Miten hoidatte stressiä

Yleinen lätinä jä kitinä
Sannu

Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Onko teillä stressiä? Jos, niin mistä asioista? Millä tasolla stressaatte? Meneekö yöunet? MIkä on turhaa stressaamista?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Turhaa stressiä ainakin on se että stressaa asioista ennakolta,tai jos niihin ei voi vaikuttaa.Eli jos joku asia on ns korkeamassa kädessä,niin mitä siitä kannattaa stressaa?Vaikka kuinka koittais ja tahtois niin ei välttämättä voi vaikuttaa asiaan.

Joten antaa vaan paskan olla ja kattoo mitä tapahtuu,pohtii ja panostaa heti kun oikea mahdollisuus vaikuttaa asiaan.

Myöhemmin lisää.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Tix

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Stressan työasioista. Sitä voi hoitaa vain 3 tavalla - on niin paljon puuhaa, että unohtaa sen, harrastaa liikuntaa tai hyvää seksiä. Stressi sinälläänhän on normaalia ja hyväksikin, mutta siinä vaiheessa kun ei tule uni tai tulee fyysisiä oireita, aletaan olla liian stressin puolella. Pieni paine pitää liikkeellä, liian iso taas lamauttaa.

Edit: Siirsin tänne nämä sisarketjut, näissä on oikeasti ihan ideaakin takana.
SingleMalt

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Ei ole, kun tapana ei ole stressata.
Mitäs sitä asiosita murehtimaan, kun eivät ne murehtimalla parane. Asiat on hyvin helppo lykätä ajatuksissa sellaiseen lokeroon, jota ei tarvitse katsella ja kas, ei huolta, ei murhetta, ei stressiä.
Leilah

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Kyllä stressaan ja huolehdin asioista ihan liikaakin. Rahahuolet, lapsen terveys ja läheisten ongelmat painavat mieltäni. Yöunet ei mene, mutta muuten ahdistaa. Hoitona olen ihan tietoisesti koittanut järkeillä asioita paremmalle mallille päässäni. Lisäksi olen myös hyvä tietoisessa rentoutumisessa. Liikunta auttaa paljon, samoin neulominen tai leipominen. Ilman säännöllisiä lenkkejä pälli leviäisi viikossa korjauskelvottomaksi.
Enthu

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Mä stressaan työnhausta...mikään ei edisty nimim:satoja hakemuksia lähetetty,turhauttavaa mennä postilaatikolle "kiitos hakemuksestasi valinta oli todella vaikea mutta et tullu tällä(kään) kertaa valituksi.
killkill

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tekemättömät työt stressaavat eniten.
nypari

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja nypari »

killkill kirjoitti:Tekemättömät työt stressaavat eniten.
Pokkuroi kuusnolla. Tämä on kohdallani hyvin totta. Ei se työn määrä, vaan ne tekemättömät työt. Työpöytäni on tällä(kin) hetkellä kaaos. Odotan joskus kylmähiki otsalla, koska pomo tulee harjaamaan vanhoista jutuista. Mikään ei ole niin epämiellyttävää kuin möyhäistä jotain vanhoja unholaan jääneitä työjuttuja.

Muuten olen rento tyyppi, enkä vaan osaa juurikaan stressata. Ehkä stressi liittyy kohdallani vain itselleni tärkeisiin asioihin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Liiat työt stressaavat. Ärsyttävää, kun tässä vaiheessa vuotta on niin paljon töitä, että aamuyöstäkin jo miettii, mitä pitää töissä seuraavana päivänä tehdä. Noh, kyllä tämä joskus joulukuussa helpottaa, hyvässä tapauksessa jo marraskuussa. Ja ylitöistä maksetaan palkkaa tai annetaan vapaata, joten eivät asiat ole niin huonosti.
Kikkelis kokkelis.
Starflare

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Ja juuri kun kerkesin ajatella etten mitään luokattoman paskaa topikin aloitusta ole täällä vielä nähnyt niin kyllä sekin käsitys piti korjata nopiasti.

[urputus]

Onko se jotenkin liian ylivoimaista miettiä sitä threadin aloitusta pitempään kuin sen 2 sekuntia? En vittu vastaa aiheeseen ennenkuin näen tuon aloituksen muokattuna, ja raskaalla kädellä :evil: .

[/urputus]
Na

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Na »

Starflare kirjoitti: [urputus]
No mikäs tuossa nyt niin kamalaa on, että vastaamattomuutensa pitää tulla kuuluttamaan? Sen kun olet vastaamatta vaan.

Aiheesta: Mun pääni toimii kummallisesti siinä mielessä, että en stressaa opinnoista ja duunista vaikka olisi kuinka hommat rästissä. Mutta sen sijaan saatan stressata paljonkin ihmissuhteista. Pelkää sanoneensa pahasti, muotoillut asiansa väärin tms. Sitten saattaa mennä yö vatvoessa vaikka olisikin päässyt "korjaamaan" tilanteen. Ja tämä lienee juuri sellaista turhaa stressaamista joka ei johda mihinkään hyvään kenenkään kannalta. Melkeinpä päinvastoin. Duunia stressatessa voi sentään saada jotain aikaiseksi kun se stressi potkii eteenpäin, mutta ihmissuhdeasioita stressatessaan sitä lähinnä potkii itseään päähän.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Stressihän on sopeutumisreaktio. Sopiva määrä stressiä pitää lääkärin loitolla.... kiire sitten aiheuttaa stressimopon karkaamisen käsistä. Mulla stressi ilmenee magalomaanisena väsymyksenä....nukkuisin vaikka vuosituhannen.

Stressi talttuu parhaiten hikoillessa se pois. Personal trainer on siinä paras. Nyt ajattelin lisäksi valmistautua alkavaan "gradun synnytys stressiin" ilmoittautumalla jousiammuntakurssille. Keväällä stressiä hallitaan toivottavasti kalvan kahvassa.....
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Mulli75

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Tunnistamalla stressin aiheuttamat tilanteet ja tapahtumat olen oppinut ennakoimaan esim. töissä joitakin asioita, joka helpottaa.

Töissä pidetään joskus palavereita missä keskusteltu tiukan aikataulun projekteista yms. jutuista jotka aiheuttaa stressiä. Jätetään tekemättä sitten jotain vähemmän tärkeää ettei paine nouse kohtuuttomaksi.
Jos työaika rajoittaa vapaa-aikaa niin aletaan käymään vaikka työajalla hoitamassa omia asioita sitten kun on mahdollisuus.

Tietenkin on tilanteita joissa stressi vaan tulee.

Mieluummin teen töitä pienessä paineessa, jossa on haastetta.

Stressin fyysisiä oireita olen kokenut.

Paineensietokykyni on kasvanut, en stressaa kovinkaan vaan osaan ottaa rennosti vertaamalla muiden käytökseen samassa tilanteessa.

Joskus otan stressiä asioista joita olen luvannut enkä pysty toteuttamaan jonkun toisen aiheuttaman ongelman takia.

Liikunta auttaa minun stressiin, jos tuntuu että pitää lähteä ulos liikkumaan on aivan sama vaikka ulkona sataisi, ei haittaa pääasia että saa tuuletettua korvien väliä.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Stressaan työasioista ja oikeastaan ihan kaikesta. Jos joku ihminen vaikka laukoo mulle jotain inhottavaa päivän aikana niin mietin vaan sitä tilannetta enkä saa nukuttua.
Stressiä hoidan liikkumalla ja varsinkin heppojen kanssa touhutessa, siinä unohtuu kaikki murheet.
Starflare

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Na kirjoitti:
Starflare kirjoitti: [urputus]
No mikäs tuossa nyt niin kamalaa on, että vastaamattomuutensa pitää tulla kuuluttamaan? Sen kun olet vastaamatta vaan.
Luepas se viestini kokonaan niin ehkä sekin selviää :wink: .
Na

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Na »

Starflare kirjoitti: urp
Luin kyllä. En vaan ymmärrä pointtia. Jos keskustelunaloitus ei miellytä niin voihan sitä olla vastaamatta kokonaan.
Starflare

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Na kirjoitti:
Starflare kirjoitti: urp
Luin kyllä. En vaan ymmärrä pointtia. Jos keskustelunaloitus ei miellytä niin voihan sitä olla vastaamatta kokonaan.
Huoh. [rautalanka]

Pointti oli se, että kun avaa topikin jossa kysellään jotain, kuten tässä, niin voisi edes esimerkin takia vastata itse esittämiinsä kysymyksiin.

[/rautalanka]

Toivottavasti selkeni.
Na

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Na »

Starflare kirjoitti:[rautalanka]
Selkeni. :) Vaan eri mieltä olen. Osaa sitä ilman esimerkkiäkin omista stressikokemuksistaan kirjottaa. Ehkä keskustelun avaaja ei osaa käsitellä tai määritellä stressiään ja siksi kyselee?
Mä olin myös täysin asiaton tuossa toisessa ketjussa ja menin kyselemään piristyskeinoja huonojen päivien varalle täysin vailla omia ratkaisuja. Hyi mua! ;)
Starflare

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Na kirjoitti:
Starflare kirjoitti:[rautalanka]
Selkeni. :) Vaan eri mieltä olen. Osaa sitä ilman esimerkkiäkin omista stressikokemuksistaan kirjottaa. Ehkä keskustelun avaaja ei osaa käsitellä tai määritellä stressiään ja siksi kyselee?
Mä olin myös täysin asiaton tuossa toisessa ketjussa ja menin kyselemään piristyskeinoja huonojen päivien varalle täysin vailla omia ratkaisuja. Hyi mua! ;)
Saa olla, se on jopa suotavaa :D . Voisi sanoa, että pitäisin sitä netikettiin kuuluvana asiana että jos aloitetaan jotain, niin sitten myös todellakin aloitetaan se kokonaan.

Vastataanpa kysymyksiin nyt sitten: On stressiä. Raha-asioista ja muista hieman henkilökohtaisimmista asioista. Mitä tarkoitat "millä tasolla"? Yöunet menee turhankin herkästi :( . Syntyykö stressiä turhasta? toivon ainakin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Stressaan paljon, nukun paljon. Tässä on selvästi joku syy-seuraus-systeemi.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Stressaan oikeastaan aivan liian vähän. Jos stressaisin, saisin varmaan asioita paremmin hoidettua.
Tiikeriankka

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Stressaan ja paljon. Menneestä, nykyisestä ja tulevasta (työ ja ihmissuhteet syynä). Nukun liian vähän mutta en tiedä onko se niinkään stressistä. Oireet vaihtelevat lievästä takakireydestä melkoiseen pahoinvointiin ja infernaaliseen vitutukseen. Fyysisesti tuntuu väsymyksenä, vatsa- ja iho-ongelmina. Lievä stressi tehostaa toimintaa, kova stressi invalidisoi..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Camilla kirjoitti:Stressaan työasioista ja oikeastaan ihan kaikesta. Jos joku ihminen vaikka laukoo mulle jotain inhottavaa päivän aikana niin mietin vaan sitä tilannetta enkä saa nukuttua.
Stressiä hoidan liikkumalla ja varsinkin heppojen kanssa touhutessa, siinä unohtuu kaikki murheet.
Second that.

Toisena keinona voin rehellisesti sanoa että mutkaton seksi. Laukaisee jännityksen, saa tyystin muuta ajateltavaa ja rentouttaa.

Yleensä (jos seksi ei ole valittavana tai vaan vituttaa niin paljon ettei jaksa), menen pihalle keinumaan. Kuulostaapa tyhmältä, mutta rakastan keinumista. Autonrenkaalla 20 min silmät kiinni ja takakenossa.. se auttaa oikeasti.

T. Aikuinen lapsi
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Elppis kirjoitti:
Yleensä (jos seksi ei ole valittavana tai vaan vituttaa niin paljon ettei jaksa), menen pihalle keinumaan. Kuulostaapa tyhmältä, mutta rakastan keinumista. Autonrenkaalla 20 min silmät kiinni ja takakenossa.. se auttaa oikeasti.

T. Aikuinen lapsi
Tosi hauska idea.

Varmasti auttaa. Onhan todettu, että liikunta ja vielä erityisesti rytminen liikunta rentouttaa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
killkill

Re: Miten hoidatte stressiä

Viesti Kirjoittaja killkill »

nypari kirjoitti:Pokkuroi kuusnolla..
Korjaan... ei """työt"" eli se mitä minun luullaan tekevän kahdeksasta neljään pääse juurikaa rissaamaan, vaan kaikki omat projektiti mitä pitäisi vääntää iltaisin.
Vastaa Viestiin