Kumpi olet?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

killkill kirjoitti:
Muuten olen sitä mieltä, että noiden saatanan haaskalintujen [tarkoitan tällä toimittajia, en kahta yllämainittua] soittaessa kannattaa lyödä luuri korvaan. Jopa "en kommentoi" saadaan pahantahtoisen (tyhjän)toimittajan toimesta väännettyä niin, että lukija käsittää haastatellun juuri myöntäneen syyllisyytensä.
-ilta-sanomista päivää...
-maijal oli karitsa, karitsa, karitsa. maijal oli karitsa, lumivalkea. klik.
Me transmitte sursum, Caledoni!
safi

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja safi »

HellBell kirjoitti: Off-topic: mitäs täällä palstalla on aiemmin sanottu safia ilkeäksi ja muuta sellaista?
Pstt....ei siitä ole kuin muutama päivä, kun viimeksi sain YV:nä kiukkupostia, jossa minun kerrottiin olevan ilkimys. Joten yhden kiltin postauksen jälkeen ei vielä kannata mielipidettä muodostaa. :wink:
killkill

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gattaca kirjoitti:Miten ihmeessä toimittajat tietävät teidän puhelinnumeroitanne?
Tämä menee minultakin yli. Itsellä on ehkä kolmen tai neljän kityläisen nrot. Näitä on etupäässä käytetty loppulähestymisohjeiden antamiseen miittiin mennessä tms. Okei, Sikamikan kanssa läheteltiin joskus toisillemme "HÄHÄÄ!"-känniviestejä eri festareita. Toivon kyllä ihan vilpittömästi, notta ne harvat joille olen omani uskonut, pitävät sen itsellään eivätkä donaa KENELLEKÄÄN ilman lupaani.
Zeb kirjoitti:Juorulehden toimittajat todella ovat ihmiskunnan pohjasakkaa.
En voisi olla enempää samaa mieltä.
LillyMuns kirjoitti:En kuitenkan jaksa uskoa, että kovinkaan moni persoona täällä ylittäisi julkisuuskynnystä tällä asialla, ainakaan itselle haitallisessa mielessä. Antaako joku toiselle vaikka potkut sen perusteella, että tämä on ollut miitissä epäillyn murhaajan kanssa?
Ei kai, ellei katso työajan käyttämistä palstailuun irtisanomisperusteeksi. Shrink-palstalta löytyy arkaluontoistakin materiaalia, jota ei varmaan ole tarkoitettu koko maailman tietoon. Tietysti voidaan kysyä, notta kannattiko asiasta kirjoittaa palstallekaan, jos se on arkaluontoinen...
Lillymuns kirjoitti:Tämä luultavasti tuntuu isommalta asialta täällä kityssä, kun mitä se on "todellisessa maailmassa"
Osu ja uppos!
Viimeksi muokannut killkill, 29.03.2006 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elukka

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

killkill kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Juorulehden toimittajat todella ovat ihmiskunnan pohjasakkaa.
En voisi olla enempää samaa mieltä.
:komp: ToUdellakin ovat. Inhimillisen kärsimyksen äärellä mässäileviä pöhöttyneitä korppikotkia. :evil:
Patz

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kampi.
nypari

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Patz kirjoitti:Kampi.
Kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti? Olet siis häviäjä...kai? :twisted:
Elukka

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

nypari kirjoitti:
Patz kirjoitti:Kampi.
Kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti? Olet siis häviäjä...kai? :twisted:
Joo! :twisted:
*lällättää Patzylle* loser-loser-loser!
Patz

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Patz »

nypari kirjoitti:Kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti? Olet siis häviäjä...kai? :twisted:
Hei, sähän sen tiedät ;)
nypari

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Patz kirjoitti:
nypari kirjoitti:Kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti? Olet siis häviäjä...kai? :twisted:
Hei, sähän sen tiedät ;)
Nämähän ovat niitä elämän peruskysymksiä... hiljentykäämme niiden äärelle. Asiakeskustelua siis.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Patz kirjoitti:Kampi.
Saanko mä vähän veivata kampeasi? Kampeatko minut vuoteestasi?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Patz

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Lolita kirjoitti:Saanko mä vähän veivata kampeasi?
*kiihottuu*
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Äh. Kiviäkin varmasti kiinnostaa.
*ei ymmärrä asian tiimoilta kiihkoilua*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Elukka

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Patz kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Saanko mä vähän veivata kampeasi?
*kiihottuu*
70's showta lainatakseni:
"Let's get it on!" :piru:
Noriyumi

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Vaikea sanoa kumpaan itse kuulun. Tietty järkytyin kun "psyko" on tuttavien tuttava. En tiedä missä määrin palsta on saanut julkisuutta, mutta jos on saanut sitä, minusta se on aivan turhaa.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Enköhäm mä niihin suhteellisuudentajunsa säilyttäneisiin kuulu.. Siitäkin huolimatta, ihan yleisten käytöstapojen merkeissä seuraavaan erittäin vahva komppausta:
killkill kirjoitti:Itsellä on ehkä kolmen tai neljän kityläisen nrot. Näitä on etupäässä käytetty loppulähestymisohjeiden antamiseen miittiin mennessä tms. Okei, Sikamikan kanssa läheteltiin joskus toisillemme "HÄHÄÄ!"-känniviestejä eri festareita. Toivon kyllä ihan vilpittömästi, notta ne harvat joille olen omani uskonut, pitävät sen itsellään eivätkä donaa KENELLEKÄÄN ilman lupaani.
:komp:
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Exsat kirjoitti:Mua ärsyttää se, miten jotkut ovat valmiita julkisuuden/rahan vuoksi kertomaan luottamusella saatuja tietoja roskalehdille. Ärsyttää myös palstan saama turha julkisuus.
Hmm. Itse kyllä suhtaudun kaikkeen tällä palstalla kirjoitettuun niin, että siitä voi vapaasti kertoa kenelle tahansa - myös toimittajille. Julkinen foorumihan tämä on. Jos joku ei halua joidenkin juttujensa leviävän tai niiden yhdistyminen omaan nimimerkkiin arveluttaa, ainoa oikea tapa vaikuttaa asiaan on moisten turinointien kirjoittamatta jättäminen. Edit: Nyt vasta huomasin, että tekstissä lukee "luottamuksella saatuja tietoja". Onko tällaisiakin siis kerrottu julkisuuteen?

Paskalehdistön journalistinen tyyli oksettaa minua, enkä mielelläni tekisi mitään juorutoimittajien työtä helpottavaa. Eri asia on kuitenkin se, miten toteuttaa tämä käytännössä jos joutuu toimittajan kanssa tekemisiin. Helpottaako juorukirjoittelua enemmän se, että asioista (joiden suhteen kenelläkään teoistaan vastuun ottavalla henkilöllä ei ole mitään hävettävää) kerrotaan totuus avoimesti ja rehellisesti - vai se, että kieltäydytään kommentoimasta? Lisäksi: kokeneet juorutoimittajat epäilemättä käyttävät yleisinhimillistä sosiaalista häpeää hyväkseen tietoja onkiessaan, kuten jo Aasin esimerkki antaa ymmärtää. Väitän, että suurin osa kityläisistä ei ole niin itsevarmoja ja sosiaalisesta häpeästä vapaita, että osaisivat etenkään yllättävässä tilanteessa jättää toimittajan painostuksen omaan arvoonsa ja pitää suunsa kiinni. Varsinkin niiden, joilla jo näin pienestä palstan saamasta julkisuudesta juoksi pupu pöksyyn, kannattaisi vähän miettiä miten itse olisivat toimineet juorutoimittajan sosiaalisen painostuksen alaisina (tai vaihtoehtoisessa skenaariossa, jossa toimittaja on oma ystävä johon haluaa luottaa) - ja miten kovasanaisesti heillä on varaa Angitaa asiasta höykyyttää.

Palstan saama "turha julkisuus" on käsite, joka ei mene minulle ollenkaan jakeluun. Tarkoitetaanko "turhalla julkisuudella" sitä, että joku palstalle kontribuoimaton henkilö voi lukea/lukee sitä vai että juorutoimittaja voi lukea sitä vai mitä? Ainakin noilla määritelmillä palstamme on ollut "turhan julkinen" alusta asti. En oikein ymmärrä, miten joku jaksaa moisesta ärsyyntyä, paitsi jos ei halua tai voi seistä omien kirjoitustensa takana (ja siinäkin tapauksessa moinen ärsyyntyminen viestii itsekeskeisyysharhasta - ihan kuin ihmisiä yleisesti ottaen kiinnostaisi juuri minun tekemiseni tai sanomiseni in retrospect).
Exsat

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

EveryWoman kirjoitti:.. kannattaisi vähän miettiä miten itse olisivat toimineet juorutoimittajan sosiaalisen painostuksen alaisina (tai vaihtoehtoisessa skenaariossa, jossa toimittaja on oma ystävä johon haluaa luottaa) - ja miten kovasanaisesti heillä on varaa Angitaa asiasta höykyyttää.
Juorutoimittajien puheluista päässee eroon laittamalla luurin kiinni tarvittaessa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Uudestaan:
MITEN ne toimittajat tietää teidän puhelinnumerot?
TROKAAKO joku Kityläinen niitä?

Mulla nyt känny pitkään kiinni, kun lataus on kanttuvei.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Exsat

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Gattaca kirjoitti:Uudestaan:
MITEN ne toimittajat tietää teidän puhelinnumerot?
TROKAAKO joku Kityläinen niitä?
Tai sit ne katsoo telkkaria ja on nähneet siellä numeropalvelun mainoksen. Se fiksu jänis, tietkö?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Exsat kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Uudestaan:
MITEN ne toimittajat tietää teidän puhelinnumerot?
TROKAAKO joku Kityläinen niitä?
Tai sit ne katsoo telkkaria ja on nähneet siellä numeropalvelun mainoksen. Se fiksu jänis, tietkö?
?? Mutta sitten niiden täytys tietää teidän NIMET.
Vai onko oikea nimesi exsat ja sillä sun puhelinnumero?

Cityyn rekatessa annettiin puhelinnumero, onko sitten City vuotanut/myynyt ne lehdille?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

aasi kirjoitti:Minua häiritsi heti alkuun toimittajan käyttäytyminen, aivan kuin olisi jotenkin velvollisuuteni vastata hänen esittämiin kysymyksiin. Varsinkin kun kyse on iltapäivälehdistöstä, jonka ainoa tehtävä tuntuu olevan riepotella mitä tahansa asiaa siten että voidaan painaa mahdollisimman myyvät lööpit.

Puhumattakaan siitä, kuinka toimittaja päätti ryhtyä urputtamaan ja vaatimaan perusteluita bannaamiselleen, vihjaten samalla "tarvittavista mahdollisista jatkotoimista", jos porttikieltoa ei lopeteta.
Lisäksi huomautan, että en pidä puoleltanne toivottavana asian minkäänlaista
kommentointia, käsittelyä tai esilläoloa nettisivuillanne ja tulen
tulkitsemaan kaiken sellaisen asiaa mahdollisesti pahentavaksi tekijäksi.
Jokseenkin ärsyttävää, toisaalta alkaa epäilyttämään että kyseinen toimittaja nimenomaan kerjää huomiota ja julkisuutta.

Olisit antanut LIITON pakkasen..ja kertonut varsinkin sen oleellisimman, elikä iltapäivälehti/"toimittaja" joka kirjottaa PELKKÄÄ PASKAA ja saattaa vielä väittää että tämä on JOURNALISMIÄ ja kehtaa sen varjolla kysellä idioottimaisia kysymyksiä yms, saa työntää sen PASKAlehden syvälle perseeseensä..
Ollaan vaan ja nautitaan
Exsat

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Gattaca kirjoitti: ?? Mutta sitten niiden täytys tietää teidän NIMET.
Vai onko oikea nimesi exsat ja sillä sun puhelinnumero?
Mun numeroa ei saa edes oikealla nimellä, ammattivamma.

Ilmeisesti Ninni on ainoa jolle on soitettu, ja hänellä on nyt niin yksityiskohtaiset tiedot itsestään tuolla nettisivuillaan (missä ko. toimittaja oli ilmeisesti vieraillutkin), että eiköhän neiti ole sitä kautta jäljitettävissä jos tarvetta on.
Herra Manala

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

killkill kirjoitti:Tätä samaa jumalanvihaa on saatu kuulla ihan yhteisön vakituisilta jäseniltä banniensa yhteydessä. Muistetaanpa vaikka Manalan ja Gattacan asiasta nostama mekkala.
Tosin joku täällä palstalla taitaa olla vielä niinkin selväjärkinen, että erottaa tilanteen jossa juorulehden toimittaja alkaa penkomaan keskustelupalstaa valtakunnalliseen lehteen painettavan makupalan toiveessa, ja tilanteen jossa korpinnatsat saanut tissiposki alkaa napoleonkompleksissaan antamaan mielivaltaisesti pekkaa saman saapumiserän varusmiestovereilleen. Herra korp...jumala!
killkill

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Herra Manala kirjoitti: Herra korp...jumala!
[>>]

Eikös sitä tunneta arvomerkkejä, veripää? :D
Vielä näemmä jaksaa kaihertaa.
Herra Manala

Re: Kumpi olet?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

killkill kirjoitti:Vielä näemmä jaksaa kaihertaa.
Korjaa jos olen väärässä, mutta sinä olit se, joka asian otti esille.
Vastaa Viestiin