Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Exsat kirjoitti:
Hellu kirjoitti:Okei, tekstistä ei ilmeisesti tullut selväksi se että tottakai tiedän että merirosvoja on / on ollut olemassa.
Halusin näpäyttää siitä että pitää mua tietämättömänä.
Näpäyttää esittämällä tyhmää? Pitää varmaan lukea enemmän, en tajua tätä yhteyttä.
Kun se mies jo valmiiksi piti Hellua tietämättömänä, mies meni heti ansaan ja kuvitteli Hellun tosissaan väittävän, ettei merkkareita ole olemassakaan. Ennakkoasenteinen mies.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Gattaca kirjoitti: Ja entäs jos se elämän tarkoitus ei kaikille olekaan duuni ja työn kunnia, vaan sen ihmettely, että mikäs ihme paikka tämä maailmankaikkeus ja elämä on. Heille olisi haaskausta pistää ainutkertainen elämä pelkkään palkkatyöhön ja vapaalla aivottomaan viihteeseen.
Kyse oli mun sedän vaimosta, sun teksti on suoraan kuin sen suusta.
Tälle kyseiselle naiselle tekis hyvää tehdä töitä vaikka viikon ajan
niin osais arvostaa edes sitä että muut hoitaa paskahommat sillä aikaa kun se sivistyy..
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja liz »

Lukemattomuus on minulle vieras asia. Olen aina elänyt kirjojen ympäröimänä. En voisi luultavasti ikinä valita elämänkumppania, jonka kodin sisustukseen ei kuulu kirjahyllyä. Tai levyhyllyä, mutta se onkin jo toinen juttu. :bunny:
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
bedlam

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

liz kirjoitti:En voisi luultavasti ikinä valita elämänkumppania, jonka kodin sisustukseen ei kuulu kirjahyllyä.
Pelkkä hylly riittää? Senhän voi täyttää kirjoiksi naamioiduilla taskumattikätköillä.
Na

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Na »

liz kirjoitti: En voisi luultavasti ikinä valita elämänkumppania, jonka kodin sisustukseen ei kuulu kirjahyllyä.
Eli lukemansa kirjat pitäisi myös omistaa? Kirjasto ei riitä?
SingleMalt

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

liz kirjoitti: En voisi luultavasti ikinä valita elämänkumppania, jonka kodin sisustukseen ei kuulu kirjahyllyä.
Niin, syy kai sekin. Minä en taas huolisi elämänkumppanikseni ihmistä, joka ei osaa laittaa ruokaa. Se kun on huomattavasti tärkeämpi taito, kuin kirjahyllyn täyttäminen.
Exsat

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

liz kirjoitti:En voisi luultavasti ikinä valita elämänkumppania, jonka kodin sisustukseen ei kuulu kirjahyllyä.
Höh! Voihan sen hyllyn ostaa jälkeenpäin! Niin mä ainakin tein..
:wink:
SingleMalt kirjoitti:Minä en taas huolisi elämänkumppanikseni ihmistä, joka ei osaa laittaa ruokaa.
Toisaalta kun kokkaa itse, niin on joka päivä hyvää ruokaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Na kirjoitti:Eli lukemansa kirjat pitäisi myös omistaa? Kirjasto ei riitä?
Minä olen perustellut, miksi minulle ei riitä kirjasto.

1.) Haluan, että rakkaimmat kirjani ovat minulla aina.
2.) Kirjastojen laina-ajat ja sakot nihkeitä, vaikka paljon kirjastoa käytänkin
3.) Kaikkia minua kiinnostavia kirjoja ei ole kirjastoissa. Joko poistettuja ajat sitten tai ei koskaan valittukaan kirjastoon.
SingleMalt

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Exsat kirjoitti: Toisaalta kun kokkaa itse, niin on joka päivä hyvää ruokaa.
Mitäs sitten kun itse olet töissä, ukko himassa sinappikoneiden kanssa ja lämmittää niille lihapiirakoita mikrossa?

Nou nou. Ei ikinä. Uusavuttoomus taloudessa ja kokkaamisessa on täydellinen EI.
Viimeksi muokannut SingleMalt, 07.09.2005 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Na

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Gattaca kirjoitti:
Na kirjoitti:Eli lukemansa kirjat pitäisi myös omistaa? Kirjasto ei riitä?
Minä olen perustellut, miksi minulle ei riitä kirjasto.
Ymmärrän täysin. Mulla myös oma kotikirjasto, josta en luopuisi ja jota on ihana kartuttaa. :)

Mutta ihmettelin, että miksi kotikirjastoa pitäisi vaatimuksena parisuhteen toiselle osapuolelle. Olen kuullut huhua, että eräät ihmiset osaavat niitä kirjoja palauttaa ajoissa kirjastoihin ja heille kirjasta riittää sen sisällön "nauttiminen". Eivät kaipaa sitä esineenä hyllyyn. (Minä en tosin valitettavasti ole näitä ihmisiä.)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kyllä täydellinen omien kirjojen puuttuminen on minusta merkki TODELLISEN intohimon puutteesta asioihin. Parasta tietysti, jos kumppaniehdokkaalla on paljon samoja kirjoja kuin itsellä. Niin kävi minulle kerran, mutta mokasin homman tuijottelemalla naisen kirjahyllyä koko illan, emäntää käpistelemättä.

Edit: oli muuten aivan IhQ hoikka pyöreäpeppu-pystytisumisu ja tykkäsi minusta jollain lailla.

Samat kirjat oli hyvä osoitus samanmielisyydestä tai ainakin samantapaisesta tavasta suhtautua maailmaan.
Viimeksi muokannut Gattaca, 07.09.2005 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

SingleMalt kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Toisaalta kun kokkaa itse, niin on joka päivä hyvää ruokaa.
Mitäs sitten, kun itse olet töissä, ukko himassa sinappikoneiden kanssa ja lämmittää niille lihapiirakoita mikrossa?

Nou nou. Ei ikinä. Uusavuttoomus taloudessa ja kokkamisessa on täydellinen EI.
On meillä jo koulutus käynnissä. :wink: Mutta olen kyllä ihan vakavasti ajateltuna itsekin ajatellut, etten ala lisääntymään kenenkään sellaisen kanssa, joka ei pystyisi yksin kasvattamaan lapsia siinä tapauksessa, että minulle sattuisi jotain. Mä uskon kuitenkin siihen, että taloudenhoito ja ruoanlaitto on täysin opittavissa olevia asioita, kysymys on vain yrittämisestä ja motivaatiosta.
Na

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Gattaca kirjoitti:Kyllä täydellinen omien kirjojen puuttuminen on minusta merkki TODELLISEN intohimon puutteesta asioihin.
Ei musta. Hyvänä esimerkkinä yksi parhaimmista ystävistäni joka on mm. sisustuksen suhteen ja muutenkin elämäntavaltaan hyvin minimalistinen. Omistaa 3 vaatekertaa jota kierrättää yllään, ostaa uutta kun joku kuluu loppuun. Kun muuttaa niin passittaa pakolliset huonekalut kierrätyskeskukseen ja mahduttaa maallisen omaisuutensa yhteen rinkkaan. Ei omista televisiota vaan viettää lähes koko vapaa-aikansa lukemalla erilaista kirjallisuutta. Aina täydet 50 lainaa kirjastosta ja joskus lainaa minun kirjastokorttiani, koska kaipaa lisää. Aika todellista intohimoa kirjallisuuden suhteen tuokin on, vaikkei saakaan kirjan kanteen omaa ex libristään liimata.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mutkun kirjakaupoissa/divareissa on kirjoja, joita ei ole edes Hesan kirjastoissa! Esmes mistä olisin löytänyt kaikki kolme keskiaikaisen sodankäynnin kirjaani? Lontoonkielellä. Yhden täydentävän kyllä kirjastosta sitten. Ei mulle aina riitä vain se, mitä kirjastossa sattuu olemaan.

Ja toistan, että kun pystytisumisulla oli paljon samoja kirjoja kuin minulla, päättelin hänen olevan kiinnostunut samoista asioista kuin minä, mikä lisäsi viehätysvoimaa pyöreän pikkupepun alle ulottuneiden tummien hiusten lisäksi.
bedlam

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Toisaalta kun kokkaa itse, niin on joka päivä hyvää ruokaa.
Mitäs sitten, kun itse olet töissä, ukko himassa sinappikoneiden kanssa ja lämmittää niille lihapiirakoita mikrossa?

Nou nou. Ei ikinä. Uusavuttoomus taloudessa ja kokkamisessa on täydellinen EI.
On meillä jo koulutus käynnissä. :wink:
Tämä nyt on hyvin harhaanjohtavaa potaskaa! Erittäin harvoin minä sinkkuaikoinani millään valmisruoalla olen elellyt, tykkään paistaa ja maustaa liharuoat ihan issessein.
Na

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Na »

No jos sen kirjallisuuden suhteen ne intohimon ja kiinnostuksen aiheet on vähän populäärimmät kun noi sun kiinnostuksen kohteet? Ja siten kirjoja löytyy kirjastoistakin. Vai meneekö se niin, että mitä erikoisempi kiinnostuksen kohde niin sitä _todellisempi_ intohimo?
SingleMalt

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

bedlam kirjoitti:ja maustaa liharuoat ihan issessein.
Joo, mullakin oli josku yks semmonen duunikaveri, joka laitto sinappia ja ketsuppia jopa kalakeittoon.. :P
bedlam

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

SingleMalt kirjoitti:
bedlam kirjoitti:ja maustaa liharuoat ihan issessein.
Joo, mullakin oli josku yks semmonen duunikaveri, joka laitto sinappia ja ketsuppia jopa kalakeittoon.. :P
Kyllä mä sinappiakin esim. jauhelihan sekaan saatan purskauttaa, mutta tunnen sentään muitakin mausteita kuin sen ruskean ja punaisen putilon :)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Na kirjoitti:No jos sen kirjallisuuden suhteen ne intohimon ja kiinnostuksen aiheet on vähän populäärimmät kun noi sun kiinnostuksen kohteet? Ja siten kirjoja löytyy kirjastoistakin. Vai meneekö se niin, että mitä erikoisempi kiinnostuksen kohde niin sitä _todellisempi_ intohimo?
Kähkäh... pinnallisuutta elitistisen snobi-minun mielestä tosiaan myös se, jos haluaa lukea vain populääriä ja helposti kirjastoista saatavaa. Ja että riittää se tieto jonka siitä ekasta kirjastosta lainaamastaan saa.

Tuolla en tarkoita, ettei ole fiksu jos ei kiinnosta miekat tai avaruusalukset tai kvanttifysiikka tai eläintutkijoiden klassikot. Kukin omilla linjoillaan, mutta pelkät kirjastossa olevat kirjat ei välttämättä ole ihan riittäviä.
Na

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Gattaca kirjoitti: Tuolla en tarkoita, ettei ole fiksu jos ei kiinnosta miekat tai avaruusalukset tai kvanttifysiikka tai eläintutkijoiden klassikot. Kukin omilla linjoillaan, mutta pelkät kirjastossa olevat kirjat ei välttämättä ole ihan riittäviä.
Yliopistolla eri laitosten kirjastoista saa erikoisempiakin kirjoja lukea yölainassa. Ja harvinaisimpia ei saa lainata, mutta paikan päällä voi käydä lukemassa. ;)

Ei kaveri muuten ihan kirjaton ole, omistaa muistaakseni Raamatun. :)
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja definitely »

SingleMalt kirjoitti:
Niin, syy kai sekin. Minä en taas huolisi elämänkumppanikseni ihmistä, joka ei osaa laittaa ruokaa. Se kun on huomattavasti tärkeämpi taito, kuin kirjahyllyn täyttäminen.
Perustele. Ruoanlaitonhan voi ulkoistaa, mutta itsensä sivistämistä ei oikein.
SingleMalt

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

definitely kirjoitti:Perustele. Ruoanlaitonhan voi ulkoistaa, mutta itsensä sivistämistä ei oikein.
Perustele. HEH!

Mitäs helvetin virkaa sellaisella vaimolla tai miehellä on, joka ei osaa pitää huolta kodista ja taloudesta tai laittaa perheelleen ruokaa?
Eriasia on jos palvelijat homman hoitaa, mutta tässä skenaariossa puhutaan tavallisista ihmisistä.

Eikö ruoanlaiton opiskelu ja harrastaminen ole mielestäsi itsensä sivistämistä?
Moby Dickin lukemisellahan ei paljoo jambalaijaa väännetä, kun rääpäleet huutaa ruokaa..
Exsat

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
bedlam kirjoitti:ja maustaa liharuoat ihan issessein.
Joo, mullakin oli josku yks semmonen duunikaveri, joka laitto sinappia ja ketsuppia jopa kalakeittoon.. :P
Kyllä mä sinappiakin esim. jauhelihan sekaan saatan purskauttaa, mutta tunnen sentään muitakin mausteita kuin sen ruskean ja punaisen putilon :)
Niin, saarioisen valmismarinadin, jossa lihat kaupasta ostaessa lilluvat. :wink:
bedlam

Re: Miten suhtaudut kirjojen lukemattomuuteen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
Joo, mullakin oli josku yks semmonen duunikaveri, joka laitto sinappia ja ketsuppia jopa kalakeittoon.. :P
Kyllä mä sinappiakin esim. jauhelihan sekaan saatan purskauttaa, mutta tunnen sentään muitakin mausteita kuin sen ruskean ja punaisen putilon :)
Niin, saarioisen valmismarinadin, jossa lihat kaupasta ostaessa lilluvat. :wink:
Haist home! Kukas se osti eilen pakastimen täyteen valmisruokapakkauksia? Mitähäh!
Vastaa Viestiin