mustakikkeli kirjoitti:Äänestin kyllä. Kiusa se on pienikin kiusa. Vitun espoolaiset tukkivat aina Länsiväylän. Länsiväylän nopeusrajoitus pitäisi laskea 40 km/h:iin.
Mihin stadilainen edes tarvitsee länäriä?? Ei vaan, käytän mä itekin joskus...
Kannatetaan Länsimetroa. Siitä huolimatta että kaavoitussuunnitelman mukaan tunneli tulee kulkemaan juuri tasan minun taloni alta. Tuleekohan siitä paljonkin tärinää, siis ei pelkästään rakennustöistä vaan silloinkin kun metro kulkee? Luulisi & toivoisi tunnelin olevan sen verran syvällä, että ei.
mustakikkeli kirjoitti:Jos siihen tulee metroasema yhtään lähelle, voisin kuvitella asuntosi arvon nousevan hurrrjasti metroradan myötä. Lucky you. Ellei siinä sitten ole jotain juna-asemaa lähistöllä jo valmiiksi? (ei kai?)
Juu ei, lähin juna-asema on Espoon "keskuksessa" (=hevonkuusessa). Mikäli oikein muistan, metroasema tulisi Ison Omenan tuntumaan, eli aika lähelle. Lucky me, indeed. Kunhan rakentavatkin sen metron sitten joskus...
Edit: Hö? Mihin viestisi katosi?
Viimeksi muokannut AarneAnkka, 01.06.2006 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
McJanne kirjoitti:Mun mielestä metro pitäs saada Kuopioon saakka.
Ei vaan Seinäjoelle!!
Ja itse asiaan: kannatan ehdottomasti metron rakentamista Espooseen asti ja mielellään vielä niin että se helpottaisi samalla Espoon poikittaisliikennettä, joka tällä hetkellä on syvältä. Ja mielummin mä odottelen metroa katetulla asemalla kun värjöttelen talvipakkasessa bussipysäkillä, jonne bussi tulee kuitenkin min. 20 min myöhässä...
no nahtavasti ainakin kukkaroon koska sehan maksaa tuhottomasti rahaa ja veroistahan se menee tietysti, sijainti taas on sellainen etta en sita pystyisi hyodyntamaan ellen sitten ajaisi junalla keskustaan ja sielta sitten metrolla eteenpain jota en kylla harrasta.
Muutes asia ei sitten kosketakkaan koska Helsinkiin mennessa kaytan junaa ja Espoossa liikkuessa kaytan autoa josta en kuitenkaan luovu koskaan.
Toisaalta onhan siita tietysti etua noin yhteiskunnallisesti kun ihmiset paasisivat helpommin liikkumaan tuolta lansi-Espoosta Helsinkiin ilman autoja... kai sita pitaisi olla sitten solidaarinen muita kohtaan kun kuitenkin ihmiset siella lannessa ovat osaltaan osallistuneet tuon junanradan kustannuksiin.
Enpa oikein osaa sanoa mitaan tahan joten jatan sit pallottamatta.
Joo ei. Aivan saatanan kallis hanke joka ei yksinkertaisesti toimi Espoon kaltaisessa haja-asutuskaupungissa, varsinkaan jos on menossa länsiväylän suuntaisesti.
En usko että koko hanke vähentäisi paljoakaan länsiväylän kuormitusta, sillä ne jotka joutuvat menemään tähänkin saakka julkisella liikenteellä, eivät tuki länsiväylää, vaan ne yksityisautoilijat. Ja yksityisautoilijoita ei takuulla saa houkuteltua metroon sillä että "Nyt lähimmälle bussipysäkillesi on 100 metriä, metron tultua lähimmälle metropysäkille ainoastaan 1.2 kilometriä!"
Metro ei auta monia. Westend-Tapiola -akselilla tuskin on kovin suurta kysyntää. Kysyntää saattaa olla akselilla Matinkylä-Helsinki, ja ehkä sitten Kivenlahden suunnalta jonkun verran, mutta minä en ainakaan kivenlahden vieressä asuvana lähtisi metrolle suunnistamaan, kun bussi menee 50 metrin päästä. Ja takuulla tulee nopeammin helsinkiin länsiväylää pitkin (pl. ruuhka-ajat) kuin joka asemalla pakosti pysähtyvä metro.
Ennemminkin kannattaisin poikittaisliikenteen parantamista varsinkin kehä ykkösen tienoilla, ja jopa kevyttä raideliikennettä, mutta ei metroa.
Manalan argumentointi on ihanaa mutua. Ymmärtääkseni metro on todettu kokonaistaloudellisesti järkevimmäksi vaihtoehdoksi, ja itäpuolelta saatu kokemus kertoo, että metro on ainoa liikenneväline, johon yksityisautoilija suostuu vaihtamaan. Mutta no, jos suosii yksityisautoilua, suosii yksityisautoilua, ja siitä uskosta ketään tuskin saa luopumaan, varsinkaan espoolaista yksityisautoilijaa.
Geetzu kirjoitti:No voi yäk. Mistä tosta voi lukea?
Älä lue,ei sua kiinnosta,mee mielumin röökille.
Kiinnostaahan, älä sinä kerro mikä muka ei. Kaikkia varmaan kiinnostaa koska kannattaa muuttaa vittuun jos se ylipäätään on tarpeen. Voi yäk ku ällöttää jo ne rakennuspuuhat... Ihan ku tääl ei tarpeeks tehtäis kokoajan kaikkee meidän pikkukivellä. Sniisk.
Aikalailla ihan se ja sama, rakennetaanko se metro Espooseen. Ei mun yksityisautoilua vähennä. Hyvä vaan että mulle tulee enempi tilaa kruisailla ku jotkut rupee sitä käyttään...
imbesiili kirjoitti:Metro laitetaan suureen TUNNELIIN! Tuskin sitä edes huomaat.
Ne joskus sano et mylläis ton nätin niityn! Siihen tulis joku Kontulan asemaa muistuttava kauhee härdelli! Sniisk! Ja sit siel ei vois enää ihastella kukkasia eikä maistella pikkutytön kanssa matosia. Pitäis vaan väistellä juoppoja, ihan niin ku jouduttiin Ruoholahdessakin tekemään. Mitä nyt somalien väistelyltä kerettiin.
Täytyy ruveta kattelee uutta kotia kyl. Ja rahoittajaa.