Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Älygallup

Olen mielestäni keskimääräistä älykkäämpi
43
54%
Taidan olla aika keskiverto
28
35%
Olen mielestäni keskimääräistä tyhmempi
4
5%
Vaikea sanoa mitään kumpaankaan suuntaan
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 80

MarthaFocker

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Suvinen kirjoitti:Nokkela tai älykäs en ole ollut koskaan. Minulla on pitkät piuhat ja pohdiskelen paljon.

Koulussa olin keskihyvä ja laiskahko. Fiksu yritän olla ja kiltti. Mutta en usko että pärjäisi älykkyystesteissä kovinkaan hyvin, juuri noiden pitkien piuhojen takia.

Todella tyhmä en usko olevani. Koska tunnen niitäkin ihmisiä ja koen olevani ainakin piirun niiden yläpuolella.

Vastasin siis keskiverto.
Komppaan.
Joskus tajuan jutun hyvinkin hitaasti ja joudun naurun kohteeksi. Johtuuko sitten siitä, että olen vain hidas vai ajattelenko liian monimutkaisesti yksinkertaisetkin asiat... jälkimmäistäkin olen havainnut itsessäni toisinaan.

Pidän itsessäni siitä, että keksin ongelmiin luovia ja toimivia ratkaisuja, mutta näppäriä ja nokkelia parin sekunnin pikaratkaisuja en osaa tehdä lainkaan.
Olen hidas ja mun pitää vähän miettiä. Keskivertokamaa sanoisin.
Bliss

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Starflare kirjoitti:
Paljonko se raja nykyään on?
En mie tiedä paljonko se nykyään on, silloin kun läpäisin, tulos oli 159 :shock:
Ei uskois kun omia juttuja täältäkin lueskelee... :D
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Tämä henkisesti rasittava kauniiltanäyttäminen on jo ihan liikaa. Enkä oikein osaa arvioida tuota älykkyyttänikään - on näet yllättävän hankalaa suhteuttaa itseään näiden tutkimustulosten perusteella.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Olen keskivertoa älykkäämpi.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Mä oon turust!

tarviix eneNpää sanoo?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Noriyumi

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

No tietenkin valkkasin ykkösen 8)

Eihän ÄO 100 ole vaikea saavuttaa. Mul on varmaan 101 :wink:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisinko muka kityssä jos olisin keskivertoa älykkäämpi?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Bluntly kirjoitti:Olisinko muka kityssä jos olisin keskivertoa älykkäämpi?
Tähän lauseeseen perustan vastauksení.

Olen Kityssä keskimääräistä älykkäämpi.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

LillyMunster kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Olisinko muka kityssä jos olisin keskivertoa älykkäämpi?
Tähän lauseeseen perustan vastauksení.
Olen Kityssä keskimääräistä älykkäämpi.
Eikä siihen edes vaadita paljoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Bluntly kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti: Olen Kityssä keskimääräistä älykkäämpi.
Eikä siihen edes vaadita paljoa.
Siksi uskalsin noin väittääkin!
:D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Bliss

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mojo kirjoitti:Mä oon turust!
Voi pikkusta :paijaa:
AarneAnkka

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

prosessi kirjoitti:Mensan lehteä joskus plarailin, järjestivät Kimbleiltoja jäsenilleen...
Mensa = järjestö heille jotka tarvitsevat todisteen siitä että ovat älykkäitä.
Kid

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Saapas
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

No en. Keskimääräistä yksinkertaisempi. Tuplana kiitos.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Nighthawk kirjoitti:Muuten, syystä tai toisesta nämä nerot tuppaavat kulkemaan eri aaltopituuksilla.
En ole varma. että "nerous" korreloisi testi-ÄO:n kanssa. Tietysti sekin äly on tarpeellinen väline nerolle. Mutta oikea nero on käsittääkseni joku, joka osaa katsella asioita ikäänkuin ulkopuolelta. Ja jolla on mielikuvitusta etsiä ihan poikkeuksellisia, opetettuja maailmankuvia rikkovia ratkaisuja. Eri asia kuin superhyperlaskukoneäly, jota sen omaaja ei välttämättä haluakaan käyttää kuin jo valmiiksi kulttuurissa annettujen laskujen laskemiseen.

Einsteinista opettajansa koulussa sanoi, että poika oli "tyhmä ja hidasjärkinen". Einstein ei ollut kovin hyvä matikassa, eikös joku muija tehnyt laskuja hänen puolestaan? Luin, että kun joku fyysikonplanttu esitteli Einsteinille yhtälöitään, Eisteinia peläten nopeasti... Einstein sanoi: "Voisitko hidastaa, en ymmärrä kovin nopeasti".

Mutta Einstein se keksi miettiä, millaista olisi RATSASTAA VALONSÄTEELLÄ. Vaikka miten hitaasti mietti, sellainen vasta on "neroutta".

Edit: Niin ja van Gogh reputti toistuvasti taidekoulun sisäänpääsykokeissa :D Kelvoton ja lahjaton?

Radiossa oli, miten kävisi, jos nuori Bob Dylan olisi osallistunut nykyisiin Idols-kisoihin. Pieni juutalainen, ei osannut soittaa eikä laulaa. Vittuilua olisi kuullut.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
HellBell

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Jos pitäisi vastata pikapikaa, mitä on esimerkiksi 137 + 49, en pystyisi.

Jos pitäisi olla nokkelaa esimerkiksi kaupan kassalla, kun tilanne on seuraava:
ostos maksaa 6 euroa ja lompakosta löytyy 10 euron seteli + pari euroa ja haluaisit saada takaisin 5 euron setelin, ihan vain siksi ettei tule kolikoita taas takaisin + että olisit kovinkin nokkelana tässä Einsteinia vaativassa tapauksessa, niin miten hoituu?
Monelta sujuu ja multakin joskus. 11 euroa kun antaa maksuksi, saa siis sen 5 euroa takaisin ja hetken säteilee valopäänä. Juu.

Mutta sitten.. Visaisempaa toki kaltaiselleni nokkelaksi väen vängällä pyrkijälle on se, kun ostos maksaakin 4 euroa ja lompakosta löytyy 10 euron seteli ja pari euroa ja edelleen uskot saavasi nokkeluutesi ansiosta viiden euron setelin takaisin, mikäli annat kassalle.. sanotaan vaikka 11 euroa.
Ei, olet hölmöillyt, turhat luulot einsteiniudesta ropisevat nopeasti.

Nopeissa numereenisissa matematiikoissa en ole hyvä, samoin en myöskään joissain avaruudellisissa hahmotuksissa enkä käytännön älykkyyksissä.

Joissain äo-testeissä en kummemmin menestyisi, ne luotaavat nimenomaan matemaattisavaruudellista älykkyyttä.

Kaiken kaikkkiaan luulen että olen joillain älykkyyden alueilla aika debiili ja toisilla alueilla ikään kuin korvautuvasti jopa mainio.

Edit: harhaanjoht.käsityksen antavan sanan poisto
Viimeksi muokannut HellBell, 08.04.2006 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbohaltija

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

HellBell kirjoitti:Jos pitäisi vastata pikapikaa, mitä on esimerkiksi 137 + 49, en pystyisi.
Pyöristä 49 viiteenkymmeneen. 137 + 50 = 187. Vähennä yksi, saat 186. Helppoa kun sen osaa! *nero* :D :ohyeah: :hep: :cheer:
HellBell

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Turbohaltija kirjoitti: Pyöristä 49 viiteenkymmeneen. 137 + 50 = 187. Vähennä yksi, saat 186. Helppoa kun sen osaa! *nero* :D :ohyeah: :hep: :cheer:
Vilunkipeliä!1
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Helykkä:
Minulla ei keskittymiskyky riitä edes miettiä millaista laskutoimitusta yllä tarkoitat. Sama oli koulumatikassa. Ihan liian tiivistä. Sitten yhtälö käännettiin ihan toisennäköiseksi selittämättä miten ja miksi. Ja ennen kaikkea kukaan ei kertonut, mitä varten näitä integrointeja ja derivointeja ym. on. Ihanko vain vittuillakseen joku oli keksinyt pyöritellä numeroita niin, koululaisia kiusatakseen. Siispä tyystin mielenkiinnoton ala. Sisällötön.

Myös minä panikoin kaupan kassalla.
Maksan kortilla. Tai annan vain setelin ja kysyttäessä narraan, ettei pienempää ole. Jos on vain kolikoita, lyön ne tiskiin ja annan kassatädin ammattilaisena laskea.

Tästä on seurannut mm kun olin Turbohaltijan kanssa kioskilla. Kioskin misu kysyi, onko minulla 20-senttistä. Turbo vastasi: "Ei sillä ole kuin 16-senttinen" :oops:

EINSTEINIA en kuitenkaan sotkisi malliesimerkiksi nopeasta rahanlaskijasta kassalla. Luultavasti siinäkin hidas ja tumpelo.

Se on sitten ihan eri tasolla mistä luovat oivallukset lähtee.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Turbohaltija

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:
Tästä on seurannut mm kun olin Turbohaltijan kanssa kioskilla. Kioskin misu kysyi, onko minulla 20-senttistä. Turbo vastasi: "Ei sillä ole kuin 16-senttinen" :oops:
Muistat väärin. Olimme baarissa, tilasit olutta ja sievä myyjätyttö kysyi sinulta: "Olisko sulla 20-senttinen?" Jähmetyit ja minä tokaisin tuon mainitsemasi repliikin. :D
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbohaltija kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Jos pitäisi vastata pikapikaa, mitä on esimerkiksi 137 + 49, en pystyisi.
Pyöristä 49 viiteenkymmeneen. 137 + 50 = 187. Vähennä yksi, saat 186. Helppoa kun sen osaa! *nero* :D :ohyeah: :hep: :cheer:
Joo, noita minä käytän, kun pitää ynnätä pullopalautukset, vähät kolikot ja verrata sixpakin hintaan. Mutta muuten päässälaskuissa minulla haittana, kun pitäisi laittaa välitulos aivoissa välimuistiin. Eihän se minulla siellä pysy, ei hetkeäkään.

Älykkyystesteissä... kerran solunaapurin kanssa katsottiin jostakin kirjasta, ja ratkottiin, minä luonnollisesti sittenkin nopeammin.

Mutta sitten hän alkoi selittää, miten mielessään käänsi kuvion osan 90 astetta yhteen suuntaan, toisen 180 astetta toiseen ja sitten yhdisti nämä... mitävittuu, ei mulla lyhytmuisti riitä. Minä vain ihan intuiivisesti katselin, että noinhan se manee, se ja se oli siinä kysymyksessä vähimmän vastuksen tie.
Viimeksi muokannut Gattaca, 06.04.2006 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbohaltija kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
Tästä on seurannut mm kun olin Turbohaltijan kanssa kioskilla. Kioskin misu kysyi, onko minulla 20-senttistä. Turbo vastasi: "Ei sillä ole kuin 16-senttinen" :oops:
Muistat väärin. Olimme baarissa, tilasit olutta ja sievä myyjätyttö kysyi sinulta: "Olisko sulla 20-senttinen?" Jähmetyit ja minä tokaisin tuon mainitsemasi repliikin. :D
HÄH??? Sehän sitten HALUSI minua!!
Et olisi kertonut totuutta, olisin voinut hämätä ja olisin SAANUT. Tuskin olisi enää nysästäni kieltäytynyt hyvien käsieni ja kieleni hoidon jälkeen.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
HellBell

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti:..
Sama oli koulumatikassa. Ihan liian tiivistä. Sitten yhtälö käännettiin ihan toisennäköiseksi selittämättä miten ja miksi. Ja ennen kaikkea kukaan ei kertonut, mitä varten näitä integrointeja ja derivointeja ym. on. Ihanko vain vittuillakseen joku oli keksinyt pyöritellä numeroita niin, koululaisia kiusatakseen. Siispä tyystin mielenkiinnoton ala. Sisällötön..
Koulumatematiikkaa myös opetettiin eritt.puisevalla tavalla. Sitten ala-asteella siihen ympättiin vielä uhkauksia mukaan tyyliin "Sormilla laskeminen loppuu tähän, jos näen että joku laskee kokeessa sormilla, tulen huomauttamaan."
Jos oppilaat kokisivat matematiikan hauskaksi, olisi tilanne erilainen.
Ainoastaan X-laskut olivat musta hauskoja, mutta se johtui siitä, että mielikuvitus alkoi laukata jo pelkästä "X"-tekijyydestä. Mysteerisyyden vaikutelmaa.
..Tästä on seurannut mm kun olin Turbohaltijan kanssa kioskilla. Kioskin misu kysyi, onko minulla 20-senttistä. Turbo vastasi: "Ei sillä ole kuin 16-senttinen" :oops: .
Aika hyvä heitto.:)
..
Se on sitten ihan eri tasolla mistä luovat oivallukset lähtee.
Totta.
Zeb

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gattaca kirjoitti: Ja ennen kaikkea kukaan ei kertonut, mitä varten näitä integrointeja ja derivointeja ym. on. Ihanko vain vittuillakseen joku oli keksinyt pyöritellä numeroita niin, koululaisia kiusatakseen.
Minä tykkäsin muun muassa derivoinneista ja integroinneista, vaikkei minullekaan tainnut koskaan valjeta mihin niitä tarvitaan. Tai sitten en vain enää muista. Mutta yhtälöitä minulla on jotenkin ikävä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Zeb kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Ja ennen kaikkea kukaan ei kertonut, mitä varten näitä integrointeja ja derivointeja ym. on. Ihanko vain vittuillakseen joku oli keksinyt pyöritellä numeroita niin, koululaisia kiusatakseen.
Minä tykkäsin muun muassa derivoinneista ja integroinneista, vaikkei minullekaan tainnut koskaan valjeta mihin niitä tarvitaan. Tai sitten en vain enää muista. Mutta yhtälöitä minulla on jotenkin ikävä.
Minä selvisin matikan kokeista vain koska lunttasin. Siis kirjoitin nuo käsittämättömät ja mielenkiinnnottomat yhtälöt viivoittimeni kääntöpuolelle ja puupenaalini sisäpohjaan :D

Mutta joo.. kai jonkun olsi tarvinnut selostaa minulle matikan filosofiaa, että miksi sellaisia ihmehärpäkkeitä yleensä tehdään. Mielenkiintoani ei herättänyt monimutkaiset jutut, joille en syytä nähnyt.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin