Isovanhempas on/oli?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
rontti26
Elämätön Kitisijä
Viestit: 487
Liittynyt: 26.03.2006 23:11
Paikkakunta: Asuu 17.11.2006 alkaen Vantaalla

Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja rontti26 »

mutsin faija oli maanmittausinsinööri ja mutsinmutsi on opettaja
faijanmutsi elossa,en tiä mitä tehny ja faijanfaija kuollu enkä tiiä mitä tehny
Aito_Johanna

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Muut kuolleet paitsi äidinäiti, joka oli ompelija ja sen jälkeen suurimman osan elämästään kotiäiti. Äidinisä oli konetehtaan mallisuunnittelija, isän vanhemmat olivat maanviljelijä & maatalon emäntä.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja cardic »

toinen ukki oli aikoinaan suomen rikkaimpia tyyppeja. sit se urpo sijotti johki paskalaitokseen ja menetti kaiken. kiitti vaan sillekin
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Maatalon isäntiä ja emäntiä, sotaveteraaneja. Papat ovat jo kuolleet, mummot vielä sinnittelevät.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bliss

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

1) Merikapteeni ja kotiäiti

2) Kaivosmies-sotaveteraani ja matkatoimistovirkailija

Kapteenia lukuunottamatta kaikki vielä hengissä ja hyvissä voimissa
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Mummo ja ukki ovat kanssa entisiä pientilallisia, mummo on joskus ollut töissä ravintoloissa jopa Helsingissä asti, mutta palasi sitten savoon, meni naimisiin ukkini kanssa ja elävät onnellisina yhdessä edelleen, 55 vuotta naimisissa :h:

Sitten toiset mummo ja ukki ovat entisiä ruusunkasvattajia, yksityisyrittäjiä siis, jotka laajensivat myöhemmin mm. salaattiin ja muihin kasvihuonejuttuihin. Mummoni on eläkkeellä ja järjestöaktiivi mm. kehitysvamma-asioissa, ukki on "vain" eläkkeellä.

Yksi ukki ja yksi mummo ovat kuolleet, he olivat pientilallisia ja sittemmin eläkkeellä.

Sitten yhdet mummo ja ukki erosivat jo 70-luvulla. Molemmilla oli myös uudet puolisot, mutta he ennättivät kuolla ennen kun minä edes ennätin tulla heidän sukuunsa. Ukki on nyt kuollut. Hän oli entinen VR:n mies, konduktööri ja sotien jälkeen miinanraivaaja. Mummo oli leipoja, ja edelleen elossa.

Sitten minulla on vielä varamummeja ja ukkeja, kaikki pääsääntöisesti eläkkeellä tätä nykyä.

Ja hassu yksityiskohta; ensiksi mainitun mummon ja ukin sisaruksista on muodostunut neljä avioparia, ja yksikään ei ole eronnut muuten kuin kuoleman kautta. Hurjaa!
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Enthu

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Äidinäiti oli kirjanpainaja/käsityöläinen/eläkeläinen
Isänäiti on dementikko/eläkeläinen/toimistotyöntekijä (?)

Äidinisä oli sekatyömies/rakennusmies/insinööri (?)
Isänisä oli merimies/komendantti/viestintä-alan ammattilainen tms
Edith

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Isä tykkää aina toistella olevansa puusepän poika. Kuten myös hänen mielestään ilmeisesti Jumalasta seuraava tahokin eli Mauno Koivistokin. (Ja tietty Jeesus oli puusepän kasvattipoika ainakin kans.) Isän äiti oli lasten syntymästä alkaen kotiäiti, sitä ennen oli ollut hotellin keittiössä töissä.

Äidin isä oli koneteknikko (kuten minun isänikin) ja äidin äiti oli lasten syntymän jälkeen enimmäkseen kotiäiti, aiemmin ollut ainakin sisäkkönä jossakin apteekkarisperheessä, josta oli kuulemma hyvin ylpeä.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Faijan faija suntio.
Faijan mutsista en tiä, muutaku oli kuulema hyvä tyyppi.

Mutsin mutsi on ruustinna.
Mutsin faija pappi/kirkkoherra/rovasti.

Ja mä ite tässävaiheessa oon varmaanki ite herranenkeli. Mistä mulle herra??
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja alja »

äitin isä tais olla kansakoulun opettaja.
muista ei mitään hajua, ehkä ne oli maanviljelijöitä.
en ole tavannut heistä ketään.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Isän vanhemmat on molemmat kuolleet jo kauan sitten, ukki oli eläessään ymmärtääkseni kauppias ja mummi kai sitten myyjä (tjn). Ihan tarkkaa tietoa ei ole.

Äidin isä on kans kuollut, oli eläessään aikonaan faktori ja sen jälkeen kai sanomalehden päätoimittaja. Jäi työelämästä pois varhain kun tipahti portaista ja sai aivoverenvuodon, siitä toipui lopun ikäänsä. Äidin äiti elää edelleen, siivousalan töitä on joskus tehnyt ja kai ollut aputyttönä, aikaisin jäänyt hänkin työelämästä sivuun, ilmeisesti alkoholismin takia tai sitten sairastui muuten, ei mulla niin tarkkaa tietoa ole. Nykyään ei enää ole alkoholisti kuitenkaan, ehkä pilleristi mutta se onkin jo oma tarinansa. Tällä hetkellä en ole väleissä hänen kanssaan.

Isän vanhemmat olivat ne mulle oikeat isovanhemmat, heidän olisin suonut elävän kovasti paljon pidempään.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Molempien äidit olivat kotihengettäriä, iskät insinööriä ja taiteilijaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Tiikeriankka

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Maanviljelyä, metsää ja karjaa oli äiten puolelta. Iskän puoleskosta en tiedä..
ninnithequeen

Re: Isovanhempas on/oli?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Isänisä oli sotaveteraani, kioskinpitäjä, autonkuljettaja (eikä sillä ollut ajokorttia!!!). Kuoli kunnioitettavassa 95-vuoden iässä hiljattain.

Isänäiti oli kotiäiti, minulle kovin rakas. Menehtyi syöpään n. 10 vuotta sitten.

Äidinisä oli vissiin isona pomona SOK:lla, jäi eläkkeelle, muutti kotitilalleen Saarijärvelle, ja kuoli syöpään viime kesänä.

Äidinäiti oli yllätysyllätys siivooja, nyttemmin eläkkeellä. Muutti ukin kuoltua kaksioon Saarijärven keskustaan, ja asuttaa kotitilaansa kesäisin.
Vastaa Viestiin