Käytätkö kypärää?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
ElanorRaven

Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Jatkan pyöräkeskustelua kovasti pinnalla olevaan aiheeseen. Käytätkö pyöräillessäsi kypärää? Jos et, niin miksi? Mitä mieltä olet siitä, että kypärän käyttämättä jättämisestä sakotettaisiin?

Itse en ole aiemmin käyttänyt kypärää kuin joskus ala-asteella, kun kouluun ei saanut mennä pyörällä, ellei käyttänyt kypärää. Nyt olen kuitenkin päättänyt ostaa uuden pyörän myötä myös kypärän. Syynä yksinkertaisesti se, että olen lukenut niin paljon juttuja siitä, miten monet kuolemat/halvaantumiset olisivat jääneet väliin, jos kypärä olisi ollut päässä. Aikaisemmin syy siihen, että kypärää ei ole ollut, on lähinnä siinä, että siitäkin joutuu maksamaan muutaman kympin. Halpa henkivakuutus. Ikinä ei ole kypärä kuitenkaan sen takia jäänyt käyttämättä, että se olisi noloa/pilaisi kampauksen/taijotainyhtätyperää.

EDIT: Sitä paitsi nykypäivän kevyet kypärät ovat piirun verran tyylikkäämpiä kuin ne 80- ja 90-luvun styrox-potat.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Oho, pikku lukihäiriö otsikon suhteen... :oops:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
ElanorRaven

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Lilo kirjoitti:Oho, pikku lukihäiriö otsikon suhteen... :oops:
Hih, taidan arvata... :D
Durasel

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Käytän kypärää polkiessani, ihan siitä syystä että poljen aina täysillä. Mikään ei ole kivempaa kuin polkea täysillä (Hybridilläni) musaa kuunnellen.

Sakottamiseen poliisilla tuskin riittäisi rahkeita&kiinnostusta, vähän sama kuin ilman handsfreeta puhelimeen puhuminen autolla ajaessa. En ole kuullut kenenkään saavan sakkoja k.o. asiasta.
Aito_Johanna

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Käytän. Olen käyttänyt aina 80-luvun styrox-potista asti - mitä ihmeen järkeä olisi olla käyttämättä?
Vanha styrox-kypäräni on muuten edelleen tallessa. Käytän sitä kesäisin maalla mökillä. Ei ole yhtään noloa. Joskus ne vielä tulevat muotiin ja ovat tosi retroa!
Sakottamista en kannata. Itsensä saa jokainen tappaa miten tahtoo.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ainoastaan komposiitista valmistettua päänsärkykojetta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
swirl

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Käytän aina kypärää pyöräillessäni, koska tiedän olevani kömpelö ja erittäin onnettomuusaltis. Itseasiassa mulle on ehdotettu kypärän käyttämistä koko hereilläoloaikani.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

swirl kirjoitti: Itseasiassa mulle on ehdotettu kypärän käyttämistä koko hereilläoloaikani.
*reps*
Päivän naurut. :)

En käytä kypärää, mutta voisi se olla paikallaan. :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
ninnithequeen

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En ole koskaan käyttänyt.
Tosin olen ajanut pyörällä viimeksi joskus, öh...15 vuotta sitten.
AarneAnkka

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Totta munassa käytän.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

en käytä, on niin kamalat traumat siitä styrokspotasta. ne ei ikinä sopinu mun päähän, joko puristi tai sitten hölskyi. ja tukka jäi kiinni niihin pehmustetarroihin.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Bliss

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Käytän, aina. Mutta mun pyöräilyt tapahtuu 90% metsä- ja kalliomaastossa.
ninnithequeen

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tähänhän voisi muuten vastata, että käytän, ratsastaessa aina. Hevosen selkään en ilman kypärää mene. Muutaman ilmalennon jälkeen on moinen mennyt halki, onneksi siis kypärä, ei pääni.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Aito_Johanna

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

RAM13 kirjoitti:Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Kypärä on tarpeellinen vain, jos päässä on jotain suojeltavaa...
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Aito_Johanna kirjoitti:
RAM13 kirjoitti:Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Kypärä on tarpeellinen vain, jos päässä on jotain suojeltavaa...
No sullahan siellä on vain pissii joten miksi käytät? :lol: Ei sitä täydy käyttää jos luottaa omiin taitoihinsa :wink:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
ninnithequeen

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aito_Johanna kirjoitti:
RAM13 kirjoitti:Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Kypärä on tarpeellinen vain, jos päässä on jotain suojeltavaa...
Päivän reps.
Pehmovanukas

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Aito_Johanna kirjoitti:
RAM13 kirjoitti:Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Kypärä on tarpeellinen vain, jos päässä on jotain suojeltavaa...
Ramin tapauksessa paras suojautumiskeino olis kokovartalokondomi.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja martza »

Ainahan on kypärää käytettävä, jos aikoo suojella päitään tuolla ulkona liikkuessa.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Pehmovanukas kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
RAM13 kirjoitti:Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Kypärä on tarpeellinen vain, jos päässä on jotain suojeltavaa...
Ramin tapauksessa paras suojautumiskeino olis kokovartalokondomi.
Tissi-setä vois pitää omat seksuaaliset mieltymyksensä aisoissa joskus edes.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vähän huonosti olen kypärää käyttänyt. Minulla on vuonna nakki ja kirves Tarjoustalosta ostettu todella ruma halpiskypärä ja ongelma oli pitkään, mihin sen laittaa kun lähtee asemalta junalla töihin. Ostin pienen ja halvan vaijerilukon, jolla lukitsin kyrvän kiinni pyörään päiväksi. Muutenkin sen kyrvän mukana raahaaminen ärsyttää, mutta pyöräillessä mielellään kyllä pitäisin sen päässäni.
Uuden pyörän kunniaksi aion minäkin ostaa uuden ja asiallisemman kyrvän, jota sitten taas riiputan lukolla kiinni pyörässä, kun olen parkissa.
Durasel kirjoitti:vähän sama kuin ilman handsfreeta puhelimeen puhuminen autolla ajaessa. En ole kuullut kenenkään saavan sakkoja k.o. asiasta.
Mä voin todistaa, että asiasta jaetaan rikesakkoja, olen lähettänyt niitä eteenpäin. Joskus myös nopeusvalvontakamerat ikuistavat tilanteen ylinopeuden ohella. Siis varokaa kännykkäautoilijat!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

RAM13 kirjoitti:Ihan turha vehje! :lol: kaatunut olen monta kertaa, mutta ikinä en ole päätä kolauttanut.
Mä olisin voinut lyödä vaikka vetoa, että olet sen pääsi kolauttanut...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ElanorRaven

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

ninnithequeen kirjoitti:Tähänhän voisi muuten vastata, että käytän, ratsastaessa aina. Hevosen selkään en ilman kypärää mene.
:komp:
Hevospiireissä näkee surullisen paljon niitä hienohelmoja, jotka valittavat, että kypärä hiostaa ja kampaus menee lyttyyn. Ylipäätään mietityttää, millainen ihminen laittaa tallille jonkun kampauksen.

Siitä alkaa kuitenkin olla jo kolmisen vuotta kun olen viimeeksi ratsastanut. Kova ikävä on hevostelemaan. :cry:
Elukka

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mylwin kirjoitti:Ainoastaan komposiitista valmistettua päänsärkykojetta.
Vähemmän särkyä se aiheuttaa kun ne Talvisodan aikuiset peltipotat joita ainakin Riksussa käytettiin. (Tai no skappareilla oli sielläkin komposiitit kyllä. Ai mikä v*tun KSE?)
Elukka

Re: Käytätkö kypärää?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

ninnithequeen kirjoitti:Tähänhän voisi muuten vastata, että käytän, ratsastaessa aina. Hevosen selkään en ilman kypärää mene. Muutaman ilmalennon jälkeen on moinen mennyt halki, onneksi siis kypärä, ei pääni.
:komp: Niin minäkin tekisin, jos riittäisi aikaa ja viitseliäisyyttä ratsastaa. :oops:
Vastaa Viestiin