Viimeisimmät Levyostokset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Joni Mitchell: Wild Things Run Fast.

Ihan kiva, mutta ei sen enempää. Sisältää mm. Raamatun erään korinttolaiskirjeen (!) sävellettynä ja nimellä Love. Siis tämä runo, joka alkaa suomeksi jotenkin näin: "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta; minä olisin vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen..." :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
JakeBlues

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Tracy Chapman – Where You Live

Kuva


Taatun rauhallista. Juuri sitä mitä etukäteen osasi odottaa. Ei yllätyksiä, mutta ei ainuttakaan floppia. Yksinkertaista, mutta niin kaunista. Äärimmäisen kaunis ääni. Nooh... Minun makuun. Varsin koukuttava. No sitten ne sanoitukset – siinä se on Tracyn vahvin puoli. Välillä ihmetyttää miten niinkin hätkähdyttävät tarinat saadaan äänimaailmaltaan kuulostamaan kauniilta. Ja miten Tracyn ääni muuttaa helposti rumankin tarinan kauniiksi. Siis silloin kun keskittyy pelkästään tarjolla olevaan äänimaailmaan. Tarinathan sinällään noudattaa suht perinteistä Folk singer tyyliä. Tarinoita elämästä, mutta jotensakin hyviä. Vallan erinomaisen hyvä. Kyllä se nainen osaa.

Mainittakoon että musisoija kaartista löytyy muun muassa Flea bassoa ”jytyyttämässä”.

Kyllä! Tämä on hyvä albumi. Aivan täydellistä tavaraa rankkojen hetkien jälkeen... Pimeässä... Pelkässä kynttilän valossa... Hyvän viinin kera... Kyllä se karu jätkäkin herkistyy... Snif...

”I may beg
Beg for money
I may lie and lay my body down
Sell what I would give with love
One day before Easter comes
But I won’t let Jesus find me”
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Onkos kukaan tullut ostaneeksi Interpolin levyä nimeltä Antics? Vuosi tai pari sitten radiosoittoa saanut piisi "Evil" jäi soimaan päähän, joten oon miettinyt, josko menisin rohkeasti ostamaan tuon kyseisen levyn.
"I want you to get excited about your life."
ElanorRaven

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Kuva
Tänään lähti levykaupasta sitten mukaan Morrisseyn Ringleader of the Tormentors -levy. Parin kuuntelukerran jälkeen kuulostaa oikein pätevältä tuotokselta. Sinänsä ei tuo mitään uutta, tuttua Morrissey -kamaa siis, mutta mikäpä siinä olisi vikana :) Tosin minua pännii parissa biisissä mukana oleva lapsikuoro.
sanctus

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Radiopuhelimet - Varmaa Hapuilua 1987 - 2002


Sangen mainio kokoelma ehkä Suomen kovimmalta funkbändiltä.


Seuraavaksi lienee vuorossa Morrisseyn uutukainen, joka streaminä kannettavan huonoilta kaiuttimilta kuultuna on vaikuttanut positiivisen jousiselta. Eikä keikkakaan tehnyt kuluttajaa vihaiseksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

The best of THE RAMONES
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
JakeBlues

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Halpalaariostoksia taas:

The Pogues – The Very Best Of

21 biisiä ehtaa irkkukamaa. Isolla orkesterilla toteutettua ja ehkäpä hieman populaarisempaan muottiin valettua, kuin joku puritaanin tyyppihyväksymä irkkurallatus. Pääsääntöisesti iloisen luontoista rallattelua, hetkittäin myös mollivoittoisempaa siivua. Aivan loistava. Olin jo lähestulkoon unohtanut koko poppoon, kunnes tämä platta suorastaan pomppasi laarista näppeihin. Suosittelen!

Slipknot – Slipknot

No sitten vähän toisenlaista rallattelua. Kaikkihan tämän nyt tietävät, joten ei tästä sen isommin.

Ja tuossa pariviikkoa sitten täydensin Tracy Chapmanit lopulliseen kuosiin. Nyt ne on kaikki hyllyssä, paitsi kokoelma – mitäpä minä sillä…
swirl

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja swirl »

Veljeltäni sain Placebon viimeisimmän elikkä Meds-nimisen plätyn. Aivan loistava albumi - havaittavissa paluuta alkuperäisen saundin suuntaan. Parilla edellisellä levyllä on ollut vähän liikaa turhaa kikkailua. Voi hemmetti, kuinka paljon tykkäänkään Brian Molkon nasaalista :h:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

En ostanut, mutta sain siskolta myöhäisenä synttärilahjana Katatonian uusimman, kun sitä toivoin.
Sannnu

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Lainasin kirjastosta useita Elviksen levyjä. Musaa siltä vanhemmalta kaudelta..ei Las vegas Elvistä
RolloTomasi

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Thunderball
On Her Majesty's Secret Service
The Living Daylights

Laitoin juuri tilaukseen. Soundtrack-levyt ovat ensimmäisiä julkaisuja laajempia ja remasteroituja, en tiedä vielä tasosta muuten.
aimohaiku

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Don Johnson Big Band - Don Johnson Big Band

Tämä bändi paranee levy levyltä ja tämä uutukainen on täysosuma. Tyylisuuntaa on vaikea määritellä, koska kappaleet sisältävät elementtejä niin monenlaisesta musiikista. Ja monenlaisia artistivieraita. Monipuolinen ja erinomainen levy. Haluan keikalle. :)

Kemopetrol - Teleport

Mikä pätee edelliseen, pätee myös tähän. Levy levyltä parempaa materiaalia pukkaa tämäkin rytmiryhmä. Kasarisoundeja ja ehkä aiempia levyjä enemmän koneita. Hyvältä kuulostaa.

Molemmille bändeille soisi huimaa kansainvälistä menestystä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Massiva Attack - Collected
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:Massiva Attack - Collected
Mä en tavallisesti kokoelmista perusta, mutta tämä ja Prodigyn kokoelma pitäisi kaiketi hankkia. Yhä vain silloin tällöin soi päässä se biisi, jonka videossa näytettiin sikiötä kelluskelemassa kohdussa, oliko se nyt Teardrop nimeltään. Kaipa sekin tuolta levyltä löytyy?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bedlam kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Massiva Attack - Collected
Mä en tavallisesti kokoelmista perusta, mutta tämä ja Prodigyn kokoelma pitäisi kaiketi hankkia. Yhä vain silloin tällöin soi päässä se biisi, jonka videossa näytettiin sikiötä kelluskelemassa kohdussa, oliko se nyt Teardrop nimeltään. Kaipa sekin tuolta levyltä löytyy?
Jep :)
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Massiva Attack - Collected
Mä en tavallisesti kokoelmista perusta, mutta tämä ja Prodigyn kokoelma pitäisi kaiketi hankkia. Yhä vain silloin tällöin soi päässä se biisi, jonka videossa näytettiin sikiötä kelluskelemassa kohdussa, oliko se nyt Teardrop nimeltään. Kaipa sekin tuolta levyltä löytyy?
Jep :)
Tänkspoks!
hermine

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja hermine »

Piti kaverisolidaarisuudesta ostaa Ultranoirin sinkku Reach me, Helen Keller. Oon kyllä ihan oikeasti tuota kuunnellutkin ja tykkään sen verran että varmaan ostan koko levynkin kun saan rahaa. Kivaa itsemurhapoppia. Ja (ilmainen mainos), noitten soitantaahan voi tulla viikon kuluttua Tampereen yo-talolle kuuntelemaan huimaan 2 tai 3 euron hintaan.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Joni Mitchell: Clouds :dream: :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
pajazzo

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Zeb kirjoitti:So Called Plan - Suburbian Symphony: Tää on hemmetin hyvä, melkoinen yllätys. Voiskohan tämä suomibändi lyödä ihan maailmallakin läpi?
KOMPPIS!! Erinomainen ostos! :hail:
sanctus

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tool - 10,000 Days

Hyvää yötä.
swirl

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja swirl »

sanctus kirjoitti:Tool - 10,000 Days
Laskeskelin olevani viimeistään klo 15:45 tuon albumin onnellinen omistaja.
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

sanctus kirjoitti:Tool - 10,000 Days

Hyvää yötä.
Aaargh. En ole uskaltanut Oulun levykauppoja soitella läpi, pettyisin kuitenkin. Levyhän pitäisi kuunnella ensimmäiset kerrat korvalapuilla viiniä tai olutta samalla nauttien ja huomattavasti mieluisampaa tuo olisi suorittaa viikonloppuna kuin vapun jälkeisellä työviikolla. Itku pääsee.
sanctus

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Myyjä huokasi kysyessäni Levyn perään sen oloisesti, etten ollut ensimmäinen kyselijä tälle päivälle. Ilmeisesti levy-yhtiön ilmoittama julkaisupäivä on 2. tai 3.5. ja isoimmat ja osa pienemmistä levyliikkeistä ilmeisesti noudattavat tätä. Myyjä oli sitten saanut kuulla tästä "myynnissä 28.4." -ilmoituksestaan muilta liikkeiltä, muttei levy-yhtiöltä.

Mutta toi KJ on muutenkin aika mielenkiintoinen puoti. Myynnissä on usein aika "virallisen" bootlegin oloista materiaalia ja Kansainvälisen Kennelliiton kannatusjäsenten suosikkipoppi eli metalli on ko. kaupassa erittäin laadukkaasti edustettuna. Taidan tukea paikkaa normaaliakin enemmän.
swirl kirjoitti:Laskeskelin olevani viimeistään klo 15:45 tuon albumin onnellinen omistaja.
Levykansista vielä, että itse Levyä on taas tuskattuvan jännittävän vaikeaa saada ulos tiukasta kuorestaan.

Sisäkansissa on myös soittajien kuvat. Melko mautonta. :)[/i]
sanctus

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Levyhän se vain.
bedlam kirjoitti:Aaargh. Itku pääsee.
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

sanctus kirjoitti: Sisäkansissa on myös soittajien kuvat. Melko mautonta. :)
Ja vielä kolmiulotteisina. Soveltuukos nuo kannet nyt myös vappunaamariksi, kun niissä ne linssitkin on?
sanctus kirjoitti:Levyhän se vain.
Totta. Ja vituttaisipahan poikiakin jos jättäisin iltaiset bändireenit väliin yhden levyn takia. Odotellaan sitten.
Vastaa Viestiin