella saatuja tietoja roskalehdille. Ärsyttää myös palstan saama turha julkisuus.
ElanorRaven

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Mukavaa on se, että täällä on vihdoinkin jotain elämää. Ikävää taas se, että ei välttämättä ihan sen sortin elämää, mitä kaipaisin. Loppujen lopuksi mitä hiton väliä, kyllähän niitä psykoja kävelee vastaan kadulla joka päivä. Yksi sattui osumaan tänne.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Ann »

nypari kirjoitti:
Ann kirjoitti:
nypari kirjoitti:Miksi minua ei juuri hetkauta asian saama julkisuus?
Koska et ole tavannut epäiltyä?
Sekö tässä on vaa'ankieli?
Kuten tuolla viikonpäiväketjussa jo mainitsin:
Ann kirjoitti:Ihan sama kuka näitä horinoita lukee tai kuvia vänkäten katselee. Se mikä vituttaa, on mahdollisuus siitä, että toimittajat alkaa soitella kaikille sellaisille joilla on ollut kunnia osua samoihin tapaamisiin(ja jos oikein onnistaa, niin jopa valokuviin) julkimon ja syväkurkun kanssa.
Olen siinä käsityksessä, että joku/jotkut palstalta ovat olleet yhteyksissä median edustajiin ja antaneet tietoja/kuvia(?) muistakin kuin epäillystä. Tämä pistää vihaksi, muu ei pahemmin hetkauta.
Rotan aivot valtasivat pääni.
safi

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja safi »

Exsat kirjoitti:Mua ärsyttää se, miten jotkut ovat valmiita julkisuuden/rahan vuoksi kertomaan luottamusella saatuja tietoja roskalehdille.
Just näin!

Olen nyt pyöritelyt tätä asiaa päässäni eilisestä saakka, kun näin IS:n lööpit ja kuvan tavallaan "tutusta" ihmisestä. Todellisuudessa en ole tavannut koskaan kyseistä henkilöä, vaan vääntänyt hänen kanssaan joistain aiheista ja siitä tuntemisen tunne.

Minä olen hyvin surullinen kesselin puolesta. Miten ihminen voi saada koko elämänsä sellaiseksi sotkuksi, että kykenee ottamaan hengiltä kolme ihmistä ja vielä elämään sen tiedon kanssa suht järjissään useita vuosia.. ja mitä vielä paljastuu, kun homma selvitetään pohjamutia myöten. Mitkä mahtavat nyt olla ajatukset kessin päässä... kun mukavaksi ja helpoksi kaavailtu elämä muuttuikin hiukan ankeammaksi todellisuudeksi. Herran jestas itseni ikäinen ihminen ja loppuelämä vankeudessa..
Elukka

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

nypari kirjoitti:Meitä ihmisiä on erilaisia - taas se nähtiin. Suuri Uutinen jakoi meidät aika selvästi kahteen karsinaan.
Kolmeen.
Mä kuulun siihen "kuka mitä häh :?: " -jengiin.
Exsat

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Elukka kirjoitti: Kolmeen.
Mä kuulun siihen "kuka mitä häh :?: " -jengiin.
No mut sä kuulut siihen 24/7. Sitä ei lasketa. :P
HellBell

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

safi kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Mua ärsyttää se, miten jotkut ovat valmiita julkisuuden/rahan vuoksi kertomaan luottamusella saatuja tietoja roskalehdille.
Just näin!
Olen nyt pyöritelyt tätä asiaa päässäni eilisestä saakka, kun näin IS:n lööpit ja kuvan tavallaan "tutusta" ihmisestä. Todellisuudessa en ole tavannut koskaan kyseistä henkilöä, vaan vääntänyt hänen kanssaan joistain aiheista ja siitä tuntemisen tunne.
Minä olen hyvin surullinen kesselin puolesta....
Komppaan teitiä. Ja ne syyt ja se historia mikä siellä on takana.. tulee mieleen Aileen Wuornios-juttu. Tekee surulliseksi.

Off-topic: mitäs täällä palstalla on aiemmin sanottu safia ilkeäksi ja muuta sellaista? Ei kyllä ilkeä kirjoittele tolla lailla yms.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Ann »

HellBell kirjoitti: Off-topic: mitäs täällä palstalla on aiemmin sanottu safia ilkeäksi ja muuta sellaista? Ei kyllä ilkeä kirjoittele tolla lailla yms.
Se on joku kateellinen, koska safi on niin fine.
Rotan aivot valtasivat pääni.
HellBell

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ann kirjoitti: Se on joku kateellinen, koska safi on niin fine.
Aivan.
slam

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja slam »

Paparatsit saisivat pitää soukempaa suuta ja asia hoidetakoon muulla kaikessa hiljaisuudessa ja tiukassa virkavallan valvonnassa.

Virallinen ilmoitus saatettaisiin julkisuuteen muutaman kuullustelun jälkeen. Omaisten sekä tekijän suostumuksesta, sellainen olisi varmasti riittänyt. Näin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Minua häiritsi heti alkuun toimittajan käyttäytyminen, aivan kuin olisi jotenkin velvollisuuteni vastata hänen esittämiin kysymyksiin. Varsinkin kun kyse on iltapäivälehdistöstä, jonka ainoa tehtävä tuntuu olevan riepotella mitä tahansa asiaa siten että voidaan painaa mahdollisimman myyvät lööpit.

Puhumattakaan siitä, kuinka toimittaja päätti ryhtyä urputtamaan ja vaatimaan perusteluita bannaamiselleen, vihjaten samalla "tarvittavista mahdollisista jatkotoimista", jos porttikieltoa ei lopeteta.
Lisäksi huomautan, että en pidä puoleltanne toivottavana asian minkäänlaista
kommentointia, käsittelyä tai esilläoloa nettisivuillanne ja tulen
tulkitsemaan kaiken sellaisen asiaa mahdollisesti pahentavaksi tekijäksi.
Jokseenkin ärsyttävää, toisaalta alkaa epäilyttämään että kyseinen toimittaja nimenomaan kerjää huomiota ja julkisuutta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Exsat

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

aasi kirjoitti: Jokseenkin ärsyttävää, toisaalta alkaa epäilyttämään että kyseinen toimittaja nimenomaan kerjää huomiota ja julkisuutta.
Saataisko vielä kuva ja nimi? :wink:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Eikö Vanhasen tekstarit ja TanssiiTähtienKanssa enää riitä? Pitää ryhtyä kiristämällä hankkimaan materiaalia?

Mitä seuraavaksi.. Keksitään itse uutiset? Eiku joo, senhän te jo osaatte.
Rotan aivot valtasivat pääni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

aasi kirjoitti:Puhumattakaan siitä, kuinka toimittaja päätti ryhtyä urputtamaan ja vaatimaan perusteluita bannaamiselleen, vihjaten samalla "tarvittavista mahdollisista jatkotoimista", jos porttikieltoa ei lopeteta.
Lisäksi huomautan, että en pidä puoleltanne toivottavana asian minkäänlaista
kommentointia, käsittelyä tai esilläoloa nettisivuillanne ja tulen
tulkitsemaan kaiken sellaisen asiaa mahdollisesti pahentavaksi tekijäksi.
*hihii*

Ihan kuin herra/rouva/neiti toimittajalla olisi maailmankaikkeuden korkein oikeus omissa pikku kätösissään. "Tuomitsen teidät ikuiseen kadotukseen, jos ette anna mulle juorumateriaalii! Banniani ja keskustelujenne sensuroimattomuutta pidän raskauttavina asianhaaroina! Vaviskaa, kuolevaiset!"

:D Miten uskottavaa juorutoimittajalta.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Kyllähän tämä tavallaan vaikuttaa minuun, paljonkin, mutta enemmän yleisellä tasolla.
Tulee ajateltua. "Eipä olisi uskonut" "Ei koskaan voi tietää" jne jne... Tavallaan tämä myös kertoo nykymaailmasta omaa karua tarinaansa. Miten maailma voi olla tällainen paikka? Ja tavallaan niin "lähellä" voi tapahtua mitä tahansa. Se on pelottavaa ja ahdistavaakin.

Minä en ole huolissani, sillä on pakko ajatella, että ei tämä kuitenkaan niin paljon ihmisiä kiinnosta. Tämä kiinnostaa eniten juuri tätä "lähipiiriä", cityläisiä ja kityläisiä, ja muutamaa innokasta.

Ajattelen asian näin: Joku tyyppi X lukee iltapäivälehteä:"hmm... nyt tässä on juttua siitä tyypistä, joka oli murhannut niitä tyyppejä, tästähän oli uutisissakin. Mitähän tässä sanotaan..? Ai, se on kirjoitellut netissäkin joillain palstoilla, paljastanut siellä, että ei olekaan ollut niin rakastunut siihen ukkoon jonka se tappoi. Onpa hirveä tyyppi!!"
Ja sitten hän kääntää sivua.

Itselleni ei ainakaan tulisi mieleen alkaa googlettamaan tai etsiskelemäänm sen tarkemmin tietoja, ellei asia koskettaisi minua jotenkin henkilökohtaisella tasolla. Se on vain uutinen, yksi muiden joukossa. Ja ei täällä ole kenelläkään varmaan mitään hätää; ei kai kukaan ole ollut mukana näissä tapahtumissa. Jos olet tavannut ihmisen, niin entä sitten?

Minä en poista (jostain citystäkään) naamaani tai kirjoituksiani, tunnuksista puhumattakaan. Toki koen tämän asian hirveänä ja kamalana, ja ymmärrän huolen ja ahdistuksen itsestä, mutta jokainen tänne kirjoittaja on varmasti tiennyt, että tämä on kuitenkin julkinen foorumi, ja pitää osata suodattaa mitä tänne suoltaa.

En kuitenkan jaksa uskoa, että kovinkaan moni persoona täällä ylittäisi julkisuuskynnystä tällä asialla, ainakaan itselle haitallisessa mielessä. Antaako joku toiselle vaikka potkut sen perusteella, että tämä on ollut miitissä epäillyn murhaajan kanssa?

Tämä luultavasti tuntuu isommalta asialta täällä kityssä, kun mitä se on "todellisessa maailmassa", siellä tämä on vain yksi kamala uutinen muiden joukossa.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Nighthawk

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

aasi kirjoitti:perusteluita bannaamiselleen, vihjaten samalla "tarvittavista mahdollisista jatkotoimista", jos porttikieltoa ei lopeteta.
Ai miten tuo lämmittää mieltä kaiken tämän keskellä. Yleensä arvostan työtä kuin työtä, mutta paskalehden sekunda-toimittajan homma tekee poikkeuksen. Pidän sitä yhtä ala-arvoisena kuin ilman oikeuttavaa syytä toisten elätettävänä olemista eli ammattityöttömyyttä. Kerrankin paskatoimittaja sai näpäytyksen. Ihanaa!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En osaa oikein sanoa, kumpi olen. Minulla on tapana innostua muiden mukana ja mielikuvitus laukkaa reilulla vauhdilla, mutta toisaalta järki on harvinaisen selvänä mukana kuvioissa. Toisaalta taas en ota mitään kuolemanvakavasti ja en ole suurimmassa osassa asioita mitenkään ehdoton.

Eli kierroksia voin nostaa ja aikani kohkata, mutta sitten tulee kyllästyminen, kun ei ole enää jännää ja todetaan, että olkoot, ei väliä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja killkill »

EveryWoman kirjoitti:Banniani ja keskustelujenne sensuroimattomuutta pidän raskauttavina asianhaaroina! Vaviskaa, kuolevaiset!"
Tätä samaa jumalanvihaa on saatu kuulla ihan yhteisön vakituisilta jäseniltä banniensa yhteydessä. Muistetaanpa vaikka Manalan ja Gattacan asiasta nostama mekkala.

Muuten olen sitä mieltä, että noiden saatanan haaskalintujen [tarkoitan tällä toimittajia, en kahta yllämainittua] soittaessa kannattaa lyödä luuri korvaan. Jopa "en kommentoi" saadaan pahantahtoisen (tyhjän)toimittajan toimesta väännettyä niin, että lukija käsittää haastatellun juuri myöntäneen syyllisyytensä.
Elukka

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Exsat kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Kolmeen.
Mä kuulun siihen "kuka mitä häh :?: " -jengiin.
No mut sä kuulut siihen 24/7. Sitä ei lasketa. :P
Kiitti vaan tunnustuksesta. :P
Elukka

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

killkill kirjoitti:Jopa "en kommentoi" saadaan pahantahtoisen (tyhjän)toimittajan toimesta väännettyä niin, että lukija käsittää haastatellun juuri myöntäneen syyllisyytensä.
Saadaanhan se vastaamattomuuskin, kun sanojen "... kieltäytyy kommentoimasta syytteitä." ympärille askarrellaan-paskarrellaan riittävän raskauttavan kuuloinen teksti. :roll:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

killkill kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että noiden saatanan haaskalintujen [tarkoitan tällä toimittajia, en kahta yllämainittua] soittaessa kannattaa lyödä luuri korvaan. .
Miten ihmeessä toimittajat tietävät teidän puhelinnumeroitanne? Joku sosiaalinen verkosto jossa toimittajia? Sähköpostiosoitteethan täällä näkyy jos on näyttänyt, minulla sekin toki vain tätä varten perustettu meili.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Zeb

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

killkill kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että noiden saatanan haaskalintujen [tarkoitan tällä toimittajia, en kahta yllämainittua] soittaessa kannattaa lyödä luuri korvaan. Jopa "en kommentoi" saadaan pahantahtoisen (tyhjän)toimittajan toimesta väännettyä niin, että lukija käsittää haastatellun juuri myöntäneen syyllisyytensä.
Tämä on taivaan tosi. Vuosia sitten erään sukulaiseni tyttöystävä päätyi julkisuuteen missi/mallisysteemien kautta. Tämä sukulaismies ei halunnut julkisuutta vaan väisteli kuvaajia eikä antanut haastatteluja. Silti yksi roskalehti onnistui vääntämään hänestä vittumaiseen sävyyn artikkelin, johon oli tongittu kaikki vähäinenkin negatiivissävytteinen tausta, mitä miehellä oli, ja lisätty vähän vääristelyä ja värittelyä sekaan. En yhtään epäile, etteikö joku niistä korppikotkista olisi käynyt roskapussitkin tonkimassa. Juorulehden toimittajat todella ovat ihmiskunnan pohjasakkaa.
Vastaa Viestiin