Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Mitä autoa suosittelet?

A-Mersu (A 170 3D A)
1
5%
Honda Civic 5D
6
27%
Suzuki SX4
2
9%
Säästä rahasi, aja vaan Twingolla ja lyhennä asuntolainaasi sillä korot nousevat kummiskin
13
59%
 
Ääniä yhteensä: 22

Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

AarneAnkka kirjoitti:Alkaakohan se pian näkyä katukuvassa?
Luultavasti. Uskomattoman paljon Type-R malliakin näkyi het liikenteessä, vaikka kyseessä oli suht kallis ritsa nuorisolle. Ilemeisesti autorahoituksen saa nykyään melkoisen helposti, tai sit mä oon vain ainut persaukinen, jolla ei ole varaa ostaa TypeRää..
Viimeksi muokannut Sinkkumatti, 29.05.2006 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pehmis kirjoitti:Ainakin Espoossa näkyy kaiken aikaa.
En mä oo niitä vielä kauhean montaa nähnyt. A-Mersuja ja Audeja näkyy kyllä joka puolella.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja martza »

Itselläni on vuoden vanha musta,2.0 litrainen, C4, 17 tuuman vanteilla.
Paras auto tähän asti, mitä minulla on ollut. Todella hyvä ajaa, hyvät ajo-ominaisuudet ja mikä parasta hinta/laatusuhde on paikallaan. 26.000 euroa, kaikilla herkuilla.
Taitaa olla nyt 8:s uusi auto alla. On ollut BMW:tä , Fordia, Peugeottia, VW:tä aikaisemmin.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

AarneAnkka kirjoitti:Twingo näyttää rumaksi haukuttunakin vievän voiton. Miksikähän? Olikohan kaikille nyt selvää että minä en ole ottamassa uutta autoa varten mitään autolainaa, eli en ole astumassa elämäni tuhoavaan velkakuoppakurimukseen. Mutta parempi vaan pelata varman päälle ja jättää pesämunaa pahan päivän varalle, sitäkö nyt meinaatte?
Asut (melkein) stadissa. Sinua yritetään ohjata käyttämään rahasi tylsän peltilehmän sijaan johonkin sähäkämpään.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

sivustahuutaja kirjoitti:Sinua yritetään ohjata
Kenen taholta? Autokauppiaan vai teidän?
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Suzuki SX4 on ollut nyt koeajettavana. Onhan se silleen ihan kiva auto. Tuntuu jämäkältä, vaihteisto tottelee mukavasti ja auto osaa kiihtyä. Mutta sen jousitus on ihan uskomattoman jäykkä ollakseen maastokelpoinen nelivetoauto ("Outdoor Line"). Jopa Länsiväylä tuntui kuoppaiselta. Ja kun menin Puolarmetsän hiekkatielle, meinasi rillit tippua päästä siitä rytyytyksessä. Toisaalta kiva ettei auto vouaa kaarteissa, mutta onko se pakko tehdä mukavuuden kustannuksella?

Joo, emmää taida tätä ottaa. Epätaloudellinen, epämukava jousitus, ja nelivedosta on niin harvoin hyötyä ettei sen takia kannata turhaan intoutua. Ihan kiva auto, mutta ei mulle.

Huomenna koeajan Civiciä uudestaan, tällä kertaa sitä herkullisempaa Executive -mallia. Bongasinkin pitkästä aikaa yhden Civicin tuolla Itäväylällä kun itse olin ajamassa SX4:ää siellä. Kappas.
Bliss

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

AarneAnkka kirjoitti: Jopa Länsiväylä tuntui kuoppaiselta.
Länsiväylä on kuoppainen.
Koeaja ihan vaikka huvin vuoksi se C4 myös, Veholainen sekin on :wink:
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bliss kirjoitti:Koeaja ihan vaikka huvin vuoksi se C4 myös, Veholainen sekin on :wink:
Otetaan har-kintaaseen. :) Onhan tuo C4 coupé kyllä tyylikkään näköinen, olen ihaillut niitä aina kun kohdalle on sattunut. Sitikat ovat aina olleet tyylikkäitä, paitsi C3 joka on vähän turhan ymmyrkäinen minun makuuni.

C5:ssä olisi se kaasunestejousitus, oi.... onko tuossa C4:ssä mukava jousitus? No, koeajamalla tuo selviää.

Hauska pikkufakta: Toyota Aygo, Citroën C1 ja Peugeot 107 ovat kaikki itse asiassa yksi ja sama auto. Tulevat samalta tehtaalta ja omaavat saman moottorin. Vain korissa on kosmeettisia eroja. Se, minkä valitsee lienee lähinnä imago- ja kustannuskysymys.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Civic Executive ollut nyt kotvasen koeajossa. Ensivaikutelma: jumankekka tää on ufo! Avaruusalus! Ihmeauto KITT! :D Autolta voi kysyä ääneen paljonko kello on, ja se vastaa syntetisoidulla naisäänellä. Turhaa, kun kello on kojetaulussa, mutta jännää. :mrgreen: Ja mikä parasta, kaikki nämä eksoottisemmatkin herkut (kuten kylkiä vasten kääntyvät sivupeilit) kuuluvat tämän mallin vakiovarustukseen. Ei tarvitse turhaan kukkaronnyörejä näpelöiden miettiä ja pohtia mitä ottaisi ja mitä ei.

Jousituskaan ei ollut ihan niin kova kuin muistin. Nyt kun SX4 kivikovine jousineen on tuoreessa muistissa, niin tämä on oikeastaan ihan siedettävä. Ja kiihtyy tarvittaessa todella ärhäkästi. Äänieristystäkin on haukuttu arvosteluissa, mutta sekin on parempi kuin SX4:ssä.
Herra Manala

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Pehmis kirjoitti:Ainakin Espoossa näkyy kaiken aikaa.
Öyh. Istun autossa yli tunnin joka päivä, enkä ole nähnyt vielä yhtäkään off-the-showroom.
martza kirjoitti:Itselläni on vuoden vanha musta,2.0 litrainen, C4, 17 tuuman vanteilla.
Paras auto tähän asti, mitä minulla on ollut. Todella hyvä ajaa, hyvät ajo-ominaisuudet ja mikä parasta hinta/laatusuhde on paikallaan. 26.000 euroa, kaikilla herkuilla.
Onko sulla siinä automaattivaihteisto tms. vai miten sait maksettua siitä noin käsittämättömän paljon? Vastahan 2.0i VTR "kaikilla herkuilla" oli 21.990€. Tälläkin hetkellä 22.900€. Ettei sua nyt ois vähän höynäytetty?

Skodani maksoi tuon verran 2 vuotta sitten, ja se on sentään C4:sta kokoluokkaa suurempi auto 163hv turbomoottorilla. Sporttipenkit, nahkaratit, automaattiset ilmastoinnit, sähkölasit ja vakionopeudensäätimet hintaan sisältyen.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Juu, otan tän. Pistin oman ääneni Hondalle. Toki ajatus siitä että asuntolaina lyhenee kolmanneksella myös houkuittelee, mutta Twingon rattiin on yhä ikävämpi istahtaa koeajettuani näitä uusia hienoja menopelejä...
Pehmis

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Herra Manala kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Ainakin Espoossa näkyy kaiken aikaa.
Öyh. Istun autossa yli tunnin joka päivä, enkä ole nähnyt vielä yhtäkään off-the-showroom.
Kumma juttu, itsellä tuli kehä II:lla välillä Matinkylä-Turunväylä 3 kappaletta silmiin.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Civic 5D:lle on (kuten taisin jo todeta) tilausjonoa jo ensi vuoden puolelle. Vuosimallia '07 tarjotaan jo myyntiin, mutta se on noin €2000 kalliimpi kuin '06. Tsekkasin myyjältä, ja hän sanoi että mallit ovat samanlaisia. '06:n edullisempi hinta oli vain uutuustarjous. Eli olipa hyvä että olin ajoissa liikkeellä. :ohyeah:
1108

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Sporttipenkit, nahkaratit, automaattiset ilmastoinnit, sähkölasit ja vakionopeudensäätimet hintaan sisältyen.
Tuli simpsonien alku mieleen.

Ollako skooda kaksi rattia lisävaruste?
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hupaisa arvostelu:
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... _1,00.html

Englannissa Honda Civic on vanhusten auto. Suomessa taas tuunaavien amiskloppien. Kuis näi?

Lokakuulle asti saan odottaa omaani. Huokaus.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hohoo, täällä myydään Lamborghini-tyylisiä ylöspäin aukeavia ovituunauskittejä eri autoihin, mukaanlukien uusi Honda Civic. Tommosethan olis aivan sigamageet ahtailla parkkipaikoilla. :D

(kunhan, öö, eivät osu autotallin kattoon)
Flipperix

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Alkaa Aarnella käydä jo odotus pitkäksi?
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Flipperix kirjoitti:Alkaa Aarnella käydä jo odotus pitkäksi?
Kovin. :| Puolitoista - kaksi kuukautta on tätä vielä kestettävä...
Dumari

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Mitä vittuu, kauan sen auton toimittaminen kestää?
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Dumari kirjoitti:Mitä vittuu, kauan sen auton toimittaminen kestää?
Siinä 9kk. On mennyt hyvin kaupaksi ja jono on aikkast pitkä.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hih. Löysin samanlaisen kuin omani käytettynä myytävänä Varkaudesta (8400 km mittarissa, olisi €6000 halvempi kuin uusi). Pitäisköhän lähteä hieromaan kauppoja? Vähän pitkä matka ajaa tonne muuten vaan...
Vastaa Viestiin